Himos, Tahko vai Ruka lasten kanssa?
Olen lähdössä neljän lapsen kanssa laskettelemaan 3-5 päivän reissuun keväällä.
Mikä olisi mukavin kohde, kun minun lisäkseni mukaan tulevat 5- ja 7-vuotiaat ja 10- ja 12-vuotiaat serkukset.
Majoitus pitäisi löytyä niin, että rinteeseen pääsee suoraan mökiltä.
Kommentit (22)
Kaikissa laskettelukeskuksissa voi olla hyvin lasten kanssa. Noin lyhyelle ajalle menisin vain siihen mikä noista on lähimpänä. Aika tuskaa jos matkoihin menee 2 kokonaista päivää yhteensä ja perillä ollaan vain 3.
Riippuu lähtöpaikasta. En 3-5 päivän takia lähtisi istumaan ikuisuutta autossa.
Lentäen olisit jo perillä =D
Ruka, Ruka, Ruka.
Lapsia ajatellen ehdottomasti Ruka.
Alkakaa mennä jo, eikun ei vielä, sinne on luvattu kauheet pakkaset.
Mutta keväämmällä kun aurinko paistaa ja päivät ovat jo pidentyneet, Ruka.
Vuokraisin mökin Rukalta Vuosselin puolelta. Takarinne on loivahko ja sopii isommille lapsille. Lastenrinteet sopivat pienemmille ja siellä on nuotiopaikka ja pulkkamäki myös. Ravintoloita on myös. Skibussilla pääsette etupuolelle shoppailemaan.
Kiitos kaikille! Katson noita mökkejä Vuosselin puolelta, ja mukavaa olisi tietenkin päästä viikoksi, jos Rukalle asti ajaa.
T. ap
Kokeile Kolia!
Mahtavat rinteet, ei ruuhkia. Sokos Hotel Kolilta pääsee laskemaan suoraan hotellin ovelta. kaksi hiihtokeskusta, Loma-Kolilla tosi hyvä lastenrinne ja temppurinne löytyy myös.
Seuraelämää ja afterskiitä ei niinkän, eli jos sitä lasten kanssa kaipaat, niin sitten noi kaikki on hyviä.
Katso myös Rukatonttu mökki vaihtoehdot, ovat toispuol mitä tuo edellinen ehdotti.
Osaako joku vinkata Rukalta sellaisia mökkejä, joilta pääsisi suoraan rinteeseen? Monet Ski-Inn mökit sijaitsevat skibussin varrella, mikä ei ole ollenkaan ideaali pienten lasten kanssa.
Koli on kyllä ihan kiva, mutta paljon pienempi ja vähemmän muuta aktiviteettia kuin Rukalla.
Tuu kertoo sitten mihin päädyit ja miten meni ;)
Vierailija kirjoitti:
Katso myös Rukatonttu mökki vaihtoehdot, ovat toispuol mitä tuo edellinen ehdotti.
Kyllä, myös Rukan etupuolella on monelaisia huoneistoja tarjolla Rukakylässä, joten valinnanvaraa riittää. Lapsille sopivia rinteitä on paremmin Vuosselin puolella.
7
Vierailija kirjoitti:
Koli on kyllä ihan kiva, mutta paljon pienempi ja vähemmän muuta aktiviteettia kuin Rukalla.
Kolme päivää? Kuinka hirveästi aktiviteettia laskettelun, pulkkamäen ja kylpylän lisäksi pitää olla, että lapset viihtyy?
Mistäs muista suomen hiihtokeskuksista porukka dikkaa?
Siis tuli vain mieleen kun tuo Ap:n ongelma jo tuli ratkaistua ;)
Ongelma tuon Rukan kanssa onkin vaihtoehtojen määrä. Mökkejä on monessa eri paikassa varattavana. Tarvitsisin pienen mökin yhdelle aikuiselle ja neljälle lapselle. Pitää kahlata monta paikkaa läpi. Myös ajankohta on avoin, voimme mennä milloin vain maaliskuussa. Mutta vaikuttaa siis hankalalta tämä varaamispuoli.
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Kolia!
Mahtavat rinteet, ei ruuhkia. Sokos Hotel Kolilta pääsee laskemaan suoraan hotellin ovelta. kaksi hiihtokeskusta, Loma-Kolilla tosi hyvä lastenrinne ja temppurinne löytyy myös.
Seuraelämää ja afterskiitä ei niinkän, eli jos sitä lasten kanssa kaipaat, niin sitten noi kaikki on hyviä.
Loma-Kolia ei enää ole :(
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku vinkata Rukalta sellaisia mökkejä, joilta pääsisi suoraan rinteeseen? Monet Ski-Inn mökit sijaitsevat skibussin varrella, mikä ei ole ollenkaan ideaali pienten lasten kanssa.
Entinen Omenahotelli Bistron lähellä Vuosselin puolella on aivan lastenrinteen vieressä kirjaimellisesti. Siitä löytyy nykyään Rukanaario nimellä huoneistoja , mutta saattaa olla teille liian pieniä. Sijainti on paras mahdollinen. Olen itse käynyt pihassa ja ruokapaikka aivan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen Omenahotelli Bistron lähellä Vuosselin puolella on aivan lastenrinteen vieressä kirjaimellisesti. Siitä löytyy nykyään Rukanaario nimellä huoneistoja , mutta saattaa olla teille liian pieniä. Sijainti on paras mahdollinen. Olen itse käynyt pihassa ja ruokapaikka aivan vieressä.
Nyt löytyi! Vuosselin Helmi apartments. Löytyy Booking.comista. Aivan takarinteiden juurella. Vaikuttaa hyvältä paikalta.
Riippuu parisuhteesi tilasta. Jos aiot metsästää itsellesi timmin hiihdonopettajan, valitse Himos. Jos olet onnellisessa parisuhteessa, Tahkoamaan vaan. Jos viihdyt sinkkuna niin suosittelen lämpimästi Rukaamista.
#tiedätpalstailleesiliiankauan