Poppaskonsteja kuukautiskipuihin
Täällä kipuinen kanssasisarenne kaivaa kohta puukapustalla munasarjansa ja kohtunsa pois, kun on niin järkyttävät menkkakivut. Yleensä kivut ovat huipussaan päivinä 1-3, mutta nyt on jo vuotopäivä 4 ja ei hyvää päivää, mikä olotila.
Näitä on kokeiltu:
- särkylääke
- kuuma suihku
- venyttely
.... ja ei tehoa. Onko teillä jotain poppaskonsteja, joilla kipuja saa lievitettyä? Nyt kaikki ideat kehiin!
Kommentit (19)
Lämmin kauratyyny vatsalle sekä vatsan alueelta kireät housut.
Kauratyyny ja sikiöasento auttaa ainakin minulla paremmin kun särkylääkkeet. Myös liikkeellä ollessa parempi olla kun paikallaan makoillessa, mutta eipä kukaan voi kokoaikaa kävellä edestakaisin.
Sielunsisko ilmoittautuu!
Syön suklaata, makaan peiton alla kuumavesipullo vatsalla ja yritän lukea, katsoa Youtube-videoita ja viedä huomiotani pois menkoista. Pidän mahdollisimman kulahtaneita kotihousuja jotka ei varmasti kiristä mistään ja välttelen muutenkin epämukavia vaatteita. Kamomillateen ja inkivääriteenkin pitäisi kuulemma auttaa.
Kalaöljyä/omegaa tupla-annos parina päivänä, joku kertoi joskus auttaneen hyvin tehokkaasti. Samoin magnesiumia esim. 500mg/pv/ niin ettei tuu kuitenkaan ripuli (liiasta mg:stä voi tulla).
Sauna siis lämpiämään, odottelen saunan lämpiämistä sikiöasennossa ja teekuppi kouraan! Kauratyynynkin voisi hankkia... Jotenkin "kierolla tavalla lohdullista" tietää, että tällä hetkellä joku muukin samassa jamassa sohvalla pötköttämässä. :D voimia meille, kyllä tästä selvitään!
Ap
Jos on aina megakivuliasta, niin gynelle ja poissulkien mm. endometrioosi, kystat, mitä näitä nyt on...
Tää on myös hyvä juttu: http://quinoaa.blogspot.fi/2010/01/ala-syyta-hormoneja.html
Lääkäriin tutkimuksiin, jos vaikka onkin endometrioosia? Yritä nukkua kippurassa asennossa pahimpien kipujen yli.
Ootko kokeillut lämpimän sijasta kylmää? Ice power ja vastaavat kylmägeelit viilentää ihanasti, itse käytän niitä mieluummin kuin lämpötyynyä tms. Ja ihan oikeasti orgasmi helpottaa myös :D se on tutkittu juttu, itse helpotan oloa sillä pahimpina päivinä.
Ennen kuin kivut ovat kovat, voi yrittää rauhallista kävelyä tms liikuntaa, niin limakalvot alkavat irtaantumana helpommin. Jos mahdollista niin voist liikunnan jälkeen i ulostaa kolme-neljä kertaa peräkkäin, mikä helopottaa kipuja. Syö siis jotain ulostuttavaa ja juo tarpeeksi ja liiku heti kun alat enteilemään kuukautisia. Sitten lämpimään suihkuun ja saunaan ja sänkyyn makulle sikiöasentoon ja odottamaan, mieluiten nukkumaan.
Kiitos 12, enpä itse muistanutkaan tuota...pitääpä kokeilla ensi tilassa. Ja nyt on liukastettakin :D
lihas relaksantteja kannattaa kokeilla, en tosin tiedä suostuuko lääkärit niitä siihen kirjoittamaan.
Alkoholi sillain, et kipu lamaantuu. Sikiöasento, kuumavesipullo
Hei ihana keskustelu ja hyviä vinkkejä! Jes! :)
Mulla toimii paremmin kylmä kuin kuuma :o Kylmäkalle vatsalle ja jo helpottaa, supistaa verisuonia ja turruttaa mukavasti.
Up