Mikä yllätti ameriikassa?
Kommentit (568)
Ei tarvitse ihmetellä jenkkien lihavuus-diabetesepidemiaa.
Grušenka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten sukuelinten silpomisen yleisyys. Käytännossä kaikki luokkakaverini oli silvottu. Näin suihkussa.
Samaa ihmettelin minäkin. Mitähän noiden vanhempien päässä liikkuu. Mistähän tuo alapeukkujen määrä kommenttiisi johtuu. Tottahan tuo on.
Siellä on tosiaan yleistä poikien ympärileikkaus, eikä pelkästään juutalaisilla. Pitävät sitä vähän kummallisena ja jopa yököttävänä ja epähygieenisenä, jos miestä ei ole ympärileikattu.
Saat tuon kuulostamaan vaan niin dramaattiselta: lasten sukuelinten silpominen. Ei siellä tytöille tehdä mitään.
Ja mikähän ero on tyttojen ja poikien silpomisella. Seksuaalisuus tuhottu loppuelämäksi.
Nyt on kyllä pakko kommentoida, että ei ole sama asia. Olen puoliksi alueelta jossa miesten ympärileikkaus on ollut sääntö, ei poikkeus. Miehen ympärileikkaus on mielestäni väärin, mutta EI ESTÄ miehen nauttimista seksistä. Olen itse ollut ympärileikattujen miesten kanssa.
Naisilla sukuelimet silvotaan tavalla, joka tuottaa tuskaa jokaisessa seksikerrassa. Meillä päin tätä ei tehdä, mutta olen työskennellyt näiden naisten kanssa täällä Suomessa. Näille naisille seksi ei ole nautinto, vaan kauhistus.
Tämä ei ole sama kuin miehen ympärileikkauksessa, joka tehdään vauvana, joka on suht. turvallinen toimenpide ja joka ei vaikuta aikuiseen seksielämään.
EN kannata myöskään miesten ympärileikkausta, mutta sen vertaaminen naisten ympärileikkaukseen osoittaa joko tietämättömyyttä koko aiheesta TAI naisen anatomiasta ja seksuaalisuudesta.
Itseasiassa naisten ympärileikkauksissa on eroja. Kyseessä on nelikategorinen järjestelmä (WHO) jossa graavein on tämä totaalinen sukupuolielinten silpominen vs. ns. pistäminen/lävistys, jossa neulalla pistetään klitorista. Poikien ympärileikkauksessa on myös eroja, (hieman pois, hieman enemmän pois, esinahan totaalinen poisto. On olemassa myös rituaalinen nauhan katkaisu, jota on ehdotettu esinahan poiston tilalle).
Tavat ovat jäänteitä barbaariajoilta eikä näillä kummallakaan tavalla ole mitään terveyshyötyä tai sitten hyödyksi kuvatut asia jäävät kauas haittojen taakse.
On varsin epäloogista väittää, että terveen erittäin tuntoherkän epiteelikudoksen (esinahka) poisto, jolla on ihan oma funktionsa pikkulasten ruumiissa: suojaa penistä tulehduksilta, parantaa aikuisena yhdyntäherkkyyttä etc. - olisi mitään suuria terveydellisiä tai autuaaksi tekeviä vaikutuksia yksilön elämään.
Ei lääketieteellisen ympärileikkauksen kieltäminen on ensisijaisesti ihmisoikeus ja lastenoikeuskysymys. Erittäin tuomittava toimenpide, jolla ei ole sijaa sivistyneessä yhteiskunnassa. Rituaalinen nauhan katkaisu peniksen ympäriltä on riittävä riitti vanhoille uskonnollisille tavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat aidosti ystävällisiä, kiinnostuneita muista ja tekevät tosi paljon vapaaehtoistyötä.
Se sama "aidosti ystävällinen" ihminen saattaa sanoa lähdettyäsi "I hate that fucking cunt!" :D
Juuri tästä oli sanottu jollekin suomalaiselle että se Pepsodent-hymy ei tarkoita mitään,ihmettelivät miksi suomalainen niin luotti amerikkalaisiin siellä.
