Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kropan palautumisesta

13.05.2006 |

Palautuuko kroppa synnytyksen ja imetyksen jälkeen enää koskaan normaaliksi? Mistään teinikropasta en varmaan voi enää haaveilla, mutta sellaisesta " kiinteästä" .

Sunnytyksestä on 5kk ja imetyksen lopettamisesta 1,5kk ja tissit ja maha roikkuu kuin 60v mummolla vaikka olen vasta 23v. Ällöttää!!! Yritin äsken käydä äitienpäivän kunniaksi katselemassa uusia vaatteita, mutta pukukopissa tuli vaan paha mieli.

Liiikakiloja ei kuitenkaan oo yhtään. Jos tämä ylimääräinen nahka joskus lähtee, niin miten kauan siihen menee?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se varmaan palaudu, jos ei tee asialle mitään. Jos kuntoilee ja syö oikein, varmasti saa löysät pois. Eri asia on, löytyykö enää entiseen malliin aikaa kuntoilla. Itselläni pian 1v8kk ikäinen poika ja useamman kerran olen synnytyksen jälkeen aloittanut kuntoilun, joka on sitten lopahtanut aina. Ennen kuntoilin (salilla yms.) säännöllisesti ja tällä hetkellä olen kyllä löysempää tavaraa;) Mutta maltti on valttia, en oletakaan, että tällä tahdilla pääsen kuukaudessa entisiin olotiloihin - paino on kuitenkin normaali.

Vierailija
2/15 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laskisin ainakin vuoden verran sellaista " toipumisaikaa" ennen kuin alkaisin huolestua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten älä lannistu! Tee kotona vaikka vatsalihaksia ja muuta jumppaa, jos et ehdi salille. Anna elimistölle reippaasti aikaa, ei ne nahat heti siitä takaisin rullaannu:O)

Mulla siihen meni n. 8kk, koska silloin aloitin tehotreenin, 3 kertaa viikossa potkunyrkkeilyä. Johan lähti läskit.

sitruska rv 32 + taapis 2v.

Vierailija
4/15 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jumppaaminen vahvistaa vain lihaksia, eikä tätä löysää nahkaa. Kai se on uskottava. Mulla on tosiaan takana kolme raskautta vuoden väleillä ja lapset on olleet tosi isoja. maha on siis saanut kunnon venytyksen:)

Vierailija
5/15 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat on leikattu ja lääkärin mielestä läskiä on aivan liian vähän, ja se on aiheuttanut ongelmia ompeleiden sulamiseen ja laikkaushaavan sulkemiseen.

Vierailija
6/15 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kummempia jumppiakin, anna nyt kropalle vähän aikaa palautua, venytys on sentään vauvamahalla melkoinen.

Vierailija
8/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, pakko sanoa tuohon että nahka kyllä vetäytyy....

Aina ei vetäydy! On naisia, jotka saavuttavat ihannepainonsa pian lapsen syntymän jälkeen ja treenaavat kovasti vuosikausia (saattavat olla muuten erittäinkin timmissä kunnossa), mutta maha vain roikkuu.

Ilmiö on sama kuin rinnoissa. Kun iho venyy aivan äärimmilleen, mahdollisesti tulee vielä raskausarpia, se kansankielellä rupsahtaa, eikä se siitä palaudu. Sama jos yrittäisit jumpalla saada riippuvia rintoja pystyiksi. Vatsan ehkä saa litteäksi, mutta ihoa ei koskaan kiinteäksi, se löysä nahka on ja pysyy.

Kuitenkin, ap:n tapauksessa synnytyksestä on niin vähän aikaa ettei kannata vielä edes miettiä moisia! Nyt nautit vauvasta ja kesästä ja ostat vaikka jonkun mukavan jumppavideon ja jumppaatte vauvan kanssa yhdessä vaikka iltaisin.

Itselläni kesti kuopuksesta palautuminen lähes vuoden. Paino oli kyllä samana jo 1kk synnytyksestä, mutta löysää oli. Ihan normaalia arkiliikuntaa, lenkkeilyä ja vaunureissuja harrastamalla ne on lähtenyt.

