Minkä takia kassat nihkeitä vaihtamaan rahaa pienemmäksi?
Ymmärrän siinä tapauksessa jos ei edes osta mitään, mutta minä ostin ja silti pyyntööni vaihtaa 2€ kolikko euroiksi sanottiin: yleensä emme kyllä vaihda, mutta voin sinulle nyt tämän tehdä.
Ei ole suuri vaiva siinä muun asioinnin lomassa, en ymmärrä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa kaupoille, kun ne hankkii niitä kolikkopötköjä pankista vaihtorahoiksi. Pankit siis veloittaa siitä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
-ap
Ketjusta käy ilmi, miten jotkut suomalaiset ovat aggressiivisia, lyhytpinnaisia, epäkohteliaita ja huumorintajuttomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
K-kaupassa onnistuu. Voit nostaa haluamasi summan debit-kortilla ostoksen yhteydessä ja saat sen haluamassasi muodossa. Mä ainakin suosin tästä syystä K-kauppoja. S-kaupasta yritin kerran nostaa S-tililtä, mutta myyjä oli tosi ilkeä, kun en muistanut tunnuslukua (onnistui kyllä henkkareilla). Kyse on palveluasenteesta.
Sä puhut rahan nostosta tililtä, me kaikki muut rahanvaihdosta. Aika eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta käy ilmi, miten jotkut suomalaiset ovat aggressiivisia, lyhytpinnaisia, epäkohteliaita ja huumorintajuttomia ihmisiä.
Ja sitten he menevät juomaan pään täyteen, koska eivät osaa muuten käsitellä tunteitaan kuin ryyppäämällä. Opetelkaa hyvät ihmiset tunteiden hallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitsee kolikoita nykyään?
Kauppojen säilytyslokeroon
Hmm, oikeastiko vaihto on kiellettyä ja kassahenkilöt nihkeitä? Olen varmaan yli 10 kertaa vaihtanut 20 euron setelin 2 euron kolikoiksi taloyhtiön pesukonetta varten ja kukaan ei ole alkanut käyttäytymään nihkeästi.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin maksaa?
Pankit veloittaa palvelumaksuja kaupoilta kun nämä hakevat vaihtorahaa kassoihinsa. Ihan samalla tavalla kun sulta veloitetaan, jos sä menet pankkiin vaihtamaan sitä seteliä kolikoiksi.
Näinpä. Ja vaihtorahoja ei ole tilattavissa joka päivälle. Eikä pääkassa (eli se mistä vaihtorahat haetaan) ole loputtoman iso, joten rahaa ei ole siellä niin paljoa, että jokaista rahanrikkomistoivetta voisi välttämättä toteuttaa.
Ja ne kassassa olevat rahat ovat ensisijaisesti vaihtorahoja asiakkaille heidän ostoksisaan ja myös yksi kassatyöntekijän työväline, joten on järkevää pitää se työkelpoisena, eli tässä tapauksessa kaikkia rahoja riittävästi. Itse vaihdan pienehköjä summia, jos tiedän, että rahaa on riittävästi, mutta jos taas tiedän ettei ole, kieltäydyn vaihtamasta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitsee kolikoita nykyään?
Ainoa keino maksaa luopumatta yksityisyydestä. Kohtahan ei voi edes autoilla joutumatta jatkuvan kyttäämisen kohteeksi, mutta vielä voi maksaa.
On ammattihuijareita sekottamassa kassoja isojen vaihtorahapuljausten avulla.Lopulta kassa huomaa jääneensä tappiolle.
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa kaupoille, kun ne hankkii niitä kolikkopötköjä pankista vaihtorahoiksi. Pankit siis veloittaa siitä.
Ovatpa pankit sikoja! Rahan vaihtaminen pitäisi kuulua pankeille maksuttomaan peruspalveluun.
No S-rymän kaupoissa rahanvaihto varmaan onnistuu koska ne ovat samalla sekä kauppa että pankki eikä rahan vaihtaminen näin ollen maksa mitään.
Onneksi k citymarketissa voi infokassalla vaihtaa/särkee kolikoita. Mulla menee 50 centtisiä taloyhtiön pyykinpesukoneeseen tosi usein. Nykyään menny vaikeaksi nuo kolikoiden vaihtamiset. Ainiin ja pelikoneiden vieressä on nykyään sellainen kolikon vaihto automaatti. Voi setelin laittaa, ja saa kolikoina takasi. Pitääpä huomenna testata sitä.. on nimittäin kolikot taas loppu ja pyykätä pitäs.
Minulle ei cittari vaihtanut kolikoita,muttei haittaa koska niillä on kolikkoautomaatteja.
Ei Urpo tajua vaikka kuinka sille yritetään selittää.