Alfamiehen tai -naisen kanssa seurustelleet - oletteko päässeet yli?
Oikeastaan inhoan alfa- ja beta-luokitteluja. Mutta tiedätte tyypin: vahva, itsevarma, älykäs, säteilevä johtajahahmo, johon kaikki ihastuvat. Hyvää seksiä riittää, samoin kamalaa draamaa.
Kun sellaisen ihmisen kanssa on suhteessa, taivas ja helvetti ovat auki. Tämä mies/nainen saa sinut tuntemaan itsesi maailman erityisimmäksi ihmiseksi ja murskaa sitten itsetuntosi.
Eihän se suhde tietenkään kestä ja myöhemmin olet viisaampi: otat kumppaniksi mukavan ja lämpimän ihmisen, joka haluaa perheen.
Kaikki on ihanasti, mutta unissasi kohtaat alfan yhä uudestaan. Ja jos törmäät häneen elävässä elämässä, hän onnistuu edelleen säväyttämään tavalla, johon nykyinen, ihana kumppanisi ei aivan yllä. Et ikinä pettäisi nykyistäsi, mutta eksän tapaamisen jälkeen olet pitkään hajamielinen ja tunnet hienoista tyytymättömyyttä nykyistäsi kohtaan.
Kuulostaako tutulta? Kuinka olet karistanut muistot poikkeuksellisen karismaattisesta (mutta todennäköisesti sitoutumiskyvyttömästä ja kusipäisestä) eksästä?
Kommentit (45)
Paras olisi varmaan olla kokonaan näkemättä sitä exää, mutta Suomi on pieni maa...
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka on saanut maistaa alfan tulista chilikastiketta, ei koskaan enää tule tyytymään betamiehen tarjoamaan tavalliseen nakkikastikkeeseen. Valitan, tautiisi ei ole lääkettä.
Päteekö myös, jos sukupuolet on toisinpäin? Onhan niitä alfanaisiakin!
En ole päässyt yli ja välillä tuntuu etten tule ikinä pääsemäänkään :(
Kun ensimmäisen kerran sain tapailla ykkösluokan miestä, en ole voinut kiinnostua muusta enää sen jälkeen. Onnekseni olen saanut tutustua ja tapailla ja ihastua useisiinkin uskomattoman upeisiin miehiin. En aio tyytyä. Joku kerta (ehkä nyt juuri) juttu tällaisen miehen kanssa onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua tuttua... sekä minulle että monelle kaverilleni. Onneksi naisella ei tarvitse "ottaa eteen" sekstailleissa ;)) Mutta ihan hyvä mies tuo tuossa on, talo on myös kiva.
Tykkääkö miehesi katsella ja runkata, kun panet häntä parempien miesten kanssa?
Olen ollut yli 20 v naimisissa alfamiehen kanssa, ja mikäs siinä. Vaatii hieman työstöä itsetunnolle olla se kakkonen suhteessa, vaikka muihin ihmisiin verrattuna onkin ihan fiksu ja menestynyt. Tosin alfan rinnalla pääsee maailmalle, näkee ihmisiä, paikkoja ja asioita, joita ei muuten kokisi. Luulen, että aika moni vaihtaisi paikkaa kanssani.
Finderella kirjoitti:
Kun ensimmäisen kerran sain tapailla ykkösluokan miestä, en ole voinut kiinnostua muusta enää sen jälkeen. Onnekseni olen saanut tutustua ja tapailla ja ihastua useisiinkin uskomattoman upeisiin miehiin. En aio tyytyä. Joku kerta (ehkä nyt juuri) juttu tällaisen miehen kanssa onnistuu.
Jos olet jo monesti yrittänyt, niin ei tule onnistumaan. Olet tyypillinen pano, jonka käsitys omasta tasosta vääristyy, koska olet muodostanut sen mukaan, millaiset miehet haluavat panna sinua sen sijaan, millaiset haluavat seurustella kanssasi.
Muutin mahdollisimman kauas ja vaihdoin puhelinnumeron, jottei vahingossakaan törmäillä tai olla kontaktissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka on saanut maistaa alfan tulista chilikastiketta, ei koskaan enää tule tyytymään betamiehen tarjoamaan tavalliseen nakkikastikkeeseen. Valitan, tautiisi ei ole lääkettä.
Päteekö myös, jos sukupuolet on toisinpäin? Onhan niitä alfanaisiakin!
