Naisten mieskriteereistä
Usein kun joku mies täällä valittaa siitä että naisilla on aivan liian kovat kriteerit miehiä kohtaan niin vastaus on että "pitäisikö sitte tyytyä johonkin lihavaan työttömään naistenhakkaaja juoppoon".....niin täytyy kysyä että kuuluvatko kaikki miehet teidän mielestä aina jompaankumpaan ääripäähän sitte, eli ovat joko täydellisiä jännämiehiä tai sitte juoppoja luusereita?
Oma havaintoni on, että suurin osa miehistä ei ole kumpaakaan, vaan tavallisen vartalon omaavia melko raittiita tyyppejä, joilla varmasti on omat vikansa, esimerkiksi ei olla maailman fiksuimpia tai tienata hirveän hyvin tai ollaan vähän ujoja, mutta ovat kuitenkin sellaisia joita vielä joitakin vuosikymmeniä sitten olisi pidetty ihan hyvinä kumppaneina.....mutta enää eivät tunnu kelpaavan.
Terveisin betamies
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
joo-o kirjoitti:
Kyllä monet bussi ja roskakuskit ovat parisuhteessa, se on totta. Mutta edelleen väitän että monet 30-40v naiset katsovat miehen ammattia sillä perusteella mitä on hyvä esitellä lähipiirille. Itselläni on useat tutustumiset loppuneet siihen kun olen kertonut mitä teen työkseni(olen kuljettaja), vaikka naiset ovat siihen asti olleet kiinnostuneita, jännä yhteensattuma ainakin. On myös kehotettu suoraan hankkimaan joku kunnon ammatti, koska kaikki kuskit ovat kuulemma mamuja jne. No ehkä minulla sitten on ollut vaan huono tuuri kun on sattunut noita statuksenmetsästäjiä kohdalle:)
Kyllä mä uskon sua. Menepä esittelemään itsesi ketjuun, jossa joku hieno lady ihmettelee miksei ole löytänyt ketään. Katso mitä tapahtuu... Alkaa se muka hienovarainen kiemurtelu siitä kun "ei ole yhteistä kieltä" tms paskaa. Ja kauheat selittelyt miksi vain akateeminen kelpaa...
Miksi "hienon ladyn" ja bussikuskin sitten pitäisi pariutua? Miksi hieno lady ei saisi pariutua sellaisen miehen kanssa, jolla on samat mielenkiinnon kohteet (pikkurilli-pystyssä-cocktailkutsut, ooppera, teatteri, wining and dining, kirjallisuus jne) ja bussikuski sen maanläheisen lähihoitajan kanssa, joka ei kaipaa pönötysjuhlia?
Vierailija kirjoitti:
joo-o kirjoitti:
Kyllä monet bussi ja roskakuskit ovat parisuhteessa, se on totta. Mutta edelleen väitän että monet 30-40v naiset katsovat miehen ammattia sillä perusteella mitä on hyvä esitellä lähipiirille. Itselläni on useat tutustumiset loppuneet siihen kun olen kertonut mitä teen työkseni(olen kuljettaja), vaikka naiset ovat siihen asti olleet kiinnostuneita, jännä yhteensattuma ainakin. On myös kehotettu suoraan hankkimaan joku kunnon ammatti, koska kaikki kuskit ovat kuulemma mamuja jne. No ehkä minulla sitten on ollut vaan huono tuuri kun on sattunut noita statuksenmetsästäjiä kohdalle:)
Sanoisinpa, että lähestyt hyvin valikoitunutta kohderyhmää, jos he todella laukovat tuollaisia asioita. Eli olisikohan kyse sittenkin ihan omista "kriteereistäsi". Ehkä se oletkin sinä, joka etsit naista jota olisi hyvä esitellä lähipiirille? Käsi sydämelle, voisiko näin olla?
Sehän siinä hauskaa onkin kun noiden laukojien joukossa on hyvännäköisiä, tavallisen näköisiä, maistereita, duunareita jne. Ihan laidasta laitaan. Miehenä minulle ei ole väliä onko nainen suurituloisempi vai pienituloisempi kuin minä, tai ylipäänsä mitä tekee työkseen kunhan nyt itsensä elättää ja on onnellinen siinä mitä tekee. Ja ei tarvitse olla parikymppinen missi.
Ap itse kategorisoi itsensä betamieheksi.
Eli jollain tapaa huonommaksi kuin muut.
Ei ihme jos ei naisia riitä, kun et ole sinut itsesi kanssa ja rakasta itseäsi sellaisena kuin olet.
Ihmiset tykkäävät ihmisistä, jotka ovat sinut itsensä kanssa ja terveen ylpeitä itsestään.
Tee harjoituksia itsetunnon kanssa, ja pian huomaat, kuinka oma ajattelusi itsestäsi betamiehenä oli sinun itsesi luoma vankila.
Itsetuntoharjoituksia löydät netistä.
On naurettavaa väittää, että kokonainen joukko ihmisiä haluaisi vain tietynlaisia ihmisiä kumppaneikseen. Pitää aidosti uskaltaa olla oma itsensä ja kokea, että siihen on myös oikeus. Ja oikeus nauttia elämästään juuri sellaisena kuin on, välittämättä mitä muut ajattelevat. Sitä kautta löydät omat vahvuutesi ja se näkyy ulospäin.
Tsemppiä!
Miksi "hienon ladyn" ja bussikuskin sitten pitäisi pariutua? Miksi hieno lady ei saisi pariutua sellaisen miehen kanssa, jolla on samat mielenkiinnon kohteet (pikkurilli-pystyssä-cocktailkutsut, ooppera, teatteri, wining and dining, kirjallisuus jne) ja bussikuski sen maanläheisen lähihoitajan kanssa, joka ei kaipaa pönötysjuhlia?[/quote]
Itse bussikuskina käyn teatterissa ja oopperassa sekä harrastan kirjallisuutta. Miten kiinnostuksen kohteet liittyy ammattiin?
Ihan vain omasta puolestani voin puhua.
En ole mitään rakastuvaa tyyppiä, ennemmin looginen suunnittelija. Koskaan en varsinaisesti seurustellut, vaikka muutama mies kosikin tai kertoi että minä se olisin se oikea. Siihen sit vähän silmät pyöreenä vaikeena todeta et öh tota jaaa...
Johtuiko kovista kriteereistä? No ei, ei mitään väliä ulkonäöllä (kunhan nyt perusterve/ei niin läski et elämää haittaa), pankkitilillä tai millään muullakaan vastaavalla.
Mies jonka kanssa lopulta muodostin parisuhteen (14v nyt naimisissa) ei ole "kummoinen" voi olla ettei kovin monelle edes kelpaisi! Tämän oman kotiapinani kanssa minulla vaan synkkaa, hän on paras ystäväni, voin aina luottaa häneen, on helppo olla eikä tarvi itse esittää muuta kuin on.
Mies on minua lyhyempi, painavampi, kaljumpi, karvaisempi, ajaa halvemmalla autolla, tienaa vähemmän/on työtön, pienempi äo. Mitähän vielä? :D Mut meillä kemiat kohtaa, elämä sujuu.
Nii.. eikä se missään välissä valittanut kuinka ei saa naista tai naiset on sellaisia ja tällaisia. Ehkä tämä on "kriteeri" joka on total dealbraker :P
Vierailija kirjoitti:
Ap itse kategorisoi itsensä betamieheksi.
Eli jollain tapaa huonommaksi kuin muut.
Väärin. >90% miehistä on betamiehiä.
Tässä yhteydessä se tarkoittaa tavallista perhekeskeistä miestä.
Samoja havaintoja myös täällä kuin ap:lla. Tavallinen kunnollinen mies ei kelpaa. Naiset keskittyvät sen 5/5 alfan metsästykseen ja suuri osa tavismiehistä jää ilman. Entisi vuosikymmeninä tavallinenkiin mies saattoi löytää naisen mutta nykyään seksuaalinen osattomuus on yksi tavallisimpia syitä miesten syrjäytymiseen yhteiskunnasta.
Poistettiinko ihan oikeasti tästä ketjusta se viesti, jossa arvosteltiin panomiesten kanssa yhteen menneitä naisia. :O
Wau. Ei mitään mielipiteiden muokkaamista täällä....
Vierailija kirjoitti:
Poistettiinko ihan oikeasti tästä ketjusta se viesti, jossa arvosteltiin panomiesten kanssa yhteen menneitä naisia. :O
Wau. Ei mitään mielipiteiden muokkaamista täällä....
:D Parasta on, että viesti on vielä toisessa viestissä lainauksena mukana. Iski vissiin jonkun marttalaisen nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katson ympärilleni vaikka kauppakeskuksessa, mietin ystäviäni, mieheni ystäviä, molempien sukulaisia, tuttavia ja työkavereita, niin suurin osa ihan tavallisista, rehdeistä ja mukavista miehistä on parisuhteessa kaltaistensa naisten kanssa. Mieheni kavereissa on kyllä kolme yli kolmekymppistä sinkkumiestä. Kaksi heistä ovat ns. "jännämiehiä", eli komeita naistennaurattajia, joista ainakin toinen on omasta halustaan sinkku. Yksi näistä kolmesta on pari vuotta sitten pitkästä avoliitosta eronnut ja nyt jo aika haku päällä uuteen suhteeseen.
