Kuinka pian synnytyksen jälkeen pääsee kampaajalle?
En ole nyt raskausaikana käynyt kuin kerran kampaajalla ja siitä on monta kuukautta aikaa, joten olisi ihanaa viimeinkin päästä tekemään hiuksille jotain. Mutta tajusin että en voi pientä vauvaa varmaan jättää kotiin ihan pian edes pariksi tunniksi. Täytyyköhän tässä kumminkin odottaa vielä useampi kuukausi?
Kommentit (16)
Menen itse ristiäispäivän aamuna. Vauva 2 kk. Pumppaan maitoa varuiksi pakkaseen.
Vaikka laitokselta, mies voi jaada vauvelin kanssa ja kun totutat heti korvikkeelle, ei tuu jatkossakaan ongelmia.
Kummallisen aggressiivisia vastauksia taas osa. Eikö nainen saa enää mitään muuta ajatella kuin vauvaa, tosi vanhanaikaista.
Aioin tulla sanomaan, että vaikka heti sairaalasta, kunnes muistin, että oma vauvani ei huolinut useista tyrkyttämisyrityksistä huolimatta pullosta maitoa. Eipä tullut sitten useampaan kuukauteen kahta tuntia pidempään missään käytyä... Mutta jos kampaamo on lähellä, niin kylllähän tunnissa ehtii jo hiukset malliin leikata. Jos käy sitten vaikka uuden reissun värin kanssa, jos sellaisen tahtoo?
Vierailija kirjoitti:
Kummallisen aggressiivisia vastauksia taas osa. Eikö nainen saa enää mitään muuta ajatella kuin vauvaa, tosi vanhanaikaista.
No kun itsekin ovat vastaajat tietysti asettuneet vauvan kanssa nyrkin ja hellan väliin niin ei saa muutkaan mitään muuta lausua.
Njooh, meillä vauva oli viikon ikäinen kun kävin kampaajalla. Lapsi oli isänsä kanssa.
Riippuu kuninkaallisesta arvostasi, prinsessat ovat kampaajalla noin tunnin kuluttua synnytyksestä.
Nyt on prioriteetit kohdallaan. Ei kyllä hirveästi kiinnostanut miten hiukset ovat, kun vauva syntyi.
Itsellä mennyt raskauden loppuaika vuodelevossa ilman mahdollisuutta käydä missään, joten todellakin menen kampaajalle mahdollisimman pian. En ole yh ilman turvaverkkoja, joten mieheni kyllä hoitaa vauvaa sen tunnin verran.
Hyvinvoiva äiti jaksaa paremmin.
Johan monessa maassa äidit menevät töihin kuukausi synnytyksen jälkeen ja oma äitinikin meni samoihin aikoihin navettahommiin.
Vierailija kirjoitti:
mä otin vauvan mukaan
Sama juttu.... helppoa kuin heinän teko.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on prioriteetit kohdallaan. Ei kyllä hirveästi kiinnostanut miten hiukset ovat, kun vauva syntyi.[/
Jaa, tämäkös se on hyvän äitiyden mittari? Meikkaan ja laitan hiuksia, neljän lapsen kanssa haastavaa mutta mahdollista. Hyvä tukka, parempi mieli, tämän olen todeksi havainnut.
Itse en käy kampaajalla, kun värjään ja leikkaan itse, mutta kyllä minun mielestäni voi mennä vaikka suoraan laitokselta jos vointi sopisi :D kaksi tuntia nyt ei haittaa, mies voi jäädä kotiin.
Kunhan napanuora on ensi leikattu!
No vaikka sairaalasta kotiutumispäivänä voit mennä, mutta ainakin itsellä on mennyt aina kuukauden päivät, että moiset asiat ovat tulleet mieleenkään.