Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva nälkä

Vierailija
01.01.2017 |

En ymmärrä mikä mua vaivaa, mulla on koko ajan nälkä. Syön normaalia ruokaa ja monipuolisesti, pidän huolta proteiinin ja rasvan saannista joka aterialla, juon monta litraa vettä päivässä, silti vain on aina nälkä! Voisin syödä koko ajan, harvoin tulen kylläiseksi paitsi jostain ihan jättimäisistä aterioista. Ja niiden jälkeen tunnin päästä on nälkä uudelleen.

Kulutus mulla on hyvin pientä, en juuri liiku ja teen toimistotyötä. Ja olen reilusti ylipainoinen. Tarvitsen apua ennen kuin paisun niin suureksi, etten pysty enää liikkumaan minnekään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma. Pääsin lihavuusleikkauksen ja nyt elän elämääni normaalipainoisena, olen ollut lapsesta saakka lihava. Ja aina oli nälkä!!! Aina teki ruokaa / herkkuja mieli. Nyt ongelma on poistunut, ja elämä on ihanaa!

Vierailija
2/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan, onko se lihavuusleikkaus ainoa vaihtoehto? Mulla ei kriteerit täyty siihen, eli en ainakaan toistaiseksi sitä saa. Muuten harkitsisin kyllä vakavasti. Mahalaukun pienentymisen pitäisi ihan loogisesti ajatellen poistaa näläntunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei nälänsäätely toimi, ja syöminen saattaa laukaista, öh, ahmintarefleksin. On vain nälkä ja pakko syödä. Samalla tavalla saatan olla syömättäkin ja vasta mahakivusta tai pahoinvoinnista huomaan että kannattaisi syödä.

Sanomattakin selvää että joko lihon tai laihdun PALJON koko ajan. En tajua mikä on tuhonnut näläntunteeni. Lapsuus ja ruokakulttuuri oli normaali.

Vierailija
4/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut jättää sokerit, myös piilosokerit pois? Ne lisäävät nälän tunnetta ja saavat ihmisen syömään enemmän kuin on tarpeen, siksi sokereita on lisättynä lähes jokaiseen mahdolliseen elintarvikkeeseen. Auttoi ainakin minulla.

Toinen vaihtoehto on jonkin vitamiinin puutos, jotain et saa tarpeeksi ja kroppa viestittää puutoksesta vaatimalla lisää ruokaa. Tämä on hivenen epätodennäköistä mutta mahdollista.

Mites kilpirauhasarvot? Eikö liika- tai vajaatoiminta lisää nälän tunnetta? Sokerirasituskin voisi olla ihan aiheellinen testi tehdä?

Vatsalaukun saa pienemmäksi syömällä pienempiä aterioita. Pikkuhiljaa pienennät ruuan määrää, niin nälkä ei kasva suunnattomaksi. Tämä voi viedä kuukausiakin.

Vierailija
5/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko tarpeeksi? Unenpuute lisää "nälkähormonia" (greliini) ja laskee kylläisyyshormonia (leptiini).

Vierailija
6/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ilmeisesti hyvin isoksi venynyt mahalaukku, joka vaatii paljon evästä.

Vierailija
7/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö makeutusaineita?

Vierailija
8/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu vehnästä joka lisää ruokahalua

Vierailija
9/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tottunut syömään liikaa. Kuten ylempänä sanottiin, pitää vain pienentää annoskokoa ja pikkuhiljaa vatsalaukku kutistuu. Olen itse laihduttanut vhh:lla. Hiilarit vähiin ja sokerit kokonaan pois. Reippaasti rasvaa ja vähähiilihydraattisia kasviksia, kohtuullisesti proteiinia. Siinä se.

Vierailija
11/11 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin 20 kg. Pystyin pysymään siinä painossa puoli vuotta ihan hyvin. Mutta sitten alkoi pohjaton nälkä ja ahmiminen. Tajusin aivoillani, eträ lihon, mutta mitään en "voinut". Oli vaan niin kamala nälkä koko ajan. En syönyt herkkuja, vaan tavisruokaa.

Kroppani oli ilmeisesti tajunnut, että painoa on pudonnut ja täytyy äkkiä saada se entinen paino takaisin. Painoin lopulta 10 kg enemmän kuin ennen laihdutusta ja nälkä loppui.

Olen ollut tuossa 30 kg ylipainossa jo 5 vuotta. Voin syödä mitä vaan ja kyllikseni. Voin muuten hyvin, mutta polvet ei meinaa kestää. Pakko olis laihduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi