Kysykää metsätieteiden opiskelijalta
Vastineeksi tuolle aallon kylterille meidänkin ala ansaitsee oman ketjun :p
Kommentit (49)
Miten paljon suomessa on vielä sellaisia ikimetsiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi viiden vuoden päästä?
Olen metsäalalla sisähommissa esimerkiksi suunnittelutehtävissä. Työ sisältää myös maastokäyntejä (mittauksia, kartoitusta). Ap
Vierailija kirjoitti:
oletko opiskellut muualla? Haitko monesti?
En ole opiskellut muualla. Hain kahdesti, mutta ensikerran vain kokeilumielessä. Hain myös biologiaan toisella kerralla.
Onko totta, että metsätieteellisen miehet on tylsiä jurottajia?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi paras hakkuutapa, jos otetaan huomioon myös metsän hyvinvointi, eläimet ja hakkuualueen lähellä asuvat muut ihmiset?
(Siis jos kiinnostaa muukin, kuin metsänomistajan paksu tilipussi)
Monimuotoisuuden kannalta parhaita on mm. suojuspuuhakkuu, jossa hakkuualalle jätetään puita taimien kasvua turvaamaan ja taimien suojaksi. Eli metsää ei hakata kokonaisuudessaan ja uudistuminen on luontaista ja siksi melko edullista. ap
Ovatko opintosi enemmän ekologiaa vai ekonomiaa?
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna Suomen metsät inventoitiin ensimmäisen kerran?
Vajaa sata vuotta sitten, olisiko 1920-luvulla? ap
1800-luvun puolessavälissä julkaistiin ensimäiset metsävarakartat.
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/20663
Kyssäri - meikälle opetettiin aaina, että havut ja juurakot on jätettävä maahan että metsämaa ei köyhdy. Nyt ne menevät energiapuuksi. Köyhtyykö vai ei?
Ruotsissa on tutkittu mutta rehevällä maaperällä.
Taidetaan olla samalla alalla? Ja sanoisin, että maahan jää joka tapauksessa havuja, kaikkea ei ole mahdollista kerätä, eli maa ei täysin köyhdy? En tosin muista lukeneeni tästä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi joskus, miksi ihmiset halailee puita. Sanoin että se on jokin henkinen kultti. Onko se? Halailetko itse?
makukysymys. en halaile, mielummin halaan läheisiäni tai jotain muuta elävää. ap
Vierailija kirjoitti:
Olin taimitarhalla töissä. Mikä niissä puissa maksaa, kun taimet on niin halpoja? Selitä hintarakennetta, jos osaat.
Taimia ei voi vain jättää kasvamaan. tai voi mutta saatu puutavara on todennäköisesti huonolaatuista eikä kelpaa teollisuuden raaka-aineeksi. eli taimet, varttuneet taimet, nuoret kasvatuspuut jne. tarvitsevat erilaisia toimenpiteitä, esimerkiksi heinäntorjuntaa, oksien katkontaa ym. Eli työkustannukset maksaa. ap
Mitä antaisit metsätaloustieteistä väitellevälle puoliskolle lahjaksi? Metsurin varusteet sai jo kun valmistui maisteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Lempipuusi?
Ehkä haapa maisemapuuna.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko opintosi enemmän ekologiaa vai ekonomiaa?
Ekologiaa (en halua kertoa tarkempaa suuntautumista), mutta olen lukenut myös ekonomiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä antaisit metsätaloustieteistä väitellevälle puoliskolle lahjaksi? Metsurin varusteet sai jo kun valmistui maisteriksi.
Tästä sivusta ehdotan että lustokaira.
Niitä on kahta pituutta, eli tietysti se pidempi.
(ja kun kairataan lehtipuita, niin pois lähtiessä tervaa sinne kairausreikään ettei tule kääpiä)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on relaskooppi?
Puuston mittausväline! ap
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon suomessa on vielä sellaisia ikimetsiä?
Luulen, että varsinkin Pohjois- ja Etelä-Karjalassa sekä ehkä Lapissa on jonkun verran. ap
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että metsätieteellisen miehet on tylsiä jurottajia?
Ei ole totta, varsinkaan humalassa. :) metsätieteellisessä ei tosin oikein mitään trenditietoisia geelitukkamiehiä ole, eli siltä osin vastaavat suomalaisen miehen perikuvaa. :D ap
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko Metlaan töihin?
voisin mennä mutta ei ole suurin haaveeni. tutkijanura ei kiinnosta. :P ap
Tästä sivusta kerron, että kaikki maksaa aina juuri sen verran kuin mitä asiakas suinkin suostuu maksamaan.
Jos antaisin tuotteen kauppiaalle ilmaiseksi, niin silti sen hinta ei kaupassa laskisi.