Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
921/2134 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkun käyttöajan rajoittaminen, valojen sammuttelu (vaikkakin ledejä), kilohintojen vertailu, vanhimman leivän syöminen ensin jne. eivät ole nuukuutta vaan järkevyyttä. Kaikessa voi toki mennä äärimmäisyyksin, jolloin lähestytään sitä tarpeetonta nuukuutta. Myös asian esitystapa ja kyttäämisen paljastuminen vaikuttavat asiaan.

Lasten opettaminen tietyille tavoille, kuten sammuttamaan valot huoneesta poistuessaan on hyvä asia. Tässä voi mennä nuoruuden aikana aika tarkaksikin, kysehän on elämänohjeista, joita sitten sovelletaan itsenäistyttyä.

Esim. makaronit ovat halpoja ja niitä ostaessa laatu ratkaisee, ei hinta. On kuitenkin tuote (Torino-makaroni), jonka kilohinta on 200g pusseissa halvempi kuin 1 kg pussissa (??!!). Tällaisessa kilohintavertailussa on todella järkeä. Haluatko oikeasti antaa vapaaehtoisesti rahaa tyhjästä?

Vanhimman leivän syöminen on pelkästään pöljää. Joutuu sillä systeemillä aina syömään vanhaa leipää. Heitä joku kerta kaikki vanhat leivät menemään ja osta vähän tuoretta leipää ja syö heti sitä. Näkkileipää varastoon että joskus kun leipä loppuu voi syödä sitä. Ja taas seuraavaksi saa tuoretta leipää.

Makaronia ei kannata paljoa syödä, ei ravintoarvoa juurikaan.

Miten niin pöljää? Jos pussissa on muutama siivu jäljellä, ei pidä avata uutta pussia. Kysehän on siitä, että leipää ei pidä ostaa automaattisesti joka kerta vaan ainoastaan tarpeeseen. Useimmiten ostohetkellä nyt sattuu olemaan hieman jäljellä.

En minäkään makaronia suosi, mutta esim. makaronilaatikkoon tuota menee.

Suosikkileipääni tulee kauppaan kaksi kertaa viikossa. Jos satun käymään kaupassa sellaisena päivänä kun ko. leipää saa tuoreena, niin ostan sen aina. Jos kotona sattuu olemaan edellistä leipää jäljellä, niin se lentää roskikseen ilman pienintäkään mielipahaa. Niin helposti se käy, saa erittäin maukasta tuoretta leipää, enkä ole ainakaan vielä mennyt konkurssiin ajoittaisen n. euron "tuhlauksen" vuoksi.

Vierailija
922/2134 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömiä ihmisiä sitä onkin olemassa! Nuukailun/säästämisen ymmärrän hyvin jos kyseessä on köyhä ihminen, silloin ei taida olla juurikaan muuta vaihtoehtoa. Mutta jos kyseessä on normaalituloinen ihminen niin ei mee jakeluun. Hautaanko sitä rahaa yritetään säästää vai mihin? Ymmärtäisin jos vaikka lomamatkoihin tai uuteen autoon tms, mutta tuskinpa noi kaikista pahimmat raaskii sellaisiakaan ostaa. Tai jos raaskii, niin se on se halvin mahdollinen matka, halvimpaan (paskimpaan) mahdolliseen hotelliin, ja kohteessa sitten jatketaan nuukailua kotimaan malliin. Mitähän lomailua sekin on? :D

Perillisille (joka voi olla myös esim. kaupunki tai kunta) nuo rahat jäävät. Perilliset sitten laittavat ne surutta haisemaan. Ei sairaalloisen itara ihminen ala koskaan rahojaan käyttämään, vaikka itse ehkä pihistellessään niin kuvitteleekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/2134 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pihi, mutta tarkka kirjoitti:

kitu kirjoitti:

Meidän lapset saa sitten ikuisen trauman, koska me ei koskaan syödä huoltsikoiden sotkuja.

Lähdetään viikonloppuna kylään 300 km päähän ja lapset jo suunnittelee, mitä eväitä ostetaan. He saavat siis etukäteen päättää 'herkut' mukaan: kinkku- ja juustosämpylöitä, täysmehua, omenaa, banaania...

Olen varmaan tosi saita, mutta saadaan neljän hengen upeet herkkueväät sillä hinnalla, mitä huoltsikalla maksaan yhdet sämpyläkahvit.

Ollaan lähdössä lasten kanssa Viroon ja myöhemmin Tukholmaan. Aivan intona miettivät, mitä herkkuja ostavat evääksi. Teen itse patongit mukaan, hedelmät, mukaan keksit ja muut naposteltavat myös. Ei viitsi joka mieliteosta jonottaa kassoilla. Commodoressa tai sviiteissä matkustetaan, siellä myös kahvit ja naposteltavat, kun omat loppuu. Luksus-aamupala kuuluu hintaan, tonnin hytti ei ole ongelma, eikä omat eväät. Haluan myös itse valita, mitä napostelen.

Mitkä hiton naposteltavat? Meillä lapset syövät risteilyllä aamiaisbuffetin, Tukholmassa käydään syömässä kunnolla ja laivalla ala carteen seiskalta. Tuholmassa ja Virossa on ruokakauppoja jos haluaa esim. hedelmiä, kahviloissakaan ei ole ollut jonoja, ainakaan taidemuseoissa.

Vierailija
924/2134 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas tuttavaperheen äiti marketin kassajonossa ollessaan usein "unohtaa" ottaa muovipussin ennen kuin kaikki ostokset on jo maksettu ja lompakko laitettu takaisin laukkuun. Yrittää sitten saada sen 20 senttiä maksavan muovipussin ilmaiseksi myyjältä. 

Tuo on yleistä

Kun itse olin vielä kassalla töissä, niin kieltäydyin lahjoittelemasta noita pusseja perusteella, että esim. karkkiosastolla tikkarit maksaa vähemmän kuin muovipussit, muttei niitä siltikään ilmaiseksi jaella.

Paljonhan tuli noita "ohhoh pussi unohtu!" Ja merkitsevä katse.

"Ok, 20 centtiä :)"

"voi että, mulla ei ookaan YHTÄÄN kolikoita!" Perään taas merkitsevä katse.

"voi maksaa kortillakin :)"

Ja se jonka mielestä tuo on paskaa palvelua voi esittää perustelun, miksi olisi huonoa palvelua jos ei anna kantaa kaupasta tavaraa ulos ilmaiseksi. Ja ne kauppiaat jotka tuosta valittavat, niin poistakaa muovikassien maksullisuus kokonaan. Minä ainakaan en halua maksaa muovikassista, jos sen joku lokki saa sniikkailtua ilmaiseksi tuolla "ohi, unohttu!" -tyylillä.

Jos kaupassa käydessä edellä oleva saa sen ilmaiseksi noin, niin vuoroni tullessa ilmoitan kassalle kohteliaasti, etten minäkään sitten varmaan ole velvoitettu maksamaan pussista jos muutkaan asiakkaat eivät ole.

Vierailija
925/2134 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi toisten ihmisten piheily on joillekin punainen vaate? En esimerkiksi itse nauti ostoksilla käymisestä lainkaan, sillä se tuntuu pelkältä tuhlaukselta ja maksaminen on tuskallisempaa, kuin se ilo mitä saan uusista tavaroista.

En kanssa ymmärrä, että mitä ihmettä ihmiset saavat ostoksilla käymisestä irti. Itselleni tulee yleensä vain morkkis siitä, jos käyn ostamassa jotain vaatetta tai jotain muuta mieluista. Vaikka tavara on kiva, niin silti tuntuu pahalta, että on maksanut liikaa. Ainoastaan silloin, jos löytää jotain superhyviä tarjouksia tai aletavaraa puoli-ilmaiseksi, tuntuu siltä että olen "oikeutettu" ostamaan ja silloin ostamisesta tulee myös hyvä mieli.

Ihmiset saavat ostoksilla irti esim. ruokaa, vessapaperia, kissanruokaa, fillarin osia, autoon öljyä ja lasinpesunestettä. Monet tuotteet myös kuluvat tai jäävät pieneksi joten niitäkin pitää hankkia.

Tänään ostan esimerkiksi kestopuulautaa koska osa terassilaudoista pitää uusia. Pihi antaisi mummon pudota lahon lattian läpi?

Vierailija
926/2134 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaskylässä oli kerroksessa yhteiskeittiö ja tapana tilata Hesari ja paikallinen lehti sekä ostaa tv. Kulut jaettiin halukkaiden kesken, kenenkään ei ollut pakko osallistua. Eräs valtio-oppia opiskeleva miekkonen myös sanoi osallistuvansa. Hän istui melkein aina keittiössä joko lehtiä lukien tai tvtä katsellen, mikä oli tietysti hänen oma asiansa. Kävi ilmi, ettei heppu ollutkaan maksanut omia osuuksiaan koko lukuvuonna vielä kevään saapuessa.

Hän kävi silloin tällöin kotona ja reissulta palattuaan hänellä oli aina jääkiekkotreenikassillinen tåpötäynnä ruokaa kotoa, esim. 1 kg edampala, pino jälkiuunileipiä jne. Kun kotoa tuodut ruoat oli syöty huomasin, että minulta katoaa ruokaa keittiöstä. Kerran sanoin siitä toiselle asukkaalle, joka sanoi, että hänelle on käynyt samoin. Kyselimme asiaa ihmisiltä ja sama oli tapahtunut kaikille, joten helppo arvata, kuka ne ruoat vei. Hän otti leipää yhdeltä, voita toiselta, juustoa kolmannelta jne. kuvitellen, ettemme huomaisi.

Vein miekkosen kerran ainejärjestömme juhliin, jossa opiskelukaverini kiinnostui miekkosesta. Katselin illan kuinka hän sai naisen tarjoamaan sekä juomia että illan tupakat.

Miekkonen on varmaan nykyään hyvätuloinen virkamies, joka vie kotiinsa työpaikan kahvihuoneesta kaiken, mitä voi, ettei tarvitse kotiin kahvia, sokeria, serviettejä yms. ostaa, vessoista vessapaperin jne.

Vierailija
927/2134 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomareissulla käytiin sukulaisperheen luona yksi yö ja vietiin viinipullo tuliaisiksi, jota sitten juotiin illalla. Istuttiin keittiössä ja alkoi tulla hämärä. Kävin laittamassa valot päälke, että näkee keskustelijat paremmin. Hetken päästä isäntä kävi sammuttamassa valon. 😂 Istuttiin sitten pimeessä ja juotiin viiniä, kunnes mentiin nukkumaan. Mukavia ihmisiä , ei siinä mitään.

Vierailija
928/2134 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, pitääkö paikkaansa, mutta yksi kaveri kertoi niiden työpaikalla olevan tyypin, joka vie töistä pulloissa vettä kotiin juoma- ja ruoanlaittovedeksi ja käy suihkussa työpaikalla sen pari kertaa viikossa minkä käy vessapaperin ja muiden tuomien tarjottavien kotiinviemisistä puhumattakaan.

Vierailija
929/2134 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies 45v ei osta vaimolleen äitienpäivä,joulu tai synttärilahjaa eikä myöskään lapsilleen koska hänen ei tarvitse. Tyyppi on dippainssi hyvä palkkaisessa työssä. Kesälomilla yrittää lokkeilla sukulaisilla. Kummasti yöpaikat ovat vähentyneet vuosien myötä.

Mietin tällaisessa tapauksessa, että kun pihi on "päässyt" naimisiin asti, että onko avioehto?

Vierailija
930/2134 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, pitääkö paikkaansa, mutta yksi kaveri kertoi niiden työpaikalla olevan tyypin, joka vie töistä pulloissa vettä kotiin juoma- ja ruoanlaittovedeksi ja käy suihkussa työpaikalla sen pari kertaa viikossa minkä käy vessapaperin ja muiden tuomien tarjottavien kotiinviemisistä puhumattakaan.

Kyllä meilläkin muutamat näyttää aina ennen töiden loppumista suorittavan sen rutiinin, että istutaan vessassa 5-10min kunnon tyhjennyksellä ettei vaan kotona kuluisi vettä pöntössä.

Vierailija
931/2134 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ammattikoulussa ja ruokaa laittoi silloin Fazerin amica. Todella hyvät ruuat, leivät leivottiin joka aamu paikan päällä. Mahtavia tuoreita sämpylöitä ja isoja leipiä joissa eri vaihtoehtoja, siemeniä päällä ym. Yhtenä päivänä kiinnitin huomiota kun yo-pohjainen sälli lappasi sämpylöitä tarjottimelle niin paljon kuin astioilta mahtui. Kohta aukesi reppu, jossa oli muovipussi, johon lappasi vähintään 20 sämpylää :D katsottiin touhua kavereiden kanssa suu auki, että jotkut kehtaa.

Itseäni hävettää mummoni ja tätini touhu kaupassa, jos omat kassit loppuvat kesken, tukitaan loput ostokset (oli niitä kuinka paljon hyvänsä) ilmaisiin hedelmäpusseihin. Kyllähän se 20snt on liikaa isosta pussista. Siskoni oli tätä todistanut kerran kaupassa heidät nähtyään, oli äkkiä luikkinut karkuun mitään sanomatta ettei joutunut porinoille heidän kanssaan, hävetti niin paljon heidän puolestaan.

Vierailija
932/2134 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?

Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.

Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.

Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.

Hinta reilu 100€. Saa jättää auton parkkiin. Säästää sen reilu 60€ pysäköinnistä. Aamupala neljälle. Eli oikeestaan säästää!

Vierailija
933/2134 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea näitä juttuja, tuntee ittensä varsin tervejärkiseksi. :)

Tosin pihin mielestä olen varmaan umpihullu. Pyrin kyllä säästämään jonku verran, välillä onnistuu ja välillä ei. Mutta esim harrastukset mm. jääkiekko, vievät vähän enemmän rahaa koska on oikeasti mukava pelata kunnon mailalla. Joka väittää että on ihan sama mikä tikku se on ei ole hyvällä silloin pelannut. Kaveripiirissäni ei onneksi kukaa laske senttejä. Ihan hyvin voi sanoa että tuo mulle fantapullo, eikä sitä makseta. Tai ei siitä kukaan maksua huoli.

Ihmetyttää lähinnä nämä pihit jotka ovat tiettyjen asioiden kohdalla pihejä sairauteen asti, vaikka säästöä ei todellisuudessa synny. Esim tämä herra joka ajeli pienen alennuksen takia kymmeniä kilometrejä hernekeittopurkkien perässä. Tappiota tulee kun huomioi bensat. Tai suodatinpussien pesu?? Mitä vittua? Vesikin maksaa ja lisäksi vaiva on tolkuton..! Osa kirjoittajistakin vaikuttaa olevan helvetin pihejä, silti kirjoittelevat älypuhelimella jossa on KALLIS nettiliittymä. Kusipaperien kuivaus ja uudelleen käyttö oli kyllä niin huippu että edelleen hörähtelen. 😂

Vierailija
934/2134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään pahimmasta päästä tämän ketjun juttuihin verrattuna, mutta saa minut aina näkemään punaista.

Mieheni sisko miehineen. Aina kun sisko kutsuu äitinsä yökylään heille, joutuu mieheni kuskaamaan äitiään. Eivät voi itse hakea ja tuoda kortitonta äitiä HEILLE KYLÄÄN, vaan mieheni joutuu ajelemaan yhteensä n. 60 km jotta sisko saisi mamman kylään. Mies ajaa ensin äitinsä luo, sitten sieltä siskolle ja sitten takaisin meille kotiin. Ja luonnollisesti mieheni myös vie äitinsä siskon luota kotiin.

Sama käytäntö on jopa silloin, kun siskon porukat tulevat äitinsä kanssa esim. mökiltä tai muusta reissusta. Eka on ajettu satoja kilometrejä, mutta kotiin päästyä ei sitten voida enää heittää äitiä kotiin, vaan mieheni joutuu taas ajelemaan sen 60 km täysin turhaan.

Siskolle ja hänen miehelleen tulisi matkaa se 60 km kuskaamisesta, mutta minun järjen mukaan heidän kuuluisi kuskata, koska kyse heidän vieraastaan. Mieheni on niin kiltti, että lähtee kuskaamaan ja minä en jaksa puuttua asiaan, vaikka mieli tekisi. Mielestäni miestäni käytetään aika törkeästi hyväksi.

Vierailija
935/2134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pihi, mutta tarkka kirjoitti:

kitu kirjoitti:

Meidän lapset saa sitten ikuisen trauman, koska me ei koskaan syödä huoltsikoiden sotkuja.

Lähdetään viikonloppuna kylään 300 km päähän ja lapset jo suunnittelee, mitä eväitä ostetaan. He saavat siis etukäteen päättää 'herkut' mukaan: kinkku- ja juustosämpylöitä, täysmehua, omenaa, banaania...

Olen varmaan tosi saita, mutta saadaan neljän hengen upeet herkkueväät sillä hinnalla, mitä huoltsikalla maksaan yhdet sämpyläkahvit.

Ollaan lähdössä lasten kanssa Viroon ja myöhemmin Tukholmaan. Aivan intona miettivät, mitä herkkuja ostavat evääksi. Teen itse patongit mukaan, hedelmät, mukaan keksit ja muut naposteltavat myös. Ei viitsi joka mieliteosta jonottaa kassoilla. Commodoressa tai sviiteissä matkustetaan, siellä myös kahvit ja naposteltavat, kun omat loppuu. Luksus-aamupala kuuluu hintaan, tonnin hytti ei ole ongelma, eikä omat eväät. Haluan myös itse valita, mitä napostelen.

Voit varautua siihen, että tämä ei enää onnistu Tukholmassa. Omien elintarvikkeiden tuonti laivaan on kielletty, ja matkatavarat tarkistetaan laivaan mennessä. Elintarvikkeet takavarikoidaan.

Vierailija
936/2134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin muutamat näyttää aina ennen töiden loppumista suorittavan sen rutiinin, että istutaan vessassa 5-10min kunnon tyhjennyksellä ettei vaan kotona kuluisi vettä pöntössä.

Mä teen tätä. Meillä kellokortit töissä ja aika usein käy niin että työ saadaan valmiiksi ja mitään uutta tehtävää ei kannata aloittaa... Niin sitten mennään vessaan, järjestellään omia tavaroita tai mennään vain seisoskelee leimauslaitteen luo.

Vierailija
937/2134 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kaveri, 18-vuotias nuori nainen joka ei käynyt suihkussa, ei pessyt hampaita eikä käsiä. Kuulemma säästi. :) Tämä oli mulla vieläpä kämppiksenä. Hän ei halunnut mun pitävän ikinä valoja päällä, vaikka tykkäsin piirtää. Kerran sitten laitoin mun huoneeseen valon ja kämppis sai raivarin. Yritti hyökätä kimppuun tämän rikkeen takia. Kieltäytyi ostamasta vessapaperia, koska oli liian kallista ja kuulemma myös noloa ostaa. Minä ostin, koska mitäpä muutakaan voisi tehdä? Näin jälkeenpäin tajusin et oisin voinu toki ostaa omat paperit ihan vain itselle. :D Mutta tiesin myös, että jos kämppis ei löydä paperia niin pyyhkii paskaiset kätensä mun kylpytakkiin (myönsi tämän) tai sitten ei pyyhi minnekään. Tämä kämppis myös pyysi multa aina rahaa, koska hänellä ei muka ollut yhtään. Kieltäydyin antamasta rahaa jolloinka hän otti taskustaan seteleitä ja marssi kauppaan. :) Usein kuitenkin kehuu kuinka hänellä on varaa vaikka mihin. Kaupassakin huutelee, että hänellä on varaa ostaa kalleinta mehua ja hyvät säästöt on. Ai niin, hän omisti tietokoneen, mutta jäi usein koulun jälkeen koulun koneelle. Oli siellä niin kauan kunnes joku tuli sanomaan, että koulun ovet lukitaan. Käytti mun tablettia salaa kunnes laitoin siihen salasanan.

Vierailija
938/2134 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edellinen kirjoittaja ja pahoittelen, ettei ole kappalejakoa. :D

Vierailija
939/2134 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaita.

Kurppia, jotka ei osaa nauttia elämästä.

Lahjaksi ne ostaa jotain mikä on halpaa.

Vanhentunutta ruokaa, palovahinkokamaa, jotain rikkinäistä, huonoa ja rumaa.

Virossa syötiin iso ateria. Appiukko maksoi.

Tipiksi jätti yhden äyrin!

Sellaisia, jotka panee muut maksamaan.

Vierailija
940/2134 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukavereina kivoja.

Niilllä ei ole ikinä rahaa, ne pummii karkkeja muilta, tulee kavereille syömään välipalaa, ei koskaan maksa velkojaan.

Ovat rikkaasta perheestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi