Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät kuuntele mitä lauluissa oikeasti lauletaan?

Vierailija
02.01.2017 |

Ärsyttävää kun ihmiset siteeraavat omia ihania parisuhteitaan viitaten vaikka sellaisiin kappaleisiin kuten:

Laura Närhi - Supersankari
Hector - Jos sä tahdot niin

Jotkut soittavat näitä jopa suuren rakkauden biiseinä!
Molemmat todella surullisia kappaleita eivätkä todellakaan kerro onnellisesta rakkaudesta. Ärsyttää kun ihmiset keskittyvät kaikkeen niin hirveän pinnallisella tasolla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis:

Jotkut soittavat näitä jopa HÄISSÄ suuren rakkauden biiseinä.

ap

Vierailija
2/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weekndin Star boy biusissä on aika karut sanat.

Ajattelin ensin että onpa kiva herkka biisi, mutta sitten näin lyriikat 😎 Heppu laulaessa ei oikein saa snoista selvää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskee aina hirveä myötähäpeä jos joku soittaa "Jos Sä Tahdot Niin" -biisin häissään kun se on niin ihana ja kuvastaa niin hyvin meidän rakkautta <3

Ihan kamalaa. Hyvä häissä jo kuuluttaa että tässä suhteessa rakkaus on täysin yksipuolista.

Vierailija
4/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Supersankarihan on ihana! Mitä kauheaa siinä on? :o

Vierailija
5/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskee aina hirveä myötähäpeä jos joku soittaa "Jos Sä Tahdot Niin" -biisin häissään kun se on niin ihana ja kuvastaa niin hyvin meidän rakkautta <3

Ihan kamalaa. Hyvä häissä jo kuuluttaa että tässä suhteessa rakkaus on täysin yksipuolista.

No jos biisin viesti tulee molemmilta niin eihän se ole yksipuolista. 

Kuten duettoversiossa on helppo ajatella.

Vierailija
6/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersankari vaikuttaa oudolta hääbiisiltä. Jos sä tahdot niin taas ei niinkään.

Vierailija
7/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä soi toi Hectorin biisi. :) Ihana.

Vierailija
8/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Tuiskun Pyydä anteeks kunnolla. Lapset rallattaa iloisesti kun sadisti pyytää masokistia pyytämään "kunnolla" anteeksi.

Vierailija
9/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko laulut eivät kuulu listoilleni, mutta tiedoksi vaan kaikille, että runoutta, jota laululyriikatkin ovat, ovat hyvin tulkinnanvaraisia. Tekijälleen ne tarkoittavat yhtä ja kuuntelijalle toista. Runoutta saa tulkita omassa kontekstissaan, eikä sen alkuperäinen tarkoitus ole arvuutella, mikä on pääsanoma ja oikea käyttötarkoitus. Jos joku biisi kolahtaa kuulijaan tietyssä asianyhteydessä, silloin se on kolahtaa, eikä kukaan voi sanoa: et voi kokea sitä noin. Kuvataidetta tulkitaan aivan samoin. Mona Lisan hymynkin on tulkittu tarkoittavan jos vaikka mitä.

Vierailija
10/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lordin Hug You Hardcorekin kertoo nimenomaan halailusta :D

Vierailija
11/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se oli muuten se "Diana" jolla oli joku kaksoismerkitys (Die Ann)? Oli muuten sairas biisi :D

Vierailija
12/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Supersankarihan on ihana! Mitä kauheaa siinä on? :o

Sä jahtaat jossain naista parempaa

--
Sä annoit periks kesken tarinan

Laulu kertoo parisuhteesta, jossa toinen on jo luovuttanut. 

Vierailija
13/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laulussa sanoma on äärimmäisen selkeä ja epämiellyttävä, vaikuttaa se voimakkaasti kokemukseen. Mutta on paljon sanoituksia jotka ovat vaikeasti tulkittavissa. Silloin minä en välttämättä kiinnitä hirveästi huomiota niihin. Varsinkin jos kappale on muuten hyvä, niin pelkkä melodia vie niin mennessään, että sanat tuntuvat täysin sivuseikalta. Tälläkin hetkellä minulla on jatkuvassa kuunteluussa muutama kappala, joiden sanoista en ole täysin varma, enkä ole jaksanut tarkistaa netistä mitä niissä tarkalleen sanotaan.

Vierailija
14/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihmetellyt samaa. Ihmiset fanittaa biisejä, joissa on ihan randomit diipadaapa-lyriikat. Itse olen aika lyriikkakeskeinen musiikin kuuntelija ja minulle on tärkeää tuntea biisin sanat ja pitää niistä, jotta voin pitää biisistä. Suomibiiseissä tämä ei ole niin iso ongelma, mutta heitetään nyt ulkomaisista esimerkkinä vaikka Rammstein, jota itse kuuntelen. Du hast on lyriikoihin nähden aivan yliarvostettu, suurin osa vaan kuuntelee sitä ymmärtämättä sanojen merkitystä. Itse pidän enemmän esimerkiksi biiseistä Rosenrot, Haifisch ja Waidmanns Heil, joissa on oikeasti mielenkiintoiset sanat. Tutustun yleensä biiseihin lukemalla niiden lyriikoiden suomennokset täältä: http://fi.affenknecht.com/sanoitukset/

Vierailija
15/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin just äsken tätä samaa, kun FB-kaveri toivottaa rakkaalle miehelleen onnea Haloo Helsingin Rakas -biisillä. Eikö ole tosiaan kuunnellut niitä sanoja YHTÄÄN?

Vierailija
17/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha ilman sadettajaa - biisin sanoma on, että oikein helvetin hyvin muuten pärjään ilman sinua. Kuunnelkaapa joskus sillä korvalla. Piha pärjää oikein hyvin ilman sadettajaa, kaivon kuuluukin olla kylmä ja kivinen jne.

Vierailija
18/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se oli muuten se "Diana" jolla oli joku kaksoismerkitys (Die Ann)? Oli muuten sairas biisi :D

Diane?

En nyt muista kenen biisi se on alunperin, mutta Therapy? on tehnyt siitä version. Sehän on hieno :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä