Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1821/2134 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta erittäin pihi oli pariskunta, jotka tuli kolmeksi päiväksi meille, vaikka oli vain puhe, että käyvät kylässä päiväseltään.  He toivat yhteisenä tuliaisina vajaan kilon multapottuja.

Voi sentään kun heitä tais harmittaa, että tulikin annettua kilo pottuja. Pitää jäädä syömään ja juomaan useammaksi päiväksi.

No minulla taas on tapana viedä kahvipaketti tuliaisina muutaman tunnin vierailulle.

Vierailija
1822/2134 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kerää vessapaperia julkisista vessoista ja juo kunnolla kaupan ilmaisesta vesiautomaatista. Sanoo ettei kotona tarvitse juoda niin paljon vettä sitten.

Heh. Mun tuttu täyttää vesipullonsakin kaupan ilmaisista vesiautomaateista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2134 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas tuttavaperheen äiti marketin kassajonossa ollessaan usein "unohtaa" ottaa muovipussin ennen kuin kaikki ostokset on jo maksettu ja lompakko laitettu takaisin laukkuun. Yrittää sitten saada sen 20 senttiä maksavan muovipussin ilmaiseksi myyjältä. 

Meillä on ohjeistus kaupassa näiden "unohtelijoiden" varalle, PUSSEJA EI SAA ANTAA ILMAISEKSI, ja siksi sanotaan kovaäänisesti, että se pussi tekee sitten 25 senttiä. Itsenhän se tuolla NOLAA.

Vierailija
1824/2134 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-poikaystäväni oli niin superpihi että aluksi pidin asiaa vitsinä. Nytkin toisinaan naurattaa/itkettää kaikki ne ihme viritykset, jonka ansiosta on nyt ex minulle. Nyt kuulemma hämärän- pimeän aikana hiippailee otsalampun valossa omakotitalossaan ettei tarvitse sytyttää valoja. Otsalampun lataa työpaikallaan. Sieltä se lamppukin on peräisin.

Tuohan muistuttaa ihan minun ex-miestäni. Saattaapa ollakin, kun pistin kieätykseen joitain vuosia sitten. Toisen roska voi olla toisen aarre.

Vierailija
1825/2134 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hämmästyttää tuo multapottupariskunta edelleen. Frouva on mieheni sisko. Eivät olleet nähneet vuosikausiin. Olimme muuttaneet uuteen paikkaan. Minä en ollut nähnyt aiemmin tätä paria.

Kehtaisinko minä viedä jollekin uuteen tupaan kilon pottuja? No en takuulla kehtais.

Vierailija
1826/2134 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu. Aina,kun sukujuhliin kutsutaan on meille laadittu valmis ohjelma. Kyytiin Iisalmesta mamma ja takaisin sama sinne palatessa. Ei vain juolahda mieleenkään että en ole vieraan ihmisen taksi. Ja käymme entisellä kotiseudulla ,kun lähdemme liikkeelle kahdestaan. Eikä yhtään ainoaa kertaa antanut markkaakaan/ senttiäkään bensarahaa. Ovat alkaneet oppia 33v. jälkeen että itse päätämme kyytiin oton matkasuunnan ja paluun .

Vierailija
1827/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ja veljeni taidamme olla piheimmät jotka tiedän. Ei autoa, ei turhaa teknologiaa/kräsää, ruoka lidlistä, polkupyörät jotta vältytään maksamasta julkisista yms. Vaatteet tosin ovat tosin aika priimat koska työ on sellainen, että se vaatii tavallista paremmat kuteet. Ja kyllä sitä rahaa aika paljon säästöön on myös jäänyt...omistusasunnot ostettu kantakaupungista ilman takauksia, kuusinumeroiset salkut odottavat eläkepäiviä. "

Oletko varma, että elät eläkkeelle asti? Jos et, niin  miksi olet säästänyt ja luopunut niin monista asioista? Loppujen lopuksi inflaatio on jo tuhonnut osan säästöistäsi. Jopa suomalaiset sanomalehdet kirjoittavat siitä jatkuvasti. Jos sotatilanne maailmassa jatkuu, rahan arvo laskee entisestään. Parhaimmillaan talletuksiin jää vain kaksinumeroinen luku. Ota sitten rahat käteisenä. Niin jos jäät eläkkeelle, sinulla on varmasti käteistä jäljellä. Pikkuhiljaa maailmassa ollaan poistamassa  myös käteinen raha. Joten etkö ole turhan takia luopunut "elämän iloista"?

Vierailija
1828/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys ja ekologisuus laitetaan niin usein samaan kastiin.

Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.

Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.

Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.

Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.

Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät pois ja harjalla harjasin pihaa.

Tykkään puuhastelusta ja tätä parkkipaikan putsaamista tein ihan mielellään.

Tietenkin tämä, kun vessaan ei mene hirveesti vettä, näkyy vesilaskussa.

Juttelin aiheesta kollegani kanssa, meillä arvomaailmat ovat poikkeavat.

Lumen sulatan jääkaapissa, koska se on fiksuinta.

Kollegani pitää tapaani hölmönä ja on keksinyt kaikenlaisia väitteitä miksi sulatettu lumi ei käy vessaan.

Onneksi vaihtoehtoja on.

Vierailija
1829/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän kevennystä.....Anoppini 90v on jalostanut saituuden tasolle 6.0

Oma nuukuus ei riitä tosisäästäjälle: saa paljon säälipisteitä ja ilmaista palvelua, kun jatkuvasti moittii ilmaiset tarjoamiset tuhlaamiseksi - ja nauttii niistä kuitenkin.

Jaksaa kateuksissaan motkottaa viikkoja, jos ystävällisyyttäni ( vanhusta auttaakseni) haen hänet asioilleen maalta keskustaan " näillä polttoainehinnoilla". Hoituuhan hänen asiointinsa samalla kuin muukin.

Jollei muusta, moittii hän isohkon autoni mukavuudesta ja helteellä viilennetyn sisätilan puhtaudesta. Myös kiiltävä ja puhdas ulkopelti närästävät koko matkan ajan.

Koskaan en ovelta-ovelle -kyydeistä tietenkään vanhusta veloita, eikä hän euroakaan tarjoa. Kilometrejä reissussa on reilut 20 ja tehdään kahdesti viikossa.

Sen sijaan kaikki hyöty, mitä reissussa voi saada, esim kahvit, maksaa toinen.

Viikko sitten sain tarpeekseni ja pistin paremmaksi. Perin kiusallanikin anopin kotipihalla takaisin omaisuuttani, eli anopin erittäin innokkaasti taskuunsa sujauttaman (2e) ostoskärrykolikkoni, kun noita kolikoita siihen tarkoitukseen aina tuppaan itse tarvitsemaan.

90v tytteli jäi ketterästi puimaan nyrkkiä ostostensa keskelle. Pitäisiköhän käydä tarkistamassa vieläkö hän siellä raivoten seisoo. En taida jaksaa. Kuluu polttoainetta.

Vierailija
1830/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.0 kirjoitti:

Oma nuukuus ei riitä tosisäästäjälle: saa paljon säälipisteitä ja ilmaista palvelua, kun jatkuvasti moittii ilmaiset tarjoamiset tuhlaamiseksi - ja nauttii niistä kuitenkin.

Jaksaa kateuksissaan motkottaa viikkoja, jos ystävällisyyttäni ( vanhusta auttaakseni) haen hänet asioilleen maalta keskustaan " näillä polttoainehinnoilla". Hoituuhan hänen asiointinsa samalla kuin muukin.

Jollei muusta, moittii hän isohkon autoni mukavuudesta ja helteellä viilennetyn sisätilan puhtaudesta. Myös kiiltävä ja puhdas ulkopelti närästävät koko matkan ajan.

Koskaan en ovelta-ovelle -kyydeistä tietenkään vanhusta veloita, eikä hän euroakaan tarjoa. Kilometrejä reissussa on reilut 20 ja tehdään kahdesti viikossa.

Viikko sitten sain tarpeekseni ja pistin paremmaksi. Perin kiusallanikin anopin kotipihalla takaisin omaisuuttani, eli anopin erittäin innokkaasti taskuunsa sujauttaman (2e) ostoskärrykolikkoni, kun noita kolikoita siihen tarkoitukseen aina tuppaan itse tarvitsemaan.

90v tytteli jäi ketterästi puimaan nyrkkiä ostostensa keskelle. Pitäisiköhän käydä tarkistamassa vieläkö hän siellä raivoten seisoo. En taida jaksaa. Kuluu polttoainetta.[/quote

Miksi siis edes ylläpitää suhteita, jotka stressaavat niin pahasti?

Vierailija
1831/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6.0 kirjoitti:

90v tytteli jäi ketterästi puimaan nyrkkiä ostostensa keskelle. Pitäisiköhän käydä tarkistamassa vieläkö hän siellä raivoten seisoo. En taida jaksaa. Kuluu polttoainetta.[/quote

Miksi siis edes ylläpitää suhteita, jotka stressaavat niin pahasti?

Valitse itsellesi paremmat  "ystävät".

Vierailija
1832/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja veljeni taidamme olla piheimmät jotka tiedän. Ei autoa, ei turhaa teknologiaa/kräsää, ruoka lidlistä, polkupyörät jotta vältytään maksamasta julkisista yms. Vaatteet tosin ovat tosin aika priimat koska työ on sellainen, että se vaatii tavallista paremmat kuteet. Ja kyllä sitä rahaa aika paljon säästöön on myös jäänyt...omistusasunnot ostettu kantakaupungista ilman takauksia, kuusinumeroiset salkut odottavat eläkepäiviä. 

Ymmärrän ihmisiä jotka naljailevat pihiydelle ja säästäväisyydelle. Tosin naljailun sietäminen on pieni hinta taloudellista hyväosaisuudesta ja siitä tunteesta kun tietää selviänsä elämän myrskyissä. 

"kuusinumeroiset salkut odottavat eläkepäiviä."

Jos inflaatio iskee, ja se joskus iskee, jää kuusinumeroisesta  luvuista yksi numero jäljellä. On koettu jo muuala maailmassa, muilla mantereilla.

Vaikka inflaatio ei veisikään, niin eivät pihit ihmiset sitten eläkkeelläkään niitä säästöjään käytä. he vain elättelevät sellaista ajatusta, että sitten eläkkeellä meillä on paljon rahaa, kun on koko elämä kituutettu. Kun ovat eläkkeellä, ei rahaa pysty edelleenkään kuluttamaan. Kuolevat rikkaina kituuttaen.

Vierailija
1833/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovinkaan hyvä kaverini vienosti kysyi, oisko voinut maksaa hotellini niin, että siirrän hänelle rahat. Että hän sais siitä S-bonukset.

Vierailija
1834/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni valittaa, että helteillä on liian kuumaa sisällä, mutta ei raski pitää päällä ilmalämpöpumppua vai mikä se on joka kesällä jäähdyttää ja talvella lämmittää.. Talvella taas valittaa kylmää, kun ei vaan raski käyttää sitä härveliä. Se on vissiin vain muodon vuoksi olemassa. Ihmettelen kovasti ja sanonut siitä hänellekin, mutta kun on niin pihi vaikka rahaa onkin. Olen kysynyt häneltä, että kenelle rahojasi säästät, kun ikää alkaa olla jo kohtuullisen paljon niin voisi käyttää rahat itsensä hellimiseen.

Vierailija
1835/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lafkan omistaja, miljonääri ja teollisuusneuvos. Ostelee tehtaita saksasta mutta vinkuu kun kahvia menee liikaa neukkarissa  ;-))

Vierailija
1836/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheimmät on tänä kesänäkin varmaan nähty häissä. 5-6 henkeä talsii häihin jonkun 50 kympin lahja kanssa. Hyvässä ammatissa vielä.

Vierailija
1837/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa huutokauppakeisaria niin tiedätte.

Vierailija
1838/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.

Tuohan on vaan järkevää. Veden lämmitys maksaa vaikka tätähän citycihreät eivät tiedä.

Meillä on 18 eu /kk/henkilö vesimaksu. Plus kaksi koiraa, joiden mahanaluset ja käpälät on paras joko pestä likakelillä(metsälenkit lähes joka kerta) tai nyt helteillä muuten kasteltava viilennystä varten.

Vedenkulutus mittarikohtainen, joten joulukuussa odotettavissa aina ylimääräinen vesilasku, noin about 500 eu.Eli joululahja !

Tiski -ja pyykkikoneessa pesemme aina täysiä koneellisia, ei vajaita.

Suihkukäyntejä lyhennetty-ei jäädä lojumaan suihkun alle.

Pihaa ei kastella.

Eli en kyllä todellakaan halua ketään puolen tunnin suihkutteluihin meille.

Suihkussa toki saa käydä , mutta ei kiitos jäädä sinne turhaan.

Jos haluaa lotrata veden kanssa- mars uimahalliin tai kylpylään.673

Vierailija
1839/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin veljen vaimolle, että meille tulee vauva, hän kysyi haluaisimmeko heille tarpeetonta vauvatavaraa ja vastasin myöntävästi. Meni muutama päivä ja hänen tarjottua tavaroita niistä olisikin pitänyt maksaa lähes uudenveroisen hinta. Kysyin asiasta veljelläni ja hänkään ei olisi kehdannut pyytää niistä niin paljon rahaa ja lupasi maksaa naiselleen että antaa ne tavarat meille. Tämä ei kuitenkaan sopinut ja hän päätyi pistämään ne toriin ja sai niistä lopulta vähemmän mitä yritti nyhtää meiltä.

Itse olen ostanut heidän lapselle sadoilla euroilla lahjoja...

Vierailija
1840/2134 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jotenkin hämmästyttää tuo multapottupariskunta edelleen. Frouva on mieheni sisko. Eivät olleet nähneet vuosikausiin. Olimme muuttaneet uuteen paikkaan. Minä en ollut nähnyt aiemmin tätä paria.

Kehtaisinko minä viedä jollekin uuteen tupaan kilon pottuja? No en takuulla kehtais."

Täytyy muistaa, että köyhyys  on eri asia kuin pihiys.

Kun ei ole muuta viedä kuin multapottuja ja nekin todennäköisesti kaivettu jonkun toisen perunamaasta salaa. Saavat sitten edes syödäkseen jossain rikkaan kaverin luona, jonne ei voi kahta kättä heittäen mennä.

Se taas on vastenmielistä että ne, joilla makaa pankkitilillä tuhansia euroja, kehtaa mennä esimerkiksi vieraanvaraisen pitkäaikaistyöttömän luo mässäilemään ilman tuomisia, ja köyhä kaveri hyvää hyvyyttään uhraa viimeiset jauhonsa sun muut leipoakseen esim leivonnaisia, ettei vaikuttaisi epäkohteliaalta vierasta kohtaan.

Miettikää, oikeasti tuollaisiakin pasciaisia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän