Näkökulma parveketupakoinnin kieltämiseen
Meillä on aika paljon kotihoidossa vanhuksia ja mielenterveysasiakkaita, jotka polttavat. Heillä on myös lääkityksiä, jotka vaikuttavat unettavasti, kipu- uni- ja psykoosilääkkeitä.
Haluatteko tosiaan, että naapuri tupakoi sisällä tällaisilla lääkityksillä? Sohvalle tai sänkyyn nukahdetaan palavan savukkeen kanssa, tulipesä putoaa pölyiselle torkkupeitolle...
Asiakkaita ohjaisin mieluummin parvekkeelle tupakoimaan, kuin kärsisin savusta työssäni.
T. Kotihoitaja
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten parveketupakoinnin kieltäminen johtaisi sisällä tupakointiin. Uloskin voi mennä.
Suurin osa meidän asiakkaista ei pääse ilman apua ulos, ja mielenterveysasiakkailla saattaa olla omia harhoja jotka estävät asunnosta poistumisen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten parveketupakoinnin kieltäminen johtaisi sisällä tupakointiin. Uloskin voi mennä.
No, sulla on ymmärryksessä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa meidän asiakkaista ei pääse ilman apua ulos, ja mielenterveysasiakkailla saattaa olla omia harhoja jotka estävät asunnosta poistumisen.
Ja nytkö he sitten käyvät muka parvekkeella tupakilla? Suuresti epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko/uskaltavat he kuitenkin mennä parvekkeelle? Kaikilla ei välttämättä edes ole parveketta, jolloin polttavat sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nytkö he sitten käyvät muka parvekkeella tupakilla? Suuresti epäilen.
Vanhukset käy pääsääntöisesti parvekkeella, mielenterveysasiakkaita ohjataan parvekkeelle ja osa siellä oppii käymään, osa ei.
Minulla on oikeus polttaa missä haluan omistamassani asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Ja sulla on oikeus polttaa, vaikka kotihoidon työntekijä on kotikäynnillä. Siksi olisi upeaa, jos voisin pyytää sinua polttamaan parvekkeellasi, edes silloin, kun olen käynnillä. Jos parveketupakointi kielletään, menee sekin mahdollisuus minulta.
Lain mukaanhan ihminen voidaan laittaa hoitoon, jos on uhkaksi itselleen tai muille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on terveet jalat mutta en tod ala ramppaamaan ulkona jos parveketupakointi kielletään. Aivan varmasti poltan sitten sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Ja sulla on oikeus polttaa, vaikka kotihoidon työntekijä on kotikäynnillä. Siksi olisi upeaa, jos voisin pyytää sinua polttamaan parvekkeellasi, edes silloin, kun olen käynnillä. Jos parveketupakointi kielletään, menee sekin mahdollisuus minulta.
Jos nyt paria hatsia vaan. Vedän sitten tuplasti lähdettyäsi.
Niin minullakin on oikeus tupakoimattomaan parveketilaan! Olen astmaatikko, enkä todellakaan siedä tupakan savua. Tupakoimattomuuteen ei todellakaan kuole, mutta tupakan savuun ja muihin siitä aiheutuviin sivuvaikutuksiin kylläkin.
Ihan yhtä lailla kännissä nukahdetaan sänkyyn tai sohvalle palavan tupakan kanssa, kuka tahansa sisällä polttava. Siinä palaa sohvan mukana muutama opiskelijabilettäjä per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin on oikeus tupakoimattomaan parveketilaan! Olen astmaatikko, enkä todellakaan siedä tupakan savua. Tupakoimattomuuteen ei todellakaan kuole, mutta tupakan savuun ja muihin siitä aiheutuviin sivuvaikutuksiin kylläkin.
Miksi alunperin olet muuttanut kerrostaloon, kun noin vaikeata astmaatikkona.
Tähän suuntaan menee, että tupakoivat ja tupakoimattomat eri taloihin. Todella vähän olen näinä vuosina kärsinyt tupakansavusta, vaikka itse en polta ja tässä talossa melkein enemmistö polttaa. Parvekkeella en viihdy varsinkaan kesäiltoina, kumminkin näin tapahtuisi että poltettaisiin vessassa. Enimmäkseen sopu sijaa tekee - aina pystytty sopimaan ettei savu haittaa. Ymmärrän heitä joilla on hengityselinsairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selittääkin, kiitos vastauksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen oikeus tulee? Eihän siitepölyallergisellakaan ole oikeutta siitepölyttömään parveketilaan tai mehiläisallergisella ötökättömään parveketilaan.
Ja hajuvesien käyttäjien pitää laskeutua köyttä pitkin parvekkeelta alas, jotta tuoksu ei leijaa käytävässä ja hississä. Noway. Muuttakoon maalle sikatilan viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on terveet jalat mutta en tod ala ramppaamaan ulkona jos parveketupakointi kielletään. Aivan varmasti poltan sitten sisällä.
Onneksi me kaikki tupakoitsijat ei olla yhtä itsekkäitä