Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mummuni on kuolemassa :(

Vierailija
03.01.2017 |

Ei tajua enää ympäristöään eikä KAI tunnistaisi.
Minun pitäisi ottaa juna-juna-juna-linja-auto ja taksi, että pääsisin mummoni kuolinvuoteelle. Rakas mummu aikoinaaan, mutta niin vieras sairastuttuaan ja kun muutimme kauemmas.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy sanomassa hyvästit.

Vierailija
2/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvästelemään. Kyllä hän aistii, että rakas on lähellä, vaikka ei pystyisi sitä ilmaisemaan. Mene hänen vuokseen ja itsesi takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, voimia!

Vierailija
4/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. <3. Mene ihmeessä paikalle!

Vierailija
5/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene paikalle vaikka olisi kuinka hankalaa. Jaksamista 💓

Vierailija
6/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siellä.

Vierailija
7/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys siis kuului: pitäiskö lähteä ja nahdä mummu sellaisena mitä en halua, vai jätänkö väliin, pyydän anteeksi mummulta ja pidän muistoni?

-ap

Vierailija
8/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten haikeaa ja lopullista. Jokaisen osa vuorollaan lähteä täältä, kun päivät ovat täynnä.

Voimia ja lämmin halaus 💚

Vierailija
9/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni ja voimia. Oma mummuni kuoli pari vuotta sitten, mutta poismeno oli hänelle itselleen varmasti helpotus. Ei enää orientoitunut paikkaan eikä aikaan. Läheisen kuolema on tässä tapauksessa helpompi hyväksyä, kuin yllättäen tapahtuvana. Viimmeiset vuotensa eli sairaalasängyssä. Ei se ole enään ihmisarvoista elämää. Itse en itkenyt hautajaisissa, eikä isänikään. 

Vierailija
10/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla mummilla on pitkälle kehittynyt alzheimer, eikä hän oikeastan enää tunnista meitä omaisia, saatikka pysty puhumaan. Käyn kuitenkin vähintään kerran kuussa katsomassa häntä. Kerran hän sai kuitenkin sanottua, että "kiitos, kun tulit", kun olin lähdössä. Tietyllä tavalla hänestä kuitenkin välillä huomaa, että hän on välähdyksiä läsnä ja ehkä jopa tunnistaakin. Läsnäolon hän ainakin tiedostaa ja hän on rauhallisempi, kum hänen vierellään on. Siispä mielestäni ehdottomasti kannattaa mennä paikalle, vaikka se kuinka hankalaa olisikin. Myöskin itsesi vuoksi, voi kaduttaa muuten myöhemmim. Se tuskin sinua kaduttaa, että olet käyttänyt aikaa matkustamiseen.

Vierailija
11/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys siis kuului: pitäiskö lähteä ja nahdä mummu sellaisena mitä en halua, vai jätänkö väliin, pyydän anteeksi mummulta ja pidän muistoni?

-ap

Itse ajattelin näin pappani kohdalla. Nykyisin kaduttaa TODELLA paljon, etten sanonut hyvästejä. Kannattaa mennä paikan päälle, varmasti näkeminen helpottaa surutyötäkin. Voimia!

Vierailija
12/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menet ja näet hänet sellaisena, jota et halua nähdä. Hän on silti hän.

,

Kauheaa, jos omainen hylkäisi siksi, että näyttää kärsivältä ja raihnaalta. Silloin sitä vasta rakkautta tarvitseekin.

Mene ihmeessä. Rakas ihminen tarvitsee sinua luokseen.

Vierailija
13/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mummuni muni mun mammani, mun mammani muni mut!

Vierailija
14/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummut <3

Kannattaa lähteä koska muuten aina kaduttaisi ettei lähtenyt.

Vierailija
15/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni kävi tekemässä kuolevan mummonsa sängyn päädyssä katan jäähyväisiksi. Mummo oli otettu.

Vierailija
16/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Elämä on luopumista.

On tärkeää käydä katsomassa sairasta ja hoitolaitoksessa olevaa läheistä. Ei ole helppoa mennä käymään, mutta kuka haluaisi joutua laitokseen unohdetuksi.

Muutenkin päivät ovat siellä usein pitkiä ja joutuu olemaan poissa kotoa.

Tsemppiä ja käy katsomassa :)

Vierailija
17/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mun on niin vaikea ymmärtää, miksi joidenkin mielestä se "huonona näkeminen" pyyhkii kaikki muut muistot pois. Itse olen saattohoitanut mummoni ja löytänyt isäni kuolleena, eikä kumpikaan mitään pois pyyhkinyt, päinvastoin, terävöitti muistoja.

Vierailija
18/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni kävi tekemässä kuolevan mummonsa sängyn päädyssä katan jäähyväisiksi. Mummo oli otettu.

Anteeksi, mikä on kata?

Vierailija
19/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Kyllä mä menen mummin hyvästelemään ja heipat sanomaan. Tosiaan mikä minä olen junayhteyksiä miettimään kun mummo lähtee kokonaan pois. Pelottaa kuitenkin jotenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme