Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilotulitteita valittavat koiraihmiset ärsyttää!

Vierailija
01.01.2017 |

Kerran vuodessa ammutaan raketteja ja ne valittaa, joiden lemmikit terrorisoivat muita ihan joka päivä. Meillä naapuri jakoi naapurustoon lappusia, joissa pyysi ampumaan ilotulitteet muualla kuin omassa pihassa, ettei koirat pelkää. Voi Juma!
Samat koirat haukkuu tuossa pihassa kaikkea mikä liikkuu ihan joka päivä. Meidän lapset ei taannoin ikinä voineet nukkua päikläreitä pihassa vaunuissa noiden hurttien vuoksi ja nyt mun olisi pitänyt huomioida koirien pelko sen yhden kerran kun meillä on isommat UV-kekkerit. Ammuttiin muutama pata tuossa pihassa ja nyt naapuri facessa kerää sympatiaa...

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille. Kusipäät!!!

Vierailija
2/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oon kusipää,niin mikä sitten on naapuri, joka häiritsee haukkuvilla koirilla jatkuvasti, joka päivä, monta vuotta...?

Eikö niiden paukkuarkojen koirien kanssa voi vaikka ajella ympäri maakuntaa muutaman tunnin? Ei, vaan kaikkien muiden pitää toki ymmärtää koiria, että omistajien ei tarvitse nostaa persettään sohvalta ja tehdä itse asialle jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi ihmiset edes pitävät koiria kaupungissa asuessaan. Todella itsekästä ja epäreilua niin koiraa kuin kanssa ihmisiä kohtaan! Keväällä meidän lähiössä ei tiedä mihin jalallaan astuisi, kun jalkakäytävät ovat yltä päältä koiran paskassa.

Vierailija
4/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap olen sun kanssa. Ne räykyttävät, pilalle lellityt pikku piskit on rasittavia. Miksei koiran hankkivat osaa kouluttaa niitä räksyttäjiään? Ei vaadi muuta kuin aivoja ja kuria.

Vierailija
5/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yksinkertainen ap vastailee täällä itselleen 😊.

Vierailija
6/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut vain kerran tuohon kusipää-kommenttiin ja nyt toisen kerran, kun minua nimitellään yksinkertaiseksi. Koirien omistajilla on ilmeisesti tapana haukkua ihmisiä nimittelemällä?

Ap

Vierailija
7/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niino, ehkä koirat ei kuulu kaupunkiin, mutta ei kyllä kuulu nämä raketitkaan. Minusta voisi kansalaisilta kieltää jo koko homman, kaupunki sitten järjestäköön isommat ilotulitukset mitä voi mennä kansa katsomaan. 

Vähemmän melusaastetta, vähemmän roskaa ja kaikille turvallisempaa. 

Vierailija
8/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään raketit ja koirat!

Vierailija
9/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä oon kusipää,niin mikä sitten on naapuri, joka häiritsee haukkuvilla koirilla jatkuvasti, joka päivä, monta vuotta...?

Eikö niiden paukkuarkojen koirien kanssa voi vaikka ajella ympäri maakuntaa muutaman tunnin? Ei, vaan kaikkien muiden pitää toki ymmärtää koiria, että omistajien ei tarvitse nostaa persettään sohvalta ja tehdä itse asialle jotain.

vai muutaman tunnin... ja mihinkähän sitä tarkalleen ottaen niinkuin ajelis? 

Meillä ainakin ekat paukuttelut alkoi klo. 17.30. Heti ekasta koira sai sätkyn. Ja sitten se vitun paukuttelu jatkuu tasaisena aina klo. 01.00 paikkeille saakka. Ja koko sen ajan koira pelkää. Vaikka ollaan kotona, verhot kiinni, telkkarit taustahälynä. Vielä tänäänkin on säikkynä kun naapurissa joku tavara kolahtaa. 

Että 7 tuntia ajelua päämäärättömästi paikkoihin, missä paukutellaan tod.näk. ihan samalla tapaa kuin täällä lähiössä. Onko lisää hyviä ideoita?

Meillä koira ei hauku koskaan kotona, eikä todellakaan siis häiriköi naapureita. Joten mitään oikeutusta sekään ei anna. 

Vierailija
10/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa että joidenkin koirat pelkäävät pamauksia.

Meillä ei ainutkaan ole pelännyt ilotulitteita tai pyssyn pauketta, mutta pari oli kovalla ukkosella ulkona ja sen jälkeen eivät enää oikein pitäneet ukonilmoista. Raketteja eivät siltikään pelänneet.

Omistajan omat reaktiot yleensä tekevät koirista säikkyjä, eli pitäisi ehkä miettiä miten asian hoitaa ja saa koirat pelottomiksi.

Vierailija
11/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä omistan palveluskoiran eikä se välitä raketeista paskaakaan. Nukkui kaikessa rauhassa.  Paukkuarkuus on koirilla aika vahvasti perinnöllinen juttu, joten en alkuunkaan ymmärrä, miksi sellaisia koiria tietoisesti tähän maailmaan tuotetaan, jotka ei kestä raketteja. Käyttökoirilla tuo on itsestään selvää, ettei koira saa pelätä pauketta. Mutta kun yhä suurempi osa koiria elää kaupunkiympärostöissä saisivat seurakoirienkin kasvattajat vähän ajatella mitä maailmaan syytävät.

Vierailija
12/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainutkaan ole pelännyt ilotulitteita tai pyssyn pauketta, mutta pari oli kovalla ukkosella ulkona ja sen jälkeen eivät enää oikein pitäneet ukonilmoista. Raketteja eivät siltikään pelänneet.

Omistajan omat reaktiot yleensä tekevät koirista säikkyjä, eli pitäisi ehkä miettiä miten asian hoitaa ja saa koirat pelottomiksi.

Lisään vielä että meillä oli koira usein mukanakin katsomassa raketteja ja se piti siitä.

Vierailija
13/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paukkuarkuus on pääosin perinnöllistä ja sisäsyntyistä, ei siihen pysty omistaja vaikuttamaan.

Vierailija
14/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vai muutaman tunnin... ja mihinkähän sitä tarkalleen ottaen niinkuin ajelis? 

Meillä ainakin ekat paukuttelut alkoi klo. 17.30. Heti ekasta koira sai sätkyn. Ja sitten se vitun paukuttelu jatkuu tasaisena aina klo. 01.00 paikkeille saakka. Ja koko sen ajan koira pelkää. Vaikka ollaan kotona, verhot kiinni, telkkarit taustahälynä. Vielä tänäänkin on säikkynä kun naapurissa joku tavara kolahtaa. 

Että 7 tuntia ajelua päämäärättömästi paikkoihin, missä paukutellaan tod.näk. ihan samalla tapaa kuin täällä lähiössä. Onko lisää hyviä ideoita?

Meillä koira ei hauku koskaan kotona, eikä todellakaan siis häiriköi naapureita. Joten mitään oikeutusta sekään ei anna. 

No esimerkiksi kauemmas kaupungista metsän keskelle? Paistamaan makkaraa, katsomaan tähtitaivasta ja kuuntelemaan hiljaisuutta? Eilen ei ollut edes kylmä. Tai voisiko vaikka vuokrata jonkun mökin kaukaa asutuksesta? Tai vaikka sitten vaan sitä ajelua. Vaikka neljä tuntia pohjoiseen ja neljä takaisin. Ei ksi se nyt liikaa ole vaadittu rakastavilta omistajilta, että lemmikki saa olla pelkäämättä?

Vierailija
15/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap, 

Moni eläinhän noita paukkuja tosiaan pelkää ja jotkut saavat hirmuisenkin stressin niistä. Itselläni oli aikoinaan koira joka pelkäsi ihan kauheasti, silloin ensimmäiset paukkeet kuuluivat heti tapaninpäivän jälkeen ja jatkuivat vielä uudenvuoden jälkeenkin. Eli viikonverran koira oli Pakotettava ulos tarpeilleen. Nykyäänhän tuo paukuttelu tosiaan kestää vain sen yhden päivän, hyvä niin.

Istuin kaikki uudet vuodet koiran kanssa pimeässä ikkunattomassa huoneessa ja rauhottelin sitä. Sitten tämän jälkeen minulla oli toinen koira joka viisveisasi paukuista =D

Mutta tosiaan pointtini Ap:lle oli se, että on muunkinlaisia koiranomistajia kuin valittajat, nimittäin omasta mielestäni se on ihan mun oma tehtävä rauhotella, hoitaa, siedättää koiraani tähän elämään ja näihin ääniin.

Koiranomistajille haluaisin sanoa että jos paukkuarkuus koirallanne on tosiaan niin kauhea kuin tuolla minun ensimmäisellä koirallani oli niin tänäpäivänä eläinlääkäriltä saa tuoksi pahimmaksi ajaksi rauhoittavia lääkkeitä. Antakaa naapurienne juhlia, olkaa sovussa niin naapurinkin on helpompi sietää sun koiras metkuja =D

Vierailija
16/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä rauhallisiakin paikkoja löytää, kun vain ajaa  korpeen. Tai kysyy tutuilta oisko jollain mökki rauhallisella seudulla jonne voisi mennä.

Nykyään jotkut kaupunkikeskustatkin on rauhoitettu ilotulitteilta.

Vierailija
17/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni arka koira, joka ei säiky rakettien ääntä sisätiloissa yhtään. Naapurin saku kyllä räkyttää. Eikö sen pitäisi olla toisin päin? Olisikohan kasvatuksesta kiinni.

Vierailija
18/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä omistan palveluskoiran eikä se välitä raketeista paskaakaan. Nukkui kaikessa rauhassa.  Paukkuarkuus on koirilla aika vahvasti perinnöllinen juttu, joten en alkuunkaan ymmärrä, miksi sellaisia koiria tietoisesti tähän maailmaan tuotetaan, jotka ei kestä raketteja. Käyttökoirilla tuo on itsestään selvää, ettei koira saa pelätä pauketta. Mutta kun yhä suurempi osa koiria elää kaupunkiympärostöissä saisivat seurakoirienkin kasvattajat vähän ajatella mitä maailmaan syytävät.

Sehän on vain koiran luontainen vaisto. Koira joka ei pelkää isoja pamauksia, ei välttämättä kauaa ole ehjä koira. Luonnonvalintaa. Sinänsä palveluskoirien jalostus on melko luonnotonta. Luonnossa terve koiraeläin esim. hyökkää vain itsepuolustukseksi tai hankkiakseen ruokaa. Näille palveluskoirille siitä tehdään leikki. Ja seuraukset nähtiin esim. viime kesänä, kun yksi palveluskoira sai ties kuinka monta puukoniskua kylkeen.... olipas mukava leikki. 

.. mutta hei, jatka sä toki siitä "luonnollisuudesta". 

Vierailija
19/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minäkään ymmärrä miksei ne arkojen koirien omistajat voi vaihtaa maisemaa tuoksi yhdeksi yöksi. Rauhallisia paikkoja löytyy aivan taatusti jos viitsi nähdä vaivaa.

Vierailija
20/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäis, jos säädettyjä paukutusaikoja noudatettaisiin, eli 18-02. Mutta eihän se jumalauta käy, koska se ei käy ja minulla on oikeus ampua pommejani milloin huvittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan