Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilotulitteita valittavat koiraihmiset ärsyttää!

Vierailija
01.01.2017 |

Kerran vuodessa ammutaan raketteja ja ne valittaa, joiden lemmikit terrorisoivat muita ihan joka päivä. Meillä naapuri jakoi naapurustoon lappusia, joissa pyysi ampumaan ilotulitteet muualla kuin omassa pihassa, ettei koirat pelkää. Voi Juma!
Samat koirat haukkuu tuossa pihassa kaikkea mikä liikkuu ihan joka päivä. Meidän lapset ei taannoin ikinä voineet nukkua päikläreitä pihassa vaunuissa noiden hurttien vuoksi ja nyt mun olisi pitänyt huomioida koirien pelko sen yhden kerran kun meillä on isommat UV-kekkerit. Ammuttiin muutama pata tuossa pihassa ja nyt naapuri facessa kerää sympatiaa...

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niino, ehkä koirat ei kuulu kaupunkiin, mutta ei kyllä kuulu nämä raketitkaan. Minusta voisi kansalaisilta kieltää jo koko homman, kaupunki sitten järjestäköön isommat ilotulitukset mitä voi mennä kansa katsomaan. 

Vähemmän melusaastetta, vähemmän roskaa ja kaikille turvallisempaa. 

Meinaatko että on parempi pistää taivaan tuuliin monta sataa tuhatta veronmaksajien rahoja, kuin että jokainen ostaa itse ne raketit jotka ampuu ja samalla tulee lisää verorahoja ja työllisyyttä rakettimyyntipisteisiin. Aika typerää kieltää vain koirien takia raketit.

Vierailija
22/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin koira paskoo ja kusee pitkin pihaa ja mitkään valitukset ei auta.

Raketteja ei sais sitten ampua, kun heidän koira ripuloi sisälle. Harmi! Minäkinnaika monet kerrat lasten vaatteista niitä paskoja putsaillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas koiranomistajana huolehdin, että koirani eivät liikoja hauku, toki joskus haukkuvat kun pihasta kuljetaan, mutta kyllä sitä ääntä päivällä lähtee muistakin naapureista.

Uutenavuotena katson, että paukuttelijat voi aivan hyvin paukutella jossain vähän kauempana rakennuksista, koirani pelkäävät paukahduksia, kyllä, mutta en minä itsekkään tykkää että ikkunat helisee ja tanner tömisee ja valot välkehtii ihan asuntoni vieressä, puhumattakaan sitten tulipalovaarasta yms.

Kuin myös toivon että ampumisaikoja noudatettaisiin, jotta voin viedä koirani huoletta tarpeilleen ennen paukutusta ja paukutuksen jälkeen. Tällä hetkellä aikoja ei noudateta, joten koko homman voisi kieltää.

Vierailija
24/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa uudet vuodet kuluivat näissä merkeissä. Pidettiin seuraa kotona ilotulitusta pelkäävälle koiralle. Nyt onneksi menin kavereiden kanssa baariin ja tanssittelin kauniita naisia. 

Vierailija
25/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan paukuttelijoista kiinni, että saako uutenavuotena paukutella jatkossakin. Jos itse ampuisin raketteja  niin pitäisin huolen että tekisin sen mahdollisimman vähän harmia muille aiheuttaen ja noudattaisin lakeja mitkä sitä paukuttelua ohjaa. Eli ei paukuttelua päissään, rakennusten läheisyydellä eikä paukutteluajan ulkopuolella.

Jos tuo joskus kielletään, niin se on ihan uhmakkaiden paukuttelijoiden vika, jotka ei ole kyenneet tai halunneet noudattaa sääntöjä, siitä kärsii sitten nekin, jotka on toimineet aivan oikein.

Vierailija
26/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa että joidenkin koirat pelkäävät pamauksia.

Meillä ei ainutkaan ole pelännyt ilotulitteita tai pyssyn pauketta, mutta pari oli kovalla ukkosella ulkona ja sen jälkeen eivät enää oikein pitäneet ukonilmoista. Raketteja eivät siltikään pelänneet.

Omistajan omat reaktiot yleensä tekevät koirista säikkyjä, eli pitäisi ehkä miettiä miten asian hoitaa ja saa koirat pelottomiksi.

Paukkuarkuus on pääosin perinnöllistä ja sisäsyntyistä, ei siihen pysty omistaja vaikuttamaan.

Ei, kyllä se on kulttuurinen juttu ja siihen voi vaikuttaa koulutuksella.

Lähinnä omistajaa kouluttamalla.

Vierailija
27/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minä keksin! Mitä jos paukuttelijat menis paukuttelemaan jonnekkin muualle, tarkoitukseen pyhitettyyn paukuttelupaikkaan? Kun kerran tässäkin mainostavat että ihan helppoa maksaa satoja euroja siitä, että menee vuokramökkiin erämaahan koiran kanssa uudeksi vuodeksi, niin mitä jos tehtäis niinpäin, että paukuttelijat menis sinne, ja rauhaarakastavat saisivat pysyä ihan omassa kotonaan rauhassa? :)

Vierailija
28/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niino, ehkä koirat ei kuulu kaupunkiin, mutta ei kyllä kuulu nämä raketitkaan. Minusta voisi kansalaisilta kieltää jo koko homman, kaupunki sitten järjestäköön isommat ilotulitukset mitä voi mennä kansa katsomaan. 

Vähemmän melusaastetta, vähemmän roskaa ja kaikille turvallisempaa. 

Meinaatko että on parempi pistää taivaan tuuliin monta sataa tuhatta veronmaksajien rahoja, kuin että jokainen ostaa itse ne raketit jotka ampuu ja samalla tulee lisää verorahoja ja työllisyyttä rakettimyyntipisteisiin. Aika typerää kieltää vain koirien takia raketit.

Kyllähän kaupungit ja järjestöt jo nykyisellään järjestää niitä muutenkin. Esim. täällä turun seudulla oli ties kuinka monta ilotulitustapahtumaa. Ei todellakaan tarvita siihen päälle enää yksityishenkilöiden paukutteluja. 

Ja kyllähän noita raketteja pelkää muutkin kuin koirat. Älkää nyt heittäytykö tyhmiksi. Mites kaikki luonnossa elävät elukat? Lapset? Aikuisetkin ihmiset voi pelätä niitä. Itse en mielelläni liiku uutena vuotena ulkona, koska esim. humalaisten paukuttelu on oikeasti vaarallista muille. 

Rakettien myynnistä voi tulla jonkun verran verotuloja. Mutta mites menopuoli? Kun paikataan esim. räjähtänyttä silmää sairaalassa? Ei ihan ilmasta lystiä. 

Kyllä tämä huvi tulee vielä tiensä päähän, ihme ja kumma että se on saanut jatkua näinkin pitkään. 

Vierailija
29/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan paukuttelijoista kiinni, että saako uutenavuotena paukutella jatkossakin. Jos itse ampuisin raketteja  niin pitäisin huolen että tekisin sen mahdollisimman vähän harmia muille aiheuttaen ja noudattaisin lakeja mitkä sitä paukuttelua ohjaa. Eli ei paukuttelua päissään, rakennusten läheisyydellä eikä paukutteluajan ulkopuolella.

Jos tuo joskus kielletään, niin se on ihan uhmakkaiden paukuttelijoiden vika, jotka ei ole kyenneet tai halunneet noudattaa sääntöjä, siitä kärsii sitten nekin, jotka on toimineet aivan oikein.

Taajama-alueilla voitaisiin kieltää myös kaikki koirat sillä perusteella, että joukossa on muutama omistaja, joka ei kouluta koiraansa, ei saa sitä hiljaiseksi eikä kerää jätöksiä toisten ihmisten porteilta. Siitä sitten kärsisi nekin, jotka on toimineet aivan oikein

Vierailija
30/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa ammutaan raketteja ja ne valittaa, joiden lemmikit terrorisoivat muita ihan joka päivä. Meillä naapuri jakoi naapurustoon lappusia, joissa pyysi ampumaan ilotulitteet muualla kuin omassa pihassa, ettei koirat pelkää. Voi Juma!

