Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin aiemmin, mutta poistui. Nyt siis korjattu versio. Hyvin varakas pariskunta käytti vauvalla vain 3 vaippaa päivässä (ellei kakkinut), myös kesähelteellä. Vauvan iho oli tulipunainen vaippa-alueelta ja liikkuminen oli hankalaa polvissa roikkuvan märän vaipan takia. Ainut syy oli sairas piheys.
Kaverin miehen veli vaimoineen on superpihejäja vielä veemäisellä säästetään muiden kustannuksella-tavalla. Pummitaan kyytejä, tullaan kylään juuri ruoka-aikaan ja oletetaan, että koko heidän perhe ruokitaan, miehen veljen takia ei voi laittaa mitään tarjolle, että se on valmiiksi annosteltu; saattaa leikata 3-4 hengen osuuden kakusta ja ottaa dippejä yms. Aina moninkertaisesti reiluun normaaliin annokseen nähden. Kerran kyseisen parin lapsi paskoi ravintolassa housuun ja hajun levitessä kaveri oli lopulta todennut että taitaa olla vaipan vaihdon tarvetta. Vaimo oli todennut, ettei viitsisi vielä vaihtaa vaippaa jos kohta tulee lisää... hyvää ruokahalua vaan kaikille... tekevät samaa myös synttäreillä, pska vaan haisee.
Minkä ihmeen takia olette missään tekemisissä kaverin miehen VELJEN ja tämän perheen kanssa?
Jos kerran et ole halukas heitä ruokkimaan ja kuitenkin tulevat teille ruoka-aikaan, lämmitä mikrossa kuorettomia nakkeja (2 kpl / kutsumaton vieras) niin, että jäävät haaleiksi ja tarjoile ne pahvilautasilta. Juomaksi vajaa pahvinen kertakäyttökuppi haaleaa hanavettä. Älä kata veitsiä ja haarukoita. Itse syötte normaalisti. Jos yrittävät ottaa itse muuta, toteat vain, että valitettavasti yllätysvieraille ei ollut nyt varattu mitään.
Toista tarvittaessa, kunnes vierailut loppuvat.Olisiko niin, että he tuppaavat kylään sinne kaverilleni eikä meille... Toki näihin sankareihin törmään esim. kaverin lasten synttäreillä tai kaverini synttäreillä, joissa tästä pskan kärystä olen myös minä päässyt nauttimaan.
Olisiko niin, että juttusi olisi voinut kirjoittaa niin, että siinä mainitaan kenelle tuppaavat kylään?
Nyt jäi loppuvaikutelma, että asia ei oikeastaan koske sinua millään lailla.
Jos se paskanhaju häiritsee, niin voittehan aina todeta, että me tästä sitten lähdemmekin raittiiseen ilmaan ja samalla katsoa muksun vanhempia merkitsevästi.
Tällöin tietysti kaverisi ja/tai tämän mies kysyvät, että ette kai te nyt vielä lähde, jolloin toteatte, että ette viihdy paskan hajussa ja taas katsotte merkitsevästi muksun vanhempia. Ja sitten lähdette.
Vierailija kirjoitti:
Eno on supersaita. Hänen luonaan astioita ei esim. saa laittaa suoraan tiskikoneeseen huuhtelematta, vaan ne pitää huuhdella ensin. Astioita ei kuitenkaan ihan noin vaan saa huuhdellakaan, jotta vettä ei mene hukkaan. Tämän vuoksi hänellä on tiskipöytä täynnä likaisia astioita, jotka odottavat isompaa "huuhtelusatsia". Siellä ei myöskään ole servettejä sitä varten että vieraat tuovat pullaa, vaan käytetään talouspaperia. Talouspaperia ei saa ottaa kokonaista arkkia vaan arkit täytyy puolittaa. Olin siellä esim. kerran auttamassa kotitöissä kun hän oli ollut leikkauksessa, mutta oli pakko luovuttaa kun näitä "sääntöjä" on vähän liikaa.
Eno taitaa olla ennemminkin kärsiä OCD:sta kuin piheydestä. Pakko-oireisiin kuuluu joillain nämä omituiset säännöt, joita täytyy itsepintaisesti noudattaa. Joillain pakko-oireisilla on kyllä myös vaikeuksia suhteessa tavaraan (ja usein varsinkin siitä luopumisessa) ja joillain myös nuukailua rahan kanssa, ei voi luopua rahasta ostaakseen jotain tuiki tarpeellistakaan.
Enosi varmaan hyötyisi hoitokontaktista. Todennäköisimmin hän ei tosin itse koe kärsivänsä asiasta eikä siksi näe hoitoa tarpeellisena.
oletko kateellinen??? kirjoitti:
olen 58v minulla on 3 as.osaketta ja 410ha metsää. kyllä omistukset muutaman lomailun kuittaa. ovat ikuisia ja tuottavat. eivät tosiaan tule kelan rahoituksella. itsekkin pitää tehdä 3 työtä. mutta nyt jää eläkkeelle. nyt kun aukee ostajan markkinat ostelen metsiä ja tosi halpoja asuntoja
.
Kenelle keräät metsää ja asuntoja? Elämä jo ehtoopuolella, eläkeikään muutama vuosi. Käytä rahasi elämiseen älä turhan omaisuuden haalimiseen. Tuskin on kovin pieni eläkekään odotettavissa.
En muista, olenko kirjoittanut tämän jo aiemmin ketjuun. Mutta eräällä perhetutulla oli 90-luvulla huikea määrä varallisuutta, sijoitusasuntoja yms. ympäri kaupunkia. Ja mitä tämä herra söi? Kanankoipia päivästä toiseen! Pakastin oli täynnä tätä herkkua, koska mahdolliset tarjoukset hyödynnettiin toki. Kai osin oli kyse nirsoudesta mutta tämän herrasmiehen mukaan ruuasta ei kannattanut liikaa maksaa. Muissakin asioissa hyödynnettiin pitkälti sulovileenimäistä logiikkaa. Tarina ei kerro, mitä muu perhe söi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa palstalaiset ovat kertoneet MUISTA tuntemistaan ihmisistä, jotka ovat saitoja.
Tunnustan itse olevani tarkka muutamissa asioissa:
- En osta koskaan iltapäivälehtiä, white trash juorut ei kiinnosta vähääkään
- En osta koskaan take away kahveja, kalliita ovat ja hyi mitä litkuja ne ovat (ostan kyllä marketin kalleinta tummapaahtoista kahvia sitten kotiini)
- Valitsen ruokakaupan sen mukaan, missä on ilmainen parkkipaikka (esim. Helsingin Triplassa ja Tampereen Ratinassa on maksullinen pysäköinti, niin en asioi näissä kaupoissa)
- Käytän julkisen hammashoitolan palveluja
- Lainaan kirjastosta kirjoja (oma kirjahylly on jo täynnä ja varastossa on laatikossa lisää kirjoja)
- Ostan 3 litran saippuatonkkia ja täytän toilettien saippuapumppupullot (meillä kuluu saippuaa paljon)
- Ostin pölynimurin, jossa on tyhjennettävä säiliö, ei tarvi ostaa pölyimuripusseja enää
- istutan puutarhaan vain monivuotisia kukkia (kertainvestointi)
- istutan puutarhaan lähinnä hyötykasveja, joista on hyötyä tulevaisuudessa
- poimin itse mustikat ja vadelmat metsästä
- keräään ja kuivatan nokkosen lehtiä, keitän niistä haudutettua teetä
- En käy maksullisessa jumpassa tai kuntosaleissa, käyn ilmaiseksi kävelylenkillä ja polkupyörälenkillä tai järvessä uimassa
- Tilaan vaatekaupan uutiskirjeen, jotta saan 5% alennuksen vaateostoksista (käytän merkkivaatteita)Tässä muutama esimerkki arjen tarkkuudesta.
Lähes kaikki samat minulla, mutta en tilaa vaatekaupan uutiskirjettä ja nestesaippuan tilalla on palasaippua. Ostan vaatteet lähinnä kirppareilta tai teen itse.
En tiedä onko nuukuutta vai ekologisuutta, kun kerään virtsan astiaan ja käytän sitä puutarhassa lannoitteena. Vessan joutuu vetämään vain kerran vuorokaudessa. Vieraat saavat käyttää vessaa normaalisti, silloin heivaan virtsa-astian pois veskistä.
