Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan masennuslääkkeen tammikuussa

Itsemurhan hautoja
31.12.2016 |

Mitä minun pitäisi tietää? Kuinka nopeasti sen pitäisi vaikuttaa? Kun en itse tiedä paljoa asiasta.
(Olisi kiva jos saisin asiallisia vastauksia).
Kiitos jos jaksatte vastata!
Ja jos herää kysymyksiä, vastaan jotenkin asiallisiin kysymyksiin :)
Ter. N16

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke? Vaikutus riippuu vähän siitäkin.

Vierailija
2/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kestää pari viikkoa että alkaa vaikuttamaan, toivottavasti sait myös jotain toista lääkettä  ahdistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista lääkkeen nimeä, olikohan joku tälläinen nuorille sopiva, kun nuo lääkkeet vissiin vaikuttaa eri tavalla nuorille kuin aikuisille :|

Ja en saanut mitään lääkettä tuohon, ehkä silloin jos huomataan että lääke aiheuttaa esim. ahdistusta?

Vierailija
4/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa saattaa todella kokea ahdistuksen lisääntymistä etenkin jos kyseessä on ssri (serotoniinin takaisin oton estäjä) lääke. Parissa viikossa ahdistuksen pitäisi vähentyä. Jos kyseessä on vaikka mirtazapiini voi lääke auttaa heti parantamalla unen laatua huomattavasti, toisaalta siitä voi tulla myös vähän pökkelöinen olo. Kannattaa rohkeasti soittaa omalle hoitajalle jos jos jotain kysyttävää tulee. Ja ehdottomasi jos tulee sellainen olo, että tekee mieli vaikka kuurata koko koti katosta lattiaan niin yhteys heti hoitajaan.

Vierailija
5/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mortazapiini huononsi unen laatua, näin kamalia painajaisia, kauhuelokuvissakaan ei tapahdu sellaista kuin mirtazapiini-unissa.

Vierailija
6/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et tarvitse masennuslääkettä. Käy hakeen L-tyrosiiniä luontaistuotekaupasta.

Korjaa dopamiinin puuterin josta masennus yleensä johtuu.

Vierailija
7/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mortazapiini huononsi unen laatua, näin kamalia painajaisia, kauhuelokuvissakaan ei tapahdu sellaista kuin mirtazapiini-unissa.

Minulla taas painajaiset muuttuivat mukaviksi, ja ensimmäistä kertaa vuosiin sain nukuttua kunnon yöunet. Niin yksilöllisiä vaikutukset voivat olla :)

Vierailija
8/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu ym luonnossa liikkuminen auttoi paljon enemmän kuin lääkkeet. Ainakin minulla. Jos ahdisti niin menin kävelylle tai juoksemaan vaikkei oikein huvittanutkaan. Aikaa meni enemmän kuin vuosi. Nyt ei masenna. Väsyttää vaan jatkuvasti kun ruuhkavuodet taas päällä.

Toivottavasti lääkkeistä on sinulle enemmän hyötyä kuin haittaa. Mutta pelkästään lääkkeiden apuun ei kannata luottaa.

M42

Vierailija
9/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti et tarvitse masennuslääkettä. Käy hakeen L-tyrosiiniä luontaistuotekaupasta.

Minun tapauksessani olotilani on ollut tällainen jo vuosia, pahentunut ajan mittaan, tänä syksynä siihen pisteeseen että aloitin viiltelyn ja itsemurhaa pyörii paljon päässä.

Olisivat aloittaneet melkein heti kun uskalsin edes kertoa asiasta kenellekään, mutta kun olen biologisen perheen luona. Tammikuussa, kun palaan sijaisperheeseen, se lääke aloitetaan silloin.

Ja asiasta kertominen oli tosi hankalaa. Oli tosi lähellä että en kertonut. Ja mitä luultavimmin, jos en olis kertonut kenellekään, niin olisin kuollut ensi vuoden syksyllä...

Vierailija
10/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nukuin hyvin, kunnes en pari kuukautta sitten saanut millään nukahdettua.

Vierailija
11/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan hautoja kirjoitti:

Ja nukuin hyvin, kunnes en pari kuukautta sitten saanut millään nukahdettua.

Siis että siitä lähtien en oo nukahtanu niin helposti enää

Vierailija
12/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aivojen pienennys kamppanjaan!

Vierailija
13/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että olet hakenut apua jo noin nuorena ja osaat noin hyvin sanoittaa oloasi :) nyt pari vuotta lääkkeitä ja toivottavasti myös paljon keskustelua. Terveelliset elämäntavat eikä päihteitä, ettei lääkityksen vaikutus tavallaan resetoidu. Äläkä ota masennusta osaksi persoonaasi tai ystäväksesi. Toivon ja uskon että parikymppisenä voit jo sanoa, että sairastin masennuksen ja nyt olen terve. :)

Vierailija
14/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, että olet hakenut apua jo noin nuorena ja osaat noin hyvin sanoittaa oloasi :) nyt pari vuotta lääkkeitä ja toivottavasti myös paljon keskustelua. Terveelliset elämäntavat eikä päihteitä, ettei lääkityksen vaikutus tavallaan resetoidu. Äläkä ota masennusta osaksi persoonaasi tai ystäväksesi. Toivon ja uskon että parikymppisenä voit jo sanoa, että sairastin masennuksen ja nyt olen terve. :)

Mulle ajateltiin antaa kyllä lääkitys vain puoleksi vuodeksi, koska olen näin nuori.

Olen juossut psykologeilla reippaat 4 vuotta, ei oo auttanut lapsuudesta puhuminen.

Olen jo päihteiden suhteen kielteisellä kannalla, ja koska en ole hirveän sosiaalinen ihminen, ei hirveesti oo ketään eikä sijaisperheestä oo ollut hyötyä.

Kiitos vastauksestasi :)

Vierailija
15/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ajateltiin antaa kyllä lääkitys vain puoleksi vuodeksi, koska olen näin nuori.

Olen juossut psykologeilla reippaat 4 vuotta, ei oo auttanut lapsuudesta puhuminen.

Olen jo päihteiden suhteen kielteisellä kannalla, ja koska en ole hirveän sosiaalinen ihminen, ei hirveesti oo ketään eikä sijaisperheestä oo ollut hyötyä.

Kiitos vastauksestasi :)

Vierailija
16/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössösukupolvi. Olet varmasti vain joku provo!

Vierailija
17/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tapauksessani olotilani on ollut tällainen jo vuosia, pahentunut ajan mittaan, tänä syksynä siihen pisteeseen että aloitin viiltelyn ja itsemurhaa pyörii paljon päässä.

Olisivat aloittaneet melkein heti kun uskalsin edes kertoa asiasta kenellekään, mutta kun olen biologisen perheen luona. Tammikuussa, kun palaan sijaisperheeseen, se lääke aloitetaan silloin.

Ja asiasta kertominen oli tosi hankalaa. Oli tosi lähellä että en kertonut. Ja mitä luultavimmin, jos en olis kertonut kenellekään, niin olisin kuollut ensi vuoden syksyllä...

Tyrosiini on aminohappo joka toimii elimistössä mm. kilpirauhashormonien, melaniinin ja mm. dopamiinin, noradrenaliinin ja adrenaliinin esiasteena. L-tyrosiinin käyttöalueita ovat mm. masennus, stressistä johtuva ahdistuneisuus, henkinen väsymys tai uupumus sekä kilpirauhasen vajaatoiminta.

Keho ja mieli ovat yhtä. Ehdotin tyrosiinia koska sitä tarvitaan dopamiini muodostumiseen.

L-Tyrosiini on tärkeä kilpirauhashormonin ja dopamiinin muodostumiselle. Dopamiinin puute aivoissa voi aiheuttaa masennusta ja parkinsonintaudille tyypillisä oireita. L-Tyrosiini voi nopeasti lievittää akuuttia stressiä ja ehkäistä vakavaa masennusta. L-Tyrosiini saatta myös estää stressi- tai hormoniperäisiä migreenikohtauksia ja lievittää "kahvinpuutepäänsärkyä". L-Tyrosiinia on käytetty myös huume- ja lääkeaineriippuvuusvieroituksessa estämään masennusta.

Vierailija
18/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyrosiini on aminohappo joka toimii elimistössä mm. kilpirauhashormonien, melaniinin ja mm. dopamiinin, noradrenaliinin ja adrenaliinin esiasteena. L-tyrosiinin käyttöalueita ovat mm. masennus, stressistä johtuva ahdistuneisuus, henkinen väsymys tai uupumus sekä kilpirauhasen vajaatoiminta.

Keho ja mieli ovat yhtä. Ehdotin tyrosiinia koska sitä tarvitaan dopamiini muodostumiseen.

L-Tyrosiini on tärkeä kilpirauhashormonin ja dopamiinin muodostumiselle. Dopamiinin puute aivoissa voi aiheuttaa masennusta ja parkinsonintaudille tyypillisä oireita. L-Tyrosiini voi nopeasti lievittää akuuttia stressiä ja ehkäistä vakavaa masennusta. L-Tyrosiini saatta myös estää stressi- tai hormoniperäisiä migreenikohtauksia ja lievittää "kahvinpuutepäänsärkyä". L-Tyrosiinia on käytetty myös huume- ja lääkeaineriippuvuusvieroituksessa estämään masennusta.

Aa, sori. En tiennyt :) mutta kiitos kun tarkensit asiaa:)

Vierailija
19/21 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus: muutenkin varoitan ton tyyyppisistä samoin risperidonin käytöstä...

Terapiaa sen sijasn

Vierailija
20/21 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus: muutenkin varoitan ton tyyyppisistä samoin risperidonin käytöstä...

Terapiaa sen sijasn

Olen siis ollut eri psykologeilla ja psykoterapeutilla. Olen puhunut niin paljon menneestä, että tuntuu etten enää menneestä jaksaisi puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän