Voiko parisuhde toimia jos mies on sosiaalinen, nainen ei?
Kertokaa kokemuksianne. Olemme n. 30v pariskunta, ja persooniltamme kumpikin melko temperamenttisia. Mieheni kuitenkin kaipaa paljon enemmän sosiaalisia kontakteja kuin minä, eikä esim. erottele mies- tai naispuolisia kavereita.
Onko teillä toiminut tällainen dynamiikka suhteessa? Häiritseekö miehen sosiaalisuus sinua, onko siitä tullut riitoja? Jokaisen persoonahan pitäisi hyväksyä sellaisena kuin on..
Kommentit (24)
Olen itse extrovertti, mutta minulla kaikki suhteet olleet introverttien kanssa. Itseäni ei haittaa epäsuhta. Extroverttina en silti luuhaa kylillä, enkä jaksa olla aina menossa. Viihdyn yksinkin paljon. Sitten jos olen ystävien luona niin olen puhelias ja eläväinen. Kyllä me extrovertitkin arvostetaan rauhoittumista. Omat exät ovat introvertiiudestaan huolimatta sosiaalisissa tilanteissa läsnä ja välillä kommentoineet jotain hauskaa. Heillä vain ei tarvetta olla koko ajan äänessä. Omat exät on pitäneet siitä, että olen eläväinen, jolla sosiaalisia menoja. Kokeneet, ettei ilman minua olisi läheskään niin paljon elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanoin miehelle, että kuulostaa kyllä vähän treffeiltä, jos jonku uuden työkaverinaisen muutossa menee ensin auttamaan ja sitten kaljalle kaksin perjantai-iltana. Mies suuttui ja sanoi että olen liian mustasukkainen.
Mitä tästä pitäisi ajatella? -Ap
Miten tässä kävi?
No periaatteessa ainoa asia, joka tuossa merkitsee, on se, onko tilanne sinulle ok. Jos ei ole, niin teidän täytyy keskustella säännöistä. Ei sinun tarvitse antaa suostumustasi sellaiseen, mikä ei sinulle sovi. Toisaalta miehesi ei tarvitse sinun lupaasi mihinkään. Suhteessa kuitenkin on kyse siitä, että on aitoa halua ottaa toinen huomioon. Jos sitä ei löydy, ei suhde tule toimimaan vaikka persoonat olisivat kuinka samanlaisia.
On mielestäni myös epäilystä herättävää, että mies suuttui. Kyllä asioista pitää pystyä keskustelemaan kiihtymättä. Suuttumus usein paljastaa sen, että ehkä jotain peiteltävää on.
Miten miehesi suhtautuu siihen, jos menet oluelle mukaan? Jos he vain kavereita ovat, mies luultavasti ilahtuu.