Mistä lähtien -20 - -30 on ollut "hirmupakkanen" ??
Tietääkseni -30 on Lapissa täysin normaalia, eikä etelässäkään harvinaista.
"Hirmupakkaset tulevat: Jopa -30, -20 astetta koko Suomeen"
"Pakkaset kiristyvät hetkeksi koko Suomessa tiistai-illasta lähtien. Lapin jo ennestään kylmä sää viilentyy jopa 30 pakkasasteeseen"
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/211412-hirmupakkaset-tulevat-jopa-30-a…
Kommentit (27)
Jake kirjoitti:
Kyllä sitä kouluun piti lasten mennä, kun tuossa ennen joulua oli -28 astetta. Lapissahan tässä asutaan. Ja pakkasraja koulussa että pääsee sisälle välitunneiksi niin on se -20.
Lapsiparat :/ tuo menee jo koulukiusaamisen puolelle. Miksei kukaan välitä?
Jos kulkee tennareissa ja nilkat paljaana, niin kaikki alle + 10 C tuntuu kylmälle. -20 jopa hirmuiselle.
talvitakin laitan päälle kun pakkasta on -10, kun on -20 astetta, niin ei tunnut viellä missään. vasta kun lämpötila tippuu -25, niin alkaa tuntumaan jossain.
Mua ottaa aivoon lämpimästä kitisijät. Muutama aurinkoinen päivä kesässä ja heti valitetaan että onpa hirveää, ei jaksa mitään, on hiki, tulis jo talvi. No onneksi on pakkasta niin suurin osa suomalaisista on tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa aivoon lämpimästä kitisijät. Muutama aurinkoinen päivä kesässä ja heti valitetaan että onpa hirveää, ei jaksa mitään, on hiki, tulis jo talvi. No onneksi on pakkasta niin suurin osa suomalaisista on tyytyväisiä.
On olemassa muutakin kuin ääripäät? +20 olisi mulle sopiva enkä tiedä ketään, joka pitäisi sitä liian kuumana
Vierailija kirjoitti:
Säätiedotukset ovat viimevuosina muuttuneet sensaatiohakuiseksi paskaksi.
Ei kun iltapäivälehtien uutisoinnit säätiedotuksista.
Kyllä sitä kouluun piti lasten mennä, kun tuossa ennen joulua oli -28 astetta. Lapissahan tässä asutaan. Ja pakkasraja koulussa että pääsee sisälle välitunneiksi niin on se -20.