Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskaltaa muutta yhteen uusperheeksi?

Vierailija
04.01.2017 |

Oletteko te muut uskaltaneet hyvin muuttaa yhteen uusperheeksi? Meillä miehen kanssa jo monta vuotta seurustelua takana ja puheissa ollut yhteenmuutto kesällä. Minua on vain ihan kauheasti alkanut ahdistamaan asia. Olen asunut reilut 4-vuotta yksin lasten kanssa ja oppinut nauttimaan elämästä ainoana aikuisena. Siis siitä, että lasten nukkumaan mentyä voin tehdä juuri mitä haluan, tehdä omat aikatauluni ja päättää miten asiat huolehdin, mitä ostan jne. Rakastan miestäni, mutta hänen lapsensa on ns. vapaan kasvatuksen tulos. Minua pelottaa miten jaksan arjessa hänen lastaan. Lisäksi se, että mies on kovin tuhlailevainen (hänellä on kyllä siihen rahaa) ja minä taas elän hieman toisella tapaa. Pelkään myös, että lasteni isä pienentäisi yhteenmuuton myötä elatusmaksuja ja sitten en pärjäisi enää millään. Meillä olisi yhteenmuuton myötäkin uuden mieheni kanssa täysin omat asuntolainat ja rahat, joten kuluni eivät yhteenmuuton myötä laskisi yhtään (päinvastoin menetän jo lapsilisien yksinhuoltajakorotukset, joten käteen jäävä raha vähenee jo muutoinkin). Kaikenlaisia kokemuksia ja mielipiteitä otetaan mielellään vastaan!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: kuuntele tunteitasi. Usko tunteitasi. Ahdistus on viesti.

Kuuntelitko niitä ensimmäisessä parisuhteessasi? Mitä silloin tunsit?

Vierailija
42/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, kerrot omista tunteistasi, mutta oletko puhunut asiasta lastesi kanssa? Mitä mieltä he olisivat yhteen muutosta? Aikuiset tekevät isoja päätöksiä usein lasta kuulematta. Suhde, jossa arki pyöritetään omissa huusholleissa, ja vietetään muuten aikaa yhdessä, olisi ainakin minulle se ideaalein. Lapset ovat joutuneet jo sopeutumaan eroon, se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään peittojen ja tyynyjen raahaaja. Haluisin vain kuulla kokemuksia/mielipiteitä.

ap

Kyllä olet, kun et edes ihmetellyt. Usko jo, ainoa järkevä päätös on erota. Mies on mulkku, eikä rakasta sinua. Eikä se muutu vaikka miltä kantilta yrität tilannettasi kuvailla.

Vierailija
44/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään peittojen ja tyynyjen raahaaja. Haluisin vain kuulla kokemuksia/mielipiteitä.

ap

No kyllä on taas niin samanlainen tarina, plus samaan aikaan pykätty toinen ketju tuloeroista.  Et sinä enempää viisautta palstalta saa, tee ratkaisusi itse. Eiköhän tuo päätöksen pitkittäminen jo riitä? Etkö oikeasti uskalla katsoa kuvioa rehellisesti? Jos yhtään emmit käy nyt jollakin terapeutilla keskustelemassa joka auttaa sinua hahmottamaan tilanteesi. Maksaa joo, mutta paljon halvempaa ja kivuttomampaa kuin hätiköidyt muutot ja erot ja lainat.

Vierailija
45/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ehtoja mies asettaa? Kuulostaa kyllä siltä, että mielikuvissasi kuvittelet saavasi onnellisen yhtenäisen perheen, mutta tosiasiassa saat stressaavan ympäristön, jossa menetät vielä rahaakin. Mitä mies sanoo tuosta rahakuviosta, kun tietää, että tulet menettämään korotuksen yms.?? Mitä mieltä lapsesi ovat muutosta? Jos mies ei suostu raha-asioissa "tasa-arvoon" ja opi ymmärtämään sinua, niin älä muuta, et saavuta sillä mitään hyvää...

Vierailija
46/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta yhteen- tuntuu siltä että uusperheessänne olisi kaksi elintasoa ja mies ei suostuisi maksamaan

yhtään enempää asuinkustannuksista vaan vaatii 50/50 osallistumista. Näinollen sinä joutuisit taloudelliseen

ahdinkoon ja penninvenytykseen.Nyt pidät kiinni intuitiivisesta tunteestasi ja jatkat rauhallista elämää 

lastesi kanssa. Parempi katsoa kuin katua! 

Vierailija
47/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siun kannata muuttaa yhteen, kun et rakasta miestäsi tarpeeksi. Jos siunoma aika tuntuu tärkeemmältä kuin eläminen miehen kanssa, niin kannattaa elää yksin sitten.

Vierailija
48/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei luulin vastaavani jollekin täysipäiaelleselle ihmiselle. Ap jos olet se peittojen raahaaja, niin eikö mikään kello kilise jos aina, miltä kantilta asiaa vain esitit saat saman vastauksen.

Vierailija
49/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kyllä pitävät miehestä ja muuttaisivat mielellään tämän kanssa yhteen.

Mies siis asettaa mm. ehtoja, kuinka monta kertaa vuodessa minulla tulee esim. olla rahaa lähteä lasten ja miehen kanssa ulkomaille lomalle jne. Olen miehelle sanonut, että en voi tällaiseen sitoutua. Asia on joo vielä ns. normaalina vuonna, mutta entä kun esim. tänä vuonna minun on vaihdettava auto uuteen. Uuden auton osto tekee kyllä sen, että tänä vuonna ei paljon matkustella monen hengen voimin minun rahoillani.

ap

Vierailija
50/50 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kyllä pitävät miehestä ja muuttaisivat mielellään tämän kanssa yhteen.

Mies siis asettaa mm. ehtoja, kuinka monta kertaa vuodessa minulla tulee esim. olla rahaa lähteä lasten ja miehen kanssa ulkomaille lomalle jne. Olen miehelle sanonut, että en voi tällaiseen sitoutua. Asia on joo vielä ns. normaalina vuonna, mutta entä kun esim. tänä vuonna minun on vaihdettava auto uuteen. Uuden auton osto tekee kyllä sen, että tänä vuonna ei paljon matkustella monen hengen voimin minun rahoillani.

ap

älä muuta yhteen ihmisen kanssa, joka asettaa sinulle jotain ehtoja siitä, miten sinun tulisi rahaasi ja vapaa-aikaasi käyttää. Jatka elämääsi omien lastesi kanssa ja tapaile miestä kuten tähänkin asti. Äläkä ainakaan anna painostaa itseäsi yhteen muuttamiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi