"Pettämistä ei tapahdu jos asiat on kunnossa"
Päivän typerin kommentti -kilpailun johdossa tässä vaiheessa.
Kommentit (33)
Itse olin suhteen alkuhuumassa ollu puoli vuotta jo, ku kävi ilmi, että mies oli salaa pitäny koko sen ajan yhteyttä exäänsä ja salannu kaiken multa. Olin umpirakastunu, käyttäydyin siis koko ajan todella hyvin - syytä tuollaiseen ei siis ollut. Siihen loppui alkuhuuma ja luottamus. Yhteen jäätiin, mutta mikään ei koskaan enää ollu samoin. Ja jotenkin koko suhteen pohjakin mureni alta. Se vakaa pohja, alkuhuuma ja muu, johon voisi palata mielessään pitkässä suhteessa. Eihän sitä ole, kun se oli petosta jo alkuunsa.
Miksi on niin vaikeaa uskoa, että jotkut ovat uskollisia ja ihan tyytyväisiä elämäänsä? Kateutta?
Ihminen pettää jos on petturi ja epärehellinen luonteeltaan.
Enemmistö ei petä. Vain noin joka kolmas.
Joka kolmas on siis epärehellinen luonne ja huono ihminen. Paska.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämän voi tietää? Ymmärrän kyllä että kyselyistä vedetään johtopäätöksiä ja julkistetaan tuloksia, mutta eihän se mitenkään takaa että kyselyyn vastanneet eivät valhdelleet.
Se vähän riippuu kulttuurista, latinot esim eivät itsekkään pidä kulttuuri sidonnaisesta "normaalista" pettämis meiningistään, vaikka sitä innolla harjoittavatkin kun tilaisuus koittaa. Taitaa kuitenkin moraali kolkuttaa. Sosiopaatit yleensä perustelevat tekemisiään muiden(kin) syyllisyydellä eivätkä halua ottaa vastuuta omista teoistaan. Minulle ei ole vaikeaa kävellä tilanteesta pois ja päättää itse millaista elämää minä haluan elää.
Vierailija kirjoitti:
Totta se on, pettämistä ei tapahdu jos asiat ovat kunnossa.
Toi ei pidä paikkaansa ollenkaan. Monet pettävät vaikka ovat erittäin onnellisiakin liitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämän voi tietää? Ymmärrän kyllä että kyselyistä vedetään johtopäätöksiä ja julkistetaan tuloksia, mutta eihän se mitenkään takaa että kyselyyn vastanneet eivät valhdelleet.
No nih. Silleen. Tutkipa sitten paremmin ite.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin puolet. Koska se on puolet kummastakin sukupuolesta niin äärettömän harvassa liitossa ei petetä.
Kiinni jääminen on toinen asia
ihminen on luonnostaan moniavioinen eikä suinkaan yksiavioinen. Yksiavioisuus on päätös eikä mitään muuta. Se että pettää, on usein vain ja ainoastaan tilaisuus, jonka käytti hyväksi. Ei siihen liity välttämättä muuta kuin voimakas kiihottumisen ja itsekurin pettäminen. Osassa tapauksia voi tietysti olla muutakin, kuten rinnakaissuhde vaikka, mutta ei ne asiat niin yksinkertaisia ole kuitenkaan.
Itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta käyttää pettämiskorttia tai mutku muutki selitystä ja en myöskään väittäisi että on ihan luonnollista satuttaa muita...
Mikä on lähteesi tälle "faktalle"?