Älytöntä, että kansallisen hätätilan ilmoituksissa varoitetaan raketeista!
Kaikkea sitä saa elää ja nähdä. Töllössä isolla valtakunnallinen hätäviesti, jonka aihe on ilotulitusrakettien virheelliset pakettimerkinnät! Kyllä mulle valtakunnan tason hätä on jotain ihan muuta. Meillä on vissiin asiat liian hyvin, kun Ylellä on varaa ilmoitella tällaisista turhuuksista.
Kommentit (16)
No, mä ainakin olen tyytyväinen että hätätiedote on' vaan' ilotulitteista eikä.mistään pahemmasta. Tosin ilmeisesti niissä varoitetuissa raketeissa on "tämä puoli yleisöön" tarra puolella josta tulite lähtee liikkelle joten ihan aiheellistaham siitä on varoittaa.
Mitä älytöntä tuossa nyt on?
Älyttömämpää kai se on, jos muutama silmä ja sormi lentää taivaalle vaarallisen ilotulitteen vuoksi, josta ei olisi ollut tiedotettu mitenkään.
Kerrankin sentään varoitus joka koskee koko maata. Eikä vaan semmoinen että jossain Kotkassa on nähty karhu.
Nojoo.. tuosta on kyllä kohkattu jo aika paljon uutisissa, lehdissä ja muualla. Nyt vielä kansallinen hätäviesti koko maahan. Ampuu yli.
Ilmeisesti et ap ymmärrä, kuinka pahaa jälkeä tuollainen ilotulite voi tehdä osuessaan suoraan päin yleisöä? Meillä kerran kaatui suuri patatulite kyljelleen, kun olin lapsi. Oli huonosti tuettu, ja koko katu heräsi siihen ryskeeseen ja paukkeeseen. Ihmiset tulivat ulos ihmettelemään (omakotitaloalue). Luojan kiitos, ettei osunut keneenkään, ihmeen hyvä tuuri. Moni ei käsitä miten voimakkaita ne pamaukset on, kun näkevät ne vain korkealla taivaalla. Kun tuollainen räjähtää maassa, on se kuin mikäkin sotatanner ja vammat voivat olla hyvinkin vakavia.
Vierailija kirjoitti:
Raketteja ostava kansa on - hyvin älytön.
Samaa mieltä. Eihän tuo nyt mikään valtakunnallinen hätätila voi olla. Kuka enää ostaa tänä päivänä raketteja - alaluokkako, jotta näkee välillä edes tähtisadetta?
En minä ole tuollaista nähnyt. No onhan se vaihtelua karhu pelottelee naapurustoa perähikiällä-ilmoituksista.
Komppaan aapeeta. Olisi kivempaa jos tapahtuisi jotain oikeasti isoa ja kamalaa, minkä takia annettaisiin tiedote. Vaikka ydinsota.
Hyvä että tulee.
Muistan Comet Bombin kuin eilisen päivän. Sillä kalliolla mistä täällä porukka ampuu raketteja, jollakin oli se. Ei onneksi pahempaa sattunut, vaikka se pamahti vähän käsiin. Siitähän vammautui yli 200 henkilöä. Tuhoisuutta ei tiedetty, eli ei voitu varoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaiset raketit pääsevät myyntiin asti?
Nykyään turvallisuusvalvonta on myyjän omalla vastuulla. Ei ole olemassa mitään ennakkotarkastuksia turvallisuudesta. Erilaiset viranomaiset tekee sitten vaan pistokokeita, joilla testataan osa tuotteista satunnaisesti ja sekin jälkikäteen. Nytkin vasta sen jälkeen kun olivat jo tulleet yleiseen myyntiin.
Virossa raketti meni nuoren miehen pään läpi torilla ja mies kuoli Vabaduse väljakulla Tallinnassa. Oli tyttöystävänsä kanssa viettämässä vuoden viimeistä päivää.
Ja jos ei varoita ja sitten jotakin pahaa sattuu, niin ethän vain tulisi tänne haukkumaan YLEä "sensuurista"?