Minulla on kylpylän vuosilippu, ainoa maksullinen harrastus. Käyn vesijumpassa 5 kertaa viikossa. Kylpylälippu säästää saunan lämmityskulut ja tietysti lämmintä vettä. Kunnon ylläpito on investointi, joka toivottavasti säästää vanhuuden lääkekuluilta.
Rahaa jää joka kuukausi noin 850 ylimääräistä, vaikka olen eläkeläinen. Autan lapsiani ja annan hyväntekeväisyyteen, joten sillä tavalla en ole pihi rahoistani.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa palstalaiset ovat kertoneet MUISTA tuntemistaan ihmisistä, jotka ovat saitoja.
Tunnustan itse olevani tarkka muutamissa asioissa:
- En osta koskaan iltapäivälehtiä, white trash juorut ei kiinnosta vähääkään
- En osta koskaan take away kahveja, kalliita ovat ja hyi mitä litkuja ne ovat (ostan kyllä marketin kalleinta tummapaahtoista kahvia sitten kotiini)
- Valitsen ruokakaupan sen mukaan, missä on ilmainen parkkipaikka (esim. Helsingin Triplassa ja Tampereen Ratinassa on maksullinen pysäköinti, niin en asioi näissä kaupoissa)
- Käytän julkisen hammashoitolan palveluja
- Lainaan kirjastosta kirjoja (oma kirjahylly on jo täynnä ja varastossa on laatikossa lisää kirjoja)
- Ostan 3 litran saippuatonkkia ja täytän toilettien saippuapumppupullot (meillä kuluu saippuaa paljon)
- Ostin pölynimurin, jossa on tyhjennettävä säiliö, ei tarvi ostaa pölyimuripusseja enää
- istutan puutarhaan vain monivuotisia kukkia (kertainvestointi)
- istutan puutarhaan lähinnä hyötykasveja, joista on hyötyä tulevaisuudessa
- poimin itse mustikat ja vadelmat metsästä
- keräään ja kuivatan nokkosen lehtiä, keitän niistä haudutettua teetä
- En käy maksullisessa jumpassa tai kuntosaleissa, käyn ilmaiseksi kävelylenkillä ja polkupyörälenkillä tai järvessä uimassa
- Tilaan vaatekaupan uutiskirjeen, jotta saan 5% alennuksen vaateostoksista (käytän merkkivaatteita)Tässä muutama esimerkki arjen tarkkuudesta.
Lähes kaikki samat minulla, mutta en tilaa vaatekaupan uutiskirjettä ja nestesaippuan tilalla on palasaippua. Ostan vaatteet lähinnä kirppareilta tai teen itse.
En tiedä onko nuukuutta vai ekologisuutta, kun kerään virtsan astiaan ja käytän sitä puutarhassa lannoitteena. Vessan joutuu vetämään vain kerran vuorokaudessa. Vieraat saavat käyttää vessaa normaalisti, silloin heivaan virtsa-astian pois veskistä.
Minulla on kylpylän vuosilippu, ainoa maksullinen harrastus. Käyn vesijumpassa 5 kertaa viikossa. Kylpylälippu säästää saunan lämmityskulut ja tietysti lämmintä vettä. Kunnon ylläpito on investointi, joka toivottavasti säästää vanhuuden lääkekuluilta.
Rahaa jää joka kuukausi noin 850 ylimääräistä, vaikka olen eläkeläinen. Autan lapsiani ja annan hyväntekeväisyyteen, joten sillä tavalla en ole pihi rahoistani.
Mitenkähän kauan olet ollut eläkkeellä? Tulevaisuudessa eläkkeet voivat olla niin pieniä, että ei jää mitään säästöön, vaikka eläisi miten nuukasti. Toisaalta eläkeikää nostetaan koko ajan, joten voi olla, että kuolo korjaa ennen eläkeikää.
Tuttavaperheen rouva on supersaita, ahne ja kade.
Kun perhe uskaltautuu joskus ulkomaan matkalle, on kohde Bulgariassa tai Turkissa all-inclusive kohteessa tietenkin.
Rouva lähettelee kuvia matkoiltaan koristeellisista GT-drinkeistä ja Irish-Coffee-juomista ja kehuu, miten kaikki viina täällä on ilmaista. Kertoo, miten yhden illan aikana on juonut sen verran alkoholia kuin yhden "normaalimatkan" aikana. Loppureissun juomiset ovat pelkkää voittoa. Kuin panis rahaa pankkiin!
Vierailija kirjoitti:
Kun perhe uskaltautuu joskus ulkomaan matkalle, on kohde Bulgariassa tai Turkissa all-inclusive kohteessa tietenkin.Rouva lähettelee kuvia matkoiltaan koristeellisista GT-drinkeistä ja Irish-Coffee-juomista ja kehuu, miten kaikki viina täällä on ilmaista. Kertoo, miten yhden illan aikana on juonut sen verran alkoholia kuin yhden "normaalimatkan" aikana. Loppureissun juomiset ovat pelkkää voittoa. Kuin panis rahaa pankkiin!
Noinhan jokainen AV-mamma tekee. Mitä ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Kun perhe uskaltautuu joskus ulkomaan matkalle, on kohde Bulgariassa tai Turkissa all-inclusive kohteessa tietenkin.Rouva lähettelee kuvia matkoiltaan koristeellisista GT-drinkeistä ja Irish-Coffee-juomista ja kehuu, miten kaikki viina täällä on ilmaista. Kertoo, miten yhden illan aikana on juonut sen verran alkoholia kuin yhden "normaalimatkan" aikana. Loppureissun juomiset ovat pelkkää voittoa. Kuin panis rahaa pankkiin!
Kuulostaa melkein siltä, kuin joku olisi kateellinen toisen matkasta, jonka hintaan sisältyy mahdollisuus juoda kohdehotelli vararikon partaalle ja ylikin?
Vierailija kirjoitti:
Taidat itse olla kade. Lidlin keppana kourassa.
Ex-mies ja sukunsa. Varakasta väkeä, elämän tarkoituksena kerätä tilille mahdollisimman paljon rahaa. Jota ei käytetä mihinkään. Mummonsa eli koko elämänsä samassa kylässä, kulki rääsyissä, koskaan ei ollut käynyt 100km kotiaan kauempana. Yksinkertaisesti mihinkään ei sanut mennä rahaa. Kaikilla tämä sama periaate ja tietysti siinä omaisuus karttuu. Elämä siinä vaan jää elämättä ja kaikki ihmissuhteet suvun ulkopuolelle mahdottomia, koska tuollaisen ihmisen kanssa ei voi elää.
Minun äitini hommaa kaikki vaatteet uffista, lapset saavat vaan halvinta ruokaa mitä kaupasta löytyy ja rahaa on turha kysyä. Ja äidin luona on sitten pakko asua 18-vuotiaaksi asti lapsilisien yms takia, vaikka "oikea syy" on se että olet ainoa tyttäreni. Käy kolmessa normipalkkaisessa duunissa ja saa tuet kelasta. Hänen äidin äitinsä ei antanut edes kokonaista paperia käyttää, vessassa ei saanut käydä yksin vaan hänen piti käydä samalla ja puurolla ja leivällä elettiin. On ollut tosi värikäs lapsuus kiitos mutsille. Jos on särkyjä niin ei voi ostaa edes särkylääkettä ja jos huulet ovat rohtuneet ei saa edes huulirasvaa. Mutsini siis säästää vuosia vanhat huulirasvat, hammastahnat ja voiteet. Jos pyydän rahaa, hän syyttää kiusaamisesta. Isäni siis on joutunut raahaamaan mutsilleni kaikki tuotteet, koska hän ei mitään anna. Sairasta ja täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eno on supersaita. Hänen luonaan astioita ei esim. saa laittaa suoraan tiskikoneeseen huuhtelematta, vaan ne pitää huuhdella ensin. Astioita ei kuitenkaan ihan noin vaan saa huuhdellakaan, jotta vettä ei mene hukkaan. Tämän vuoksi hänellä on tiskipöytä täynnä likaisia astioita, jotka odottavat isompaa "huuhtelusatsia". Siellä ei myöskään ole servettejä sitä varten että vieraat tuovat pullaa, vaan käytetään talouspaperia. Talouspaperia ei saa ottaa kokonaista arkkia vaan arkit täytyy puolittaa. Olin siellä esim. kerran auttamassa kotitöissä kun hän oli ollut leikkauksessa, mutta oli pakko luovuttaa kun näitä "sääntöjä" on vähän liikaa.
Eno taitaa olla ennemminkin kärsiä OCD:sta kuin piheydestä. Pakko-oireisiin kuuluu joillain nämä omituiset säännöt, joita täytyy itsepintaisesti noudattaa. Joillain pakko-oireisilla on kyllä myös vaikeuksia suhteessa tavaraan (ja usein varsinkin siitä luopumisessa) ja joillain myös nuukailua rahan kanssa, ei voi luopua rahasta ostaakseen jotain tuiki tarpeellistakaan.
Enosi varmaan hyötyisi hoitokontaktista. Todennäköisimmin hän ei tosin itse koe kärsivänsä asiasta eikä siksi näe hoitoa tarpeellisena.
Kärsiikö tuosta oikeastaan kukaan? Miksi kaikkea erilaista pitäisi heti ruveta hoitamaan? Ihme nattsitouhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsiikö tuosta oikeastaan kukaan? Miksi kaikkea erilaista pitäisi heti ruveta hoitamaan? Ihme nattsitouhua.
Natsitouhua? Eikös ne keskittyneet erilaisten eliminoimiseen? Ei kuulosta hoitamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natsitouhua? Eikös ne keskittyneet erilaisten eliminoimiseen? Ei kuulosta hoitamiselta.
No, kyllähän edellinenkin yritti eliminoida ihmisen luonteenpiirteitä tai tapoja, vaikka niistä ei ole ilmeisesti haittaa kenellekään. Tällaiset tyypit pyrkivät juuri kontrolloimaan muita. Voihan sitä hoitamiseksikin kutsua, niin tehtiin Neuvostoliitossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän edellinenkin yritti eliminoida ihmisen luonteenpiirteitä tai tapoja, vaikka niistä ei ole ilmeisesti haittaa kenellekään. Tällaiset tyypit pyrkivät juuri kontrolloimaan muita. Voihan sitä hoitamiseksikin kutsua, niin tehtiin Neuvostoliitossakin.
Miten se on sulta pois, jos muita hoidetaan? Vai jäitkö vaille?
Hän on johtajatasoisessa työssä, rahaa on ku roskaa ja elää työlle, mutta rahaa hän ei käytä kuin satunnaisiin matkailuihin sekä vaatteisiin. Mutta muuten elää hyvin askeettista elämää. Ei meinaa ymmärrys riittää siihen, että hän asuu 24m2 asunnossa, jossa ei oo muuta kuin sänky ja talokin on spurgujen suosima sekä kultaiset vuodet nähny. Kulkee töihin pyörällä, joka on jo kymmeniä vuosia vanha. Koskaan ei itse tarjoa mitään ja jos jotain ilmaiseksi saa niin hän kyllä ottaa kaiken mitä irti saa. Ravintolassa otetaan halvinta ja mieluiten niin, että joku muu maksais loppulaskun.
Vierailija kirjoitti:
Hän on johtajatasoisessa työssä, rahaa on ku roskaa ja elää työlle, mutta rahaa hän ei käytä kuin satunnaisiin matkailuihin sekä vaatteisiin. Mutta muuten elää hyvin askeettista elämää. Ei meinaa ymmärrys riittää siihen, että hän asuu 24m2 asunnossa, jossa ei oo muuta kuin sänky ja talokin on spurgujen suosima sekä kultaiset vuodet nähny. Kulkee töihin pyörällä, joka on jo kymmeniä vuosia vanha. Koskaan ei itse tarjoa mitään ja jos jotain ilmaiseksi saa niin hän kyllä ottaa kaiken mitä irti saa. Ravintolassa otetaan halvinta ja mieluiten niin, että joku muu maksais loppulaskun.
Eikö tuon kaikista halvimman tilaaminen, kun joku muu maksaa, ole ristiriidassa tuon kanssa, että kaikki otetaan irti, jos ilmaiseksi saadaan?
Ystäväni on tosi saita. On säästänyt pienimmästä mahdollisesta sairauseläkkeestä monta tonnia. Yksi päivä hänen poikansa pyysi äitiään tekemään omenapiirakkaa. Ystäväni teki omapoimimistaan mustikoista piirakan, koska omenat ovat niin kalliita :D. Säälitti kyllä vähän se poika.
Olisiko niin, että he tuppaavat kylään sinne kaverilleni eikä meille... Toki näihin sankareihin törmään esim. kaverin lasten synttäreillä tai kaverini synttäreillä, joissa tästä pskan kärystä olen myös minä päässyt nauttimaan.