Meidät on kutsuttu kaksiin juhliin, voimmeko mennä molempiin?
Meidät on puolisoni kanssa kutsuttu kaksiin juhliin tänään. Olemme luvanneet mennä toisiin, jonne ei juurikaan tule tuttuja ihmisiä ja vain pieni porukka ylipäätään. Lähes kaikki ystävämme juhlivat toisaalla, ja sinne mekin tahdomme mennä. Olemme kuitenkin jo lupautuneet menemään toisaalle. Olisiko epäkohteliasta poistua ensimmäisistä juhlista ennen puolta yötä (olisimme kerenneet olla siellä vain 2 tuntia) ja siirtyä juhlimaan sinne, missä suurin osa ystävistämme on? Perua nyt tietenkään ei enää voi. Nämä molemmat emännät kuitenkin tuntevat toisensa, joten valehdellakaan kotiinlähdöstä ei voi.
Kommentit (14)
Kärvistellä nyt vaan siellä mihin menette ekana.
Todellakin voitte. Muutaman kerran ollut sama tilanne, jolloin olen kohteliaasti ilmoittanut jo ensimmäisiin juhliin tullessa, että tänään toisetki juhlat tiedossa. Ei tästä kukaan ainakaan ole loukkaantunut
Juhlat alkavat aikaisemmin, mutta toiselle juhlapaikalle siirtymiseenkin menee aikaa.
T.AP
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voitte. Muutaman kerran ollut sama tilanne, jolloin olen kohteliaasti ilmoittanut jo ensimmäisiin juhliin tullessa, että tänään toisetki juhlat tiedossa. Ei tästä kukaan ainakaan ole loukkaantunut
Ainoat vieraat ovat paikalla klo 22-23.30 :D
Outo kutsujen alkamisaika ja outo karkaaminen.
Olisi mielestäni epäkohteliasta. Jos itse emännöin uudenvuoden juhlia toivon, että vieraat viihtyvät koko illan. Jos joku poistuisi toisaalle juhlimaan kesken kaiken kokisin, ettei kemumme kelvanneet!
Vierailija kirjoitti:
Juhlat alkavat aikaisemmin, mutta toiselle juhlapaikalle siirtymiseenkin menee aikaa.
T.AP
Ja et pysty siirtymään sinne silloin kun kutsut alkavat?
Tuollaine kutsujen rääpäisy ei ole tyylikästä, miksi sovitte menosta kun ei kiinnosta?
Jos tiedätte, että lupautumassanne juhlapaikassa on vähän väkeä, on törppöä vain piipahtaa.
No nyt alkaa menee tunteisiin tämä! Jos itse emännöisin juhlia tänään, sanotaan että 15 ihmistä tulossa. Jos joku pariskunta kertoo menevänsä toisiin juhliin niin ei siinä mitään, kiva ku kävitte!! Ei se tee minun juhlista huonompaa? :D
No katsokaa nyt ensin miten viihdytte ekassa paikassa, voihan siellä olla kivaakin :)
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei ole sanottu asiasta, mutta kyllähän tuo loukkaavaa on. Vietät juhlailtasi mieluummin paikasta toiseen suhaten ja paremmissa bileissä kuin ensimmäisessä juhlapaikassa.
Tottakai voitte. Kerrotte että lupauduitte kaksiin juhliin, sehän on pääasia että käytte molemmissa, ei siitä kukaan voi loukkaantua! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei ole sanottu asiasta, mutta kyllähän tuo loukkaavaa on. Vietät juhlailtasi mieluummin paikasta toiseen suhaten ja paremmissa bileissä kuin ensimmäisessä juhlapaikassa.
Mistäpä tiedät vaikka toiset juhlat olisikin huonommat kuin ekat? Kohteliaisuussyistä mentävä molempiin, kun ei halua loukata tulematta jättämisellä. Tietysti molempien juhlien illan isännät voivat sitten molemmat loukkaantua yhtä paljon, mutta ompahan minun omatuntoni puhdas kun kävin molemmissa juhlissa.
Mulla on sama tilanne kuin ap:lla. Toisin kuin ap, osaan avata suuni ja ajoissa. Eli kerroin jo useampi päivä sitten ensimmäiseen juhlapaikkaan, että siirrymme mieheni kanssa loppuillaksi muualle. Ja tämä oli täysin ok. Kuitenkin oli minusta kohteliasta kertoa asiasta ajoissa, että emäntä ehtii varautua, tietää että meille ei esim tartte varata mitään keskiyön skumppaa ja että jos haluaa muuta seuraa illaksi (tuonne ekaan paikkaan tulossa vain kaksi kutsuttua pariskuntaa) ehtii vielä kutsua muitakin. Jos ap peruu nyt, eli pari tuntia ennen juhlien aloitusta, hän on kyllä todella törppö. Emäntä ja/tai isäntähän on jo hankkinut tarjoilut ja juomat jne.
Juhlat alkavat klo 22?
Onko tarkoituksena vetää pohjat ja siirtyä baariin vai miksi ne noin myöhään alkavat?