Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitää aina ottaa (ensin) yhteyttä kavereihin?

Vierailija
02.01.2017 |

Minulla on kohtuullinen määrä ystäviä ja kavereita, joita on jäänyt matkan varrelta mukaan eri yhteyksistä (koulu, opiskelu, työt ym.). Kaverini asuvat kuitenkin eri puolilla Suomea, joten kovin usein ei ehditä tapaamaan. Olen kuitenkin pyrkinyt pitämään kaikkiin yhteyttä, koska he ovat minulle tärkeitä. Välillä joku aina sanookin, että ihanaa X, kun jaksat järjestää tapaamisia tmv.

Viime vuosi oli sitten sellainen, että en henk.koht. syistä jaksanut olla yhteydessä oikeastaan kehenkään. En ollut sairas tai muuta vastaava, mutta vuosi oli vain kaikin puolin erittäin uuvuttava, eikä vapaa-aikaa juuri ollut. No, voitte arvata mitä tapahtui. Ei yhtään mitään.. Suurimmasta osasta ei kuulunut pihaustakaan. Yksinkö minä olenkin näitä ystävyyssuhteita kannatellut? Myös miehen sisko ja oma siskoni käyttäytyivät samaan tyyliin ja jättivät yhteydenpidon meille, vaikka heidän kanssaan ei edes ole kyse pitkästä välimatkasta. Ollaan kaikki siis ikäluokkaa 35-40v.

Pitääkö teidän vanhat ystävät teihin yhteyttä tai jaksatteko itse olla aktiivisia kaverisuhteissa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin lopettaa ihmisten kutsumisen mukaani ja maksunaisena olemisen. Lopputulos on etten saanut viime vuonna kuin kaksi yhteydenottoa ja molemmat sellaisilta joiden syömisiä ja juomista en joudu maksamaan kun käymme ulkona.

Vierailija
22/36 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nauti juuri kenenkään seurasta. En pidä energiasyöpöistä, en omien asioiden jatkuvasta valittamisesta, minun vieraanvaraisuutta röyhkeästi hyödyntävistä ihmisistä. Jos on pakko joku tavata, hoidan sen "kunniallisesti", osoitan kiinnostusta ja keitän kahvit, leivon piirakat ym. 

Vaan kun en haluaisi. Leave me alone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, ikävää jos sinulla on tuollaisia tuttavia. Itselläni ei ole tapana valittaa omista asioistani, vaan olen kiinnostunut kavereiden kuulumisista. Toki kerron sitten vastavuoroisesti myös oman elämäni isoista ja pienistä tapahtumista. Ap

Vierailija
24/36 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu kävi mulle. Nyt korona-aikaan on heitä ikävä ja tekisi mieli kysyä kuulumisia, mutta tein tosiaan 2v sitten päätöksen että en ole enää aina se eka joka ottaa yhteyttä. Ja en ole heistä sen koomin kuullut. Vain yksi otti yhteyttä, ja hänen kanssaan olen tekemisissä yhä. Ei tämän pitänyt olla mikään testi, olin vain jotenkin tosi kyllästynyt ja alkoi tuntua ettei heitä kiinnosta.

Vierailija
25/36 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olla yhteydessä niin tämähän on selvä viesti ettei välitetä. Minulla jopa  sisko ja veli ja isä toimivat samoin minua kohtaan ja päätin olla ottamatta enään yhteyttä ihmisiin jotka eivät pidä yhteyttä minuun. Se sopii minulle mainiosti.... en enään jaksa soitella kavereiden tai oman suvun  perään.... soitan heille jotka pitävät yhteyttä myös minuun.

Vierailija
26/36 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pidä yhteyttä. On monta sellaista, johon yhteydenpito on minun varassa. Osaan olen lopettanutkin yhteydenpidon eikä heistä ole kuulunut mitään. 

Vierailija
27/36 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavat mielellään kutsuu itseään kylään meille. Olen järjestelmällisesti torjunut nämä meillä tapailut nyt muutaman vuoden. Syy on se, että he eivät itse kutsu kotiinsa käymään ja minulla ei ole tapana työntyä kutsumatta kenenkään kotiin. Ei kauheasti kiinnosta toimia kestikievarin pitäjänä tutuille enää.

Tuorein tapaus kävi alle viikko sitten. Tyyppi, jonka kanssa meillä on yhteisiä tuttavia, soitti ja intti tulevansa käymään luonani. Torppasin asian kahteen kertaan saman puhelun aikana. Intti, että sitten hän hakee minut ja mennään jonnekin ottamaan kuppia. Torppasin senkin ajatuksen kolmeen otteeseen saman puhelun aikana, koska en käy baareissa eikä kiinnosta.

Hän sanoi, että olisi mukava tavata ja jutella. Minä siihen, että nythän tässä ollaan juteltu jo tunti kaksi. Minusta se on riittävästi yhteen kertaan. Puhelun aina voi lopettaa, jos utelu menee liiallisuuksiin. Kasvokkain tavattaessa on kiusallinen tilanne, kun kysellään liian yksityisiä asioita ja juorunjuurta. Tuo tyyppi nyt vaan on varsinainen juoruilija.

Vierailija
28/36 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa niille kavereillenne, että toivotte vastavuoroisuutta.

Vierailija
29/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa niille kavereillenne, että toivotte vastavuoroisuutta.

Olen sanonut, mutta saan syyksi aina kasan tekosyitä. Mutta eipä näitä asioita voi pakottaa.

Vierailija
30/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä kuulut niihin rasittaviin ,joka aina on ruinaamassa kaikkia johonkin saakelin serkkutapaamiseen , kursiitapaamisiin ,ihme ,ettei ripariraapaamisiin. Siis niin äklöä. Kun/jos ei kiinnosta, sanon aina, että en osallistu. 

Koskaan en sano ETTEN PÄÄSE. 

Yritä ymmärtää, ettei niitä ihmisiä vaan kiinnosta.

Vierailija
31/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat? Itse olen lopettanut aina ykipuoleisten ihmissuhteiden ylläpidon. Parisuhteen alutkin päättyy lähes aina siihen kun lopetan itse yhteyden oton ja jään odottamaan koska minuun otetaan yhteyttä. Mutta vielä ei ole ainakaan naista löytynyt joka läpäisisi tuon testin

Vierailija
32/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi, sen kun lopetat.

Vierailija
33/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nauti juuri kenenkään seurasta. En pidä energiasyöpöistä, en omien asioiden jatkuvasta valittamisesta, minun vieraanvaraisuutta röyhkeästi hyödyntävistä ihmisistä. Jos on pakko joku tavata, hoidan sen "kunniallisesti", osoitan kiinnostusta ja keitän kahvit, leivon piirakat ym. 

Vaan kun en haluaisi. Leave me alone.

Miksi sitten uhriudut? Ketään ei ole pakko tavata.

Vierailija
34/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne useamman ystävän, sukulaisen ja kaverin kanssa. Kuitenkin näistä suurin osa sanoo, että olipa kiva tavata / kiva kun olit yhteydessä. Olisi kuitenkin kiva, jos yhteydenotot olisivat vastavuoroisia, mutta tuntuu vaikealta ottaa asia puheeksi, kun jos toinen ei kaipaa sen enempää yhteydenpitoa, niin minkäs teet.

Olen nyt alkanut ottaa vähemmän yhteyttä niihin, joihin yhteydenpito on yksipuolista ja harmikseni huomaan, että saa kyllä pitkään odottaa toisen aloitetta, voi olla ettei osan kohdalla niitä kuulukaan enää.

Vierailija
35/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat laulut

Vierailija
36/36 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole syynä mikään kiinnostuksen puute, jos en pidä yhteyttä. Kyllä asia on paljon monisyisempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi