Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1881/2134 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piheys ja ekologisuus laitetaan niin usein samaan kastiin.

Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.

Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.

Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.

Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.

Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät pois ja harjalla harjasin pihaa.

Tykkään puuhastelusta ja tätä parkkipaikan putsaamista tein ihan mielellään.

Tietenkin tämä, kun vessaan ei mene hirveesti vettä, näkyy vesilaskussa.

Juttelin aiheesta kollegani kanssa, meillä arvomaailmat ovat poikkeavat.

Lumen sulatan jääkaapissa, koska se on fiksuinta.

Kollegani pitää tapaani hölmönä ja on keksinyt kaikenlaisia väitteitä miksi sulatettu lumi ei käy vessaan.

Onneksi vaihtoehtoja on.

Lumi sulaa huomattavasti nopeammin huoneenlämmössä. En myöskään laittaisi mitään epämääräisiä lumiastioita jääkaappiini.

Kiitos kommentista. Oon tehnyt tätä niin kauan jo, teot hiottu.

Mulla on jääkaapissa alin hylly pois, pohjalla on vanha tarjotin, jonka päälle laitan ämpärin.

Lumi sulaa hiljaa, päästää kylmää , jolloin jääkaappi käyttää vähemmän sähköä. Vst jos lumi sulaisi huoneen lämmössä, kuluisi sulattamiseen lämpöä.

Säästöhän on minimaalinen, mutta oon laskenut käytän n 10 000 l vähemmän puhdasta vettä, kun sulatan lunta ja kerään sadevettä talteen.

Säästämäsi rahamäärä voit sitten viedä tuonpuoleiseen mukaasi.

Tai olisko mahdollista teen tätä säästääkseni puhdasta vettä ?

Ei kylmä vesi niin paljoa maksa.

Olen mm vienyt lasipurkkeja kilometrien päähän, ennen kuin keräyspistettä oli alueella. Ihan ideana kierrätys.

Joillekin ekologisuus tarkoittaa nuukailua.

Vierailija
1882/2134 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pulassa. Minut on kutsuttu viikoksi kaverin mökille mutta en ole löytänyt varttikilon kahvipakettia tuliaiseksi.

No älä mene sinne, jos stressaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2134 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies, mitään ei voitu tehdä taikka mihinkään mennä, kun se olisi vienyt rahaa. Kertaakaan n. 4 vuoden aikana ei käyty missään, paitsi hänen äitinsä luona kylässä.

Asuttiin vuokrakämpässä, mihin kuului kiinteä vesimaksu. Vettä ei saanut suihkussa kuluttaa, sillä piti opetella siihen, että kun muuttaa omaan asuntoon, niin vettä ei saa mennä vettä hukkaan. Mihinkään ei uuteen asuntoon ei yhteinen matka onneksi vienyt.

Samoten jos esim. makuuhuoneen valo oli jäänyt vahingossa päälle ja olin itse olohuoneessa, niin huutoa kyllä tuli.

Parisuhde oli itselle se ensimmäinen, niin en osannut lopettaa suhdetta jo aikasemmin, mikä nyt harmittaa. Onneksi ero kuitenkin tuli.

Vierailija
1884/2134 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani henkilö,

1. Jos palauttaa pulloja, niin pullorahat tulee nostaa käteisenä, sillä jos sen pullonpalautuksen ottaa ostosten yhteydessä, tulee vähemmän bonuksia.

2. Autolla ei saa kiihdyttää, sillä se vie bensaa. Moottoritiellekin ajetaan vaihde vaihteelta 1-2-3-4-5.

3. Auton ilmastointia ei voi käyttää, sillä se vie enemmän bensaa (tämä todettu jo yli 10 vuotta sitten, milloin bensan hinta oli kohtuullista).

4. Vedentulo hanasta oli todella syynissä.

5. Sähkön kulutus oli todella tarkkaa, kahvikin oli juotava heti sen keittämisen jälkeen, jotta keittimen voi sammuttaa ja lämpölevyä ei saanut käyttää.

