Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joka ei koskaan ole sairastanut influenssaa?

Vierailija
03.01.2017 |

Joka ikinen vuosi kohkataan miten influenssa-aallot etenee ja sairaalat täynnä ja ihmisiä kuollut.
Itse en ole sairastanut yhtäkään influenssaa, eikä tietääkseni ystävänikään.
Ja rokotuksia en ole influenssaan ottanut koskaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 43. Ainoa potentiaalinen influenssa tai tosi rankka flunssa oli 2001. Lisäksi keuhkot olivat aivan tukossa 2005, mutta se oli varmaan vain rankka keuhkoputkentulehdus astmatyyppisellä lisällä, ainakaan ei ollut hirveitä lihaskipuja. 

Vierailija
22/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni ole sairastanut, influenssarokotetta en ole ottanut sikapiikkiä lukuunottamatta.

Lyhyitä kuumeettomia flunssia on silloin tällöin, kuumeesta taitaa olla jo yli viisi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todettu ainakaan. Yleensä sairastan vain päänsärkyä, joskus poskiontelotulehduksen tyyppistä. Harvoin nuhaa, joskus kurkku on karhea illalla. Villasukat jalkaan, takan eteen, kuumaa teetä ja auringonhattu-uutetta. Yleensä aamulla ohi. En ole ottanut koskaan rokotetta. Epäilen, että virukset vaan villiintyy entisestään, kun niitä vastaan kehitellään uusia rokotteita.

Vierailija
24/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut influenssarokotetta enkä ole sitä ikinä sairastanut. Olen 45-vuotias ja viimeksi oli kuumettakin 15 vuotta sitten. Johtuu varmaan sopivan epähygieenisestä elämäntyylistä, että on saanut siedätystä.

Vierailija
25/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kysymys tää oikein on? Eiköhän semmosia ihmisiä ole ihan hemmetisti. Itse en ole sairastanut [b]enkä edes tunne yhtäkään ihmistä, joka olisi..[/b]

Sitten luultavasti tunnet erittäin vähän ihmisiä.

T: Ihminen, joka oli aikanaan pienenä koululaisena eräänä sellaisena koulupäivänä koulussa, jossa n. 25 oppilaan luokastamme likipitäen 20 oppilasta oli samanaikaisesti koulusta pois, koska olivat influenssan kourissa. Ei meitä ollut kun vain muutama oppilas koko sinä päivänä koulussa.

Vierailija
26/28 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/28 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut rokotuksia ja tiettävästi olen sairastanut vain "hongkongilaisen" vuosikymmeniä sitten. Keuhkokuumeen olen sairastanut 2x ja flunssan kerran pari vuodessa. Omat lapseni 14-35v eivät ole koskaan sairastaneet influenssaa.

Ihmettelen myös tätä jokavuotista paniikinlietsontaa, nytkin sanotaan että joka neljäs tai viides sen sairastaa. Mun tuttavapiirissä/työkavereissa/sukulaisissa (em yhteensä useampi sata ihmistä) tiedän vain 1 tapauksen ja sekin oli lievä (tai sitten raju flunssa) 

n 56v

Vierailija
28/28 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava kehui kuinka häneen ei "kuumetaudit" iske. No tosiaan hän ei ollut koskaan kipeä nuhia ja yskiä lukuun ottamatta. Mutta kolme vuotta sitten hän sai influenssan treenikaverilta ja meinasi kuolla teholla. Selvisi mutta keuhkot eivöt koskaan parantuneet ennalleen. Se oli todella vakava muistutus kuinka haavottuvainen keski-ikäinen henkilö on, kun ei ole rokotusta eikä koskaan sairastanut. Tuon jälkeen on ottanut rokotteen jo ihan siksi, että romukeuhkot eivät kestäisi influenssaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi