Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrän että väestö ikääntyy ja hidastuu, mutta pieni ystävällinen pyyntö teille hitaasti liikkuville tai sellaisiksi tulossa oleville

Vierailija
04.01.2017 |

Voisitteko kapeilla käytävillä ja jonoissa kulkiessanne keskittyä OMAAN liikumiseenne ja pitää katseen löhtökohtaisesti eteenpäin suuntautuneena. Suoraan sanoen joskus hieman harmittaa kun kaikkein hitaimmin liikkuvat katselevat kulkiessaan sivuille ja vastantulevia enemmän kuin keskittyvät omaan kulkuunsa. Jotkut peräti pysähtyvät ja kääntävät päätään taaksepäin kuullessaan takaa tulevan jonkun kiireisemmän. Meille kiireisemmille työelämässä edelleen oleville sujuva liikkuminen olisi myös tärkeää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen ajoittain hitaastikkin kulkeva ja mikään ei ole niin tympeää, kuin nämä kiirehtijät, jotka eivät eteensä katso. Milloin harpotaan kantapäille, milloin tökitään laukulla. 

Olen edelleen työelämässä mukana ja maksan veroja varmasti enemmän kuin monet näistä kiirehtijöistä. En pyydä tilaa tai muuta ympärilleni, mutta pyydän antakaa minun kävellä omaa tahtiani.

En yleensä jää jonoihin, koska en pysty seisomaan kauaa yhdessä paikassa. Enkä mielelläni käytä kapeita käytäviä. Olisikin ehkä se oikea osoite kirjoitella näiden jonojen aiheuttajille tai näiden kapeiden käytävien tekijöille, ettei tuollainen uraohjus mahdu meikäläisten raajarikkojen kanssa siellä kulkemaan.

Kiireensä kullakin, mutta kannattaa lähteä ajoissa ja varata sitä aikaa, koskaan kun ei tiedä, mihin tuollainen kiire johtaa.. Niitä kiirehtijöitä on nuo hautuumaat täynnä, ja hyvin ovat sinne ehtineet.

Vierailija
2/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä kuinka nää hitaasti kulkevat onnistuvat aina tulemaan jostain eteen ja kun yritän mennä ohi, niin ottavat askeleen sivulle juuri sille puolelle josta meinaan tulla ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko se liikkumisvaikeukisya kärsiville jotenkin helpompaa tai turvallisempaa, mutta jostain syystä he ovat yleensä täsmälleen keskellä kulkuväyvää jolloin ohittaminen oikelta tai vasemmalta on yhtä hankalaa.

Vierailija
4/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisiko kiireisesti liikkuvat keskittyä siihen liikkumiseen, eikä kännykän räpläykseen. Miksi pitää kesken kävelyn pysähtyä kuin seinään, kun puhelin piippaa? Tai pysähtyä vastaamaan puheluun/ lukemaan viestiä keskelle oviaukkoa, tai tuulikaapppiin, keskelle katua  yms? 

Vierailija
5/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaaksi on mennyt kaupunkilaisten elämä jos ei enää vanhukset ja muut sovi edes kulkemaan. 

Oletteko miettineet sitä, kuinka tärkeää on, että vanhukset ja muuten huonosti kulkevat ylipäätään liikkuvat? Jos tuollainen jumittuu sinne kotiinsa on hän ennen pitkää laitospotilas, ja se vasta maksaakin. 

On vain parempi yrittää kestää ja mielellään, vaikka tukea näiden ihmisten liikkumista, että he pysyvät mahdollisimman pitkään liikkeellä. Hoitokulut vähenevät ja näin ollen veroeuroillekin tulee parempia kohteita..

Vierailija
6/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahtaaksi on mennyt kaupunkilaisten elämä jos ei enää vanhukset ja muut sovi edes kulkemaan.&nbsp.

Näinhän tuossa ei väitetty. Siinä peräänkuulutettiin sujuvaa liikkumista kaikille mikä toteutuu kun pysytään oikeassa reunassa ja pysähdellään kulkuväylälle vain tarpeen vaatiessa.

Vierailija
7/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä kädessä zombeilevat voisivat myös kävellä siksakkiaan jossakin muualla kuin vilkkaimmalla pyörätiellä.

Ja koiran kanssa lenkkeilevät voisivat pitää sen koiran nuuhkimassa samaa puolta kuin itse kulkevat, niin ettei hihna kulje tien poikki.

Ja lastenvaunuja työntävät voisivat kulkea tien oikeaa laitaa eikä paahtaa määrätietoisesti vasenta puolta vastaan ja sitten puhkua raivosta kun ihan jokainen vastaantulija ei vaivaudukaan hyppäämään tieltä pois.

Ja rinnakkain kävelevät voisivat siirtyä vastaantulijoiden kohdalla hetkeksi peräkkäin, eikä tiuskia sille yksin omaa reunaansa kävelevälle "EIKÖ YHTÄÄN VÄISTÄÄ VOI?!" kun olkapäät kolahtaa yhteen.

Takaa tulevat pyöräilijät voisivat ohittaa vähän kauempaa kuin kymmenen sentin päästä.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
8/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuutta. Onkohan niin, että suomalaiselta löytyy suvaitsevaisuutta vain jos naam aon ruskea?

Vierailija
9/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun hitaasti, vaikka olen työelämässä. Minulla on ns. pienen merenneidon syndroma eli jokainen askel sattuu kuin puukolla pistettäisiin. Siksi toivon, että sinä ripeästi askeltava et lisäisi kipuani tönimällä ja tuuppimalla. Teen parhaani, mutta en todellakaan pysty tämän nopeampaan tahtiin.

Kun pysähdyn, teen sen siksi, että kipu ylittää sietokyvyn eikä jalkani suostu nousemaan.

Vierailija
10/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kiireinen kulkija mahdun ihan hyvin tuolla liikkumaan ja ohittelemaan ihmisiä. Katsoo itse eteensä ja katsoo että miten se edellä oleva liikkuu (kulkeeko tasaisesti suoraan vai näyttäisikö olevan siirtymässä kadun toiseen laitaan, meneekö suojatietä kohti tai näyttääkö olevan kohta kääntymässä tai pysähtymässä jne.) ja ohittaa sitten sen mukaan. Ei se sen vaikeampaa ole. Pahoissa pakoissa voi sanoa että "anteeksi, pääsenkö tästä ohi".

Vierailija
11/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanpuoleinen liikenne!! Kaikkialla! Sen muistaminen ja noudattaminen kun iskostettais kaikille selkäytimeen niin kaikentahtiset mahtuvat menemään ihan joka paikassa.

Vierailija
12/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti liikkuvan on oikeastaan pakkokin seurata, mitä ympärillä tapahtuu, koska kiireisillä ei ole aikaa tehdä niin. Jos tasapaino on huono, pienikin tönäisy voi kaataa. Eikä siinä tilanteessa kiireisen "oho" paljon lohduta, jos ranne tai lonkka murtuu. Oikeanpuoleinen liikenne ja ohitukset aina vasemmalta olisivat todella hyvä asia myös kävellen liikkuville, mutta harva kiireinenkään tuota noudattaa. 

Vierailija
13/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko se liikkumisvaikeukisya kärsiville jotenkin helpompaa tai turvallisempaa, mutta jostain syystä he ovat yleensä täsmälleen keskellä kulkuväyvää jolloin ohittaminen oikelta tai vasemmalta on yhtä hankalaa.

Itselleni ainakin. Jotkut menevät niin kovaa vauhtia...uuden vuoden yönä olin liikkeellä mieheni kanssa, kun nuori ihminen juoksi päin vasenta kylkeäni seisoessani kadulla. (Vasen puoleni on huonompi aivoveritulpan vuoksi) Kaatumisesta seurasi: aivotärähdys, murtuma käsivarressa ja 3 murtunutta selkänikamaa. Huono tuuri...

Vierailija
14/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ainakin. Jotkut menevät niin kovaa vauhtia...uuden vuoden yönä olin liikkeellä mieheni kanssa, kun nuori ihminen juoksi päin vasenta kylkeäni seisoessani kadulla. (Vasen puoleni on huonompi aivoveritulpan vuoksi) Kaatumisesta seurasi: aivotärähdys, murtuma käsivarressa ja 3 murtunutta selkänikamaa. Huono tuuri...

Niin miten tässä se keskellä kulkuväylää oleminen oli turvallisempaa? Ehkä ei olisi juostu päin jos olisit ollut sivummalla.

Vierailija
15/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse hitaasti liikkuvat vanhukset tai liikuntarajoitteiset oikeastaan lainkaan, heillä on hyvä syy liikkua siten kun liikkuvat. Sen sijaan kyllä rasittaa kännykkää räpläävät nuoret ja muuten rivakasti kävelemään kykenevät ihmiset, jotka pysähtelee keskelle käytävää, ovensuuhun tms. luurinsa kanssa. Joskus toki on varmaan pakko juuri sillä hetkellä tekstata tai katsoa netistä jotain, mutta voisi luulla että sitä varten voisi hakeutua johonkin seinänvierustalle, tai ainakin pois siitä kaikkein kiireisimmältä kulkuväylältä... 

Vierailija
16/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No talvisin ainakin tiet on yleensä hiekoitettu vain keskeltä, ainakin jos on vähänkään syrjäisempi kaupunginosa kyseessä. 

Vierailija
17/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miten tässä se keskellä kulkuväylää oleminen oli turvallisempaa? Ehkä ei olisi juostu päin jos olisit ollut sivummalla.

Ai sun mielestä ihmistä päin saa juosta jos hän seisoo kadulla vai? 

Vierailija
18/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei elämä muuta opeta, niin ainakin hitaasti liikkumaan.

Vierailija
19/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäilijä löytynyt näköjään! Mitäs seisoit ja mitäs läksit.

Vierailija
20/32 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sun mielestä ihmistä päin saa juosta jos hän seisoo kadulla vai? 

No onhan tuo aika outo esimerkki siitä, miksi keskellä kulkuväylää oleminen on turvallisempaa siitä syystä, että ihmiset "menevät niin kovaa vauhtia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän