Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Adidas-lenkkareiden koot?

tennaritietäjiä paikalla?
03.01.2017 |

Adidaksissa näyttää olevan ihmeellisiä kokoja eli kolmasosia.
Minun Reebokit ovat aina olleet kokoa 37, ja Niket 37,5. (Kaikissa muissa kengissä kokoni on 36,5 tai 37)

Olisin tilaamassa Adidakselta juoksukengät ja Stan Smithit.
Miten Adidaksissa menee koot?

Jotkut sanovat että ne olisivat yleisesti vähän Reebokeja ja Nikeja leveämpiä. Pitääkö paikkansa?
Kannattaisiko minun ottaa 36 2/3 vai 37 1/3?

Kiitos etukäteen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perinteiset Super Starit on minun mielestäni näyttäneet jotenkin väljemmiltä kuin Stan Smithit.

Vierailija
2/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko ne on tilata jostain hevon kuusesta, käyt ihan kaupasta ostamassa missä voit kokeilla eri kokoisia omaan jalkaan niin ei tarvitse ihmetellä ja saat varmasti oikean kokoiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko ne on tilata jostain hevon kuusesta, käyt ihan kaupasta ostamassa missä voit kokeilla eri kokoisia omaan jalkaan niin ei tarvitse ihmetellä ja saat varmasti oikean kokoiset.

Koska niitä ei enää esimerkiksi urheiluliikkeet myy!

Stadiumista ja Intersportista oli kadonnut kaikki klassikkolenkkarimallit.

Vierailija
4/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tennaribrändit ovat kuulemma sanoneet että urheiluliikkeet pilaavat niiden mainetta, joten haluavat parhaat tuotteensa kenkäkauppoihin tänä päivänä! Näin minulle kerrottiin helsinkiläisessä urheiluvälineliikkeessä. Myyvät siis jatkossa vain eri urheilulajeihin tarkoitettuja lenkkareita.

Aina kummaa hommaa, sillä jos tarvitsen vapaa-ajan lenkkareita niin tottakai menen urheiluliikkeeseen niitä kyselemään, enkä mihinkään kenkäkauppaan. Suomessahan ei ole niitä liikkeitä tai ketjuja jotka myyvät parempia lenkkareita ja muitakin merkkikenkiä eli ainoaksi vaihtoehdoksi jää netistä tilaaminen.

Vierailija
5/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tennaribrändit ovat kuulemma sanoneet että urheiluliikkeet pilaavat niiden mainetta, joten haluavat parhaat tuotteensa kenkäkauppoihin tänä päivänä! Näin minulle kerrottiin helsinkiläisessä urheiluvälineliikkeessä. Myyvät siis jatkossa vain eri urheilulajeihin tarkoitettuja lenkkareita.

Aina kummaa hommaa, sillä jos tarvitsen vapaa-ajan lenkkareita niin tottakai menen urheiluliikkeeseen niitä kyselemään, enkä mihinkään kenkäkauppaan. Suomessahan ei ole niitä liikkeitä tai ketjuja jotka myyvät parempia lenkkareita ja muitakin merkkikenkiä eli ainoaksi vaihtoehdoksi jää netistä tilaaminen.

No miten usein nykyään niiden käyttö liittyy mitenkään urheiluun? Ihmiset pitää tennareita ihan arkikenkinä jatkuvasti, todella harva varmaan ostaa sellaiset nimenomaan urheilukengiksi.

Vierailija
6/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten usein nykyään niiden käyttö liittyy mitenkään urheiluun? Ihmiset pitää tennareita ihan arkikenkinä jatkuvasti, todella harva varmaan ostaa sellaiset nimenomaan urheilukengiksi.

Ei mitenkään, sillä tennarit/lenkkarit ovat nyt kuuminta muotia muutenkin, mutta tottakai haen tai yritän hakea urheilumerkkien kenkiä lähinnä urheilukaupasta ensin. Olivat ne sitten vapaa-ajan käyttöön tai urheiluun. Vai oliko sinulla parempia ehdotuksia?

Vierailija
7/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammat eivät käytä merkkilenkkareita, joten täältä sun ei kannata kysellä :DD

AV-mammat käyttää vain Crocseja.

Vierailija
8/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, sillä tennarit/lenkkarit ovat nyt kuuminta muotia muutenkin, mutta tottakai haen tai yritän hakea urheilumerkkien kenkiä lähinnä urheilukaupasta ensin. Olivat ne sitten vapaa-ajan käyttöön tai urheiluun. Vai oliko sinulla parempia ehdotuksia?

No miten olis ihan normaali kenkäkauppa mistä normaalisti kenkiä yleensä haetaan? Urheilukaupasta varmaan saa nimenomaan urheilukenkiä, mutta kuten itsekin? totesit, niin näitä tennareita ei enää pidetä urheilukenkinä vaan ihan peruskenkinä.

Vierailija
9/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä löydy kenkäkaupoistakaan. Suomessa ei ole sellaisia liikkeitä kuin Foot Locker joka myy erikoisempiakin tennareita sieltä kalliimmasta päästä. Lähin taitaa löytyä Tukholmasta.