Vierailija
1885/2134 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kertoi pihistä kerrostalonaapuristaan seuraavaa: Oli lomalla kotonaan kun sähköyhtiön asentaja soitti hänen ovikelloaan. Oli kysyn asuiko naapurissa tosiaan joku,  sillä sähkömittari ei rekisteröinyt mitään. Asentaja oli jo kahdesti käynyt tarkistamassa mittarin. Työkaveri kertoi asentajalle että viereisen asunnon asukas ei käyttänyt mitään sähkölaitteita. Sanomalehtensäkin luki ovi auki rappukäytävässä, valon sammuessa painoi katkaisijaa ja jatkoi lukemista. Ruokansa säilytti kylmäkellarissa ja lämmitti trangian retkikeittimellä. 

Vierailija
1886/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin pihin miehen kanssa. Kaikenlaisia säästökohteita oli, mutta asenteellisena tämä on jäänyt mieleeni erityisesti. Ruokaa sai syödä lautasellisen, sitten piti odottaa 10min ennen toista lautasellista, koska "hetken päästä ruoka alkaa sulaa ja voi olla että nälkäkin menee ohi". Laski aina tarkkaan muutenkin, ettei valmistanut mitään "ylimääräistä". 2perunaa per napa, yhden lihanpalan jne. Itse laitan aina ylimääräistä, jos vaikka maistuukin. Säilyyhän se seuraavaan päivään.
En ole ikinä sietänyt pihejä ihmisiä! Pienituloinen olen itsekin, muttei säästäväisyys hallitse elämääni kun en ota sitä asiakseni.

Miten olet voinut asua jonkun kanssa, jota et ole voinut ikinä sietää?

Vierailija
1887/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikähän on nousemassa seitsemänkymmenen tienoille. Mitä siinä vaiheessa enää suurilla salkuilla tekee?

Ostaa tosi hienon kiikkustuolin?

Tai timanttisen , kristallein koristellun, tuunatun, rollaattorin?

Bruuum! Brum!

Ei vaan niitä rahoilla maksetaan kaikenlaisia palveluita kun itse ei enää jaksa , mutta apua tai hoitoa ei saa.

Voi ostaa yksityiseltä.

Ja ne 70 v jotka ovat vielä kunnossa, ostavat uuden hyvän asunnon ja auton , matkustelevat ja harrastavat, ei ole sitten rahasta kiinni.

Nuori ihminen kuvittelee että elämä on 70 v ohi.

Ei se ole ohi ennen valot sammuu.

Vierailija
1888/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Mitä ihmeen väliä, vaikka loukkaantuisivat. Ethän sinä ole mikään yötaksi. Taidat  itse olla nössö, mutta sille varmaan on oma ketju.

Vierailija
1889/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenkin tästä ulos pesemään tukkani kun siellä sataa reippaasti.

Vierailija
1890/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiyttä tai ahneutta: eräs veturinkuljettaja oli ajellut tavarajunia mahdollisimman hitaasti, jotta ylityö-, yö- tms. korvauksia kertyisi. Huom. tästä aikaa, ollut pitkään eläkkeellä jo.

Vierailija
1891/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mies, mitään ei voitu tehdä taikka mihinkään mennä, kun se olisi vienyt rahaa. Kertaakaan n. 4 vuoden aikana ei käyty missään, paitsi hänen äitinsä luona kylässä.

Asuttiin vuokrakämpässä, mihin kuului kiinteä vesimaksu. Vettä ei saanut suihkussa kuluttaa, sillä piti opetella siihen, että kun muuttaa omaan asuntoon, niin vettä ei saa mennä vettä hukkaan. Mihinkään ei uuteen asuntoon ei yhteinen matka onneksi vienyt.

Samoten jos esim. makuuhuoneen valo oli jäänyt vahingossa päälle ja olin itse olohuoneessa, niin huutoa kyllä tuli.

