Anoppi osti meidän tyttärille joululahjaksi
"Tyttöjen työkalupakit". Pinkit.
Oksettavan väriset ja ah niin sukupuolijuttua taas, että.
Kuluneina vuosikymmeninä meille on vyörytetty varmaan autokuormallinen pinkkiä ja prinsessaa.
Sääli vaan ettei ketään tytöistä ole kiinnostanut rinsessajutut eikä pinkki.
Onneksi työkalut ovat sentään suht toimivat opiskelukämpässä.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Av-mammoja on mahdoton miellyttää.
Ei tarvisi ostaa lahjoja ollenkaan jos arvostus on tuota luokkaa ja heti katsotaan kritisoiden.
Taas ihme päätelmiä herne nenussa! Mutta kuinkas muutenkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työkalut ovat toimivat, niin haittaako se nyt mitään, että ovat pinkit.
MINKÄ TAKIA pitää olla "tyttöjen väriset" työkalut? Joku kirkas pääväri olisi paljon parempi. Varsinkin kun on hyvin tiedossa, ettei kukaan pinkistä tykkää. Ihan varmasti tyttären pojat ei saaneet pinkkejä työkaluja.
Siis mitä?!? Jos olisi ostettu pojalle niin olisi kelvanneet? Oletko näitä sukupuolineutraaleja ihmisiä jolloin vain pojalle voi ostaa pinkkiä?
Kannattais ehkä lukea aloitus? Kukaan lahjan saajista ei tykännyt pinkistä. Anoppi taas oli tyttöjenväri- ja poikienväri-väkeä.
Tämä palsta ei koskaan yllätä.
Pohdin, millainen ap. ja puolestapuhujien elämä mahtaa olla, kun pinkki väri saa noin paljon elämän sisällöstä huomiota, kun todellisuudessa noitakin työkaluja käytetään kerran pari kuukaudessa ja muun ajan ne makaavat siivouskomerossa piilossa.
Ehkä uuden vuoden kunniaksi kannattaisi etsiä vähän suurempia ulottuvuuksia ja sisältöä elämään, kuin takertua lillukanvarsiin ja jos pinkkinen työkalupakki suistaa elämän pohjalukemiin, niin ei liene suuri vaiva heivata roskikseen ja aloittaa onnellinen ja tapahtumarikas elämä. Onnea ap. ja hänen yläpeukkuttajansa matkaan.
Ps. punainen/pinkki on muuten kuninkaiden, miesten ja poikien väri ennen vanhaan ja hyvin arvostettu väri, koska se on vaikea ja kallis toteuttaa. Ja on vielä nykyäänkin lasitavaroissa.
Minulla ei ole koskaan ollut anoppia. Toivoisin että olisi. Pinkit työkalupakit olisivat kyllä kelvanneet..vaikka minulla onkin pelkkiä poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pinkki työkalupakki ja siitä on ollut niin paljon iloa ja hyötyä omaan kotiin muutettuani, ihan yhtä toimivia ne työkalut on pinkkeinä ku mustinakin :D
Löytyyvätkin helpommin erilaisen värinsä takia.
Ajattele ap, miten paljon anoppi on miettinyt, että mitä tässä taas ostaisi. Hauska keksintö hieman eriväriset työkalut.
Turhaan haudot ap sitä anoppikaunaasi, anoppihan on lastesi mummi.
Löytyvät helpommin mistä?
Työkaluseinästä kukin erikseen ripustettuna ääriviivahamojen kohtaan. Huomaa helposti myös puuttuvan esineen.
Kannattaakin vinkata opiskelijatytöille, että rakentavat itselleen tuommoisen työkaluseinän pikimmiten.
Mihin ne mitään työkaluja tarvitsevat? Iskä, tai poikkis kuitenkin auttavat, tai huoltomies.
Vinkki oli tietenkin oikeasti työkaluistaan huolehtiville. Eikä millekkään mukatieteen maistereiksi aikoville tuleville työttömille.
Meilläkin anoppi pilasi koko joulun ja siitä lähtien olen ollut raivona ja olen yrittänyt tytärtäni 17v kääntää isoäitiään vastaan. Ja tyttö vain vänkyttää vastaan, ettei se häntä haittaa. Mutta kyllähän pinkki väri viittaa prinsessoihin, joita en ole koskaan sietänyt. Ihan tahallaan tämän anoppi järjesti, ärsyttääkseen minua.
Voitko kuvitella, anoppi meni ja osti kaupungin uimahalliin 50-sarjan PINKKKISEN pääsyliput. Ihan piruuttaan. Soitin jo katkeran puhelun kaupungin valtuuston pj. kuinka tasa-arvoa ja naisten oikeuksia poljetaan kotikaupungissa, höpötti vain jostakin opiskelijoiden lipuista. Tein kattavat päivitykset, kuvien kanssa Facebookiin ja annoin anopista suorat sanat. Yritän ottaa yhteyttä vielä muutamaan iltapäivälehteen yhteyttä. Eiköhän jääräpää anoppikin tästä jotakin opi, ainakin jos näkee naamataulunsa iltapäivien lehtien sivuilta. On muutenkin ruma ja ryppyinen ihminen, vaikka yrittää olla niin hyvä ja nuorekas ja saada teinit ja miehen puolelleen.
Mä en ole koskaan tykännyt pinkistä, edes lapsena. Siitä huolimatta, jos olisin saanut opiskelun alettua pinkin työkalupakin niin olisi ollut aika kätsy, siinäpä ne perustyökalut olisi olleet, eikä värillä väliä, kun kaapissahan ne on ja otetaan esille vain, jos tarvetta. Jos jompi kumpi mummeista olisi ostanut pinkin työkalupakin niin ei olisi haitannut ollenkaan. Käytöönhän ne on tarkoitettu. Isältä ja äidiltä sain muutamia perustyökaluja sitten ihan hein autotallista ottaa, mutta ei olisi haitannut. Samoin sain opiskelukämppään serkun vanhan räikeän kukkasohvan ja olin tosi onnessani, että sain ilmaiseksi sohvan.
Mun mielipide siis, että värillä ei väliä, jos tarvittavat työkalut löytyy :) Mummi voi jopa aatella, että olisi jotenkin "herttaisempi" lahja tuo kuin perustyökalupakki.
Minäkin sain tuommoisen joululahjaksi, mutta suhtaudun siihen kyllä huumorilla. Ja onhan nuo tarpeellisia vaikka sisältävätkin lievää sukupuoliroolitusta :D
Vierailija kirjoitti:
Ostin itselleni samanlaisen, siinä toivossa että mies antaisi sen olla rauhassa (jättää sina omat työkalunsa sikin sokin > ei löydä niitä > ottaa minun ja hukkaa nekin). Ei toiminut. Mies ei tuntenut pinkin ruuvimeisselin uhkaavan miehisyyttään millään lailla.
Itsekin suunnittelen ostavani pinkin työkalupakin, koska se on loistava väri ja sen jälkeen kukaan meidän talossa ei kadota minun työkalujani jotka ovat talossa helposti saatavalla. Miehellä on tapa siirrellä aina työkaluja eikä palauta niitä ikinä oikeaan paikkaan. Pinkki rules.
Vierailija kirjoitti:
Kuluneina vuosikymmeninä meille on vyörytetty varmaan autokuormallinen pinkkiä ja prinsessaa.
Sääli vaan ettei ketään tytöistä ole kiinnostanut rinsessajutut eikä pinkki.Onneksi työkalut ovat sentään suht toimivat opiskelukämpässä.
Eikö toi "pinkki ja punainen on tyttöjen värejä" ja "sininen poikien" jutut oo aika "sukupuolijuttua"
Olivatko Roosa nauha-kampanjan kuuluvia tuotteita? Menikö rahaa syöpätutkimukseen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut anoppia. Toivoisin että olisi. Pinkit työkalupakit olisivat kyllä kelvanneet..vaikka minulla onkin pelkkiä poikia.
Yeah right. Näyttäkää yksikin tavis suomipoika, jolla on pinkit työkalut äiskän ostamana.
Liisa kirjoitti:
Olivatko Roosa nauha-kampanjan kuuluvia tuotteita? Menikö rahaa syöpätutkimukseen?
Kysytty jo aiemmin. Ei olleet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli vaan ettei ketään tytöistä ole kiinnostanut rinsessajutut eikä pinkki.Onneksi työkalut ovat sentään suht toimivat opiskelukämpässä.
Eikö toi "pinkki ja punainen on tyttöjen värejä" ja "sininen poikien" jutut oo aika "sukupuolijuttua"
Bingo, olet sadan viestin jälkeen ymmärtänyt jutun juonen!
Kyllä on aika sukupuolijuttua, ja anopin vaalimaa sellaista.
Ei mulla ainakaan ne pinkit työkalut kestäneet käyttöä. Ruuvarin väänsin muovikahvasta halki, vasaran pää lensi ykskaks varrestaan irti, sähkökäyttöisellä ruuvinvääntimellä ei saanut edes huonekalujen ruuveja tarpeeksi kireälle, kuulakärkikynä oli valmiiksi kuivahtanut jne.
Muistilehtiö sentään oli ihan toimiva, laastarillekin tuli käyttöä kun ruuvarin kahvan halkeaminen sai kämmenen auki. Ei se laastari kyllä iholla pysynyt edes minuuttia. Huivikin oli liian pieni päähän/kaulalle, en sitten tiedä olisiko se pitänyt laittaa taskukoristeeksi?
Jos koko pakki maksaa noin 20€, niin ei sillä mitään laatua ja käyttökelpoisia työkaluja saa. Oikeasti.
Mullekkin mummu osti aikanaan. Ja onneks osti. Iskä ei lainannu niitä ja nykyään avokki ei lainaa. Aina on mitta, ruuvari ja vasara siellä mihin oon jättänytkin ne. Ihanaa kun edes jotkut tavarat pysyy omalla paikallaan.
Minulla on 4 poikaa ja ostan usein itselleni pinkkejä tavaroita ja vielä mahdollisesti strassikoristeilla. Vaikka sitten työkaluja.
Haluan saada tähän pierulta haisevaan , nappulakenkiä vilisevään, jääkiekkomailoja pursuavaan ja kaikenmaailmantehoörkkiukkoja vilisevään kotiin jotain hempeää ja TYTTÖMÄISTÄ itselleni.
Siis mitä?!? Jos olisi ostettu pojalle niin olisi kelvanneet? Oletko näitä sukupuolineutraaleja ihmisiä jolloin vain pojalle voi ostaa pinkkiä?