Motion Weareista
Onko joku jo nähnyt Motion Wear mallistoa? Millainen se lila-ruskea on värinä? Entäpä mitoitus niissä, senhän piti uudistua?
Kommentit (22)
millainen vaaleansininen. Mielikuvani voi olla väärä, koska kävin JJ:n jälkeen Stokkalla, jossa useampi sin-sin puku. Veikkaan tummempaa, melkein keskisinistä (heh, hyviä värien nimiä).
näin myös myyjä kertoi. Minusta puvut olivat kokeilemattakin tosi kapoisen näköisiä. Onko mitoitus sitten sama kevätpuvuissa, en tiedä.
Joku joka on nähnyt tällaisen haalarin, niin onko alaosa vahvempaa ja kulutusta kestävämpää kangasta, kuten talvihaalarissa oli?
Mä en tiedä mistään mitään, mutta sen muistan, että Motion Wearin talvimitoitus ontui pienissä koissa (olisko ollut 98 asti), mutta sitten sitä suuremmissa oli taas normaalit mittasuhteet. Sen näki kyllä ihan päälepäin, että oli hassut mitat niissä pienemmissä. Uusista en ole tehnyt minkään sortin havaintoa. Nuo poikien housut kiinnostais, jos ovat vettä pitävää kangasta.
Lila-ruskea puku ei mielestäni ollut lila-ruskea, sanoisin ennemminkin että vaaleanpunainen-luumu, enkä minäkään eläissäni kamalamman väristä pukua ole nähnyt. Mittasuhteet ei ainakaan minulle pistänyt mitenkään erityisesti silmään, toisin kuin niissä talvipuvuissa.
alaosa ei mun mielestä ihan niin vahvaa ollut kuin talvipuvuissa, mutta ihan hyvältä kangas tuntui, housut tuntui vettäkestävältä kankaalta, mutta eihän sitä ihan noin näppituntumalla selville saa. mutta tässä nyt oli minun havainnot.
kun tytölle etsin haalaria. Motion wearin vaihtoehtoine olleet puna-sininen oli niiiin tavallinen ja se vaaleanpuna-pronssi ihan järkyttävä. Täytyy olla täysin värisokea suunnittelija tai jossain kankaiden tilauskoodeissa sattua virhe, jotta tuollaiset värit päätyvät samaan vaatteeseen ;D! No en pitänyt yhtään tarjouksessa olleesta lime-pinkki Jonathanistakaan...
Joo ja niukalta näytti mitoituskin, ainakin vyötärön seudulta.
Kävimme tänään Jesper-Juniorissa ja löysimme aivan taivaallisen puvun, nimittäin Motion Wearin lila-ruskean kosteussuojapuvun;))
Joten alkuperäiselle kirjoittajalle vahva eriävä mielipide muihin kirjoittajiin verrattuna: todella hyvännäköinen ja -värinen puku! Paras, mitä olen missään tänä keväänä nähnyt. Se ruskea olisi saanut olla enemmän tummanruskea minun makuuni (-siis se on kyllä tumma, mutta tosiaan sellainen pronssiin päin menevä), mutta tytön päällä se ei häirinnyt ollenkaan.
Mutta makuasiat on makuasioita:) Sanoinkin kaupassa, että tämä on jonkun mielestä varmaan aivan hirveä puku, mutta minusta loistava. Tekijällä on todellakin ollut silmää, ja minä taas väitän, että se joka ostaa lapselleen tuollaisen puvun, omaa varsin hyvän tyylitajun;)
vaaleanpuna-ruskeasta puvusta,ihan loistavan värinen!Mutta se jäi kaupaan siitä syystä,ettei siinä myyjän mukaan ole kummoista vedenpitokykyä,jotain 1000 pilaria kun taas oJOnathanin pusvussa se on 10 000 pilaria.myyjä sanoi,että koko on väljempi kuin talvihaalarissa,sitä oli muutettu siis.Meidän tyttö 92 cm kokeili kokoa 104 ja oli aika reilu.
Päädyin Travallen Remu pukuun.
Jos vähän alentavat hintaa, saatan tuon ostaa tytölle. Kankaan laatu ei kyllä vaikuttanut erityisen hyvältä.
Odotinkin, että ilmaantuu joku, jonka mielestä puku loistava...vähän hiomista siinä kyllä minun mielestäni on...Mutta asiaan: tänään Forumin JJ:ssa kaikki MW:n keväpuvut 39,-, siis jo alennettu.
Muistelisin että parempien kosteusuojapukujen vedenkestopilari liikkuu siinä 2000-3000 välillä, olenko ihan väärässä?
Tarkistin meidän kevätvaatteista ja reimatecin vesipilari on yli 5000, joten jonathanin on kyllä vähemmän, siitä en löytänyt lapuista merkintää..
Ja eikös yli 2000 vastannut jo sadevaatteiden vedenkestoa?
Alfiina on oikeassa tuon vedenkestopilarin kanssa: ei erot ole noin huikeita. Tänään Jesper-Juniorissa sanottiin että Motion Wearissa on vesipilari 2000 ja Jonathanissa 5000. Reimatecissä kai sitten vielä enemmän?