En tiedä millaisissa piireissä ap betamies pyörii, mutta reaalielämässä mä en ole koskaan törmännyt tällaiseen jännämies vs kilttimies juttuun. En ole itseasiassa missään muualla nähnyt edes käytettävän tällaisia termejä, kuin tällä palstalla. Muutenkin ilmiönä tämä "tavallinen mukava mies ei kelpaa naisille" on tuttu ainoastaan tältä palstalta. Sanoisin siis että tosi pienet ja peräti harvinaiset ovat piirit tämän palstan betamiehillä, jos jokainen teistä elää maailmassa, jossa on käytännössä vain alfamiehiä ja betamiehiä ja sitten toki niitä kauniita nuoria naisia, jotka kaikki kilpailevat muutamasta alfasta.
Jos nainen jättää miehen niin eihän se silloin kelpaa.
Kuka hemmetti edes haluaa ihmisen joka on ollut useissa suhteissa? Sehän todistaa että se on paska ihminen. Koska kuitenkin ihmiset etsii sitä LOPPUELÄMÄN kumppania. Ei sitä joka on vaan seuraavat 5-10 vuotta vierellä.
Totta...jos useita suhteita miehellä..ja kaikki päättyneet niin on siinä miehessä vika ja yleensä on tälläinen alfauros,joka elää naisten valloituksista ja naisparat ruikuttaa perään..
Olin tosi nirso eron jälkeen ja ajattelin, että elän yksin. Tai korkeintaan voisin seurustella ja matkustella komean, varakkaan ja gujsun miehen kanssa, jolla olisi jo aikuiset lapset. Noniin, siinä kävi niin, että rakastuin ja miehellä on enemmän lapsia kuin yhdessä kädessä sormia, pienet tulot, vanha auto ja ei sillä ole mitään väliä. Ystävät laittavat tervehdyksiä matkoilta ja minä onnellisena keitän aamupuuroa isolle perheelle. Saahan sitä suunnitella, mutta kaikki ei aina mene niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katson ympärilleni vaikka kauppakeskuksessa, mietin ystäviäni, mieheni ystäviä, molempien sukulaisia, tuttavia ja työkavereita, niin suurin osa ihan tavallisista, rehdeistä ja mukavista miehistä on parisuhteessa kaltaistensa naisten kanssa. Mieheni kavereissa on kyllä kolme yli kolmekymppistä sinkkumiestä. Kaksi heistä ovat ns. "jännämiehiä", eli komeita naistennaurattajia, joista ainakin toinen on omasta halustaan sinkku. Yksi näistä kolmesta on pari vuotta sitten pitkästä avoliitosta eronnut ja nyt jo aika haku päällä uuteen suhteeseen.
En tiedä millaisissa piireissä ap betamies pyörii, mutta reaalielämässä mä en ole koskaan törmännyt tällaiseen jännämies vs kilttimies juttuun. En ole itseasiassa missään muualla nähnyt edes käytettävän tällaisia termejä, kuin tällä palstalla. Muutenkin ilmiönä tämä "tavallinen mukava mies ei kelpaa naisille" on tuttu ainoastaan tältä palstalta. Sanoisin siis että tosi pienet ja peräti harvinaiset ovat piirit tämän palstan betamiehillä, jos jokainen teistä elää maailmassa, jossa on käytännössä vain alfamiehiä ja betamiehiä ja sitten toki niitä kauniita nuoria naisia, jotka kaikki kilpailevat muutamasta alfasta.
Jos nainen jättää miehen niin eihän se silloin kelpaa.
Kuka hemmetti edes haluaa ihmisen joka on ollut useissa suhteissa? Sehän todistaa että se on paska ihminen. Koska kuitenkin ihmiset etsii sitä LOPPUELÄMÄN kumppania. Ei sitä joka on vaan seuraavat 5-10 vuotta vierellä.
Harvalla taitaa se ensimmäinen seurustelusuhde loppuelämää kestää. Joten erittäin moni haluaa ihmisen, joka on ollut parisuhteessa aikaisemminkin, koska erittäin moni on itsekin sellainen. Itseasiassa aiempi parisuhdekokemus saattaa olla monesti plussaa kumppaninvalinnassa. Jokainen suhde kasvattaa meitä ihmisinä, opettaa yhdessä olemisen, toisen huomioimisen ja kompromissien tekemisen taitoja. Kun kumppanilla on jo aiempaa kokemusta parisuhteesta, tietää ainakin, ettei hänkään ihan soitellen ole sotaan lähdössä eikä kaikkia yhteiselämän perusasioita enää tarvitse opetella.
Noh. Odotatko sinä että hieno herrasmies ottaa mauttoman ja kiroilevan, lihavan wt-lähärin (kaikki kunnia lähäreille mutta stereotypiana) vain säälistä? Tuskin. Innoissasi selität kuinka tällainen herrasmies ansaitsee vain nuorinta ja tuoreinta ja kauneinta LIHAA.