Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
881/2134 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tällainen "turhasta ei kannata maksaa" pariskunta.  Rouva kerää kahviloista kaikkien käyttämättömät sokerit, sinapit ja ketchupit. Sitten kun joskus kyläilevät, niin tuominen voi olla kilon pussista minigrip-pussiin pannut 10 lakupalaa. Kotiinsa eivät kutsu. Ravintolassa huolella laskevat leivänpalatkin laskusta.

Omaisuutta kyllä kuulemma on, kuinkas muuten! 

Vierailija
882/2134 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten wanha sananlasku sanoo: Jolla on paikka paikan päällä, sillä on markka markan päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2134 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kirjoitti:

Eräs tuttava värjää hiuksensa itse, kampaajalla leikkaus max 2krt/vuosi. Pesee levitepurkit ja maitotölkit pakastaen niissä marjat. Kun saa lahjoja, säästää ne lahjapussit. Jos saa epämieluisia lahjoja, jemmaa ne ja antaa muille lahjoiksi.

Ostaa aina autot tonnilla (käteisellä), vaikka hyvätuloinen. Halvinta wc-paperia ja vertailee aina kilohinnat ihan kaikissa tuotteissa.

Tämähän on kuin minä paitsi wc paperin pitää olla laadukas

Vierailija
884/2134 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi matkusti 700km tapaamaan ensimmäistä kertaa lapsenlastaan, oli kastejuhla. Toi lahjaksi talvihatun, jossa oli vielä tallella punainen hintalappu "1e". Kastejuhlat olivat viikkoa ennen juhannusta.

Samainen anoppi toi myös tullessaan kerran kotoa ottamansa maitopurkin (matkusti tosiaan junalla sen 700km). Suuttui kun ehdotin, ettei sitä kannattaisi enää laittaa meidän jääkaappiin.

Vierailija
885/2134 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kirjoitti:

Eräs tuttava värjää hiuksensa itse, kampaajalla leikkaus max 2krt/vuosi. Pesee levitepurkit ja maitotölkit pakastaen niissä marjat. Kun saa lahjoja, säästää ne lahjapussit. Jos saa epämieluisia lahjoja, jemmaa ne ja antaa muille lahjoiksi.

Ostaa aina autot tonnilla (käteisellä), vaikka hyvätuloinen. Halvinta wc-paperia ja vertailee aina kilohinnat ihan kaikissa tuotteissa.

* puhuin itsestäni: piti testata kuinka paljon nuukailusta saa kuraa päällensä. :D Kun oikeastaan oon täysin kyllästynyt ihan kaikkeen kilpavarusteluun. Rahaa pitää olla, mutta jatkuvaa kuluttamista ei kukaan jaksa! T. Hippi

Vierailija
886/2134 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun käyttöajan rajoittaminen, valojen sammuttelu (vaikkakin ledejä), kilohintojen vertailu, vanhimman leivän syöminen ensin jne. eivät ole nuukuutta vaan järkevyyttä. Kaikessa voi toki mennä äärimmäisyyksin, jolloin lähestytään sitä tarpeetonta nuukuutta. Myös asian esitystapa ja kyttäämisen paljastuminen vaikuttavat asiaan.

Lasten opettaminen tietyille tavoille, kuten sammuttamaan valot huoneesta poistuessaan on hyvä asia. Tässä voi mennä nuoruuden aikana aika tarkaksikin, kysehän on elämänohjeista, joita sitten sovelletaan itsenäistyttyä.

Esim. makaronit ovat halpoja ja niitä ostaessa laatu ratkaisee, ei hinta. On kuitenkin tuote (Torino-makaroni), jonka kilohinta on 200g pusseissa halvempi kuin 1 kg pussissa (??!!). Tällaisessa kilohintavertailussa on todella järkeä. Haluatko oikeasti antaa vapaaehtoisesti rahaa tyhjästä?

Vierailija
887/2134 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttähotelli ja taksi ovat aivan yhtä normaaleja asioita kuin lentäminen ja hotellit. Itse yövyn aina lentokenttähotellissa, jos lennon lähtöaika on lähempänä kuutta kuin kahdeksaa. En työmatkaile juurikaan.

Vierailija
888/2134 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pappa vasta oli saituuden huippu vaikka omistuksia oli ja tilillä rahaa. Hän muun muassa käytti pesukoneen pesuveden kahteen kertaan ja paperiset nenäliinat kuivuivat patterilla jotta sai käyttää uudelleen. Telkkua ei juuri raskinnut avata vaan istui kynttilän valossa ja kuunteli radiota. Voitte arvata kuinka laihaa oli vaarin keittämä kahvi kun se suodatettiin vanhan jo kerran käytetyn purupussin läpi.

Vierailija
889/2134 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä vielä mitää jossei kahvia tarjota, mutta kun ukko oli tuossa jokin aika sitten työmaalla missä ei ollut vessaa 😂 "Lähi" abc:lle olis pitäny vessaan mennä, n.10km matkaa. Kyllähän miehet pissillä ulkona käy(ja miksei naisetkin), mutta selkävaivasena paskalla mettässä käynti on jo aika haasteellista(ja omat paperit tietty)

Vierailija
890/2134 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä saa kivoja vinkkejä entisten nuukuuksien lisäksi. tosin jotkut ovat menneet sairauden puolelle näissä asioissa.

Vierailija
891/2134 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat isovanhemmat ovat hyvinkin nuukia ja kiertävät tekemässä ruokaostoksia aina monen kaupan kautta. Lisäksi muistavat täsmälleen hinnat prismassa, K-marketissa sekä Lidlissä, jotta eivät vaan maksa ylihintaa mistään. No eläkkeellä on kai aikaa harrastaa moista.

Lisäksi isoisälläni on kauluspaitoja avaamattomana varmaan 30 kappaletta kaapissa ja sanoo itsekkin, että ei ehdi käyttää niitä kaikkia eläessään. No ei luonnollisesti silti ota uusia käyttöön, vaan painaa menemään vanhoissa.

Samat juhlakengät ovat kuulema olleet käytössä jo 20 vuotta ja samat menevät kuulema "hautaan asti". Kengissä näkyvät kyllä kilometrit, mutta ei ole tarvetta hankkia uusia, kun ei vielä "päivä paista".

Vierailija
892/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sitä rahaa kertyy, jää rahat ja omistukset sitten omaisille. Ei varmaan kukaan ollut perinnönjäkopäivänä murheissaan tai jättänyt ottamatta papan rahoja?

Vierailija
893/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitu kirjoitti:

Noin sitä rahaa kertyy, jää rahat ja omistukset sitten omaisille. Ei varmaan kukaan ollut perinnönjäkopäivänä murheissaan tai jättänyt ottamatta papan rahoja?

... ja tämä kommentti oli tarkoitettu Jaana 66:lle...

Vierailija
894/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pesuaineena vain palasaippua. Sillä pestään kaikki hiuksista varpaisiin:) Toimii ja on halpaa. Minulla ja tyttärillä kaikilla luonnolliset, pitkät ja paksut hiukset:) Ei ole käsitelty millään. Teen kerran kuukaudessa öljyhoidon oliiviöljyllä keittiöstä:) En suosittele käsitellyille hiuksille.

Vierailija
895/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saituus on sairaus, johon ei tulla ajoissa hakeneeksi apua, sillä itsekuria ja säästäväisyyttä pidetään yleisesti hyveinä ja onhan rahan kertyminen henkisesti hyvin palkitsevaa, varsinkin saidalle ihmiselle.

Yleensä sitten, kun terveys ja ihmissuhteet on jo menneet, sairaus on niin pitkällä, ettei paranemisennuste ole hyvä. Sairaudentunto puuttuu ja halu tervehtyä. Elämässä on vain yksi johtoajatus.

Sairauden puolella ollaan aina silloin, kun säästetään muiden kustannuksella. Minimoidaan omat kulut maksattamalla ne toisilla. Tällaisen periaatteen perheiden lapsia käy sääliksi. Esimerkiksi lapset eivät saa mitään aamupalaa tai muutakaan ruokaa kotona sellaisena päivänä, jolloin on juhlat tiedossa. Vaikka ajomatkaa olisi 500 km, niin mitään ei syödä koska juhlissa sitten saa ruokaa. Sitten sitä pitääkin vetää ylettömästi, kuin ei enää koskaan ruokaa olisi tiedossa. Melko epäterveellistä mahalaukulle ja aineenvaihdunnalle.

Vierailija
896/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitu kirjoitti:

Meidän lapset saa sitten ikuisen trauman, koska me ei koskaan syödä huoltsikoiden sotkuja.

Lähdetään viikonloppuna kylään 300 km päähän ja lapset jo suunnittelee, mitä eväitä ostetaan. He saavat siis etukäteen päättää 'herkut' mukaan: kinkku- ja juustosämpylöitä, täysmehua, omenaa, banaania...

Olen varmaan tosi saita, mutta saadaan neljän hengen upeet herkkueväät sillä hinnalla, mitä huoltsikalla maksaan yhdet sämpyläkahvit.

Ollaan lähdössä lasten kanssa Viroon ja myöhemmin Tukholmaan. Aivan intona miettivät, mitä herkkuja ostavat evääksi. Teen itse patongit mukaan, hedelmät, mukaan keksit ja muut naposteltavat myös. Ei viitsi joka mieliteosta jonottaa kassoilla. Commodoressa tai sviiteissä matkustetaan, siellä myös kahvit ja naposteltavat, kun omat loppuu. Luksus-aamupala kuuluu hintaan, tonnin hytti ei ole ongelma, eikä omat eväät. Haluan myös itse valita, mitä napostelen.

Vierailija
897/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkun käyttöajan rajoittaminen, valojen sammuttelu (vaikkakin ledejä), kilohintojen vertailu, vanhimman leivän syöminen ensin jne. eivät ole nuukuutta vaan järkevyyttä. Kaikessa voi toki mennä äärimmäisyyksin, jolloin lähestytään sitä tarpeetonta nuukuutta. Myös asian esitystapa ja kyttäämisen paljastuminen vaikuttavat asiaan.

Lasten opettaminen tietyille tavoille, kuten sammuttamaan valot huoneesta poistuessaan on hyvä asia. Tässä voi mennä nuoruuden aikana aika tarkaksikin, kysehän on elämänohjeista, joita sitten sovelletaan itsenäistyttyä.

Esim. makaronit ovat halpoja ja niitä ostaessa laatu ratkaisee, ei hinta. On kuitenkin tuote (Torino-makaroni), jonka kilohinta on 200g pusseissa halvempi kuin 1 kg pussissa (??!!). Tällaisessa kilohintavertailussa on todella järkeä. Haluatko oikeasti antaa vapaaehtoisesti rahaa tyhjästä?

Vanhimman leivän syöminen on pelkästään pöljää. Joutuu sillä systeemillä aina syömään vanhaa leipää. Heitä joku kerta kaikki vanhat leivät menemään ja osta vähän tuoretta leipää ja syö heti sitä. Näkkileipää varastoon että joskus kun leipä loppuu voi syödä sitä. Ja taas seuraavaksi saa tuoretta leipää.

Makaronia ei kannata paljoa syödä, ei ravintoarvoa juurikaan.

Vierailija
898/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Onhan ne sun vanhemmat kuitenkin kasvattaneet sinut ja auttaneet monessa asiassa, joten lopeta itsekäs valituksesi. Tuskin vanhempasi kovinkaan usein ovat kyytiä vailla sinulta.

Vierailija
899/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat isovanhemmat ovat hyvinkin nuukia ja kiertävät tekemässä ruokaostoksia aina monen kaupan kautta. Lisäksi muistavat täsmälleen hinnat prismassa, K-marketissa sekä Lidlissä, jotta eivät vaan maksa ylihintaa mistään. No eläkkeellä on kai aikaa harrastaa moista.

Skarppeja vanhuksia! Tai missä se vanhuuden raja nyt meneekään. Mutta nimenomaan, tuo voi hyvinkin olla se harrastus joka antaa sisältöä päiviin. Jos ei ole enää puita hakattavaksi ja vettä kannettavaksi, niin tuollainen on tosi hyvä harrastus.

Treenaa muistia, antaa yhteisen puheenaiheen, sellaisen pienen tavoitteen ja voittajaolon. Voihan se tuntua säälittävältä, että elämän sisältö on hintavertailu, mutta ihmiselle itselle se voi olla hyvinkin mielekästä.

Vierailija
900/2134 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Onhan ne sun vanhemmat kuitenkin kasvattaneet sinut ja auttaneet monessa asiassa, joten lopeta itsekäs valituksesi. Tuskin vanhempasi kovinkaan usein ovat kyytiä vailla sinulta.

Ymmärrän hyvin tuon kirjoittanutta. Mun vanhemmat on samanlaisia. Olettavat, että nousen työpäivänä kello 2-3 aamuyöllä hakemaan heidät kotiin matkaa, jonka taksi maksaisi 20 euroa . Mutta kun taksia ei voi ottaa, hirveää tuhlausta! JA eväät, ne pitää aina ja kaikkialla olla mukana. Uusin on, että ottavat Suomesta ruokaa mukaan matkalaukussa, jotta sitä voi sitten kokkailla siellä huoneistohotellissa. Eikä pahimmilla kesähelteillä voi maksaa ilmastoinnista vaan mielummin hikoilevat yönsä. Sitten ihmettelevät, kun rahaa jää tilille niin paljon. Äiti just joku päivä sanoi, että taas on niin paljon isän käyttötilille "kertynyt", että jotain pitäisi sijoittaa. Ymmärsin, että noin 60 000 Euroa on taas kolmessa vuodessa jäänyt ELÄKKEESTÄ säästöön. Eikä kyse ole edes jättieläkkeestä. Käytännössä isän eläke jää kokonaan säästöön, hyvin harvoin joutuvat ottamaan isän tililtä menoihin.