Tarkoittaako sote uudistus sitä että kunnalliselta puolelta irtisanotaan työntekijöitä?
Johtaako se siihen? Hoitajana jolla nyt töitä niin huolestuttaa.
Kommentit (32)
Kannattaa lisäkouluttaa nyt itseään vielä ja lähteä sitten ulkomaille töihin.Itsekin aloitin tämän suunnitelman mukaan ja aloitin kieliopinnot syksyllä.Soten tullessa sanon näkemiin tälle maalle eikä tule ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt ei kyllä lopu älä sitä huoli, työt itse asiassa vain lisääntyy. Yksityisellä puolella. Sairaudet ei todellakaan mihinkään katoa soten myötä, päin vastoin.
Tulevaisuudessa monet hoitajat tekevät myös työtään netin välityksellä ns. Nettihoitajana.
Jos sairastun, haluan nähdä lääkärin, en hoitajaa. Ei millään pahalla.
Kerro hoitajille sitten sairaalassa, ettet halua lainkaan heidän palveluitaan. Taatusti kelpaa heillekin. Voit olla sitten omillasi ja huolehtia itse itsestäsi. Itse kaksi kertaa vakavasti sairastuneena en sairaalassa lääkäreitä juuri koskaan nähnytkään, hoitajia 24/7. Aika pahat paikat olis ollu jos en hoitajia olisi halunnu nähdä! Kusessa ois oltu ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt ei kyllä lopu älä sitä huoli, työt itse asiassa vain lisääntyy. Yksityisellä puolella. Sairaudet ei todellakaan mihinkään katoa soten myötä, päin vastoin.
Tulevaisuudessa monet hoitajat tekevät myös työtään netin välityksellä ns. Nettihoitajana.
Lääkäri palvelut myös siirtyy osittain nettiin. Voi olla et tapaa kuin näytteenottajan labrassa muu asiointi hoituu etänä.
Sen haluan nähdä ku sairaanhoitajat ja lääkärit pakenee Suomesta soten myötä, saattaa oikeasti tapahtua! Johan ollaankin Kusessa sitte! Koko sote kaatuu alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä asiakkaat julkisella ohjataan enenevissä määrin ensin hoitajalle ja hoitajan arvion jälkeen voidaan kutsua lääkäri paikalle katsomaan potilasta.
On aivan päivystävän hoitajan ammattitaidosta kiinni saako asianmukaista hoitoa.
Sote on suuri kusetus. Parempaa palvelua halvemmalla ja tästä välistä vielä muhkeat voitot yksityisille palveluntuottajille. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että uskoo soten parantavan potilaan asemaa? 😂
Suomi tuottaa terveyden- ja sairaanhoidon nyt jo bkt:hen verrattuna halvalla. Vieläkö pitää nipistää?
Valitettavasti yksityiselle siirtyminen tosiaan tarkoittaa palkan alennuksi J työehtojen heikkenemistä, sairaanhoitajilla ja lähihoitajilla, ei toki lääkäreillä, joille entistä kiivaammin tarjotaan verosuunnitteluapua.
Valtiolle se tarkoittaa verotulojen pienenemistä palkkojen alenemisen myötä. Samoin verovaroistamme yksityisille maksettavat sote-korvaukset tulevat päätymään ulkomaille, koska terveyspalveluala on jo nyt pääasiassa suurten monikansallisten toimijoiden hallussa.
Niinpä tämä tulee tarkoittamaan myös hyvinvointivaltion rajua alasajoa varojen puutteessa.
Yksityisellä pidetään hyvät työntekijät.
Omat läheiseni HUS:n palveluissa saaneet älyttömän hyvää hoitoa. Läheisessä sairaalassa aina pelannut älyttömän hyvin kaikki ja saanut luottavaisin mielin jättää läheiset sinne paranemaan. Kuulemma aina ollut aivan ihania sairaanhoitajia.
Päivystyksen vastaanoton hoitajista (lähäri?
) olen kuullut usein huonoa.
Suomalaiset hoitsut ja lekurit on kansainvälisesti TODELLA kuumaa kamaa työmarkkinoilla ulkomailla! Älkää nyt herranjestas häätäkö niitä pois täältä! Työ jota mikään ei korvaa. Terveys on kaikista tärkein asia.
Julkinen erikoissairaanhoito toimii todella hyvin.
Jengi on tulevaisuudessa vaan entistä sairaampia :(
Kokoajan sairaudet lisääntyy ja lisääntyy.