Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ovat lopussa ja tammikuussa pitää elää todella säästäväisesti jotta saan maksettua laskut

Vierailija
31.12.2016 |

Tuli ostettua joululahjoja ja nyt on iso kasa laskuja maksettavana. Onneksi kaapit ja pakastin ovat täynnä ruoka-aineksia ja taidan ottaa leipäkoneen esille ja laittaa sen tekemään meille leipää.

Tämä on harmillinen mutta jokavuotinen tilanne. Mietin joka vuosi kuinka voisin perustella aikuisille että lopettaisimme joululahjojen ostelun toisillemme. Minusta se riittää kun ostetaan lahjoja lapsille ja nuorille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteeksi riittää se, että kaikilla on nykyään liikaakin tavaraa jo ennestään. Meillä on jo pitkään ostettu lahjoja vain lapsille.

Vierailija
2/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan keskustelua aiheesta, mutta ota asia esiin ajoissa. Muuta ovat hyvin todennäköisesti miettineet samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin suoraan kaikille, että rahatilanne on niin tiukka etten voi ostaa lahjoja kuin lapsille.

Vierailija
4/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jotain käsintehtyä. Itse sain todella monta kivaa vinkkiä ennen joulua käsintehdyistä joulukoristeista sekä joulukorteista. Itse asiassa kerkesin jo muutaman tehdäkin.

Joulukortteja tein vajaa 200, joista 30 lähetin ja loput myin työkavereille ja rahat käytin jouluun.

Annoin tänäkin vuonna lahjaksi pikkuleipiä ja tiikerikakkuja. Minulla on 5.n ystävän kanssa sanaton sopimus näistä, saan itselleni jotain kivaa, jota en muuten saisi ja itse annan aina tiikerikakun ja kenkäkaatikollisen pikkuleipiä. Maksaahan raaka-aineet mutta on kiva saada pakettejakin.

Lisäksi tein 20 kranssia. Keräsin jätesäkillisen käpyjä, valkaisin ne kloritissa ja porasin reiät , vedin rautalangasta yhteen ja koristelin naruilla ja palloilla.

Lapset ovat ainoat, jotka saavat kaupasta ostetut lahjat. Omat ja kummilapset. Muille onneksi kelpaa käsityöt.

Taidankin tehdä kransseja syksyllä lisää. Myyntiin jäi vain muutama töihin ja ne meni heti.

Vierailija
5/5 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, ei osteta lahjoja. Jos joku asiasta pahastuu niin se on sen oma häpeä. Muista tämä ensi syksyllä niin ei tarvitse syödä tammikuussa pelkkää kaurapuuroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän