Ahdistuksen fyysiset oireet
Kertokaa vähän että mitä teillä on/ollut ahdistuksesta johtuvaa oireilua. Tämä on sinänsä ikävä tilanne, koska ei tiedä onko kyseessä henkistä tai fyysistä oireilua. Miten saitte selville että kyseessä oli ahdistuksesta johtuvaa?
Kommentit (38)
Mikähän olis tapa jolla saisi tietää onko todella ahdistus oireilu kyseessä. Verikoe ja sydämfilmi ok.
Lähinnä tuntuu, että on vaikea hengittää välillä.
Sellainen selittämätön puristus ja vihlonta, joka tuntuu eteenkin sydämen ympärillä.
Palantunne kurkussa ja sydämen muljahtelut, ainakin toivoisin ettei muusta johdu kun stressistä.
Rintaa puristaa, henkeä ahdistaa, pitää koko ajan vetää syvään henkeä, sydän voi hakata.
Kurkkua kuristaa ja leukapielet on ihan kireänä. Nyt on ollut pidemmän aikaa töitä aivan liikaa ja oireet on ilmestyneet.
Oletteko saaneet apua oireiluun? Itsellä myös alkoi kaikki tämä huimauksesta ja parista paniikkikohtauksesta. Myöhemmin tuli puristava tunne rintaan, vasemmalle puolelle.
Itse sain masennuslääkettä jonka pitäisi myös auttaa ahdistukseen, mutta tämä tunne on vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet apua oireiluun? Itsellä myös alkoi kaikki tämä huimauksesta ja parista paniikkikohtauksesta. Myöhemmin tuli puristava tunne rintaan, vasemmalle puolelle.
Itse sain kun kävin lääkärin tutkimuksessa kun luulin oikeasti että oon jotenkin kuolemansairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kun kävin lääkärin tutkimuksessa kun luulin oikeasti että oon jotenkin kuolemansairas
Mitä sait avuksi? Samat on ollut fiilikset jonkun aikaa.😵💫
1 vähemmän puhuttu ahdistuksen oire on se, ettei "osaa" tehdä päätöksiä. Kuulosta sinänsä alkuun hassulta, mutta huomaa kyllä kun se jumitilanne on päällä ja saatat jahkailla jotakin todella epäoleellista päiväkausia. Pahimmillaan ei edes itse hoksaa olevansa siinä loopissa, ihmettelee vain, että miten kaikki on niin tahmeaa.
Hartiat korvissa, takaraivon lihakset jumissa, rintalasta jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sait avuksi? Samat on ollut fiilikset jonkun aikaa.😵💫
Sain siitä avun siis, vähän helpotti kun sain jutella lääkärin kanssa ja laittoi minut psykiatrin juttusille...
Mulle määrättiin masennuslääkettä, jonka pitäisi myös auttaa ahdistukseen, mutta kuinka kauan menee et vähä löysää tunnetta.
Tuntuu ettei saa kunolla henkeä . keskittyy liikaa pieniinkin oireisiin ja ne vain pahenee.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut apua. Ksaikenmaailman psykoosilääkkeitä tyrkytetään mutta ainoa lääke mikä minulla toimii on bentso. Ja sitähän ei saa. Ei, vaikka kykenisi käyttämään lääkettä ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olis tapa jolla saisi tietää onko todella ahdistus oireilu kyseessä. Verikoe ja sydämfilmi ok.
Jos sulla on jotain sydämeen liittyvää esim tykyttelyä kyllä ne yleensä ottaa EKG kokeen.
Se on jatkuva kierre kun pienikin oire saa sinut paniikkiin
Saan kovasta stressistä aina ihan outoja fyysisiä oireita. Oudoimpia on olleet pienet lihaskrampit jaloissa, migreenin sahalaitaoireet ja kipu sormissa.
Kaikki ne on menneet ohi kun olen lääkärillä jutellut niistä ja ollaan todettu että ne johtuu taas stressikaudesta.
Oon tosi herkkä reagoimaan fyysisesti kaikkeen, se on vaan osa mua hyvässä ja huonossa.