Alfamiehen tai -naisen kanssa seurustelleet - oletteko päässeet yli?
Oikeastaan inhoan alfa- ja beta-luokitteluja. Mutta tiedätte tyypin: vahva, itsevarma, älykäs, säteilevä johtajahahmo, johon kaikki ihastuvat. Hyvää seksiä riittää, samoin kamalaa draamaa.
Kun sellaisen ihmisen kanssa on suhteessa, taivas ja helvetti ovat auki. Tämä mies/nainen saa sinut tuntemaan itsesi maailman erityisimmäksi ihmiseksi ja murskaa sitten itsetuntosi.
Eihän se suhde tietenkään kestä ja myöhemmin olet viisaampi: otat kumppaniksi mukavan ja lämpimän ihmisen, joka haluaa perheen.
Kaikki on ihanasti, mutta unissasi kohtaat alfan yhä uudestaan. Ja jos törmäät häneen elävässä elämässä, hän onnistuu edelleen säväyttämään tavalla, johon nykyinen, ihana kumppanisi ei aivan yllä. Et ikinä pettäisi nykyistäsi, mutta eksän tapaamisen jälkeen olet pitkään hajamielinen ja tunnet hienoista tyytymättömyyttä nykyistäsi kohtaan.
Kuulostaako tutulta? Kuinka olet karistanut muistot poikkeuksellisen karismaattisesta (mutta todennäköisesti sitoutumiskyvyttömästä ja kusipäisestä) eksästä?
Kommentit (45)
Olen todennäköisesti käynyt tuon finderellan kanssa treffeillä. Ainakin melkein täysin sovin yhteen sen juttuun.
Se oli sellainen tyypillinen kana joka oli saanut ihan vääristyneen käsityksen itsestään nettideittailun ansiosta. Ei todellakaan ollut millään mikään erikoinen ja juuri tuollaista sorttia jota alfamiehet pyörittää 5-10 kpl kerralla.
Öö. Mites tämmönen "alfamies" jonka seksi kuitenkin oli itsekästä eikä päätä huimannut. ? Niitäkin on! :D
Alfanaiset ei koskaan seurustele tai harrasta seksiä betamiehen kanssa, toisin kuin alfamies saattaa panna tai vakipanna betanaista muiden naisten ohella. Tästä syystä miehet ei koskaan koe tuota että ovat jonkun alfanaisen jäljiltä jotenkin murskana, koska alfanaisen exä on aina alfamies itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Öö. Mites tämmönen "alfamies" jonka seksi kuitenkin oli itsekästä eikä päätä huimannut. ? Niitäkin on! :D
No onko tuo sitten muutenkaan oikea alfamies, eli onko oikeasti menestynyt johtaja tai edes tuleva sellainen? Vain vaan joku lähiöbaarin wannabe-alfa?
Vierailija kirjoitti:
Entäs se kauhein vaihtoehto: alfamies on helvetin hyvä tyyppi, lojaali ja luotettava, huomaavainen ja huolehtiva. Sinut itsensä kanssa, uskaltaa seisoa mielipiteidensä takana. Ulkoisesti hyvän näköinen, menestyy elämässä ja on lisäksi siunattu karismaattisella olemuksella. Rakastajana, aviomiehenä ja isänä paras mahdollinen, ollut jo vuosia.
Saako tätä vaihtoehtoa sovitettua mitenkään itsesäälissä kieriskelevän ja muiden onnea kadehtivan jämä"miehen" ajukoppaan? Ns. Betamiehen kanssa tuhlasin vuosia nuoruudestani. Ihmisenä melkoinen kakkiainen, joka mieluummin uhriutui ja esitti marttyyria kuin otti vastuuta teoistaan. Kaiva se pääsi jo hanurista ja ole mies.
Kaikesta huolimatta et kuitenkaan ole tyytyväinen elämääsi, koska viihdyt tällä palstalla ja kirjoittelet noin ilkeästi yksinäisistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yli 20 v naimisissa alfamiehen kanssa, ja mikäs siinä. Vaatii hieman työstöä itsetunnolle olla se kakkonen suhteessa, vaikka muihin ihmisiin verrattuna onkin ihan fiksu ja menestynyt. Tosin alfan rinnalla pääsee maailmalle, näkee ihmisiä, paikkoja ja asioita, joita ei muuten kokisi. Luulen, että aika moni vaihtaisi paikkaa kanssani.
Joo, kyllä se auto on mullekin aina ykkönen.
t: Alfa-mies
Aika omituinen käsitys alfamiehistä. Alfamiehet eivät esimerkiksi ole suinkaan kaikkien suosiossa juuri siksi, että kulkevat rohkeasti omia polkujaan. Kilttimies pyrkii mielistelemään ja pelkää konflikteja, alfa ei. Alfamiehen kanssa seurustelu ei myöskään tarkoita automaattisesti mitään draamaa, sillä alfa on sinut itsensä kanssa ja tietää, mitä haluaa. Hänen ei tarvitse lukea ajatuksia tai käymään kauppaa tunteilla, mitkä ovat yleisimpiä syitä ristiriitoihin.
Tuo kannattaa lukaista: http://elaparemmin.fi/blogi/todellisen-alfaihmisen-10-ominaisuutta/
Mitä eroa on alfalla ja jännämiehellä? Mun alfa oli täynnä testosteronia ja osasi kaikkea primitiivistä, mutta ei ollut mikään menestynyt mies, vaan toisia hyväksikäyttävä, selvityjä alfa. Ei ole hirveästi ikävä, mutta lapset on yhteiset.
Ahaa, alfamiehestä tekee alfamiehen se että hänellä on prinsessasyndrooma. Joo, en ole sellaisten kanssa seurustellut, kierrän nuo tyypit kaukaa. Rauhalliset ja fiksut miehet joiden ulkonäössä on mun makuuni sopivaa särmää, miellyttävät enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfan, naisten pyörittäjän kanssa on off -suhteessa (missäs muussakaan) jo 20 v. Ollaan siis jo keski-iässä ja alfa hauskasti rauhottunut.
Jo ennen alfaa jätin ns hyvän miehen. En vaan jaksa takertuvia suhteita.Huh huh! 20 vuotta! Miten olet jaksanut on-off-meininkiä? Saitko koskaan perhettä ja lapsia? Olisitko edes halunnut?
En koskaan halunnut perinteistä perhettä, mutta sain lapsen alfan(i) kanssa, nyt jo teini. Välillä oli muita miehiä, mutta olen aika erakko ja tämä on muodostunut omaksi elämäkseni. Olen aina tullut huonosti juttuun ns tavallisten miesten kanssa; alfa ei koskaan yrittänyt muuttaa minua, toisin kuin nuo muut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on alfalla ja jännämiehellä? Mun alfa oli täynnä testosteronia ja osasi kaikkea primitiivistä, mutta ei ollut mikään menestynyt mies, vaan toisia hyväksikäyttävä, selvityjä alfa. Ei ole hirveästi ikävä, mutta lapset on yhteiset.
Minun mstä alfa on myös miesten mielestä johtaja, ja hänen asemansa on luonteva. Jännämies taas on moraaliton/häilyväinen. Alfa osaa olla kaveria myös suhteen jälkeen, jännämies tarvitsee valloituksia pönkittääkseen itseään.
En ole vielä ollut Alfan kanssa, kaikki olleet betoja, vaikka minut kuulemma luokitellaan Alfaksi. Kahdella exällä on jäänyt kaivelemaan eromme. Toinen teinivuosilta ja toinen lasten isä.
Nämäkin olleet tapauksia, että on nähty vaivaa iskemiseen, muttei suhteen ylläpitämiseen. Teinirakkaus oli itsekäs ja aina pa. vaikka oli hyväpalkkaisessa töissä (peliongelma). Toinen oli ääripihi. No nei ihan niin pihi, koska vei hääpäivänä syömään työmaaruokalaan. Jep. Ja sekin vain siksi, että että oli pyöreät vuodet.
Naiseni on myös alpha, ehkä sen takia se toimiikin. Pientä nahistelua pienimmistäkin asioista, molemmilla tarve olla aika oikeassa, todella suuri kilpailuvietti. Emme juuri koskaan pyydä toisiltamme anteeksi, hivuttaudutaan vaan vierekkäin ja harrastetaan kiihkeää seksiä, sen jälkeen kaikki on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
8 vuotta parisuhteessa, ei vieläkään yhdessäasumista, sormuksia ym. suunnitelmia :)
-Alpha Male
Joku kysyi, tarkoittaako alfamies samaa kuin prinsessaharhainen draamailija. Ei varmasti, mutta oma eksäni oli kieltämättä dramaattinen luonne. Tyyppinä hän ei todellakaan ollut kaikkien mieleen, mutta sai ja saa edelleen kaikki ne naiset, jotka haluaa, oli kaveriporukan "henkinen johtaja" ja pystyi hurmamaan esim. vanhempani ja sukulaiseni tuosta vain. Siksi luokittelen hänet alfaksi. Yksikään päivä hänen kanssaan ei ollut tavallinen, ja siksi tätä nykyistä tavallisempaa elämää on ajoittain vaikea kestää, vaikka nykytilanne tekeekin minut paljon onnellisemmaksi kuin jatkuva draama. /ap
Vierailija kirjoitti:
Entäs se kauhein vaihtoehto: alfamies on helvetin hyvä tyyppi, lojaali ja luotettava, huomaavainen ja huolehtiva. Sinut itsensä kanssa, uskaltaa seisoa mielipiteidensä takana. Ulkoisesti hyvän näköinen, menestyy elämässä ja on lisäksi siunattu karismaattisella olemuksella. Rakastajana, aviomiehenä ja isänä paras mahdollinen, ollut jo vuosia.
Saako tätä vaihtoehtoa sovitettua mitenkään itsesäälissä kieriskelevän ja muiden onnea kadehtivan jämä"miehen" ajukoppaan? Ns. Betamiehen kanssa tuhlasin vuosia nuoruudestani. Ihmisenä melkoinen kakkiainen, joka mieluummin uhriutui ja esitti marttyyria kuin otti vastuuta teoistaan. Kaiva se pääsi jo hanurista ja ole mies.
Ei yksiavioinen ole ikinä alfa.
Vierailija kirjoitti:
Naiseni on myös alpha, ehkä sen takia se toimiikin. Pientä nahistelua pienimmistäkin asioista, molemmilla tarve olla aika oikeassa, todella suuri kilpailuvietti. Emme juuri koskaan pyydä toisiltamme anteeksi, hivuttaudutaan vaan vierekkäin ja harrastetaan kiihkeää seksiä, sen jälkeen kaikki on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
8 vuotta parisuhteessa, ei vieläkään yhdessäasumista, sormuksia ym. suunnitelmia :)
-Alpha Male
Aito alfamies ei ole kiinnostunut käyttämään alfa-määritelmää itsesään saati muistakaan.
Luopuminen oli oma päätökseni lopulta.Ikävä helpottaa kuukausi kuukaudelta.Auttaa,kun ymmärtää,mikä energiasyöppö sellainen suhde on.Oli oltava aina parhaimmillaan.Nyt on rennompaa.Uutta miestä ei ole.Kukaan ei kiinnosta.
Kysymyksessä mies,jota näilläkin palstoilla hehkutetaan ja listataan ex-blondeja.
Miten toi aloitusviestin kuvaus ei vastaa ollenkaan sitä käsitystä, mikä minulla on ollut alfamiehestä. Olen luullut että alfa on sellainen menestyjätyyppi, jota kaikki kunnioittaa. Mutta kuitenkin sellainen vakaa ja luotettava tapaus, josta tulee hyvä perheen pää - vaimonsa ja lastensa kunnioittama ja ihailema.
Ehkä olen tajunnut tämän jutun kokonaan väärin, mutta ei tuollainen aloitusviestissä kuvailtu mies pääse edelleenkään mun luokituksessa alfamiehen kirjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen todennäköisesti käynyt tuon finderellan kanssa treffeillä. Ainakin melkein täysin sovin yhteen sen juttuun.
Se oli sellainen tyypillinen kana joka oli saanut ihan vääristyneen käsityksen itsestään nettideittailun ansiosta. Ei todellakaan ollut millään mikään erikoinen ja juuri tuollaista sorttia jota alfamiehet pyörittää 5-10 kpl kerralla.
Nyt puhut kyllä asiaa!kana-aivo on vaan liian yksinkertainen tajuamaan miten homma toimii..t:6 kierrossa
Ei exä ihan alfa ollut eikä tule uniini, mutta sitä tajunnan räjäyttävää seksiä on nykyään iso ikävä :(