Hyväksyisitkö sen että työntekoasi valvotaan kameralla?
Eli niin että työnantaja on asennuttanut valvontakamerat nimenomaan henkilökunnan valvontaan?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
No joo. Kaikki työssäni nauhoitetaan, joten ei se kamerakaan mitenkään liian kameraa olisi.
Mitä ihmettä oikein teet työksesi?
Tottakai. Nou problem. Voisi olla erinäisissä tapauksessa ihan itselle turvallisuuttakin ja oikeusturvaa lisäävä asia.
Olen lastenpsykiatrian erikoislääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Kaikki työssäni nauhoitetaan, joten ei se kamerakaan mitenkään liian kameraa olisi.
Mitä ihmettä oikein teet työksesi?
Korjaan sen verran, että radio- ja puhelinliikenne nauhoitetaan, ei sentään muuta puhetta. Ilmailuala.
En ainakaan työhuoneessani, koska nain myös siellä.
Tiettyä aluetta töissä kuvataan jo nyt, "henkilökunnan oikeusturvaksi" - paskanmarjat, eläinaktivistijärjestöt haluavat tietää potkitaanko meillä elukoita.
Olen töissä teurastamossa.
Jos joku haluaa katsoa minun tekemisiä, niin katsokoon! Voi myös kuunnella höpötystäni jos kiinnostaa. Voisi olla hieman tylsää vaan. :)
Hyväksyisin. Teen töissä töitä. Tylsää sitä olisi katsella kylläkin. Mitä nyt puhelimessa puhuessa selitän käsilläni aika paljon.
En hyväksyisi. Teen töitä tietokoneella, joten mun katselustani kameralla ei selviäsi mitään mun työnteostani tai mistään muustakaan hyödyllisestä, joten siihen ei olisi mitään järkeviä perusteita. Sitäpaitsi haluan kaivaa nenääni rauhassa, jos sattuu huvittamaan.
Ei haittaa jos tiedän siitä. Salakuvaamista en hyväksy. Esimiehen on sitten kestettävä nenänkaivelun katsominen.
En. Ehdottomasti en. En salli kameravalvontaa enkä salakatselua. En työssä enkä makuuhuoneessa. Kameravalvonta on yksityisyyden ja yksilönvapauden rajoittamista.
Minulla ei ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään salattavaa.
Jätät varmaan kotiovesikin auki.
Ihmiset luopuvat ihmeen herkästi perusoikeuksistaan ja vapaudestaan. Haluatteko asua DDR:ssä?
No en hyväksyisi, koska teen töitä kotonani. Ei täällä kyllä mitään salattavaa ole, mutta kun täällä asuu muitakin kuin minä, niin heistä valvontakamerat voisivat olla aika kiusallisia.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyä aluetta töissä kuvataan jo nyt, "henkilökunnan oikeusturvaksi" - paskanmarjat, eläinaktivistijärjestöt haluavat tietää potkitaanko meillä elukoita.
Olen töissä teurastamossa.
Potkiminen on varmaan vähentynyt kun tiedät että voit joutua vastuuseen rääkkäyksestä? Hyvä esimerkki paikoista joissa pitäisi aina olla kameravalvonta.
Inhottavalta tuntuisi, mutta valintatilanne olisi varmaan joko hyväksyä tai saada potkut, joten mitäpä siinä silloin tekisi?
Ehkä tuntuisi helpommalta, jos kamera kuvaisi sitä itse työntekoa, eikä olisi kohdistettu suoraan omaan naamaan.
Kyllä se sopisi minulle, mutta tuskin olisi mukavaa hoidettavilleni. Olen kotihoidossa töitä tekevä lähihoitaja ja kyllä puhelinsovellus jo valvoo ihan tarpeeksi, missä olen milloinkin yms.
No joo. Ärsyttäisi vaan kun se hankaloittaisi mun downshiftaamista tooosi paljon.
Joissakin paikoissa tuo saattaa lisätä jopa työntekijän turvallisuutta. Terveydenhoitoala, esim. dementikko-osastot sekä mielisairaalat on hyvä esimerkki.
Ja eikös esim. poliisiasemilla ja lääketehtailla ole jo 24h kameravalvonta? Ainakin sillä lääketehtaalla, jolla olin yhden kesän vartijana, oli kameroita joka puolella rakennusta - ulkona ja kaikissa sisätiloissa, vessoja ja suihku/pukutiloja lukuun ottamatta - varkauksien estämiseksi (sekä ulkopuolisten varkaitten että varastelevien työntekijöiden varalta).