Samat koirat haukkuu tuossa pihassa kaikkea mikä liikkuu ihan joka päivä. Meidän lapset ei taannoin ikinä voineet nukkua päikläreitä pihassa vaunuissa noiden hurttien vuoksi ja nyt mun olisi pitänyt huomioida koirien pelko sen yhden kerran kun meillä on isommat UV-kekkerit. Ammuttiin muutama pata tuossa pihassa ja nyt naapuri facessa kerää sympatiaa...

No minun muutamalla varmasti av-palstalaisen mielestä omituisella kaverilla on welsh corgeja ja he aina uutena vuotena kirjoittavat Facebookiin vetoomuksia että ihmiset ei paukuttelisi ilotulituksia kun koirat pelkäävät. Minusta siinä ei ole mitään kummallista, pikemminkin av-mammat on kummallisia ja blogini löytyy http://akkapentu.blogspot.fi/

Vierailija
31/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taajama-alueilla voitaisiin kieltää myös kaikki koirat sillä perusteella, että joukossa on muutama omistaja, joka ei kouluta koiraansa, ei saa sitä hiljaiseksi eikä kerää jätöksiä toisten ihmisten porteilta. Siitä sitten kärsisi nekin, jotka on toimineet aivan oikein

Tietenkin voisi, ei muuta kuin ajamaan tuota asiaa ja kartoittamaan että moniko on kanssasi samaa mieltä! (Itse en kuulu siihen joukkoon, sori).

Vierailija
32/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne vitun rakkinne sen yhden illan remmissä tai kotona. Yksi ilta/yö! Omg. Muuten rakit terrorisoivat 356 päivää vuodessa ihmisiä koko maassa. Vihaan koiraihmisiä.

Vierailija
33/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites mun sitten pitäisi elää, kun pelkään tosi paljon koiria? Lapsena päälleni hyökkäsi tuntemattomasta syystä iso koira ja sen jälkeen olen pelännyt niitä tosi paljon. Edelleen lenkillä käydessä vältän pururatoja tuosta syystä ja vihaan niitä ihmisiä, jotka päästävät koiran lähelleni oli hihna tai ei.

Voinko vaatia, että Naapurini ei saa hankkia koiraa? En, mutta sydämestäni toivon, että niin ei koskaan tapahdu.

Vierailija
34/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ärsyttää, että raketteja saa ampua lain mukaan klo 18-02 ja kun lähden klo 3 käyttämään koiria ulkona, niin paukuttelua kuuluu yhä. Kuuluu vieläkin.

Vierailija
35/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voisi, ei muuta kuin ajamaan tuota asiaa ja kartoittamaan että moniko on kanssasi samaa mieltä! (Itse en kuulu siihen joukkoon, sori).

No, luuletko että kaikkien ilotulitteiden kieltämistä kannattaisi kovin moni? Koira ihmiset luulee, että kaikki tykkää koirista, mutta luulempa että aika moni olisi valmis ainakin rajoittamaan lemmikkien pitoa kaupungeissa.

Vierailija
36/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä omistan palveluskoiran eikä se välitä raketeista paskaakaan. Nukkui kaikessa rauhassa.  Paukkuarkuus on koirilla aika vahvasti perinnöllinen juttu, joten en alkuunkaan ymmärrä, miksi sellaisia koiria tietoisesti tähän maailmaan tuotetaan, jotka ei kestä raketteja. Käyttökoirilla tuo on itsestään selvää, ettei koira saa pelätä pauketta. Mutta kun yhä suurempi osa koiria elää kaupunkiympärostöissä saisivat seurakoirienkin kasvattajat vähän ajatella mitä maailmaan syytävät.

Sehän on vain koiran luontainen vaisto. Koira joka ei pelkää isoja pamauksia, ei välttämättä kauaa ole ehjä koira. Luonnonvalintaa. Sinänsä palveluskoirien jalostus on melko luonnotonta. Luonnossa terve koiraeläin esim. hyökkää vain itsepuolustukseksi tai hankkiakseen ruokaa. Näille palveluskoirille siitä tehdään leikki. Ja seuraukset nähtiin esim. viime kesänä, kun yksi palveluskoira sai ties kuinka monta puukoniskua kylkeen.... olipas mukava leikki. 

.. mutta hei, jatka sä toki siitä "luonnollisuudesta". 

Mähän en kannattanut luonnolisuutta, vaan jalostusta. Nykyelämään sopimattomien koirien karsimista.   t. se palveluskoiran omistaja

Vierailija
37/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, luuletko että kaikkien ilotulitteiden kieltämistä kannattaisi kovin moni? Koira ihmiset luulee, että kaikki tykkää koirista, mutta luulempa että aika moni olisi valmis ainakin rajoittamaan lemmikkien pitoa kaupungeissa.

Mistäpä sitä koskaan tietää :)

Vierailija
38/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun edellinen koirani alkoi pelätä paukkuja siksi, että pari ääliötä teininilviäistä tahallaan heitti jonkin paukun sen eteen tahallaan. Sen jälkeen ei ole ymmärrystä riittänyt noille paukuttelijoille. 

Turvallisempaa olisi myös ihmisille, niin aikuisille kuin lapsillekin, kun ilotulitteiden käytössä noudatettaisiin aikarajoja ja varovaisuutta ja oltaisiin myös huomaavaisia toisia kohtaan. Ei se ole keltään pois, jos miettii vähän muutakin kuin omaa napaa.

Vierailija
39/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää ne vitun rakkinne sen yhden illan remmissä tai kotona. Yksi ilta/yö! Omg. Muuten rakit terrorisoivat 356 päivää vuodessa ihmisiä koko maassa. Vihaan koiraihmisiä.

Tässä taas kirjoittelee varsinainen järjenjättiläinen :D

Montakohan päivää sun vuodessa oikein on? Ilmeisesti eri määrä kuin muilla ihmisillä :D

Vierailija
40/94 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä omistan palveluskoiran eikä se välitä raketeista paskaakaan. Nukkui kaikessa rauhassa.  Paukkuarkuus on koirilla aika vahvasti perinnöllinen juttu, joten en alkuunkaan ymmärrä, miksi sellaisia koiria tietoisesti tähän maailmaan tuotetaan, jotka ei kestä raketteja. Käyttökoirilla tuo on itsestään selvää, ettei koira saa pelätä pauketta. Mutta kun yhä suurempi osa koiria elää kaupunkiympärostöissä saisivat seurakoirienkin kasvattajat vähän ajatella mitä maailmaan syytävät.

Sehän on vain koiran luontainen vaisto. Koira joka ei pelkää isoja pamauksia, ei välttämättä kauaa ole ehjä koira. Luonnonvalintaa. Sinänsä palveluskoirien jalostus on melko luonnotonta. Luonnossa terve koiraeläin esim. hyökkää vain itsepuolustukseksi tai hankkiakseen ruokaa. Näille palveluskoirille siitä tehdään leikki. Ja seuraukset nähtiin esim. viime kesänä, kun yksi palveluskoira sai ties kuinka monta puukoniskua kylkeen.... olipas mukava leikki. 

.. mutta hei, jatka sä toki siitä "luonnollisuudesta". 

Mähän en kannattanut luonnolisuutta, vaan jalostusta. Nykyelämään sopimattomien koirien karsimista.   t. se palveluskoiran omistaja

On nykyelämään sopimaton koira, jos ei kestä kerranvuodessa tapahtuvaa ilotulista ja suhtaudu siihen täysin välinpitämättömästi? Just. Toivottavasti oma hermorakenteesi on täydellinen, muuten et olisi kykenevä elämään.