Lomakohteen valinta, mahdotonta!
En millään saa valituksi, minne päin maailmaa menisimme lomalle ensi talvena. Miehelle on kuulemma ihan sama, niin minä saan päättä. Haluaisin kohteen, jossa on lämmin (yli 20C kellon ympäri), kirkas puhdas merivesi (olisi ihana snorklata), paljon nähtävää (luontoa,eläimia, historiaa etc.), helppo liikkua, ei muita turisteja (:D). Joo no joka paikassa on turisteja, mutta en halua mennä mihinkään paskaiseen rantakohteesee, missä makaa 100 000 muutakin suomalaista. Saisikohan täältä apua? Vaikeaa päättää, kun vaivalla olemme oikeasti säästäneet matkaa varten, niin pelottaa jos tuleekin valittua joku ihan paska kohde :( First world problems...tiedän.
Kommentit (52)
Googlaa Iltalehden matkakone. Oikeastaan mun ei ollut tarkoitus ohjata juuri tuohon, mutta jollain muulla sivustolla oli vastaava tosi hyvä. Muistaakseni Momondo, mutta en nyt tähän hätään löytänyt sitä. Jos joku tietää parhaan matkakoneen, niin kertokaa! Parasta siinä oli se, että tuli runsaasti vähän epätavallisempia ehdotuksia.
Meksiko (omatoimisesti, niin ei tarvitse olla samassa hotellissa suomalaisten kanssa)
Vierailija kirjoitti:
Kambodza?
Kambodza kiinnostaisi kyllä! Onkohan se kuinka turvallinen kohde? Ja miten siellä tuo liikkuminen onnistuu? Pääseekö bussilla tai taksilla helposti.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Karibian suuntaan kannattaa lähteä.
Karibia myös kiinnostaisi, mutta olen ymmärtänyt että siellä ei kovin edullinen hintataso ole? Korjatkaa toki jos olen väärässä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Seychellit tai Malediivit
Nämä kohteet näyttävät ihanilta. Onko Seychelleillä tai Malediiveilla myös jotain nähtävää? Olen luullut, että nämä ovat vain sellaisia rantalöhöilykohteita? :) Kiva siis jos näissä olisi jotain nähtävää ja tehtävää. Matkan pituus kun olisi 2 viikkoa.
t.ap
Euroopasta löytyy kohteita. Itse oon ihastunut Roomaan ja en todellakaan ui. Siellä on niin paljon nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vietnam, siellä on edullista ja muutakin nähtävää
Vietnamissa olisi varmasti paljon nähtävää. Minkälaisia Vietnamin rannat ovat? Pääseekö jossain päin snorklaamaan?
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Euroopasta löytyy kohteita. Itse oon ihastunut Roomaan ja en todellakaan ui. Siellä on niin paljon nähtävää.
Luitko aloittajan viestiä ollenkaan?
"Onkohan siellä turvallista?" - Missä maailmassa elät? Maailma hukkuu hätään, sotaan ja paskaan. Sinä lentelet lisätäksesi sitä paskaa, ja viet meiltä elämän ehtoja. Ja vielä vingut, että "onhan siellä turvallista, onhan?"
Vierailija kirjoitti:
Isla de Holbox?
Vau, tutkin tätä tarkemmin! Kiitos :)
t.ap
Dubai ja malediivit yhdessä, viikko kummassakin on tarpeeksi. Malediiveillä asutussaarelle, ei lomakeskukseen. Ja omatoiminen kuljeskelu Malessa onnistuu hyvin mutta saari on niin pieni että 4 h riittää.
Thaimaassa on paljon rauhallisia paikkoja. Esim. Khao Lakista 5-10 km eteenpäin. Rantaa on vaikka kuinka ja pääsee helposti ostoksille Khao Lakiin.
Koh Changin saari, Koh Lanta, Koh Lipe....näitä riittää.
Ja nykyisin saa kyllä reittilentoja vaikka minnepäin maailmaa. Noilla Scheycelleillä, Malediivillä, Mauritiuksella ja Karibianmeren saarilla taitaa vain olla aika paljon kalliimpaa kuin esim. Aasiassa. Meksiko voisi olla kohtuuhintainen paikka.
Lisätään vielä että toivottavaa olisi kohdemaan edullinen hintataso. Thaimaassa on käyty Phuketissa ja Bangkokissa.
t.ap