Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö täytetyt eläimet samaan kategoriaan kuin aidot turkikset?

Vierailija
02.01.2017 |

Mitä mieltä olette täytettyjen eläinten, vaikkapa lintujen tms pienten eläinten eettisyydestä? Meneekö ne samaan kategoriaan kuin vaikkapa turkikset, vai ajatteletteko ne "lievempänä" pahana? Entä nahkatakit ja turkikset, onko niillä eroa? Turkiseläimethän yleensä tapetaan ihan vain sen turkin vuoksi eikä eläintä syödä muuten. Nahkaa taas moni perustelee sillä että se on vain "sivutuote", kun teuraseläimestä hyödynnetään samalla kaikki muukin. Mutta metsästetäänkö esim lintuja vain sitä täyttöä varten vai täytetäänkö valmiiksi kuolleina löydettyjä lintuja? Hirvenpäät tietysti otetaan talteen silloin kun koko hirvi syödään, mutta mietin lähinnä näitä pienempiä. Olen itse lihansyöjä mutta en oikein tiedä mitä mieltä olen täyttämisestä. Turkista en päälleni laittaisi tai sitä bisnestä ikinä tukisi. Ajatuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niitä eleäimiä ei syödä jotka täytetään. Metsästäjän pidän hieman kyseenalaisena sitä että ammutaan vaikka teeri ja viedään täytettäväksi, kun sen olisi voinut syödäkkin. Mutta jos ajatellaan että metäsästä surmaa muutaman eläimen vuodessa, niin mahtaako sen nyt niin suuri lisäsynti olla että täyttättää näistä jonku.

Vierailija
2/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän joskus huvikseni kuolleita ikkunoihin törmänneitä lintuja. Tuo niiden löytäminen nyt on ihan tuuripeliä ja harrastan oikeastaan vain talvella. Kesällä menevät nopeasti huonoksi jos törmäämistä ei ole itse todistamassa. Käytän myös käärmeen ruoaksi myytäviä hiiriä.

Mutta joo, varmasti niitä metsästetään tähän tarkoitukseen. Lihoja tuskin saa pieniltä eläimiltä nahkaa/sulkia rikkomatta irti ja nahkaa irroittaessa on jo käsittelyaineet käytössä ja niiden jälkeen lihaa en laittaisi suuhun, vaikka en kyllä muutenkaan näitä pikkueläimiä söisi (kania ehkä, ja sen varmaan voikin nylkeä nätimmin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen lievempänä pahana.

Lukuisia eläinten raatoja olen toimittanut yliopistolle täytettäväksi tai muuhun käyttöön, kun olen kuolleena löytänyt. En näe mitään eettisesti väärää tässä.

Vierailija
4/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette jos näette jonkun kotona täytetyn eläimen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän