Mitä vittua tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Oikeasti?
Kysymys koskee parisuhdetta.. tai no kaikkea.
Olemme olleet yhdessä 6 vuotta, meillä on 1,5 vuotias tyttö. Olemme saaneet tyttömme lapsettomuushoitojen tuloksena.
Tässä hiljattain sairastuin vakavasti, josta sitten puhkesi minulle jonkin sortin pakko-oireinen häiriö. Pakko-oireet on sellaista puhdistamista, peseytymistä ym. bakteerikammoa.
Mies ei voi sietää tuota pakko-oiretta, tai sitä että saippuaa kuluu. Jos olen hänen kanssaan, sen on loputtava. Kyllä se tietysti onnistuu, mutta ahdistaa ja paljon. Mies tarkkailee jokaista käsien pesua, sanoo että lapsi saa huonoja vaikutteita.
Sitten vielä ennen tätä sairastumista ehdittiin tehdä toinen ivf (lapsettomuushoito..) ja nyt olen ehkä raskaana. Ja meillä on alkioita pakkasessa. Eli jos erotaan nyt niin kaikki nuo alkiot menee roskiin.. En haluaisi heittää roskiin sitä mitä sinne on kovalla työllä saatu.
Mutta jos jään tähän, niin tulen hulluksi eikä se nyt tätä fyysistäkään terveyttä taida edistää.
Ja vielä sellainen, että menin laittamaan viestiä yhdelle ihmiselle ja nyt nolottaa tosissaan.
Anteeksi tunnekuohussa kirjoitettu niin on vähän sekavaa.. :(
Kommentit (3)
Mies voisi ymmärtää, ettei sairastumisesta kuulu syyllistää ja tuollainen kyttääminen viimeistään saa kenet hyvänsä menettämään järkensä. Hankkikaa keskusteluapua. Sinulle tuohon pakko-oireeseen ja miehelle asian ymmärtämiseen.
Se lapsi ei vielä mieti äidin käsienpesusta tuon taivaallista.
Ei voi muuta sanoa kuin että kiva mies sulla. Minkä sinä tuolle mahdat, kuin yrittää pikkuhiljaa päästä pakko-oireista eroon, mutta ei siihen voi kukaan pakottaa. Harmittaa sun puolesta.
Mahoja ei tällä palstalla autella.