Millä rahalla teinit käyvät Jungle Juice Barissa
Jungle Juice Bar tuntuu olevan erityisesti teini-ikäisten tyttöjen suosiossa. Miten ihmeessä heillä on varaa käydä siellä, paikka on jatkuvasti teinien kansoittama. Hinnat jotain lähes 8 euroa / smoothie.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytöillä on 30 euron viikkoraha.
Siis tyttäresi tienaavat 1440e/hlö/vuosi. Onko ihan vastikkeeton vai joutuvatko tekemään "kotitöitä", joita monissa normaaleissa perheissä lapset tekevät ihan ilman mitään erillistä korvausta? Eikö lapsesi saa sitten erikseen jouluna/synttäreinä/valmistujaislahjana tms rahaa? Ostaako lapset näillä viikkorahoillaan täysin kaikki vaatteet, viikonloppuherkut, leffaliput jne vai maksatko ne vielä sitten erikseen?
Kuulostaa erikoiselta noin korkeat viikkorahat. Olen siis itse ylemmän keskiluokan perheestä ja samoin moni läheisistä ystävistäni, eikä rahasta ole ollut puutetta. Mutta enpä ole koskaan ennen kuullut tuollaisesta viikkorahamäärästä. Toki tuo saattaa toimia joissain perheissä...
30 euron viikkoraha on minulle vähän reilun tunnin palkka. Meillä ei ole lapsen kanssa viikkorahasysteemiä vaan saa rahaa 150 e/kk, mutta ihan mielelläni annan teininkin nauttia mukavasta elintasosta enkä periaatteesta pakota pihistelemään. Tuolla 150 e/kk maksaa leffaliput, herkut, meikit ja pienet vaatejutut, isompia pukeutumisjuttuja (talvitakki, talvikengät, farkut...) ja kaikki harrastusvälineet maksetaan me vanhemmat. Tyttö käyttää fiksusti rahaa ja säästää monesti johonkin isompaan hankintaan. Ja juu, saa myös rahalahjoja, ei tosin meiltä vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Fit_nigga kirjoitti:
Mene töihin, köyhä av-mamma
Ei näytä Suomessa taantuma vaivaavan. Töihin ostetaan take away salaattia tai käydään sushilla kaupungilla. Välillä haetaan smoothiet Jungle Juice Barista tai käydään trendipaikassa lattella merkkilaukku olalla keikkuen. Olenko tosiaan ainoa köyhä?
Mun periaatteeni on, että töihin ei kannata mennä, jos siitä niin huonosti maksetaan, ettei ole 6-8 euron salaattiin varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fit_nigga kirjoitti:
Ei näytä Suomessa taantuma vaivaavan. Töihin ostetaan take away salaattia tai käydään sushilla kaupungilla. Välillä haetaan smoothiet Jungle Juice Barista tai käydään trendipaikassa lattella merkkilaukku olalla keikkuen. Olenko tosiaan ainoa köyhä?
Mun periaatteeni on, että töihin ei kannata mennä, jos siitä niin huonosti maksetaan, ettei ole 6-8 euron salaattiin varaa.
Sitten haukutaan laiskaksi siipeilijäksi. Mikään ei ole hyvä. Salaatti+Smoothie maksavat jo hieman enemmän kuin 6-8 euroa.
Vaihdan niitä usein sexiin jos on 16.
Vierailija kirjoitti:
Fit_nigga kirjoitti:
Meillä työpaikan lähellä olevassa lounasravintolassa ateria maksaa 9,50 €, joten siihen nähden take away -salaatti on edullinen.
Siis paljonko te oikein annatte sitä viikko/kuukausirahaa ja minkä ikäisille? Itse olen nyt 25 v. ja sain alaikäisenä 40-50 e/kk. Pikkusiskoni on nyt 17 ja saa varmaan korkeintaan 20 e/vko omaa käyttörahaa. Eikä ole köyhät vanhemmat, vaan ovat halunneet kasvattaa meidät ymmärtämään, ettei rahaa tipu taivaasta tai kasva puissa.
Huvittavaa että tuollainen kusetus menee läpi.