Parisuhde oli itselle se ensimmäinen, niin en osannut lopettaa suhdetta jo aikasemmin, mikä nyt harmittaa. Onneksi ero kuitenkin tuli.

Olen sivusta seurannut vastaavia perheitä/pariskuntia ja käy kyllä todella sääliksi sitä osapuolta joka haluaisi elääkin elämäänsä jatkuvan (ja täysin tarpeettoman) kituuttamisen sijaan. On tosiaan hyvin tienaavia ihmisiä, jotka eivät koskaan lomaile (muutoin kuin tyyliin puistossa omat eväät mukana), käy kahvilla tai ravintolassa syömässä eivätkä muutenkaan tee mitään mihin kuluisi rahaa. Parhaassa tapauksessa pariskunnan molemmat vanhemmat ovat samanlaisia ja tilanteesta kärsii korkeintaan lapset, huonoimmassa tapauksessa vain toinen perheen vanhemmista on pihistelijä ja kaikilta muilta jää elämä osittain elämättä.

Erityisen sairasta on, että kun nämä henkilöt saavat joskus ilmaisena esim. lahjaksi jonkun teatterilipun tai ravintolalahjakortin, sitä elämystä hehkutetaan vielä vuosien päästäkin, eli selvästikin noista asioista nautittaisiin suuresti kunhan vain mitenkään pystyisi välillä kuluttamaan sen pari kymppiä tms. (ei pysty).

Vierailija
1892/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikähän on nousemassa seitsemänkymmenen tienoille. Mitä siinä vaiheessa enää suurilla salkuilla tekee?

Bruuum! Brum!

Ei vaan niitä rahoilla maksetaan kaikenlaisia palveluita kun itse ei enää jaksa , mutta apua tai hoitoa ei saa.

Voi ostaa yksityiseltä.

Ja ne 70 v jotka ovat vielä kunnossa, ostavat uuden hyvän asunnon ja auton , matkustelevat ja harrastavat, ei ole sitten rahasta kiinni.

Joo, niin varmaan. 🤣 Sairaalloiset kitupiikit eivät osta eivätkä maksa yhtään mitään vanhoinakaan vaan säilövät rahojaan entistäkin innokkaammin.

Vierailija
1893/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bruuum! Brum!

Voi ostaa yksityiseltä.

Näin tosiaan kitupiikit monesti itselleen uskottelevat. Totuus on, että ne rahat jäävät perijöiden (pahimmillaan kunta/kaupunki) törsättäväksi.

Vierailija
1894/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kertoi pihistä kerrostalonaapuristaan seuraavaa: Oli lomalla kotonaan kun sähköyhtiön asentaja soitti hänen ovikelloaan. Oli kysyn asuiko naapurissa tosiaan joku,  sillä sähkömittari ei rekisteröinyt mitään. Asentaja oli jo kahdesti käynyt tarkistamassa mittarin. Työkaveri kertoi asentajalle että viereisen asunnon asukas ei käyttänyt mitään sähkölaitteita. Sanomalehtensäkin luki ovi auki rappukäytävässä, valon sammuessa painoi katkaisijaa ja jatkoi lukemista. Ruokansa säilytti kylmäkellarissa ja lämmitti trangian retkikeittimellä. 

Eli käytti taloyhtiön (=muiden asukkaiden maksamaa) sähköä henkilökohtaisiin tarpeisiinsa ja todennäköisesti sanomalehtikin oli keräyslaatikosta haettu.

Vierailija
1895/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piheys ja ekologisuus laitetaan niin usein samaan kastiin.

Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.

Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.

Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.

Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.

Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät pois ja harjalla harjasin pihaa.

Tykkään puuhastelusta ja tätä parkkipaikan putsaamista tein ihan mielellään.

Tietenkin tämä, kun vessaan ei mene hirveesti vettä, näkyy vesilaskussa.

Juttelin aiheesta kollegani kanssa, meillä arvomaailmat ovat poikkeavat.

Lumen sulatan jääkaapissa, koska se on fiksuinta.

Kollegani pitää tapaani hölmönä ja on keksinyt kaikenlaisia väitteitä miksi sulatettu lumi ei käy vessaan.

Onneksi vaihtoehtoja on.

Lumi sulaa huomattavasti nopeammin huoneenlämmössä. En myöskään laittaisi mitään epämääräisiä lumiastioita jääkaappiini.

Kiitos kommentista. Oon tehnyt tätä niin kauan jo, teot hiottu.

Mulla on jääkaapissa alin hylly pois, pohjalla on vanha tarjotin, jonka päälle laitan ämpärin.

Lumi sulaa hiljaa, päästää kylmää , jolloin jääkaappi käyttää vähemmän sähköä. Vst jos lumi sulaisi huoneen lämmössä, kuluisi sulattamiseen lämpöä.

Säästöhän on minimaalinen, mutta oon laskenut käytän n 10 000 l vähemmän puhdasta vettä, kun sulatan lunta ja kerään sadevettä talteen.

Säästämäsi rahamäärä voit sitten viedä tuonpuoleiseen mukaasi.

Tai olisko mahdollista teen tätä säästääkseni puhdasta vettä ?

Ei kylmä vesi niin paljoa maksa.

Olen mm vienyt lasipurkkeja kilometrien päähän, ennen kuin keräyspistettä oli alueella. Ihan ideana kierrätys.

Joillekin ekologisuus tarkoittaa nuukailua.

No eihän lasipurkkien kierrättäminen mitään itaruutta ole vaan järkevää toimintaa. Itaruutta on se kun ei kierrätä ensimmäistäkään lasipurkkia koska a) ei raaski ostaa mitään mistä sen lasipurkin saisi, ja b) ei koskaan heittäisi pois mitään niin "käyttökelpoista".

Vierailija
1896/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus alivuokralla erään omakotitalon yläkerrassa. Muu talo oli sitten

eläkeläisparin käytössä. Heillä oli vanha koira, joka ei saanut syödäkseen

muuta kuin mitä jääkapissa oli. Talon keittiössä oli kaksi jääkaappia.

Toinen ihan tyypillinen ruokakaappi ja toinen tupattu täyteen maksalaatikkoa...

Vierailija
1897/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syntyperäiset vaasalaiset on pahimpia saitureita mitä tiedän, siksi siellä ei menesty mitkään tapahtumat, kun pääsylipuista pitää maksaa ja lehti-ilmoitukset maksaa, että ihmiset yleensä tietäisivät mistään tapahtumasta. Kahvilaan ei voi mennä, kun se maksaa, jos kerran kotona saa itse keitettynä edullisemmin monta kupillista.

Vierailija
1898/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen hankki pienen auton, johon ei mahdu kaikki 4 lasta samalla kertaa. Hänellähän on vanhemmat, joilla oli riittävän kokoinen auto lainattavaksi. Matkustelee Onnibussilla, koska se on niin halpaa :). Tässä jotain.

Vierailija
1899/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihiyttä tai ahneutta: eräs veturinkuljettaja oli ajellut tavarajunia mahdollisimman hitaasti, jotta ylityö-, yö- tms. korvauksia kertyisi. Huom. tästä aikaa, ollut pitkään eläkkeellä jo.

Vastaava ilmiö taisi tapahtua, kun pakettiautojen ajoneuvokohtainen maksiminopeus nousi 80->100km/h.

Työpakut ajeli edelleen 80km/h, koska ratissa oli tuntipalkkaa saava kuljettaja.

Vierailija
1900/2134 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bruuum! Brum!

Voi ostaa yksityiseltä.

Näin tosiaan kitupiikit monesti itselleen uskottelevat. Totuus on, että ne rahat jäävät perijöiden (pahimmillaan kunta/kaupunki) törsättäväksi.

Eikös se, että perijä on kunta/kaupunki ole se PARAS mahdollinen tapaus? Silloin ne rahat hyödyttävät paljon useampia ihmisiä kuin, jos ne menisivät vain ahneille ja kiittämättömille sukulaisille.