Vierailija
10/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kukaan täällä AaVeella muka omista Adidaksia?

Vierailija
11/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks kukaan täällä AaVeella muka omista Adidaksia?

Minä omistan useammatkin Adidas Boost-juoksulenkkarit. Kengänkokoni on 39, noissa Adidaksissa on pitänyt ottaa koko 40 koska se on samankokoinen kuin muissa käyttämissäni kengissä on koko 39. Normaalisti koko 39 on 25 cm, Adidaksissa koko 40 on 25 cm. Ainakaan noissa käyttämissäni Adidaksissa ei ole leveä lesti vaan mielestäni ihan normaali.

Suosittelen katsomaan kokotaulukkoja Adidaksen sivuilta.

Vierailija
12/28 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stan Smithit mulla on 38 (lastenosastolta), normaalisti esim. Niken kengissä 38,5! Noi stanit onn vähän leveämpää mallia! Ja jos sulla on noin pieni jalka, niin katso ihmeessä lastenosastolta, hinnat paljon edullisemmat!

Juoksukengistä en tiedä, mutta esim ZX Fluxit otin vahingossa 38 2/3 ja on liian isot! Neon eli "nuorten" sarjasta mulla on taas sitten 39! Eli koot vaihtelee!

Jos tilaat, eikö ois fiksumpaa tilata molemmat koot ja palauttaa? Mutta itse ottaisin 36 2/3!

Vierailija
13/28 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken ja Asicsin tossut taitavat olla vähän pienempää kokoa kuin kaikki muut eli pitää ottaa ainakin puolta numeroa tai yhtä kokonaista numeroa suuremmat?

Adidas, Reebok ja New Balance taitavat vastata normaaleja kengänkokoja?

Vierailija
14/28 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Adidaksen Superstar talvilenkkarit, jotka ovat kokoa 38 2/3. Normaalisti kokoni on 38. Nuo Superstarit on mulle liian isot. Luulen, että 38 olis ollut sopiva. Sellaista kokoa ei käsittääkseni ole kuin 38 1/3, vaikka onkin koko 37 1/3. Go and figure... Gazellet mulla on kokoa 38 2/3, joka on myös vähän iso, mutta koko 38 oli liian pieni. Mutta Superstar talvilenkkarit on isommat kuin Gazellet. Olikohan tästä mitään hyötyä... Ota vähän isompi kuin normaalikokosi, ehkä.

Vierailija
15/28 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut tuon ettei lenkkareissa koot mene ihan standardoidusti.

Sama mitkä eurooppalaisetn normaali kengät kuten avokkaat tai vastaavat ostan, niin ne ovat aina kokoa 38.

Sitten noissa lenkkareissa on just noita kolmasosakokoja, puolia kokoja ja ne saattavat heitellä todella paljon eli jossain lenkkareissa otan tilavan 37.5 koon niin toiset ovatkin sitten samankokoiset mutta niissä numerona 38 1/3 tai vastaavaa.

Vierailija
16/28 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää kunnollisia aikuisen ihmisen kenkiä!!

Vierailija
17/28 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se valitettavasti on, ettei meille enää myydä superstareja, stan smithejä, originaaleja air maxeja jne. Mielellämme tilattaisiin hyllyt täyteen, koska kysyntä on talvellakin kova, saatika sitten keväällä.

Suomeen on tullut nyt ketju nimeltä Atlehetes Foot, joka myy näitä tämän kategorian kenkiä. Pikkuhiljaa laajenevat pitkin suomea.

Ja mitä noihin addun kokoihin tulee niin menevät koosta 36 ylöspäin aina 2/3 kerrallaan, ettei tarvitse hypätä jossain kohtaa yhden puolikkaan yli, kun nuo aina muutetaan UK/US koosta EU kokoon. Se 2/3 on aina silti sama 0,5cm lisää edelliseen kokoon ihan kuin puolikkaissakin koissa. Esim nikellä menee näin: US 6 =36,5 ja siitä puolikas isompi US 6,5 = 37,5. Nikeltä et löydä kokoa EU37.

Vierailija
18/28 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim nikellä menee näin: US 6 =36,5 ja siitä puolikas isompi US 6,5 = 37,5. Nikeltä et löydä kokoa EU37.

Entä mikä Adidaksen koko vastaisi käytännössä tuota Niken 37 1/2 kokoa?

36 2/3 vai 37 1/3.

Vierailija
19/28 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lenkkareiden koot vaihtelevat niin paljon nykyään? Mulla on kaikki 37,5, 38 tai 38,5 nykyään. Aiemmin kaikki oli 38. Johtuuko siitä että ne tehdään niin monessa eri halpamaassa ja jokaisessa maassa on erilainen käsitys kokostandardeista?

Vierailija
20/28 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jalan normikoko on 38, mutta Nikeissa ja Asicseissa olen aina joko 39 tai 39,5.

Adidaksissa 38.

Reebokeissa olin joskus 38 ja 38,5.

Mikäköhän mahtaisi kokoni olla New Balanceissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi