Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄITIYSPÄIVÄRAHA UUDISTUKSESTA!

Vierailija
14.03.2006 |

Enkös nyt siiis saa saman kuin edellistä odottaessa, kun la. ennen kuin lapsi täyttää kolme. Mutta, mitenkäs jos vielä sittenkin tulen piakkoin raskaaksi, niin onko siitäkin sama ä-raha, vai tippuuko jo sitten minimille?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/10 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se äippäraha on tullut esim. etuuksista, et saa samaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: kyllä vain, jos toinen lapsesi syntyy sinun ollessasi kotihoidontuella (lapsi alle 3v.), niin äitiyspäiväraha tulee olemaan sama kuin ensimmäisen kohdalla! :D Eli jos olet kotona yhtämittaan, etkä mene välissä töihin. (tämä uudistus astui voimaan 08/05)

Kolmannen lapsen kohdalla en muuten tiedäkkään, onko asia näin, jos olisi samalla tavalla kotihoidotuella 2.lapsen ollessa alle 3v.

Vierailija
4/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se niin että sen rahan saa vaikka viidestä lapsesta jos laskettuaika on ennen kuin edellinen täyttää kolme vai pitääkö käydä välillä tienaamassa ne rahat.

Vierailija
5/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei enää kolmannesta. Tästä on keskusteltu täällä vaikka kuinka monta kertaa.

Vierailija
6/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin edellinen kolme. Tässä on just se uudistuksen niksi.

Vierailija
7/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kelasta sanottu että kun mietin sitä kumpi kannattaa mun ottaa.

Mulle kelalta ehdotettiin että olisin pari päivää työttömänä niin saisin parempaa äitiysrahaa mitä laskettais työtulojen mukaan. Eli mulle laskettaisiin silloin ansiosidonnaisen päivärahan mukaan joka olis parempi. No mä sitä sitten kysyin että miten tulevaisuus jos mä tulisin uudelleen raskaaksi sillai että nuorin on alle 3 vuotta niin sanottiin että mulle lasketaan sitten taas äitiysraha työtulojen mukaan (jos jatkan näin ennallaan että en jäisi välillä työttömäksi) mutta jos valitseisin sen parin päivän työttömänä olon tähän tulevaan äitiysrahaan niin seuraava laskettaisiin päivärahan mukaan eli mun käsittääkseen se olis sitten vastaavasti huonompi kun nyt tulisin samaan. Sekava kirjoitus mutta toivon mukaan saatte selvää. Valitsin nyt niin että en jää työttömäksi vaan

olen nyt kotihoidontuella siihen saakka kunnes äitiysloma alkaa ja saan sitten työtulojen mukaan äitiysrahaa ja jos jatkuis sama tahti niin sitten taas työtulojen mukaan. Näin ymmärsin.

Vierailija
8/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteena ollut).

Ja joo, minunkin mielestäni se menee niin että vaikka kymmenen lasta kunhan edellinen on alle 3 v.

Nyt kysymys kuuluukin, milloin meidän kannattaa alkaa yrittää kakkosta, että varmasti ehtii ennen esikoisen 3-vuotispäivää mutta toisaalta ei tulis liian pientä ja hankalaa ikäeroa?? Mikähän mahtais olla optimaalisin ajankohta? Ykkönen nyt 1,5 kk.

Vierailija
9/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on välillä töissä, niin ä-raha määräytyy niiden tulojen mukaan. Mulla nääs nyt tosi hyvä ä-raha, mutta jos menen töihin, niin seuraava ä-raha olis surkea, koska saan nyk. työstäni surkeaa palkkaa.

Vierailija
10/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ansiosidonnaisen mukaan. Sain kumman halusin valita,tosin ansiosidonnainen päivärahasta äitiysraha olisi ollut parempi jos olisin ollut ennen äitiyslomaa pari päivää työttömänä. Ajattelin sitten tulevaisuutta että otan sen työtulojen mukaan äitiysraha niin jatkossakin on sitten työtulojen mukaan äitiysraha jos tulee tiuhempaan lapsia.

t.7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi