Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1841/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kahvilla ystävän luona, mutta juon teetä. Kyllä järkytti, kyseinen ystävä tarjosi käytettyä teepussia. Kuulemma säästää aina, kun niistä riittää makua useaan kupilliseen. 

Selkeesti ajatteli sinua :D

Vierailija
1842/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs maksaa ostokset useassa erässä, jotta eurot pyöristyisivät hänen edukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ihmisiä, jotka eivät koskaan heitä mitään pois. Heidän kodeissaan on myös kaikki tölkit ja lehdet, eikä heillä ole paikkaa, jossa liikkua. Koska mitään "arvokasta" ei koskaan heitetä pois.

Vierailija
1844/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava nukkui lapsensa kanssa yön henkilöautossa, koska ei raaskinut ottaa huonetta hotellista tai mistään muualtakaan. Kyseessä jokin viikonloppureissu. Yö autossa oli lapselle varmaan jännä kokemus, mutta niin olis varmaan ollut hotelliyökin, ja jopa vielä jännempi ja mukavampi.

Ja rahaa on kyllä, sen tiedän 100% varmaksi.

Vierailija
1845/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amisope kirjoitti:

Amisope jatkaa vielä. Eli ei ole edes mahdollisuutta keittää itse kahvia - ellei sitten hanki omalle työpisteellensä kahvinkeitintä.

Ihan hyvinhän teillä menee, meillä kiellettiin omat kahvinkeittimetkin. Työnantaja myy kahvia. Onneksi en juo lainkaan kahvia.

Meillä olisi kyllä ilmaista kahvia, mutta on automaattikahvia ja niin karmean makuista, että perustimme itse kahviringin ja ostimme keittimen ja ostamme/keitämme hyvää kahvia itse. 

Vierailija
1846/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on todella pihi. Omaisuutta ja rahaa on, mutta silti joka ilta pitää kiertää kaupat siihen aikaan kun punalaputetut tuotteet myydään -60%. Ja ai että kun harmittaa jos joku eläkeläinen tai työtön on jo ehtinyt kerätä parhaat tuotteet omaan kärryynsä. Meidän pakastin on niin täynnä punalappulihoja ym, ettei edes jäätelötuuttia enää mahdu. Ja huom, ne on MIEHEN ruokia! Jos sulatan ja teen jostain ruokaa kysymättä, niin mies vaatii että ostan samanlaisen tilalle.

Lähtee yleensä asioille mun autolla, koska säästelee oman autonsa polttoaineita.

Kun minä ostan itselleni tai kotiin jotain, niin vinoilee, että onpas sulla paljon rahaa kun noin tuhlaat. Häntä vaivaa siis myös se jos minä ostan omilla rahoillani jotain normaalihintaan. Aina kun ostan jotain, niin se on tuhlaamista.

Joka kerta kun ollaan lähdössä matkalle, jättää lentojensa ostamisen viimetippaan, koska toivoo joka päivä, että kyllä ne hinnat vielä laskee. Aina on maksanut lennoistaan loppujen lopuksi melkein tuplahinnan siihen nähden mitä minä (hyvissä ajoin ostanut), mutta ei opi. Matkoilla kitisee ja valittaa taksien ja muiden kulkuvälineiden kalleutta ja yrittää luistaa maksamisesta kokonaan. Ei tietenkään jätä tippiä missään ja suuttuu kun minä jätän.

Ja sinä jaksat katsoa tuollaista miestä? Onko hänellä jotain salaisia kykyjä/hyveitä, kun siedät tuollaista :)

Vierailija
1847/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama nainen esitteli hulppeaa omakotitaloaan, jonka vessan pöntön vieressä oli purkki, mihin vain sai pissata, koska sitä käytettiin lannoitukseen ja samalla säästettiin sekä pönttöä että sen huuhteluvettä. Mieskaverin kanssa oli kuulemma mennyt sukset ristiin kun hän ei ollut suostunut kusemaan lasipurkkiin vessassa.

Siinä nökötti silloin naisen esitellessä toilettiaan iso lasipurkki täynnä keltaista nestettä, eli hyvin oli sihdattu.

Ai kauheeta, mä nauroin tälle niin paljon. 😂 Hän siis valitsi sen pissapurkkinsa miesystävänsä sijaan... heppu vaihtoon vain.

Vierailija
1848/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama nainen esitteli hulppeaa omakotitaloaan, jonka vessan pöntön vieressä oli purkki, mihin vain sai pissata, koska sitä käytettiin lannoitukseen ja samalla säästettiin sekä pönttöä että sen huuhteluvettä. Mieskaverin kanssa oli kuulemma mennyt sukset ristiin kun hän ei ollut suostunut kusemaan lasipurkkiin vessassa.

Siinä nökötti silloin naisen esitellessä toilettiaan iso lasipurkki täynnä keltaista nestettä, eli hyvin oli sihdattu.

Ai kauheeta, mä nauroin tälle niin paljon. 😂 Hän siis valitsi sen pissapurkkinsa miesystävänsä sijaan... heppu vaihtoon vain.

Joo. Heh heh. Se saattaapi tuollainen kusipurkki veskissä olla se viiminen dealbreakkeri miehiselle miehelle. Mieluummin vaikka suoraan sinne pusikkoon sihtaamaan ja lannoittamaan siten. Täytyy olla tosi ihanainen muidu tommonen pihipelle jos onnistuu kumppanin saamaan siihen kärvistelemään koivet ristissä tyyliin "pidättele, pidättele, että ehit pissipurkille".

Vierailija
1849/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6.0 kirjoitti:

Nyt vähän kevennystä.....Anoppini 90v on jalostanut saituuden tasolle 6.0

Oma nuukuus ei riitä tosisäästäjälle: saa paljon säälipisteitä ja ilmaista palvelua, kun jatkuvasti moittii ilmaiset tarjoamiset tuhlaamiseksi - ja nauttii niistä kuitenkin.

Jaksaa kateuksissaan motkottaa viikkoja, jos ystävällisyyttäni ( vanhusta auttaakseni) haen hänet asioilleen maalta keskustaan " näillä polttoainehinnoilla". Hoituuhan hänen asiointinsa samalla kuin muukin.

Jollei muusta, moittii hän isohkon autoni mukavuudesta ja helteellä viilennetyn sisätilan puhtaudesta. Myös kiiltävä ja puhdas ulkopelti närästävät koko matkan ajan.

Koskaan en ovelta-ovelle -kyydeistä tietenkään vanhusta veloita, eikä hän euroakaan tarjoa. Kilometrejä reissussa on reilut 20 ja tehdään kahdesti viikossa.

Sen sijaan kaikki hyöty, mitä reissussa voi saada, esim kahvit, maksaa toinen.

Viikko sitten sain tarpeekseni ja pistin paremmaksi. Perin kiusallanikin anopin kotipihalla takaisin omaisuuttani, eli anopin erittäin innokkaasti taskuunsa sujauttaman (2e) ostoskärrykolikkoni, kun noita kolikoita siihen tarkoitukseen aina tuppaan itse tarvitsemaan.

90v tytteli jäi ketterästi puimaan nyrkkiä ostostensa keskelle. Pitäisiköhän käydä tarkistamassa vieläkö hän siellä raivoten seisoo. En taida jaksaa. Kuluu polttoainetta.[/quote

Miksi siis edes ylläpitää suhteita, jotka stressaavat niin pahasti?

Valitse itsellesi paremmat  "ystävät".

Kyllä, niin olen tehnytkin. Ja stressiä tuo mummo ei minulle aiheuta - kerroin tämän täällä vain juttuna muiden joukossa.. Anoppini ei ole itse asiassa kenenkään ystävä. 90v vanhusta vaan on aika monilla tapana autella, eikö?

Itse olen sen kuitenkin nyt hänen ihmeekseen nyt lopettanut, kertonut hänen lapsilleen " suorittaneeni osuuteni" ja kehottanut ostamaan esim yksityistä kotipalvelua.

Vierailija
1850/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.0 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6.0 kirjoitti:

Nyt vähän kevennystä.....Anoppini 90v on jalostanut saituuden tasolle 6.0

Oma nuukuus ei riitä tosisäästäjälle: saa paljon säälipisteitä ja ilmaista palvelua, kun jatkuvasti moittii ilmaiset tarjoamiset tuhlaamiseksi - ja nauttii niistä kuitenkin.

Jaksaa kateuksissaan motkottaa viikkoja, jos ystävällisyyttäni ( vanhusta auttaakseni) haen hänet asioilleen maalta keskustaan " näillä polttoainehinnoilla". Hoituuhan hänen asiointinsa samalla kuin muukin.

Jollei muusta, moittii hän isohkon autoni mukavuudesta ja helteellä viilennetyn sisätilan puhtaudesta. Myös kiiltävä ja puhdas ulkopelti närästävät koko matkan ajan.

Koskaan en ovelta-ovelle -kyydeistä tietenkään vanhusta veloita, eikä hän euroakaan tarjoa. Kilometrejä reissussa on reilut 20 ja tehdään kahdesti viikossa.

Sen sijaan kaikki hyöty, mitä reissussa voi saada, esim kahvit, maksaa toinen.

Viikko sitten sain tarpeekseni ja pistin paremmaksi. Perin kiusallanikin anopin kotipihalla takaisin omaisuuttani, eli anopin erittäin innokkaasti taskuunsa sujauttaman (2e) ostoskärrykolikkoni, kun noita kolikoita siihen tarkoitukseen aina tuppaan itse tarvitsemaan.

90v tytteli jäi ketterästi puimaan nyrkkiä ostostensa keskelle. Pitäisiköhän käydä tarkistamassa vieläkö hän siellä raivoten seisoo. En taida jaksaa. Kuluu polttoainetta.[/quote

Miksi siis edes ylläpitää suhteita, jotka stressaavat niin pahasti?

Valitse itsellesi paremmat  "ystävät".

Kyllä, niin olen tehnytkin. Ja stressiä tuo mummo ei minulle aiheuta - kerroin tämän täällä vain juttuna muiden joukossa.. Anoppini ei ole itse asiassa kenenkään ystävä. 90v vanhusta vaan on aika monilla tapana autella, eikö?

Itse olen sen kuitenkin nyt hänen ihmeekseen nyt lopettanut, kertonut hänen lapsilleen " suorittaneeni osuuteni" ja kehottanut ostamaan esim yksityistä kotipalvelua.

Erittäin esimerkillistä käytöstä sinulta.

"ostamaan esim yksityistä kotipalvelua" - hyvä ajatus sekin.

Vierailija
1851/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosework kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.

Tuohan on vaan järkevää. Veden lämmitys maksaa vaikka tätähän citycihreät eivät tiedä.

Meillä on 18 eu /kk/henkilö vesimaksu. Plus kaksi koiraa, joiden mahanaluset ja käpälät on paras joko pestä likakelillä(metsälenkit lähes joka kerta) tai nyt helteillä muuten kasteltava viilennystä varten.

Vedenkulutus mittarikohtainen, joten joulukuussa odotettavissa aina ylimääräinen vesilasku, noin about 500 eu.Eli joululahja !

Tiski -ja pyykkikoneessa pesemme aina täysiä koneellisia, ei vajaita.

Suihkukäyntejä lyhennetty-ei jäädä lojumaan suihkun alle.

Pihaa ei kastella.

Eli en kyllä todellakaan halua ketään puolen tunnin suihkutteluihin meille.

Suihkussa toki saa käydä , mutta ei kiitos jäädä sinne turhaan.

Jos haluaa lotrata veden kanssa- mars uimahalliin tai kylpylään.673

- vesi on varattu meidän koirien mahanalusille. Ota oma vesipullo mukaan.

Vierailija
1852/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö huoltoasemalta vessapaperin ja saippuoiden vieminen ole varastamista, eikä nuukuutta??

Se on kumpaakin.

Vierailija
1853/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheellä on 50 tuhatta euroa maksava auto, mutta auta armias jos pitää parkkipaikkaa etsiä. Ennemmin pyörivät tunnin kaupungissa etsien ilmaista ruutua kuin suostuisivat paria euroa maksamaan pysäköinnistä.

Vierailija
1854/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tätä vielä mainittuna täällä, mutta pari erästä tuttua käy raxissa syömässä pitkän kaavan mukaan. Eli maksamalla saa syödä niin paljon kuin haluaa. No nämä sitten mättävät lautaset täyteen kaikkea, syövät hitaasti ja kun ovat syöneet, niin jäävät pariksi kolmeksi tunniksi pelkästään jutustelee pöytään tai ottavat läppärin ja tekevät töitä/opiskelutehtäviä. Kun aikaa on kulunut ja ruoka sulanut mahassa, niin käyvät hakemassa lautasilleen lisää syötävää. Saman tekevät hotelliaamiaisilla.

Vierailija
1855/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin mummoni alkaneen polttaa kynttilöitä ihan aamukaffellakin. Ajattelin, että onpa kivaa kun mummo haluaa luoda mukavaa tunnelmaa tällä tavalla vieraillekin. Myöhemmin selvisi, että mummo oli saanut seurakunnalta ilmaiseksi kynttilöitä ja tällä tavalla säästi sähköä:D

Vierailija
1856/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso vaihtaa autoa 4

noin neljän vuoden välein, viimeisin saksalaisvalmisteinen sähköauto jolla hintaa noin 90.000 euroja lukuisine lisävarusteineen tuomaan ajomukavuutta.

En tiedä miksi auto pitää olla, sillä ei juuri koskaan kuitenkaan ajele. Autot ovat 99% parkkihallissa, niitä ei käytetä, koska käytössä voi tulla vahinkoja -> auton tuulilasiin tai konepeltiin voi edellä ajavasta autosta lentää nasta tai pieniä kiviä.

Autoa voi joku kolhaista.

Eikä sadesäällä voi käyttää tuulilasin pyyhkijöitä, koska pyyhkijät kuluvat ja naarmuttavat vain auton ikkunaa.

Auton sai keväällä maaliskuussa ja juuri kiukutteli, kun ajokilometrejä on jo 200km.

Vierailija
1857/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihit  sukulaiset ovat sellaisia, tosi varakkaita sukulaisia, jotka ovat tottuneent leveään elämään.

Kun kutsuvat juhliin niin jokaisen osallistujan pitäisi laittaa rahaa heidän matkakassaan tai muuhun sellaiseen. Mekin menimme kerran lankaan. Kutsuttiin oikein hienoon ja kalliiseen ravintolaan syömään heidän tyttärensä syntymäpäivän  kunniaksi. Olimme kutsuvieraita. Kun laskun aika tuli niin emäntä ilmoitti, että jokainen maksaa syömänsä ruoan. Tottakai maksoimme vaikka sillä rahalla olisi voinut  ostaa kaikille kolmelle lapsellemme vaatteita ja kenkiä.  Jos olisimme tienneet emme tietenkään olisi osallistuneet koko juhlaan.

Jatkossa olemme olleet viisaampia. Emme ole paljon tekemisessä heidän kanssaan. Yksi heistä on tyttäremme kummitäti, yritti myydä itselleen tarpeetonta huivia kovalla hinnalla kummityttärelleen, joka oli silloin lukio-iässä ja rahaton.  Nykyään perhemme elää omaa elämäänsä, eikä kukaan halua osallistua heidän bileisiin. Ei edes nykyään aikuiset lapsemme, jotka asuvat jo omillaan.

Rikkaat ovat pihejä (ainakin meidän tuntemat) ja raha tulee rahan luokse. Me olemme onnellisa ilman liiallista maallista mammonaa

Vierailija
1858/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla joulupyhien aikaan käydessäni saan heiltä aina suklaarasian. Kerran en päässyt käymään yhtenä vuonna enkä siitä koko seuraavan vuoden aikana, koska elämässä oli kiireisempää. Vanhemmat asuvat toisella puolella Suomea kuin missä itse. No, sitten seuraavana jouluaikaan pääsin käymään ja he olivat jemmanneet edellisenä jouluna ostamaansa suklaarasiaa, jonka nyt antoivat. Oli suklaat ottaneet hieman osumaa.

Vierailija
1859/2134 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheellä on 50 tuhatta euroa maksava auto, mutta auta armias jos pitää parkkipaikkaa etsiä. Ennemmin pyörivät tunnin kaupungissa etsien ilmaista ruutua kuin suostuisivat paria euroa maksamaan pysäköinnistä.

Olen aika saita, ja autonikaan ei maksa kuin korkeintaan 2000 euroa. Rahaa siihen olisi, mutta periaatteesta en minäkään pysäköinnistä maksa kuin poikkeustilanteissa.

Iljettävä supersaitureiden tapa on maksullinen pysäköinti.

Vierailija
1860/2134 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosework kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.

Tuohan on vaan järkevää. Veden lämmitys maksaa vaikka tätähän citycihreät eivät tiedä.

Meillä on 18 eu /kk/henkilö vesimaksu. Plus kaksi koiraa, joiden mahanaluset ja käpälät on paras joko pestä likakelillä(metsälenkit lähes joka kerta) tai nyt helteillä muuten kasteltava viilennystä varten.

Vedenkulutus mittarikohtainen, joten joulukuussa odotettavissa aina ylimääräinen vesilasku, noin about 500 eu.Eli joululahja !

Tiski -ja pyykkikoneessa pesemme aina täysiä koneellisia, ei vajaita.

Suihkukäyntejä lyhennetty-ei jäädä lojumaan suihkun alle.

Pihaa ei kastella.

Eli en kyllä todellakaan halua ketään puolen tunnin suihkutteluihin meille.

Suihkussa toki saa käydä , mutta ei kiitos jäädä sinne turhaan.

Jos haluaa lotrata veden kanssa- mars uimahalliin tai kylpylään.673

Kaveri kutsui itsensä viime tipassa kylään juhannukseksi kun ei ollut saanut parempaa seuraa. Oli täälä kaksi päivää, 48 tunnin aikana kävi suihkussa 6 kertaa nauttien pitkistä suihkuista. Samoin vettäjuosutettiin täysillä esim.käyttäessä vesioulloa tai hampaita pestessä.  Juhannuspäivn iltana vijaisin että  aamulla tulee sukulaiset joten olisko aika kääntää autonokka kohti stadia. Hakusi vielä 20 e multa bensarahaa kun tuli kutsumatta kylään ja tarjosin sivistyeesti kaikki safkat ja juomat. Tuntuu naurettavalta nipottaa tästä mutta olen työtön saan 500 e kuussa ja vesikin kulutuksen mukaan ja itse säästelen vettä.