Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Piheys ja ekologisuus laitetaan niin usein samaan kastiin.
Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.
Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.
Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.
Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät pois ja harjalla harjasin pihaa.
Tykkään puuhastelusta ja tätä parkkipaikan putsaamista tein ihan mielellään.Tietenkin tämä, kun vessaan ei mene hirveesti vettä, näkyy vesilaskussa.
Juttelin aiheesta kollegani kanssa, meillä arvomaailmat ovat poikkeavat.
Lumen sulatan jääkaapissa, koska se on fiksuinta.
Kollegani pitää tapaani hölmönä ja on keksinyt kaikenlaisia väitteitä miksi sulatettu lumi ei käy vessaan.
Onneksi vaihtoehtoja on.
Lumi sulaa huomattavasti nopeammin huoneenlämmössä. En myöskään laittaisi mitään epämääräisiä lumiastioita jääkaappiini.
Vierailija kirjoitti:
Nosework kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.
Tuohan on vaan järkevää. Veden lämmitys maksaa vaikka tätähän citycihreät eivät tiedä.
Meillä on 18 eu /kk/henkilö vesimaksu. Plus kaksi koiraa, joiden mahanaluset ja käpälät on paras joko pestä likakelillä(metsälenkit lähes joka kerta) tai nyt helteillä muuten kasteltava viilennystä varten.
Vedenkulutus mittarikohtainen, joten joulukuussa odotettavissa aina ylimääräinen vesilasku, noin about 500 eu.Eli joululahja !
Tiski -ja pyykkikoneessa pesemme aina täysiä koneellisia, ei vajaita.
Suihkukäyntejä lyhennetty-ei jäädä lojumaan suihkun alle.
Pihaa ei kastella.
Eli en kyllä todellakaan halua ketään puolen tunnin suihkutteluihin meille.
Suihkussa toki saa käydä , mutta ei kiitos jäädä sinne turhaan.
Jos haluaa lotrata veden kanssa- mars uimahalliin tai kylpylään.673Kaveri kutsui itsensä viime tipassa kylään juhannukseksi kun ei ollut saanut parempaa seuraa. Oli täälä kaksi päivää, 48 tunnin aikana kävi suihkussa 6 kertaa nauttien pitkistä suihkuista. Samoin vettäjuosutettiin täysillä esim.käyttäessä vesioulloa tai hampaita pestessä. Juhannuspäivn iltana vijaisin että aamulla tulee sukulaiset joten olisko aika kääntää autonokka kohti stadia. Hakusi vielä 20 e multa bensarahaa kun tuli kutsumatta kylään ja tarjosin sivistyeesti kaikki safkat ja juomat. Tuntuu naurettavalta nipottaa tästä mutta olen työtön saan 500 e kuussa ja vesikin kulutuksen mukaan ja itse säästelen vettä.
Heh ! Näille lokeille näytetään ulko-ovea ja kysytään monelta olet kotona, jos nyt lähdet.
Suihku laitetaan kiinni ja kysytään etkö omaa ekologisia arvoja.
Ruokapöydässä voi kysyä mihin laitoit tuomasi tuliaiset. Mulla on ruokaa vain itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.
Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.
Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.
Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät pois ja harjalla harjasin pihaa.
Tykkään puuhastelusta ja tätä parkkipaikan putsaamista tein ihan mielellään.Tietenkin tämä, kun vessaan ei mene hirveesti vettä, näkyy vesilaskussa.
Kollegani pitää tapaani hölmönä ja on keksinyt kaikenlaisia väitteitä miksi sulatettu lumi ei käy vessaan.
Onneksi vaihtoehtoja on.
Lumi sulaa huomattavasti nopeammin huoneenlämmössä. En myöskään laittaisi mitään epämääräisiä lumiastioita jääkaappiini.
Kiitos kommentista. Oon tehnyt tätä niin kauan jo, teot hiottu.
Mulla on jääkaapissa alin hylly pois, pohjalla on vanha tarjotin, jonka päälle laitan ämpärin.
Lumi sulaa hiljaa, päästää kylmää , jolloin jääkaappi käyttää vähemmän sähköä. Vst jos lumi sulaisi huoneen lämmössä, kuluisi sulattamiseen lämpöä.
Säästöhän on minimaalinen, mutta oon laskenut käytän n 10 000 l vähemmän puhdasta vettä, kun sulatan lunta ja kerään sadevettä talteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vaihtoehtoja on.
