Kaveri jää kaikesta pois koska vanhemmat kieltää..
Ollaan molemmat lukion ykkösellä olevia poikia, ja kaverin vanhemmat tuntuu rajoittavan kaverin elämää aika paljon. Tiedän että vanhempien kuuluu asettaa rajoja mutta jos ne sulkevat pois sosiaalisesta elämästä niin onko rajat hyödyllisiä?
Eihän asia mulle kuulu, mutta harmittaa kun kaveri tuntuu jäävän porukoista pois ja on ollut ala-asteen lopulla aika lähellä lähteä syrjäytymään ja omasi jonkin verran itsetuhoisia ajatuksia mutta se meni ohi, mikä oli hyvä. Nyt kuitenkin kaverin porukat tuntuu ajattelevan että on ihan ok jos teini viettää kotona kaiken ajan lukuunottamatta koulua eikä omaa oikeita kavereita.
Syksyn alussa oppilaskunta oli järkännyt yhdet bileet joihin mentiin, kaveri sanoi menevänsä mun luo ja mulle sanoi ettei halua kertoa koska eivät päästäisi. Bileissä otti 2-3 kaljaa, ja mun veli sitten haki meidät ja mentiin meille ja lähti aamulla kotia. Mentyään kotiin oli porukat kuulemma kertonut että joku heidän tuttunsa oli nähnyt meidät kylillä ja porukat oli siitä kuulemma päätelleet ettei oltu meillä. Kaveri sitten myönsi tän ja saanut 2vk arestia, eli koulun jälkeen ei mihinkään tms. Koulu tällä kaverilla menee hienosti (ka 9) eli ei koulu ole tällasesta kärsinyt.
Ollaan käynyt yhdessä myös yksissä toisissa, tuolloin ei sanonut mitään niistä kuulemma vaikka porukkansa kyseli.
Nyt oppilaskunta järkkäisi uv-bileet ja itse ainakin ajattelin mennä, kaveri ei varmaan koska eiköhän sen porukat arvaa mistä on kyse.
Omat porukat on todenneet että pidät järjen matkassa ja kaveria ei jätetä ja näillä on menty, eikä mitään pahempaa ole sattunut.
Miten siis saataisiin tälle kaverille lupa lähteä noihin pippaloihin? :D
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme rajoittelua ja sitten nämä vanhemmat väittävät olevansa hyviä vanhempia. Itseäni ei onneksi ole koskaan rajoiteltu tällä tavalla, mutta luonteeni tuntien kapinoisin minkä kerkiäisin, vaikka sitten pakenisin huoneeni ikkunasta. Todistaisin kuitenkin vanhemmilleni että osaan käyttäytyä vastuullisesti ja että en joudu vaikeuksiin. Yrittäkää jutella pojan vanhempien kanssa. Jos ei meinaa myöntyä niin sanokaa vaikka pokkana että ''no ei tollasta tissiposkea jaksa katella muutenkaan'' vaikka ette oikeasti tarkoittaisi sitä, näkevätpähän vanhemmat minkälaista hallaa tekevät lapsellensa suhteisiin.
Hyvä vanhempi siis antaa lapsensa juoda alaikäisenä ettei hän syrjäydy 😂
Oikeasti alkoholi on yksi iso syy syrjäytymiseen 😨 mitä kauemmin siitä pysyy erossa sen parempi.
Kuka sanoi että aikoisin juoda? Tuo on tyypillistä vanhempien ennakkoluuloja että heti kun kaverit juovat niin itsekin alkaa juomaan.
Te ette siis tee mitään muuta kuin biletä alaikäisenä kaljan voimin ja aja autolla jääradalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme rajoittelua ja sitten nämä vanhemmat väittävät olevansa hyviä vanhempia. Itseäni ei onneksi ole koskaan rajoiteltu tällä tavalla, mutta luonteeni tuntien kapinoisin minkä kerkiäisin, vaikka sitten pakenisin huoneeni ikkunasta. Todistaisin kuitenkin vanhemmilleni että osaan käyttäytyä vastuullisesti ja että en joudu vaikeuksiin. Yrittäkää jutella pojan vanhempien kanssa. Jos ei meinaa myöntyä niin sanokaa vaikka pokkana että ''no ei tollasta tissiposkea jaksa katella muutenkaan'' vaikka ette oikeasti tarkoittaisi sitä, näkevätpähän vanhemmat minkälaista hallaa tekevät lapsellensa suhteisiin.
Olipas idioottimainen vastaus. Jos sinä et joutunut vaikeuksiin, ei se tarkoita sitä että muut eivät joudu. Mitä nuorempana aloitetaan kännääminen (ja pilven polttelu), sitä pahemmat vaikutukset aivoille.
En ole vastuussa kavereitteni tekemisistä.
Noniin, alapeukut tulee sitten niiltä jotka eivät kestä totuutta. Jokainen ihminen on vastuussa itsestään, eihän se mun vanhempien ongelma ole jos mun kaverit ryyppää.
En ole vastuussa kavereitteni tekemisistä.