Toinen minkä huomasin, niin sain tosi tylyä kohtelua tummaihoisilta kassoilta. Siis suorastaan vihamielistä. Olen nainen, kohtelias, kiltti, normaalin näköinen ja tämä toistui aina ja poikkeuksetta vain jos kassalla oli naispuolinen tummaihoinen ihminen. Olin loukkaantunut. Puhuin heille hymyillen, kohteliaasti ja jenkkien käyttäytymissäännöt huomioon ottaen. En koskaan saanut tylyä kohtelua valkoihoisilta tai intialaisilta jne. Ainoastaan tummaihoisilta nuorilta naisilta. Jos takanani oli toinen tummaihoinen, niin sama kassa yhtäkkiä hymyili leveästi ja "and what can I get to you, darling?" särähti korvaan, kun sama kassa oli juuri heittänyt minulle kahvin kuin koiralle. Hmm."
Minulla ihan samat kokemukset ja luulin sen johtuvan siitä, että näytin ehkä nyrpeältä? Samoin ihmettelin, kun olimme menossa vapaudenpatsaalle menevälle pienelle laivalle. Meitä oli pieni ryhmä valkoisia turisteja ja ne tummaihoiset oppaat paimensivat todella tympeän oloisesti meitä eteenpäin laivan sisälle. Tyyliin "liikkuukaa nyt siitä, meillä ei ole koko päivää aika odotella" ja syviä huokauksia. Noh, nämä eivät saanetkaan tippiä joten yhdistin tuon tympeyden siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minnekkään ei liikuta kävellen vaan joka paikkaan otetaan auto. Opiskelin Missourissa yliopistossa ja kampuksellakin kiersi kokoajan busseja rakennuksesta toiseen, mihinkään ei kävelty. Asuin kaupungin keskustassa mutta ruokakauppaan oli 7km matka, vaikka sen olisi kävellytkin niin kävelyteitä sinne ei todellakaan ollut vaan kahdeksan kaistaiset autotiet, eli kävellen ei tosiaankaan uskaltanut lähteä. Jos jossain sattuikin olemaan kävellen niin joku tuttu jo kohta pysäytti ja kysyi että mihin ihmeeseen kävelen.
Isäni oli Amerikassa ja sanoi tästä.Ei voinut kävellä kun joku aina ihmetteli ja tarjosi kyydin.
molto_vivace kirjoitti:
Grušenka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten sukuelinten silpomisen yleisyys. Käytännossä kaikki luokkakaverini oli silvottu. Näin suihkussa.
Samaa ihmettelin minäkin. Mitähän noiden vanhempien päässä liikkuu. Mistähän tuo alapeukkujen määrä kommenttiisi johtuu. Tottahan tuo on.
Siellä on tosiaan yleistä poikien ympärileikkaus, eikä pelkästään juutalaisilla. Pitävät sitä vähän kummallisena ja jopa yököttävänä ja epähygieenisenä, jos miestä ei ole ympärileikattu.
Saat tuon kuulostamaan vaan niin dramaattiselta: lasten sukuelinten silpominen. Ei siellä tytöille tehdä mitään.
Ja mikähän ero on tyttojen ja poikien silpomisella. Seksuaalisuus tuhottu loppuelämäksi.
Nyt on kyllä pakko kommentoida, että ei ole sama asia. Olen puoliksi alueelta jossa miesten ympärileikkaus on ollut sääntö, ei poikkeus. Miehen ympärileikkaus on mielestäni väärin, mutta EI ESTÄ miehen nauttimista seksistä. Olen itse ollut ympärileikattujen miesten kanssa.
Naisilla sukuelimet silvotaan tavalla, joka tuottaa tuskaa jokaisessa seksikerrassa. Meillä päin tätä ei tehdä, mutta olen työskennellyt näiden naisten kanssa täällä Suomessa. Näille naisille seksi ei ole nautinto, vaan kauhistus.
Tämä ei ole sama kuin miehen ympärileikkauksessa, joka tehdään vauvana, joka on suht. turvallinen toimenpide ja joka ei vaikuta aikuiseen seksielämään.
EN kannata myöskään miesten ympärileikkausta, mutta sen vertaaminen naisten ympärileikkaukseen osoittaa joko tietämättömyyttä koko aiheesta TAI naisen anatomiasta ja seksuaalisuudesta.Itseasiassa naisten ympärileikkauksissa on eroja. Kyseessä on nelikategorinen järjestelmä (WHO) jossa graavein on tämä totaalinen sukupuolielinten silpominen vs. ns. pistäminen/lävistys, jossa neulalla pistetään klitorista. Poikien ympärileikkauksessa on myös eroja, (hieman pois, hieman enemmän pois, esinahan totaalinen poisto. On olemassa myös rituaalinen nauhan katkaisu, jota on ehdotettu esinahan poiston tilalle).
Tavat ovat jäänteitä barbaariajoilta eikä näillä kummallakaan tavalla ole mitään terveyshyötyä tai sitten hyödyksi kuvatut asia jäävät kauas haittojen taakse.
On varsin epäloogista väittää, että terveen erittäin tuntoherkän epiteelikudoksen (esinahka) poisto, jolla on ihan oma funktionsa pikkulasten ruumiissa: suojaa penistä tulehduksilta, parantaa aikuisena yhdyntäherkkyyttä etc. - olisi mitään suuria terveydellisiä tai autuaaksi tekeviä vaikutuksia yksilön elämään.
Ei lääketieteellisen ympärileikkauksen kieltäminen on ensisijaisesti ihmisoikeus ja lastenoikeuskysymys. Erittäin tuomittava toimenpide, jolla ei ole sijaa sivistyneessä yhteiskunnassa. Rituaalinen nauhan katkaisu peniksen ympäriltä on riittävä riitti vanhoille uskonnollisille tavoille.
Mikä sun pointti on? Eihän aiempi kirjoittaja kiistänyt mitään kirjoituksestasi olevaa. Mitä väliä onko määritelmiä neljä vai vaikka viisi? Eikö aiempi kirjoittaja edes sanonut etteikö tapoja olisi erilaisia.
Kuitenkin myös lievimmät tavat ovat naiselle todella kivuliaita ja vaikuttavat seksielämään eri lailla kuin miehen leikkaus. En ole itsekään kummankaan kannattaja.
Taisit haluta vaan päteä yrittämällä väittää vastaan asioista jota ei ole edes sanottu.
Annokset olivat valtavia ja paikalliset raahasivat niitä kotiin.
Kahvi on tosi laihaa ja pahaa.
Halvimmissa pikaruokapaikoissa on tosi halpaa, myös huonoin cola
on puoli-ilmaista.
Ainoa jonka näin ajavan polkupyörällä, oli humalassa oleva meksikolainen maalari.
Ihmiset vetävät kunnon kännit baarissa ja ajavat autolla kotiin.
Coffee Shopit oli kivoja, olohuonemaisia kahviloita (sohvia,kirjahyllyjä, pöytiä), joissa pystyi viettämään tuntisotalla aikaa kavereiden kanssa jutustellen.
Isoihinkin museoihin oli kerran viikossa mahdollista päästä ilmaiseksi (vapaaehtoinen maksu).
Tässä ketjussa on useampi sanonut, että Briteissä syödään kaikilla aterioilla sipsejä. Oma poikaystäväni on englantilainen, ja olen siis syönyt Englannissa niin pubeissa, ravintoloissa kuin yksityiskodeissakin, enkä ikinä ole saanut aterialla sipsejä, en ole niitä edes menussa nähnyt. Poikaystäväni syö sipsejä todella harvoin, ja silloin kun syö niin ne ovat nimenomaan herkutteluun, ei minkään pääruoan osana.
Vierailija kirjoitti:
Keskivertoamerikkaisen yleissivitys ja tietotaso muusta maailmasta. Suomalainen 3-4-luokkalainen lapsi tietää enemmän kuin keskiverto ei-akateemisesti koulutettu mies.
Julkisen koulutuksen taso on lähes vitsi. Kysymykset aineessa kuin aineessa monivalintoja ja koulun voi päästä läpi oppimatta edes lukemaan.
Kaikki turhanpäiväinen länkyttäminen on ärsyttävää. Miksei pelkkä tervehdys riitä? Miksi on käytävä monimutkainen ja aikaavievä kuulumisten kysely rituaali siihen päälle, vaikka molemmat tietävät 100 %:sella varmuudella sen, mitä toinen vastaa?
Sivistyksen tasosta kertoo huomattavasti, kuinka valmis on yleistämään yhden tai muutaman kokemuksen perusteella.
Hmm... monessa lounaspaikassa on tortillasipsejä lisukkeena salaatille ihan Suomessakin.
Las Vegasissa yllätyin siitä miten kivaa voi ihmisellä ollakaan kaksi viikkoa putkeen (ja miten ihanaa ilmastointi onkaan!). Seattlessa yllätyin siitä, että minulta ulkomaalaisilta kysyttiin passi, kun mentiin pelaamaan lähibaariin biljardia. Olen valkoinen, 40v. pulska mies, eli melko samannäköinen kuin se poke, joka passia kysyi...
"Tavallisissa" ruokakaupoissa saa yleensä melkoisen tylyä palvelua. Kassa ei aina edes tervehdi eikä tosiaankaan hymyile vaikka itse niin tekisitkin. Poikkeuksia tietysti on. Tämä on yllättänyt. Ruokakaupoista Trader Joe's sen sijaan tarjoaa todella hyvää asiakaspalvelua. Ensimmäisellä kerralla ihan häkellyin kuinka ystävällisiä siellä oltiin. Jonot ovat todella pitkät, mutta etenevät nopeasti koska kassoja on paljon. Myyjät kyselevät jonossa olevilta voisivatko he vielä kenties hakea jotain tavaraa jonottajille jos he ovat unohtaneet jotain. Kassat ovat todella ystävällisiä. Ylipäänsä myyjiä on enemmän kuin suomalaisissa kaupoissa. Jos menee esim. Home Depotiin heti avaamisen jälkeen, myyjät seisovat käytävien päissä ja tervehtivät asiakkaita ja kyselevät voisivatko auttaa.
Tavarataloissa, esim. Bloomingdales, kosmetiikkaosaston myyjät ovat minun makuuni liian päällekäyviä. Tuo osasto on vielä ensimmäisenä kun kauppaan astuu sisään, ja siitä on vaikea päästä läpi ilman että joutuu kieltäytymään puolen tusinaa kertaa erilaisista kosmetiikkaesittelyistä ja -näytteistä. Sen sijaan sielläkin kassoilla saattaa saada aika välinpitämätöntä palvelua muilla osastoilla. Myyjät juttelevat keskenään omia juttujaan samalla kun palvelevat asiakkaita. Tämmöistä ei minusta Suomessa tapahdu ja on tuntunut täällä "asiakaspalvelun luvatussa maassa" vähän oudolta.
Muita yksittäisiä asioita: On vaikea löytää hammastahnaa, joka ei olisi valkaiseva ja jossa olisi fluoria. Monet terveyssiteet ja vessapaperit ovat hajustettuja, joten niitä ostaessa saa olla tarkkana. Käsisuihkut ovat harvinaisia. Itselläni on vain kiinteä suihkupää seinällä, ja sen alla sitten on keikisteltävä että saa itsensä puhtaaksi. Naiselta vaatii vähän akrobatiaa. Olen myös yllättynyt siitä, että jopa Manhattanilla on ravintoloiden kasvisruokavalikoima aika suppea. Tietysti on etnisiä ravintoloita ja kasvis/vegaanipaikkoja, mutta ns. tavallisten ravintoloiden ja muiden ruokapaikkojen valikoima ihmetyttää. Kanaa kyllä saa monessa muodossa mutta lihattomat vaihtoehdot ovat aika vähäiset.
Nämä kaikki kokemukset siis New Yorkista.
Pokerinpelaaja kirjoitti:
Las Vegasissa yllätyin siitä miten kivaa voi ihmisellä ollakaan kaksi viikkoa putkeen (ja miten ihanaa ilmastointi onkaan!). Seattlessa yllätyin siitä, että minulta ulkomaalaisilta kysyttiin passi, kun mentiin pelaamaan lähibaariin biljardia. Olen valkoinen, 40v. pulska mies, eli melko samannäköinen kuin se poke, joka passia kysyi...
Henkkarit pitää näyttää kun menee baariin tai klubille tai vaikka stand up -komediaa katsomaan monessa paikassa. Tämä oli itselle yllätys. Samoin se että alkoholia ostaessa tarvitaan henkkari, vaikka olisit kuusikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ennakkoluulona heikko koulutustaso ja huono yleissivistys. Olin väärässä. Koulutettu amerikkalainen ei ole kyllä ainakaan heikommilla kuin koulutettu suomalainen.
Ehdottomasti sama juttu. Hyvä High School on todella vaativa, iso osa oppilaista käy yliopistotason kursseja (lukiokurssit on suoritettu jo Middle Schoolissa) ja mummot pohtii Higgsin bosonin merkitystä päiväpiireissä, latinaa osaavat kaikki ja maailmankirjallisuus tunnetaan täysin. Ja Euroopan politiikkakin on Suomen Perussuomalaisista lähtien tuttua. Suomessa pidin itseäni fiksuna, Usassa olen oppinut nöyremmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset ei osaa sanoa ärrää
Im veli veli soli
:DDDDDDDDD mullakin meni muutoma hetki NY:ssä ennenkuin tajusin, vaikka normaalisti ymmärrän eri aksentteja kiitettävästi, jopa paremmin kuin natiivit enkun puhujat
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
Grušenka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN kannata myöskään miesten ympärileikkausta, mutta sen vertaaminen naisten ympärileikkaukseen osoittaa joko tietämättömyyttä koko aiheesta TAI naisen anatomiasta ja seksuaalisuudesta.Itseasiassa naisten ympärileikkauksissa on eroja. Kyseessä on nelikategorinen järjestelmä (WHO) jossa graavein on tämä totaalinen sukupuolielinten silpominen vs. ns. pistäminen/lävistys, jossa neulalla pistetään klitorista. Poikien ympärileikkauksessa on myös eroja, (hieman pois, hieman enemmän pois, esinahan totaalinen poisto. On olemassa myös rituaalinen nauhan katkaisu, jota on ehdotettu esinahan poiston tilalle).
Mikä sun pointti on? Eihän aiempi kirjoittaja kiistänyt mitään kirjoituksestasi olevaa. Mitä väliä onko määritelmiä neljä vai vaikka viisi? Eikö aiempi kirjoittaja edes sanonut etteikö tapoja olisi erilaisia.
Kuitenkin myös lievimmät tavat ovat naiselle todella kivuliaita ja vaikuttavat seksielämään eri lailla kuin miehen leikkaus. En ole itsekään kummankaan kannattaja.
Taisit haluta vaan päteä yrittämällä väittää vastaan asioista jota ei ole edes sanottu.
Ensisijainen pointti on siinä, että yleinen väittämä/annetaan ymmärtää, että poikien ja tyttöjen ympärileikkausta ei voida toisiinsa verrata samankaltaisena toimienpiteenä on väärä. Eli lievimmät tyttöjen ympärileikkausmuodot (pisto/lävistys, klitoriksen hupunpoisto) verrattuna poikien esinahan poistoon ovat täysin yhteneväisiä ja yhtä lailla tuomittavia. Tällä hetkellä pienet pojat/lapset joutuvat ihmisoikeusloukkauksen kohteeksi ja yleisin esinahanpoistajien vasta-argumentti on juurikin tässä väittämässä: tyttöjen ympärileikkaus on paljon pahempi juttu, se tuhoaa naisen seksuaalisuuden eikä sitä voi missään nimessä verrata poikien vastaavaan "harmittomaan" toimenpiteeseen." Aste-erot kertovat siis sen, että näitä toimenpiteitä voidaan varsin hyvin pitää samanlaisina toimenpiteinä - eli ne ovat hyvin tuomittavia oli se kohde tyttö tai poika. Myöskin väittämä, että toimenpide on täysin kivuton, on tuulesta temmattu. Kyseessä on ns. invansiivinen toimenpide, jossa poistetaan hermokudosta, joten sen kivuttomuuden voi heti unohtaa. Kyseessä ei myöskään ole mikään riskitön toimenpide. Yhdysvalloissa arviolta yli 100 lasta kuolee komplikaatioihin tämän riitin takia.
molto_vivace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
Grušenka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit haluta vaan päteä yrittämällä väittää vastaan asioista jota ei ole edes sanottu.Ensisijainen pointti on siinä, että yleinen väittämä/annetaan ymmärtää, että poikien ja tyttöjen ympärileikkausta ei voida toisiinsa verrata samankaltaisena toimienpiteenä on väärä. Eli lievimmät tyttöjen ympärileikkausmuodot (pisto/lävistys, klitoriksen hupunpoisto) verrattuna poikien esinahan poistoon ovat täysin yhteneväisiä ja yhtä lailla tuomittavia. Tällä hetkellä pienet pojat/lapset joutuvat ihmisoikeusloukkauksen kohteeksi ja yleisin esinahanpoistajien vasta-argumentti on juurikin tässä väittämässä: tyttöjen ympärileikkaus on paljon pahempi juttu, se tuhoaa naisen seksuaalisuuden eikä sitä voi missään nimessä verrata poikien vastaavaan "harmittomaan" toimenpiteeseen." Aste-erot kertovat siis sen, että näitä toimenpiteitä voidaan varsin hyvin pitää samanlaisina toimenpiteinä - eli ne ovat hyvin tuomittavia oli se kohde tyttö tai poika. Myöskin väittämä, että toimenpide on täysin kivuton, on tuulesta temmattu. Kyseessä on ns. invansiivinen toimenpide, jossa poistetaan hermokudosta, joten sen kivuttomuuden voi heti unohtaa. Kyseessä ei myöskään ole mikään riskitön toimenpide. Yhdysvalloissa arviolta yli 100 lasta kuolee komplikaatioihin tämän riitin takia.
Kerrankin asiaa aaveella. Kiitos. Tämän kun kaikki ymmärtäisivät.
Vierailija kirjoitti:
"Tavallisissa" ruokakaupoissa saa yleensä melkoisen tylyä palvelua. Kassa ei aina edes tervehdi eikä tosiaankaan hymyile vaikka itse niin tekisitkin. Poikkeuksia tietysti on. Tämä on yllättänyt. Ruokakaupoista Trader Joe's sen sijaan tarjoaa todella hyvää asiakaspalvelua. Ensimmäisellä kerralla ihan häkellyin kuinka ystävällisiä siellä oltiin. Jonot ovat todella pitkät, mutta etenevät nopeasti koska kassoja on paljon. Myyjät kyselevät jonossa olevilta voisivatko he vielä kenties hakea jotain tavaraa jonottajille jos he ovat unohtaneet jotain. Kassat ovat todella ystävällisiä. Ylipäänsä myyjiä on enemmän kuin suomalaisissa kaupoissa. Jos menee esim. Home Depotiin heti avaamisen jälkeen, myyjät seisovat käytävien päissä ja tervehtivät asiakkaita ja kyselevät voisivatko auttaa.
Tavarataloissa, esim. Bloomingdales, kosmetiikkaosaston myyjät ovat minun makuuni liian päällekäyviä. Tuo osasto on vielä ensimmäisenä kun kauppaan astuu sisään, ja siitä on vaikea päästä läpi ilman että joutuu kieltäytymään puolen tusinaa kertaa erilaisista kosmetiikkaesittelyistä ja -näytteistä. Sen sijaan sielläkin kassoilla saattaa saada aika välinpitämätöntä palvelua muilla osastoilla. Myyjät juttelevat keskenään omia juttujaan samalla kun palvelevat asiakkaita. Tämmöistä ei minusta Suomessa tapahdu ja on tuntunut täällä "asiakaspalvelun luvatussa maassa" vähän oudolta.
Muita yksittäisiä asioita: On vaikea löytää hammastahnaa, joka ei olisi valkaiseva ja jossa olisi fluoria. Monet terveyssiteet ja vessapaperit ovat hajustettuja, joten niitä ostaessa saa olla tarkkana. Käsisuihkut ovat harvinaisia. Itselläni on vain kiinteä suihkupää seinällä, ja sen alla sitten on keikisteltävä että saa itsensä puhtaaksi. Naiselta vaatii vähän akrobatiaa. Olen myös yllättynyt siitä, että jopa Manhattanilla on ravintoloiden kasvisruokavalikoima aika suppea. Tietysti on etnisiä ravintoloita ja kasvis/vegaanipaikkoja, mutta ns. tavallisten ravintoloiden ja muiden ruokapaikkojen valikoima ihmetyttää. Kanaa kyllä saa monessa muodossa mutta lihattomat vaihtoehdot ovat aika vähäiset.
Nämä kaikki kokemukset siis New Yorkista.
Mä hankin Lowes'sta, "eurooppalaisen" suihkupään letkulla, helppo asentaa, suosittelen. Ensi Suomen reissulla hankin käsisuihkusetin, sitä ikävöin kyllä paljon.
Tuosta tummaihoisten tylyydestä kommentoi pari tyyppiä, olivatko nää tapaukset Nykistä? Siellä ollaan tunnetusti vähän epäkohteliaampia, mies aina manaa kun joudutaan käymään siellä. Mä totesin, että palvelu siellä on ihan suomalaista tasoa, joten ei paljon mua hetkauta. Täällä etelässä ihmiset ovat yliystävällisiä väristä riippumatta, mun suomalainen lärvi on varmasti yrmein koko osavaltiossa.
Huvitti kovasti tuo, ettei sivistyneen amerikkalaiset sanoisi koskaan fuck. No, en tiedä miten sivistymättömänä pidätte USA:n ex-suurlähettilästä, mutta tässä hänen kommenttinsa, kun alkoi näyttää siltä, että Trump voittaa vaalit: https://www.facebook.com/AmbassadorOreck/posts/1411876662173150