Tuolla kirjoittajalla on varmaan ajatuksena että jääkaappi vie vähemmän sähköä kun lumi viilentää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtaisi nuo tosi kipeet saiturit itse reagoida jos heiltä vastavuoroisesti alkaisi tivaamaan yhtä tiukkana jotain ihan absurdia kulukorvausta ?
Menevät oikosulkuun jos heiltä alkaa tivaamaan edes jotain täysin oikeutettua osuutta heidän omista kuluistaan (kuten osuutta yhteisestä taksimatkasta tms.).
Ihan sairaita juttuja enkä uskoisi yhtäkään ellei olisi itsellekin sattunut ihan vastaavia tapauksia vastaan vuosien varrella. 😂 Nyt toki entisiä tuttavuuksia, sillä ei toisten hyväksikäyttöön perustuvaa sairaalloista itaruutta kukaan jaksa kahta kertaa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja veljeni taidamme olla piheimmät jotka tiedän. Ei autoa, ei turhaa teknologiaa/kräsää, ruoka lidlistä, polkupyörät jotta vältytään maksamasta julkisista yms. Vaatteet tosin ovat tosin aika priimat koska työ on sellainen, että se vaatii tavallista paremmat kuteet. Ja kyllä sitä rahaa aika paljon säästöön on myös jäänyt...omistusasunnot ostettu kantakaupungista ilman takauksia, kuusinumeroiset salkut odottavat eläkepäiviä.
Ymmärrän ihmisiä jotka naljailevat pihiydelle ja säästäväisyydelle. Tosin naljailun sietäminen on pieni hinta taloudellista hyväosaisuudesta ja siitä tunteesta kun tietää selviänsä elämän myrskyissä.
Salkut odottaa eläkepäivä. Sitten eläkkeellä ihan varmasti alatte nauttimaan niistä rahoistanne, vai mitä? 😂 Eli sataprosenttisen varmasti jatkatte samaa kitupiikkilinjaa hautaan saakka ja joku muu pistää rahanne haisemaan.
Elän ihan samalla tavalla kuin tuo lainaamasi kirjoittaja enkä koe jääväni mistään erityisesti paitsi. Asun myös kantakaupungissa enkä omista autoa, koska kävely ja pyöräily on helppoa ja mukavaa. Ostan ruoat pääsääntöisesti Lidlistä, sieltä saa ihan hyvää perusruokaa enkä muuta kaipaa. En halua kerätä kotiini turhaa krääsää tai elektroniikkaa, miksi ihmeessä kukaan niin tekisi? Tarpeelliset toki ostan. En oikein ymmärrä miksi rahoilla pitäisi erityisesti törsäillä. Enkä ole ymmärtänyt olevani mitenkään erityisen pihi, näin elää myös valtaosa lähipiiristäni.
No, tuossahan sanottiin ettei käytetä julkisiakaan "koska se maksaa". Ja jos kaikki ruokaostokset tehdään Lidlissä pelkästään "koska on halvempaa" vaikka rahaa on yllin kyllin, niin kyllä tuo omasta mielestäni sairaalloisuuden puolelle menee (vaikkei toki läheskään yhtä pahasti kuin moni muu tarina täällä). No, kukin tyylillään, kyllä minun puolestani saa syödä saksalaista halpisbulkkia jotta kuolinvuoteella olisi sitten enemmän rahaa tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja veljeni taidamme olla piheimmät jotka tiedän. Ei autoa, ei turhaa teknologiaa/kräsää, ruoka lidlistä, polkupyörät jotta vältytään maksamasta julkisista yms. Vaatteet tosin ovat tosin aika priimat koska työ on sellainen, että se vaatii tavallista paremmat kuteet. Ja kyllä sitä rahaa aika paljon säästöön on myös jäänyt...omistusasunnot ostettu kantakaupungista ilman takauksia, kuusinumeroiset salkut odottavat eläkepäiviä.
Ymmärrän ihmisiä jotka naljailevat pihiydelle ja säästäväisyydelle. Tosin naljailun sietäminen on pieni hinta taloudellista hyväosaisuudesta ja siitä tunteesta kun tietää selviänsä elämän myrskyissä.
Salkut odottaa eläkepäivä. Sitten eläkkeellä ihan varmasti alatte nauttimaan niistä rahoistanne, vai mitä? 😂 Eli sataprosenttisen varmasti jatkatte samaa kitupiikkilinjaa hautaan saakka ja joku muu pistää rahanne haisemaan.
Elän ihan samalla tavalla kuin tuo lainaamasi kirjoittaja enkä koe jääväni mistään erityisesti paitsi. Asun myös kantakaupungissa enkä omista autoa, koska kävely ja pyöräily on helppoa ja mukavaa. Ostan ruoat pääsääntöisesti Lidlistä, sieltä saa ihan hyvää perusruokaa enkä muuta kaipaa. En halua kerätä kotiini turhaa krääsää tai elektroniikkaa, miksi ihmeessä kukaan niin tekisi? Tarpeelliset toki ostan. En oikein ymmärrä miksi rahoilla pitäisi erityisesti törsäillä. Enkä ole ymmärtänyt olevani mitenkään erityisen pihi, näin elää myös valtaosa lähipiiristäni.
No, tuossahan sanottiin ettei käytetä julkisiakaan "koska se maksaa". Ja jos kaikki ruokaostokset tehdään Lidlissä pelkästään "koska on halvempaa" vaikka rahaa on yllin kyllin, niin kyllä tuo omasta mielestäni sairaalloisuuden puolelle menee (vaikkei toki läheskään yhtä pahasti kuin moni muu tarina täällä). No, kukin tyylillään, kyllä minun puolestani saa syödä saksalaista halpisbulkkia jotta kuolinvuoteella olisi sitten enemmän rahaa tallessa.
"jotta kuolinvuoteella olisi sitten enemmän rahaa tallessa".
Erittäin hauska, mutta osuvasti sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vaihtoehtoja on.
Kiitos kommentista. Oon tehnyt tätä niin kauan jo, teot hiottu.
Mulla on jääkaapissa alin hylly pois, pohjalla on vanha tarjotin, jonka päälle laitan ämpärin.
Lumi sulaa hiljaa, päästää kylmää , jolloin jääkaappi käyttää vähemmän sähköä. Vst jos lumi sulaisi huoneen lämmössä, kuluisi sulattamiseen lämpöä.
Säästöhän on minimaalinen, mutta oon laskenut käytän n 10 000 l vähemmän puhdasta vettä, kun sulatan lunta ja kerään sadevettä talteen.
Säästämäsi rahamäärä voit sitten viedä tuonpuoleiseen mukaasi.
Nosework kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.
Tuohan on vaan järkevää. Veden lämmitys maksaa vaikka tätähän citycihreät eivät tiedä.
Meillä on 18 eu /kk/henkilö vesimaksu. Plus kaksi koiraa, joiden mahanaluset ja käpälät on paras joko pestä likakelillä(metsälenkit lähes joka kerta) tai nyt helteillä muuten kasteltava viilennystä varten.
Vedenkulutus mittarikohtainen, joten joulukuussa odotettavissa aina ylimääräinen vesilasku, noin about 500 eu.Eli joululahja !
Tiski -ja pyykkikoneessa pesemme aina täysiä koneellisia, ei vajaita.
Suihkukäyntejä lyhennetty-ei jäädä lojumaan suihkun alle.
Pihaa ei kastella.
Eli en kyllä todellakaan halua ketään puolen tunnin suihkutteluihin meille.
Suihkussa toki saa käydä , mutta ei kiitos jäädä sinne turhaan.
Jos haluaa lotrata veden kanssa- mars uimahalliin tai kylpylään.673
Minulla on todella hyvä säästövinkki sinulle. Jos lopetat suihkussa käymisen kokonaan, säästät vielä enemmän.
<hmm, pihit ihmiset ovat sairaita mun mielestä mut voivat olla mun puolesta kitupiikkiraukkiksia ihan niin paljon ku haluaa ei o multa pois, mut sillon on kun joudut tekemisiin tällaisen kanssa ja pyrkii myrkyttämään ja manipuloimaan omia kulutustottumuksia ni ei mukavaa. Useasti olen joutunut tahtomattani tällaisiin sattumiin mukaan ja kyllä käämi palaa ennen pitkää. Ainoa diplomaattinen ratkaisu on eliminoida nämä yksilöt elämästä pysyvästi. Tai sit lättyyn jos ei tajuu. ihan miten vaan. moi.
Luin erään naisen haastattelun. Hän oli lääkäri, joka oli työssään huomannut monen sairastuvan vakavasti juuri ennen tai juuri eläkkeelle jäätyään. Ja sitten se "sitku-elämä" jäi elämättä. Eläkepäivät viettämättä. Joko kuolema vei tai sairaus teki niin raihnaaksi. Jokainen meistä varmaan tuntee muutaman henkilön, jotka saivat heti eläkkeelle siirryttyään infarktin tai muun kohtauksen.