Ei, koska naiset liittävät tunteet seksiin vahvemmin kuin miehet. Sen takia alfasta jää naisille todella vahva muistijälki. Jokainen nainen voi olla se paras nainen miehelle, mutta naiselle on varsin pieni valikoima parhaita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua tuttua... sekä minulle että monelle kaverilleni. Onneksi naisella ei tarvitse "ottaa eteen" sekstailleissa ;)) Mutta ihan hyvä mies tuo tuossa on, talo on myös kiva.
Jotenkin surullinen olo tuli tästä viestistä. Nuorena sitä vannotaan, ettei tyydytä mihinkään tai kehenkään, mutta muutaman vuoden päästä tärkeintä elämässä onkin kiva talo... No, minulla kyllä "ottaa eteen", kun sekstailen nykyiseni kanssa ja rakastan häntä muutenkin, mutta jonkinlainen vamma eksästä on mieleen jäänyt. /ap
Nice. Täällähän saa taas todistaa miten jokainen nainen on sluti.
Vierailija kirjoitti:
Nice. Täällähän saa taas todistaa miten jokainen nainen on sluti.
Miten se on lutkamaista, jos vaikka 16-vuotiaana rakastuu ensimmäistä kertaa elämässään johonkuhun ihmiseen ja tämä sattuu olemaan alfa?
Vierailija kirjoitti:
Finderella kirjoitti:
Jos olet jo monesti yrittänyt, niin ei tule onnistumaan. Olet tyypillinen pano, jonka käsitys omasta tasosta vääristyy, koska olet muodostanut sen mukaan, millaiset miehet haluavat panna sinua sen sijaan, millaiset haluavat seurustella kanssasi.
Ehkä. Mutta tiedän, että ennemmin tai myöhemmin tulen tapaamaan miehen joka kokee kanssani samoin, ja jonka kanssa täytämme toistemme kriteerit.
Itse asiassa, eräs näistä miehistä on juuri minulle vihjaillut haluavansa kanssani parisuhteen. Olemme tunteneet puolivuotta enemmän tai vähemmän toisiamme tapaillen. Eli saatat olla väärässä.
Alfan, naisten pyörittäjän kanssa on off -suhteessa (missäs muussakaan) jo 20 v. Ollaan siis jo keski-iässä ja alfa hauskasti rauhottunut.
Jo ennen alfaa jätin ns hyvän miehen. En vaan jaksa takertuvia suhteita.
Finderella kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finderella kirjoitti:
Ehkä. Mutta tiedän, että ennemmin tai myöhemmin tulen tapaamaan miehen joka kokee kanssani samoin, ja jonka kanssa täytämme toistemme kriteerit.
Itse asiassa, eräs näistä miehistä on juuri minulle vihjaillut haluavansa kanssani parisuhteen. Olemme tunteneet puolivuotta enemmän tai vähemmän toisiamme tapaillen. Eli saatat olla väärässä.
Mitkä ne sinun kriteerisi miehelle ovat? Millainen on tämä mies, joka on vihjaillut haluavansa kanssasi suhteen? Miksi pidät häntä alfana?
Vierailija kirjoitti:
Alfan, naisten pyörittäjän kanssa on off -suhteessa (missäs muussakaan) jo 20 v. Ollaan siis jo keski-iässä ja alfa hauskasti rauhottunut.
Jo ennen alfaa jätin ns hyvän miehen. En vaan jaksa takertuvia suhteita.
Huh huh! 20 vuotta! Miten olet jaksanut on-off-meininkiä? Saitko koskaan perhettä ja lapsia? Olisitko edes halunnut?
Entäs se kauhein vaihtoehto: alfamies on helvetin hyvä tyyppi, lojaali ja luotettava, huomaavainen ja huolehtiva. Sinut itsensä kanssa, uskaltaa seisoa mielipiteidensä takana. Ulkoisesti hyvän näköinen, menestyy elämässä ja on lisäksi siunattu karismaattisella olemuksella. Rakastajana, aviomiehenä ja isänä paras mahdollinen, ollut jo vuosia.
Saako tätä vaihtoehtoa sovitettua mitenkään itsesäälissä kieriskelevän ja muiden onnea kadehtivan jämä"miehen" ajukoppaan? Ns. Betamiehen kanssa tuhlasin vuosia nuoruudestani. Ihmisenä melkoinen kakkiainen, joka mieluummin uhriutui ja esitti marttyyria kuin otti vastuuta teoistaan. Kaiva se pääsi jo hanurista ja ole mies.