Vierailija
9/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppa ei tosiaan auta siihen löysään nahkaan. Minullakin meni suunnileen vuosi siihen että mahanahka alkoi näyttä siedettävältä. Ja edelleenkin mielestäni on kiinteytynyt, nyt kohta puolitoista vuotta synnytyksestä.

Vierailija
10/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin muistaa rasvailla vatsanahkaa, kun on niin kuiva, niin luulis et kun rasvailee ja samalla hieroo, niin veret lähtee kiertään ym ja kiinteytyy. Samalla sitten iltasella tein vatsalihasliikkeitä kun tyttöä nukutin tai katselin tellua, niin ennen kuin typy vuoden niin vatsa oli tiukka. Tosin ei enää mahtunu vanhat farkut jlkaan, vaikkei painoa ollut yhtään enempää, mut malli sen verran muuttunu.

Vierailija
11/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha roikkuu ja reidet hyllyää. Ja eilen kun lypsin loputkin maidot rinnoista pois imetyksen lopettamisen jäljiltä, niin huomasin, että kappas, tissit ovat kadonneet. Kiva kiva, kesä tulossa ja etelänmatka edessä. Onpas hienoa lähteä sovittamaan bikinejä.

Vierailija
12/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 isoa lasta syntynyt 3.vuoden sisällä.

Harrastan liikuntaa-kuntosalia-lenkkeilyä silti roikkuu.

Lantio mitoissa 38, vyötärö 40. Hankalaa löytää sopivia farkkuja kun lantiolta istuu hyvin, mutta ei vyötäröltä kun mahanahat tursuaa..

Toisaalta olen tullut siihen tulokseen, että tämä kuuluu osana minua tämä raskauksien tuomat muutokset. Mihin minä kroppaani muuhun olisi tarvinnut kuin raskauteen&synnyttämiseen:) Pitää sitä jotain jälkiä eletystä elämästä minullakin olla:)

Vierailija
13/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ajan kulua ja käy hierojalla/fysioterapeutilla. Hän osaa antaa neuvoja palautumiseen.

Itse sain sellaisia ohjeita, että ehdottomasti pitää hoitaa syvät vatsalihaksen kuntoon ennen kuin alkaa tehdä perinteisiä vatsalihaksia. Nimittäin jos syvät vatsalihakset jäävät löysiksi ja trimmaat päällä olevat lihakset timmiin kuntoon, niin mahan seudulle muodostuu armoton pömppö, jota on vaikea saada pois.

En kyllä tiedä auttaako koko vatsajumppa millään tavalla itse nahkaongelmaan. Niinhän se on, että paljon laihduttaneilla ihmisilläkin nahka jää löysäksi roikkumaan ja kimmoisuus palautuu vasta ajan myötä.

Vierailija
14/15 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä tuli 18kg ja vatsa venyi äärimmilleen kun istuin en polviani nähnyt,mutta 5kk sektion jälkeen paino lähdössä ja vatsa suht.siedettävä, jotkut sanovat että kuulun niihin " onnekkaisiin" mutta itse tiedän totuuden eli siis olen ent.(jos nyt koskaan entinen voi olla)syömishäiriöinen ja aina ollut tosi tarkka varsinkin vatsan littanuuden takia ja heti kun vain kykenin aloin treenaa hullunlailla onneksi kierre ei jäänyt päälle siinä määrin missä ennen,kiitos monen vuoden hoidon ja tarkoituksena onkin tsempata ja huomauttaa että ei pidä katsoa liian kriittisesti jos vain siihen pystyy!

Vierailija
15/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajan myötä nahkasi palautuu. Anna aikaa ja harrasta jumppaa. Edellisissä viesteissä on tullut jo hyviä vinkkejä, varsinkin muista syvät vatsalihakset - se jumppa muuten auttaa virtsankarkailuunkin, hih hih!

Itse olen jo nelikymppinen ja kiinteys taitaa olla mennyttä tai ainakin todella vaikeaa, mutta kuten joku sanoikin tämä kuuluu asiaan.