Hän oli pohtinut asiaa ja päättänyt vaihtaa alaa ja muuttaa elämänsä heti 40-50 -vuotiaana eikä "sitten kun eläkkeellä".
Kannattaa oikeasti miettiä, saako niitä rahoja mukaansa jos sattuu osumaan vaikka syöpälotossa pääpotti kohdalle. Ei saa.
Olen töissä kaupassa, jossa (toistaiseksi) muovikassit eivät maksa mitään.
Kysyn aina asiakkaalta tarvitseeko hän muovikassia ja aika usein ihmiset kysyvät (luonnollisesti) sen hintaa. Kun kerroin 60+ herralle, että muovikassi ei maksa mitään, hän pyysi saada niitä koko nipun (noin 100 kpl), "ettei tarvise roskiskasseja ostaa". Hänen osoksensa maksoivat 6€.
Yksi tuttavani nauttii elämästä sutaisemalla! Esimerkiksi että hän käy äkkiä, viidessä minuutissa taidemuseossa kun on museokortti. Vaikka silmät ummessa! Kausilipulla pitää matkustaa vaikka väkisin ja vastentahtoisesti, kun ON se lippu. Kolikot varmaan kilahtaa hänen sielunsa säästölippaaseen!
Asuin pihin miehen kanssa. Kaikenlaisia säästökohteita oli, mutta asenteellisena tämä on jäänyt mieleeni erityisesti. Ruokaa sai syödä lautasellisen, sitten piti odottaa 10min ennen toista lautasellista, koska "hetken päästä ruoka alkaa sulaa ja voi olla että nälkäkin menee ohi". Laski aina tarkkaan muutenkin, ettei valmistanut mitään "ylimääräistä". 2perunaa per napa, yhden lihanpalan jne. Itse laitan aina ylimääräistä, jos vaikka maistuukin. Säilyyhän se seuraavaan päivään.
En ole ikinä sietänyt pihejä ihmisiä! Pienituloinen olen itsekin, muttei säästäväisyys hallitse elämääni kun en ota sitä asiakseni.
Olen pulassa. Minut on kutsuttu viikoksi kaverin mökille mutta en ole löytänyt varttikilon kahvipakettia tuliaiseksi.
Ystäväni joi koko viikonlopun festivaaleilla keräämällä pelkästään muiden jättämiä tölkkejä joista sai pantin
". . .ettei käytetä julkisiakaan "koska se maksaa".
Ja jos kaikki ruokaostokset tehdään Lidlissä pelkästään "koska on halvempaa" vaikka rahaa on yllin kyllin, niin kyllä tuo omasta mielestäni sairaalloisuuden puolelle menee, (vaikkei toki läheskään yhtä pahasti kuin moni muu tarina täällä).
No, kukin tyylillään, kyllä minun puolestani saa syödä saksalaista halpisbulkkia jotta kuolinvuoteella olisi sitten enemmän rahaa tallessa."
--
Olen samaa mieltä kanssasi. Käyn töissä ---> että saan rahaa---> että saan hankkia ja OSTAA palveluita---->tykkään maksaa ja ostaa palveluita----> kun ostan niin kaikki hyötyy, raha pysyy liikkeessä, palveluntuottajat elää, jne.
Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Rahan tulee liikkua että yhteiskunta pelaa.
Miksi niitä pitää hillota enemmän kuin omiin tarpeisiin?
Miten nämä veskipaperia yleisistä vessoista pöllivät ihmiset tai lunta sulattavat , kraanavettä säästävät , muita surutta lokkeilevat, jokaisen suupalansa laskevat ihmiset muka hyödyttävät yhteiskuntaa? Pikkumaisia , ärsyttäviä, itsekkäitä riesoja, jotka pokkana tosiaan vievät pascapaperitkin yleisistä vessoista, ja aivan kaikki minkä irti saa lähtee mukaan, ellei ole erikseen niitattu kiinni ettei saa edes rautakangella mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Avioerossa ex-mieheni vei kaiken mukanaan, jonka hän saattoi kuvitella ostaneen kotiimme. Aivan kaiken, kärpäslätkää myöden. Tyttäremme vain huokaisi seuraavana aamuna kun keittiössä pörräsi kärpänen, että iskä vei senkin, sen kärpäslätkän tuosta liesituulettimen päältä.
Sanattomaksi veti. Elareita ei ole maksanut.
Pistitkö lakimiehen perään?
Jos ne olikin hänen taskuistaan pois? Sillä on voinut olla bonusohjelma, jossa saa esim 10% säästyneistä rahoista itselleen.