Minä ostin tuon Motion Wearin ihan kokeillakseni, josko nämä edullisemmatkin puvut ajavat asiansa. Niissä todellakin on oikea kosteussuoja: pieni vesisade ei haittaa, voi istua, kontata jne. märässä maassa, eikä kosteus tule läpi. Näin ainakin luvataan. Mutta lätäkköön ei auta mennä istumaan:) Jos ostos osoittautuu huonoksi, niin luonnollisesti ensi kerralla teen toisenlaisen päätöksen.
Jos jollain on kokemuksia Motion Wearin kosteussuojahaalareista, niin kertokaa ihmeessä, kuinka on kestänyt kosteutta, käyttöä jne.! Minä ainakin kuulisin mielelläni:)
nilkoissa olevat kumilenkit oli aivan järkyn löysät, kun kokeiltiin kumppareitten kanssa, joten ne valuis sitten kengän alle koko ajan. Jäi siksi ostamatta. Harmi muuten oli hyvän näkönen puku..
Niitähän voi säätää. Eli laittaa napin seuraavasta tais itä seuraavasta reiästä läpi siinä kuminauhassa.
Motion Weareista yleensä: Meillä tytöillä on talvipuvut kakkospukuina ja ovat olleet hyvä. Koot on 98 ja 110 ja mitoitus meidän lapsille loistava (lasten pituudet on 96 cm ja 108 cm).
Kevääksi ei kakkoshaalareita tarvita, muuten olisin voinut harkita sini-vihreää ja sini-punaista meille. Vaaleensini-tummansinisessä alaosan tummansininen oli aivan eri väriä kuin sini-vihreässä ja sini-punaisessa, en ymmärrä miksi. Olikohan tummansininen kangas loppunut kesken? Vaaleanpuna-pronssi ei napannut vaikka vaaleanpunaisesta ruskeasta sekä niiden yhditelmistä pidänkin. Ruskea oli liian pronssinen eli punaiseen vivahtava ja vaaleanpunainen liian sininen eli liilahtava. Laadun puolesta luulen että haalarit ovat hintansa väärtejä.
" Alfiina:
Muistelisin että parempien kosteusuojapukujen vedenkestopilari liikkuu siinä 2000-3000 välillä, olenko ihan väärässä?
Tarkistin meidän kevätvaatteista ja reimatecin vesipilari on yli 5000, joten jonathanin on kyllä vähemmän, siitä en löytänyt lapuista merkintää..
Ja eikös yli 2000 vastannut jo sadevaatteiden vedenkestoa?
"
Motion wearissa on vedenkesto 2000mm ja reimatecissa on KESKIARVO vedepitävyys 5000mm Jonathan ilmoittaa vedenkeston olevan 1500-10 000mm eli keskiarvona sama kuin reimatecissä. Eli reimatec ja jonathan on vastaavia vedenkestoltaan, suurin ja oikeastaan ainoa ero j.ssä ja r.ssä on saumojen teippaus ja tietty se hinta j=61.90¿ ja r=119¿
2000mm On jo vedenpitävä!
tuosta Jonathanin 10 000 pilarin pitävyydestä! Näin minulle JJ.ssä itse kauppias sanoi ja tuskinpa valehteli? Nythän oli uudessa Vauva lehdessä tehty nuo testit ja Jonathanin puku oli sarjansa voittanut :)
Reima ei kai missään kerro, että Reimatecin vesipilariarvo olisi KESKIARVO? Ainakin omilla sivuillaan kertoo vesipilariarvon olevan yli 5000 mm, ei keskiarvoltaan 5000 mm. Ja JesperJuniorin sivuilla lukee että Jonathanin vesipilari on 1500-10000 mm. Sen kummemmin nyt kiistelemättä kumpi on parempi tai onko Jonathan yhtä hyvä kuin Reimatec, meilläkin on ollut molempia merkkejä.
Ja Reiman sivuilla muuten sanotaan että 3000 mm luetaan vedenpitäväksi, joku mainitsi että Motion Wearissa olisi pilariarvo 2000.
mustikkax2:
" Alfiina:
Ja eikös yli 2000 vastannut jo sadevaatteiden vedenkestoa?"
Motion wearissa on vedenkesto 2000mm ja reimatecissa on KESKIARVO vedepitävyys 5000mm Jonathan ilmoittaa vedenkeston olevan 1500-10 000mm eli keskiarvona sama kuin reimatecissä. Eli reimatec ja jonathan on vastaavia vedenkestoltaan, suurin ja oikeastaan ainoa ero j.ssä ja r.ssä on saumojen teippaus ja tietty se hinta j=61.90¿ ja r=119¿
2000mm On jo vedenpitävä!
Eipä tuon hintakaan olisi ollut paha. Muista väreistä en oikein pitänyt, paitsi tuo punainen-sininen yhdistelmä on minusta aina yhtä käytännöllinen. :D
Saksassa esim. vaate on täysin vedenpitävä jos sen arvo on 1200mm Suomessa ollaan tarkempia ja 2000mm pidetään vasta vedenpitävänä. Luulisin että Reima kiillottelee omaa kilpeään kun kertoo että vedenpitäviä ovat vasta 3000mm pitävät vaatteet...
Että katsoitko Riikka tarkempaa tuota v.sin/t.sin. haalaria, että onko tuo vaaleansininen siinä sellainen kaunis hempeä vaaleansininen vai sellainen tumma vaaleansininen?. :)