Osastonsihteerin koulutus ja palkka
Missä voi opiskella osastonsihteeriksi? Minkälaista koulutusta osastonsihteereiltä vaaditaan ja minkälainen palkkaus heillä on?
Kommentit (30)
Nostan vanhaa ketjua, mutta haluaisin tietää onko joku tehnyt näitä hommia sijaisena ja kuinka paljon on keikkaa riittänyt? Pitääkö olla toinenkin työ vai onko tullut näillä tuurauksilla toimeen?
Pääsekö HUSille tosiaan osastosihteeriksi, vaikka ei olisi käynyt asiakaspalvelu ja tietohallinnan osaamisalaa? Kuinka perehdytetään? Entä ottaako HUS oppisopimuksella?
Vierailija kirjoitti:
Pääsekö HUSille tosiaan osastosihteeriksi, vaikka ei olisi käynyt asiakaspalvelu ja tietohallinnan osaamisalaa? Kuinka perehdytetään? Entä ottaako HUS oppisopimuksella?
Olen siis valmis lähihoitaja.
8 vuotta keskussairaalassa osastonsihteerinä. Monipuolista työtä eikä samanlaista päivää ole. Hektistä, paineen sieto kykyä vaativaa ja nopea tempoista. Itse olen kirurgian yksikössä. Palkka n vajaa 2200 e +lisät itselläni n 250 e päälle. Työtä riittää kyllä tekevälle. Viihdyn työssä mutta on vaatinut kyllä vuosien opettelun ja paljon on ns erikoisalaan/paikkaan sidottua "nippeli tietoa" ja asioita joita oppii vaan tekemällä. Fyysisesti yhtä rankkaa kun mikä tahansa istumatyö. Ja omassa yksikössä ei juuri kirjoittamista ole vaan ne hoidetaan toisaalla.
Nostanpa tätä nyt, kun on tullut kaikki apotit sun muut.
Miten se on vaikuttanut työhön?
Avoimia paikkoja ainakaan ei näy olevan montaa.
Tein suuren virheen ilmeisesti kun aloin tätä opiskella, tosin "opiskelu" on täysin naurettavaa ja turhaa. Muutama ilta koko syksyn aikana ja tehtävät tasoa "tee mind map aiheesta x"
Eikö nää nyt ole sitä turhaa hallintoa, jota Orpanan hallitus yrittää karsia pois?
Vierailija kirjoitti:
Eikö nää nyt ole sitä turhaa hallintoa, jota Orpanan hallitus yrittää karsia pois?
Potilastyötä.
Yliopistosairaalassa, kvtesin mukainen palkka.