Ilotulitteita valittavat koiraihmiset ärsyttää!
Kerran vuodessa ammutaan raketteja ja ne valittaa, joiden lemmikit terrorisoivat muita ihan joka päivä. Meillä naapuri jakoi naapurustoon lappusia, joissa pyysi ampumaan ilotulitteet muualla kuin omassa pihassa, ettei koirat pelkää. Voi Juma!
Samat koirat haukkuu tuossa pihassa kaikkea mikä liikkuu ihan joka päivä. Meidän lapset ei taannoin ikinä voineet nukkua päikläreitä pihassa vaunuissa noiden hurttien vuoksi ja nyt mun olisi pitänyt huomioida koirien pelko sen yhden kerran kun meillä on isommat UV-kekkerit. Ammuttiin muutama pata tuossa pihassa ja nyt naapuri facessa kerää sympatiaa...
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kannatan erityisiä aidattuja asuinalueita kaupunkien laidoilla, joissa koiranpito on sallittu. Muualla taajama-alueella koirienpito olisi kielletty poislukien opaskoirat ja vastaavat. Koiraghetoissa koiraihmiset saisivat nauttia toistensa seurasta, irti olevista koirista, jätöksistä ja tottakai maailman kauneimmasta äänestä, räksytyksestä. Voitaisiin porukalla sopia, ettei ilotulitteita ammuta lähimailla. Siellä he elelisivät aitojen takana omassa onnelassaan, kaukana muiden ihmisten eli ns. koirienvihasjien ja eläinrääkkääjien maailmasta. Moni koiranomistaja ei todellakaan elä nyt samassa todellisuudessa muiden ihmisten kanssa.
Kaikissa omassa todellisuudessaan eläville omat ghetot? Koiraihmisille, lapsiperheille, tupakoijille jne. Vai jos sittenkin suljettaisiin ghettoonsa ne, jotka valittavat jostain... siellä saisivat kiusata keskenään toinen toisiaan.
Ja ne, jotka kestävät elämää (tarkoitti se sitten koiran haukuntaa, rakettien ampumista, lasten huutoa, parveketupakointia tmv. ) saisivat olla rauhassa kitisijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ne vitun rakkinne sen yhden illan remmissä tai kotona. Yksi ilta/yö! Omg. Muuten rakit terrorisoivat 356 päivää vuodessa ihmisiä koko maassa. Vihaan koiraihmisiä.
Normivuodessa on 365 päivää, oi dille.
Vierailija kirjoitti:
Jo on koiran omistajilla itsekkyys huipussaa, jonku koiran takia pitäisi kieltää kerran vuodessa sellainen hauskuus kun ne raketit on? Maksan niistä täyden hinnan omasta pussista ja ovat kauniita katsella ja niiden sytyttely mukavaa puuhaa aattona, minua ei edes kiinnosta uudessa vuodessa mikään muu raketit, juuri rakettien takia paras juhla vuodessa ja kavereiden/ perheen kanssa mukavaa aikaa yhdessä raketteja ampuen. Ja mikä siinä on kun tiedätte joka ikinen vuosi tuon päivä määrän kun noita ammutaa, nii ette lähde sen koiranne kanssa jonneki, se on 7 tuntia kun niitä saa ampua ja sitte se on ohi, toki on niitä pällejä jotka ei noudata sitä klo 18-02 väliä mutta minä noudatan, kuten kaikkia muitaki ohjeita ja sääntöjä, mitä rakettien ampumiseen tulee.
Nyt taisit nähdä vastauksista vain sen mitä halusit nähdä.
Kyllä ilotulituksen kieltämiselle on paljon muitakin syitä kuin koirat. Vaikkei minulla olisi koiran koiraa, niin en silti haluaisi että ihan asuntoni vieressä ammuskellaan raketteja, monestakaan syystä. Eli ei ne koirat ole ainoa syy rakettien ammuskelun rajoittamiseen.
Voi kun ihmiset noudattaisivat edes nykyisiä rajoitteita niin ei tarvisi ede miettiä että pitäisi koko homma kieltää, huonolta vain näyttää. Ainakin omassa pihapiirissä raketteja ampui ympäripäissään olevat ihmiset, hyvä että pystyssä pysyi, mutta ampua piti. Luuletteko että tuo touhu on turvallista vaikkei koiria olisi lähimaillakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan erityisiä aidattuja asuinalueita kaupunkien laidoilla, joissa koiranpito on sallittu. Muualla taajama-alueella koirienpito olisi kielletty poislukien opaskoirat ja vastaavat. Koiraghetoissa koiraihmiset saisivat nauttia toistensa seurasta, irti olevista koirista, jätöksistä ja tottakai maailman kauneimmasta äänestä, räksytyksestä. Voitaisiin porukalla sopia, ettei ilotulitteita ammuta lähimailla. Siellä he elelisivät aitojen takana omassa onnelassaan, kaukana muiden ihmisten eli ns. koirienvihasjien ja eläinrääkkääjien maailmasta. Moni koiranomistaja ei todellakaan elä nyt samassa todellisuudessa muiden ihmisten kanssa.
Kaikissa omassa todellisuudessaan eläville omat ghetot? Koiraihmisille, lapsiperheille, tupakoijille jne. Vai jos sittenkin suljettaisiin ghettoonsa ne, jotka valittavat jostain... siellä saisivat kiusata keskenään toinen toisiaan.
Ja ne, jotka kestävät elämää (tarkoitti se sitten koiran haukuntaa, rakettien ampumista, lasten huutoa, parveketupakointia tmv. ) saisivat olla rauhassa kitisijöiltä.
Rakas idiootti. Yhteiskunnassa eläminen ei tarkoita sitä, että eristetään eri ihmisryhmiä toisistaan. Kieltojen ja rajoitusten kohdalla täytyy aina miettiä tietynlaista tasapainoa, yleensä oikeudet ovat ristiriidassa toistensa kanssa ja aina ei todellakaan mennä edes minkään enemmistön halujen mukaan.
Esim. raketeista on huvia joillekkin ja haluavat ampua raketteja.
Sitten on niitä, joille raketit aiheuttavat pelkoa, ahdistusta, taloudellisia menetyksiä, vaikuttavat terveyteen, turvallisuudentunteeseen, kotirauhaan.
Siksi rakettien ampumiselle on keskitty rajoitteet. Ongelma on vain se, ettei niitä rajoitteita noudateta, eikä noudattamatta jättämisiä pystytä valvomaan, koska kuka tahansa voi niitä raketteja ampua, oli sitten naapurin psykopaatti Esko tai kehitysvammainen Liisa tai 5 vuotias Jarmo tai täys idiootti av-palstalainen. Siitä syntyy ongelma joka on vaikea ratkaista muuten, kuin kieltämällä rakettien ampuminen tavallisilta kansalaisilta, tai asettamalla se edes luvanvaraiseksi jolloin ainakin kehitysvammainen Liisa, 5 vuotias Jarmo ja täys idiootti av-palstalainen jäisi pois söheltämästä, koska eivät osaa mitään lupia anella, eivätkä näinollen saa raketteja mistään käsiinsä ja jos saavatkin, poliisi ehtii asiaan puuttua kun naapurit soittaa virkavallan paikalle.
Koirankakka ei ole toistaiseksia iheuttanut suurta taloudellista vahinkoa tai häirinnyt kenenkään kotirauhaa, joten koirankakka ei ole verrattavissa raketteihin. Koiranhaukuntaa taas ainakin taloyhtiön isännöitsijä voi tarvittaessa puuttua, omakotitaloissa eivät toki voi kuin kärsiä, se onkin ihan oikea asumismuoto muutenkin kaikille häiriköille.
Mietin ihan samaa eilen, kun Facebook taas täyttyi valituksesta. Ymmärrän asiaa myös koirien ja esim. hevosten kannalta, mutta kuitenkin kyseessä on vain yksi ilta/yö vuodessa. Olisivat menneet lentokentän lähelle hotelliin. Siellä ei saa paukutella ja siellä oli 200 muutakin koiraa.
Öh? Niissä raketeissakin lukee, että ei saa ampua asutuksen/asuintalojen lähellä.
Itse olen kolmen pienen koiran omistaja ja olen samaa mieltä ap:n kanssa. Tietenkin on ikävää, kun koirat kärsii, mutta on olemassa rauhoittavia yms. Sitä paitsi on omistajan vastuu totuttaa koira ilotulitteista tuleviin pamauksiin. Meillä koirien pentuaikana (ja vieläkin joskus) laitoimme youtubesta pyörimään videon ilotulitteista. Koirat huomasivat, että olemme ihan rentoja, vaikka pamauksia kuuluukin. Nyt uuden vuoden aikaan käymme koirien kanssa jopa katsomassa jotain ilotulitejuttuja :)
Kusipääpalkinto ap:lle! Koirat ei voi vaan lähteä pois paukkeen luota. Onko se niin saakelin vaikeaa raahata se läskipeppusi vähän omaa pihaa edemmäs?
Kuinka moni tosiaan joutuu sietämään koirien räksytystä ympäri vuoden!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niino, ehkä koirat ei kuulu kaupunkiin, mutta ei kyllä kuulu nämä raketitkaan. Minusta voisi kansalaisilta kieltää jo koko homman, kaupunki sitten järjestäköön isommat ilotulitukset mitä voi mennä kansa katsomaan.
Vähemmän melusaastetta, vähemmän roskaa ja kaikille turvallisempaa.
Meinaatko että on parempi pistää taivaan tuuliin monta sataa tuhatta veronmaksajien rahoja, kuin että jokainen ostaa itse ne raketit jotka ampuu ja samalla tulee lisää verorahoja ja työllisyyttä rakettimyyntipisteisiin. Aika typerää kieltää vain koirien takia raketit.
Kyllähän kaupungit ja järjestöt jo nykyisellään järjestää niitä muutenkin. Esim. täällä turun seudulla oli ties kuinka monta ilotulitustapahtumaa. Ei todellakaan tarvita siihen päälle enää yksityishenkilöiden paukutteluja.
Ja kyllähän noita raketteja pelkää muutkin kuin koirat. Älkää nyt heittäytykö tyhmiksi. Mites kaikki luonnossa elävät elukat? Lapset? Aikuisetkin ihmiset voi pelätä niitä. Itse en mielelläni liiku uutena vuotena ulkona, koska esim. humalaisten paukuttelu on oikeasti vaarallista muille.
Rakettien myynnistä voi tulla jonkun verran verotuloja. Mutta mites menopuoli? Kun paikataan esim. räjähtänyttä silmää sairaalassa? Ei ihan ilmasta lystiä.
Kyllä tämä huvi tulee vielä tiensä päähän, ihme ja kumma että se on saanut jatkua näinkin pitkään.
Pelkään mäkin isoja koiria. Ne pitää siis kieltää. Koska minä. Aika moni lapsikin pelkää koiria. Siinä on jo syy kieltää koirat. Ja tietenkin ne paskat pitkin teitä. Ja tämä on ympärivuotista, ei rajoittunut tiettyyn tapahtumaan. Koittakaa nyt vähän skarpata.
Tehän viette niitä elukoita eläinlääkäreille ja hierojille (wtf) jotka maksavat ihan älyttömästi. Sitä rakasta kullanmurua ei viitsitä sitten viedä pois kun pelottaa. Vaikka mökin saisi sillä samalla rahalla.
Ennen aikaan koirat ammuttiin kun sairastuivat, nykyään saavat parempaa hoitoa kuin omistajansa ja nyt ollaan jo kieltämässä ilotulitusta jonkun rekun takia.
Maailma on menossa huonoon suuntaan.
Toivottavasti et ikinä sairastu kun et kerran käy lääkärillä. Kannattaa varoo että ei itte saa kuulaa kalloon. Toisille ihmisille eläimet on perheenjäseniä, samalla tavalla ne hoidetaan kuntoon kuin muutkin perheessä.
Minun koira ei aiemmin pelännyt raketteja, kunnes eräänä uutena vuotena eräs nuori mies noin 25 vuotias, ei siis teini, heitti papaatin koiran kuonon eteen jonka jälkeen pelkää niitä raketteja. Joten uusi vuosi sujuu rauhallisesti kun pidän ikkunat kiinni, verhot edessä, telkkari päällä tai musiikki soi koko paukuttelun ajan, järkee voi käyttää, paukkupelkurin kans ulos viideltä, ja seuraavaksi kolmelta, kestää tuon ajan hyvin, työn takia olen muutenkin pois sen 9 tuntia.Kaikki koirat ei häiritse naapureita haukunnallaan, joten ethän yleistä . Ja monet omistajat siivoo jätökset, vain aivottomat ei siivoo jätöksiä, jos kotona muita eläimii, niin pitäähän nekin jätökset siivota siellä kotona. Mä kuuntelen lasten meteliä, ovien paukkumista, teinien huutoa, kiroilua kotona ollessa, asun yksin koirani kanssa, mutta ei minua häiritse meteli, asun kerrostalossa ja meteli, oli se sitten eläimistä tai eri-ikäisistä lapsista johtuvaa, se vaan kuuluu elämään ja kerrostaloon, jollei joku sitä siedä, pitää muuttaa metsän keskelle asumaan yksikseen
En yleistä. Monessa muussakin naapurissa on koiria. Tämä meidän naapuri vaan pitää kovaa meteliä facessa noita ilotulitteita vastaan, eikä ilmeisesti tajua, että heidän koiriensa vuoksi me olemme joutuneet joustamaan vuosikausia. Heräämään lomallakin aikaisin, nukuttamaan lapset sisälle ja kuuntelemaan muutenkin haukkumista pitkin päivää. Olen sietänyt sitä ja siedän jatkossakin. Mutta tuntuu kohtuuttomalta, että meidät syyllistetään ilotulitteiden vuoksi sydämettömiksi eläinten vihaajiksi.
Ap
Olemme jättäneet yhden talon ostamatta koska näytössä naapurissa aidan takana räyhäsi iso koira koko näytön ajan. Tultiin siihen tulokseen että ei haluta tuollaista naapuria.
Ap puhuu asiaa. Ei se koira siita traumatisoidu, vaikka vahan paukkuu yhtena yona vuodessa.
Siis minkalainen ihminen laittaa naapureille lappuja postiluukusta ilotulitteita koskien?? Ja viitsii sitten facessa kommentoida? Minusta olisi hirveen mielenkiintoista tavata tama ihminen....
Myös veteraanit kärsii raketeista. Miksi te veteraaneja haluatte kiusata? Oletteko isänmaanpettureita vai psykopaatteja? 😡
Ihan vinkkinä vaan, että uusi vuosikaan ei tule yllätyksenä kellekään. Koiransa voi järjestää muualle, jos pelkää. Omaa typeryyttään pitävät paukkuherkkää koiraa paukkuisessa ympäristössä. Omistajat voisi katsoa peiliin ja pitkään.
Vierailija kirjoitti:
En yleistä. Monessa muussakin naapurissa on koiria. Tämä meidän naapuri vaan pitää kovaa meteliä facessa noita ilotulitteita vastaan, eikä ilmeisesti tajua, että heidän koiriensa vuoksi me olemme joutuneet joustamaan vuosikausia. Heräämään lomallakin aikaisin, nukuttamaan lapset sisälle ja kuuntelemaan muutenkin haukkumista pitkin päivää. Olen sietänyt sitä ja siedän jatkossakin. Mutta tuntuu kohtuuttomalta, että meidät syyllistetään ilotulitteiden vuoksi sydämettömiksi eläinten vihaajiksi.
Ap
Tämäpä juuri. Meilläkin kävi seinänaapuri huutamassa ja sadattelemassa, että loppuu se paukuttelu, kun koirat pelkää. Se jätkä kirosi, sylki ja raivos seitsemän aikaan illalla, kun jengi oli paukuttamassa pienten lasten kanssa raketteja tuossa läheiselle kentällä.
Silti hänen koiransa ulvovat ja haukkuvat aina, kun ihmiset lähtee kotoa. Se on iloa tämmöiselle kolmivuorotyötä tekevälle yrittää nukkua siinä metelissä. Asiasta on puhuttu monet kerrat, tai yritetty keskustella. Rouvan kanssa on saatu keskusteltua, mutta toi jätkä on ihan mahdoton. Hän ja hänen koiransa ovat ylikaikkien muiden.
Jo on koiran omistajilla itsekkyys huipussaa, jonku koiran takia pitäisi kieltää kerran vuodessa sellainen hauskuus kun ne raketit on? Maksan niistä täyden hinnan omasta pussista ja ovat kauniita katsella ja niiden sytyttely mukavaa puuhaa aattona, minua ei edes kiinnosta uudessa vuodessa mikään muu raketit, juuri rakettien takia paras juhla vuodessa ja kavereiden/ perheen kanssa mukavaa aikaa yhdessä raketteja ampuen. Ja mikä siinä on kun tiedätte joka ikinen vuosi tuon päivä määrän kun noita ammutaa, nii ette lähde sen koiranne kanssa jonneki, se on 7 tuntia kun niitä saa ampua ja sitte se on ohi, toki on niitä pällejä jotka ei noudata sitä klo 18-02 väliä mutta minä noudatan, kuten kaikkia muitaki ohjeita ja sääntöjä, mitä rakettien ampumiseen tulee.