Miksi tuntemattomat ihmiset paheksuvat tupakoimista ääneen?
Eikös se ole jokaisen oma asia mitä vetää, en kuitenkaan kenenkään naamaan hönkäile! Alkaa vituttamaan kun tuntuu et tupakoitsijoita on oikeutettu kohdella huonommin kuin savuttomia!!
Viimeksi tänään bussipysäkillä (en siis ollut katoksen alla) mummeli saa slaagin kun huomaa tupakan savun nenässään, ja kokee tarpeelliseksi alkaa mulkkaamaan minua ja yskimään ihanniinkuin mulla olisi ollut jointti kädessä. Siis jeesus, mitä ylireagointia!
Kommentit (40)
Pin kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on ihan ihmeellisen aggressiivinen suhtautuminen tupakoitsijoihin, ihan yleisesti ja sitä vihaa puretaan kaikille sauhuttelijoille vaikka eivät edes häiritsisi. Jos tosiaan pysyttelee kauempana röökinsä kanssa eikä just mene sinne katoksen alle tupruttelemaan niin todellakin on ihan oma asiansa. Mitä nokan koputtamista mulla on kenenkään aikuisen ihmisen tupakoimiseen.
Aivan kuin tuo olisi muutenkaan ainoa pahe maailmassa, kukaan ei silti saa hepuleita jos mä kuljen jossain hamppari ja karkkipussi käsissä :D
Wise words 🙌
Tää on näitä suomalaisten omituisuuksia.
Jostain syystä suomalaiset ottavat asiat fanaattisesti. Nyt yksi fanaattisuuden trendi on tupakkavastaisuus. Ulkomaalaiselle on tosi vaikea selittää kyseistä ilmiötä. Olen nimittäin yrittänyt, enkä onnistunut. Kavereilla vain nauratti ja olivat sitä mieltä, että ongelma on korvien välissä. Ja näytti kuulemma todella hassulta.
Me seistiin tuolloin kaukana bussikatoksesta, enkä usko, että savua on voinut ulkoilmassa mennä paljoakaan sinne katoksen suuntaan. Siellä kuitenkin alkoi yksi nainen köhiä ja mulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on ihan ihmeellisen aggressiivinen suhtautuminen tupakoitsijoihin, ihan yleisesti ja sitä vihaa puretaan kaikille sauhuttelijoille vaikka eivät edes häiritsisi. Jos tosiaan pysyttelee kauempana röökinsä kanssa eikä just mene sinne katoksen alle tupruttelemaan niin todellakin on ihan oma asiansa. Mitä nokan koputtamista mulla on kenenkään aikuisen ihmisen tupakoimiseen.
Aivan kuin tuo olisi muutenkaan ainoa pahe maailmassa, kukaan ei silti saa hepuleita jos mä kuljen jossain hamppari ja karkkipussi käsissä :D
Täytyy olla melko yksinkertainen ihminen jos ei tajua hampurilaisen ja tupakan eroa.
Jos et tupakoi kenenkään nenän edessä niin en tosiaankaan tajua eroa, tai no sen hampurilaisen ja karkkipussin valmistukset varmasti saastuttaa enemmän mitä se yksi tupakka... jos nyt pilkkua viilataan.
Kerran koiraa lenkittäessäni olin jo pari kilometriä kanniskellut kakkapussia, solmittua sellaista, ja vihdoin eteen sattui roskis, jonka vieressä oli penkki. Penkillä istui joku äijä vetämässä röökiä. Kun ohimennessäni laitoin kakkapussin roskikseen, äijä karjaisi: "Älä tuo sitä siihen haisemaan!"
Melkoisesti pokkaa valittaa SOLMITUSTA kakkapussista kun itse haisee jo kauas röökeineen :D
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kenenkään tupakointia ääneen tuomitse mutta onhan se junttia. Olen itsekin joskus polttanut ja usein mietin kun katselen tupakoijia, että luojan kiitos en harrasta sitä enää. Näyttää urpolta, pilaa terveyden ja vie rahat. On yhtä junttia kuin tatuoinnit.
Ennemmin olen juntti ja urpon näköinen kuin k*sipää. Polttaisit sinäkin hermosauhut.
Vastaus otsikkoon: Siksi kun nämä tuntemattomat ihmiset joutuvat tahtomattaan vetämään sitä käryä henkeensä. Jokaisen on pakko hengittää mutta ei tupakoida.
Kadulla jos vaikka 50m edellä kulkeva vetää röökiä, kaikki takana olevat joutuvat myös tekemään sitä. Vastoin tahtoaan ainoastaan siksi kun yksi addikteineen katsoo sen oikeudekseen jota ei saa loukata.
Nyt on aivan turha vetää bull's shittiä että liikenne saastuttaa vielä enemmän. Sillä vain yritetään puolustella omaa typerää ja itsekästä käyttäytymistään.
Katsopas joskus keuhkoahtaumahoidokkien tai syöpäpotilaiden päivää vaikka you tubesta. Siinä tulevaisuutesi.
Mutkia oikeudet krääh! Mä saan haastatella sulle myrkkyjä, koska olen narsistinen apina.
Omassa arvomaailmassani kaikki ihmiset ovat samalla viivalla. mielestäni on törkeää kyseenalaistaa muiden valintoja elämässään, vain koska itse ei polta ei anna kenellekkään oikeutta vaatia toisia siirtymään muualle tai olemaan polttamatta. Kaikesta ei tarvitse tykätä mut antakaa ihmisten elää niinku ne haluu
Pin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Täytyy olla mseuraava ›elko yksinkertainen ihminen jos ei tajua hampurilaisen ja tupakan eroa.
Jos et tupakoi kenenkään nenän edessä niin en tosiaankaan tajua eroa
Kappas kun tällaisia ei ole tullut, kuin yksi kappale vastaan mullekkaan. Tämä ainokainen oli hädintuskin aikuisuuden kynnyksellä oleva poika, joka vilkaisi mun raskausmahaa ja käveli todella kauas.
Se haisee tosi voimakkaalta se tupakanhaju. Tupakoija vain ei itse tajua sitä. Ulkoilmassa nyt tuuli saattaa viedä tuurilla savua muuhun suuntaan. Mutta jos tulee kasvoihin päin, niin kyllä se lemu on kamala. Hississäkin juuri tupakoineen jäljiltä hissi haisee kuin vanha tuhkakuppi, ja on pakko peittää hengitystiet, kun alkaa oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole jokaisen oma asia mitä vetää, en kuitenkaan kenenkään naamaan hönkäile! Alkaa vituttamaan kun tuntuu et tupakoitsijoita on oikeutettu kohdella huonommin kuin savuttomia!!
Viimeksi tänään bussipysäkillä (en siis ollut katoksen alla) mummeli saa slaagin kun huomaa tupakan savun nenässään, ja kokee tarpeelliseksi alkaa mulkkaamaan minua ja yskimään ihanniinkuin mulla olisi ollut jointti kädessä. Siis jeesus, mitä ylireagointia!
Miksi pitää polttaa juuri siinä pysäkillä tai pysäkin läheisyydessä, jossa tiedät olevan muita ihmisiä, jotka eivät pääse pois sauhuttelusi luota? Mikset polta jo kauempana, missä ei ole ihmisiä odottamassa bussiaan tms.? Kyllä se savu kantautuu sinne muutaman metrinkin päähän, vaikket ihan katoksen alla polttaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas se huomataan että tupakoitsijat on yleensä kaikista pahinta "minäminäminä" -porukkaa.
Aijaa? Miltäpä sinusta tuntuisi tulla vihatuksi oman elämäntapasi takia? Kyllä tuota "minäminäminä" -porukkaa löytyy ihan yhtä paljon tupakoitsittomistakin
No mun elämäntavat ei vahingoita muita ihmisiä.
Mun mielestä tupakan savu tuoksuu tosi hyvältä ulkona.
Pahalta tuoksuu vanha, pinttynyt tupakanhaju esim vaatteissa tai asunnon pinnoissa. Olenko mä ainoa, jonka mielestä on näin?
Mä en myöskään usko, että satunnainen tupakansavuntuprahdus ulkona on mulle mikään suuri terveyshaitta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tupakan savu tuoksuu tosi hyvältä ulkona.
Pahalta tuoksuu vanha, pinttynyt tupakanhaju esim vaatteissa tai asunnon pinnoissa. Olenko mä ainoa, jonka mielestä on näin?
Mä en myöskään usko, että satunnainen tupakansavuntuprahdus ulkona on mulle mikään suuri terveyshaitta.
Samaa mieltä ex-tupakoijana! Esim mallun röökisavu tuoksuu mun mielestä tosi hyvälle, varsinkin miehillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kenenkään tupakointia ääneen tuomitse mutta onhan se junttia. Olen itsekin joskus polttanut ja usein mietin kun katselen tupakoijia, että luojan kiitos en harrasta sitä enää. Näyttää urpolta, pilaa terveyden ja vie rahat. On yhtä junttia kuin tatuoinnit.
Ennemmin olen juntti ja urpon näköinen kuin k*sipää. Polttaisit sinäkin hermosauhut.
Öh, sinä olet kusipää. Olet juntti, urponnäköinen kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänään bussipysäkillä (en siis ollut katoksen alla) mummeli saa slaagin kun huomaa tupakan savun nenässään, ja kokee tarpeelliseksi alkaa mulkkaamaan minua ja yskimään ihanniinkuin mulla olisi ollut jointti kädessä. Siis jeesus, mitä ylireagointia!Miksi pitää polttaa juuri siinä pysäkillä tai pysäkin läheisyydessä, jossa tiedät olevan muita ihmisiä, jotka eivät pääse pois sauhuttelusi luota? Mikset polta jo kauempana, missä ei ole ihmisiä odottamassa bussiaan tms.? Kyllä se savu kantautuu sinne muutaman metrinkin päähän, vaikket ihan katoksen alla polttaisikaan.
Itse olen huomannut että bussipysäkit ovat varsin suosittuja paikkoja tupakoida. Bussin odottelu käy joutuisammin kun vetää parit savut, siksi poltan pysäkillä ja aion jatkossakin polttaa.
Tupakoitsijat ei todellakaan tajua, kuinka pahalta ja voimakkaasti se tupakka haisee. Haju jää jälkeen ja haisee pitkälle. En itse voi myöskään sietään, kun joku tupakoitsija änkee haisevan takkinsa omaan takkiin kiinni naulakossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lisään vielä! En tosiaankaan ole syrjätynyt tai sossupummi, vaan nuori, siististi pukeutunut ja laittautunut yrittäjä joka tuon mummelinkin eläkkeen maksuun osallistuu.
Niin, paitsi että syövän, verisuonisairauksien ja keuhkoahtaumataudin hoitaminen sinulla maksaa yhteiskunnalle paljon mummun eläkettä enemmän
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ei todellakaan tajua, kuinka pahalta ja voimakkaasti se tupakka haisee. Haju jää jälkeen ja haisee pitkälle. En itse voi myöskään sietään, kun joku tupakoitsija änkee haisevan takkinsa omaan takkiin kiinni naulakossa.
Ai ihan änkee takin? Tupakoimattomatko sitten asettelee takin nätisti ja hirvittävät tupakoijat änkevät ja ovat röyhkeitä kaikin puolin?
Täytyy olla melko yksinkertainen ihminen jos ei tajua hampurilaisen ja tupakan eroa.