Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella raittiin alkoholistin kanssa?

Vierailija
31.12.2016 |

Eli tuollainen kysymys.
Olen nyt reilu kolmekymppinen. Juopottelu ei ollut jokapäiväistä, mutta iso ongelma. 2-3 päivääkin kun viikossa joi niin loppuaika meni lähinnä toipuessa. Ja sitten taas uudestaan. Lähinnä pahaan henkiseen oloon tullut viime vuodet juotua. Ja tunteakseni edes hetkellisesti onnellisuudentunnetta. Vaikka kyllähän se kostautui aina sitten krapulassa.
Nyt olen lopettanut juomisen ja tarkoitus on olla loppuelämä ilman alkoholia. Vajaa neljä kuukautta vasta tosin ilman. Mieli on maassa, mutta teen parhaani. Käyn psykiatrilla, mielenterveysyhdistyksellä ja a-klinikalla ja vähän harrastankin jotain vaikkei mitään kauheaa intohimoa ole vielä harrastuksia kohtaan syntynyt.
En varsinaista himoa ole koskaan viinaan tuntenut, mutta se on vaan ollut niin helppo ratkaisu pahaan oloon.

Voisitko alkaa suhteeseen minunlaiseni kanssa? Vai onko liian kova pelko että kohta se taas ratkeaa? Tai että ei kelpaa koska on hyvin vähäinen työura takana eikä muutenkaan ole ns. menestynyt elämässä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä noin lyhyen raittiuskauden jälkeen, mutta ehkä vuoden päästä jo voisin jos lipsumisia ei olisi tapahtunut. Itselleen ja muille ei kannata valehdella tästä asiasta, sillä se tie on lyhyt. Raittius on varmasti jatkuvaa keskustelua itsensä kanssa ja siihen väliin ja keskeneräisyyteen en sotkisi parisuhdetta. Luulen kuitenkin, että sinulla tilanne on jo aika hyvällä mallilla ja tulet olemaan hyvä ja itsensä tunteva kumppani parisuhteessa. Kun tunnet itsesi, niin pystyt keskittymään toiseen täysillä ja jos toinenkin on ehjä ihminen, niin suhteesta voi tulla upea. Onnea matkaan siis ap!

Vierailija
22/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kuiva holisti kuudetta vuotta. Itse olen absolutisti. Uskoisin että hyvin toimii suhde kunhan toinenkin on juomatta, syystä tai toisesta. Se on niin pieni ja mitätön osa häntä tai arkea ettei vaikuta mitenkään. Voisin kuvitella ongelmia olevan jos kuivan alkoholistin puoliso joisi toisinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi